مستر کارت و ویزا کارت

مستر کارت و ویزا کارت | پرداختی امن و راحت در همه جا

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر تا به امروز در زمینه پرداخت بین المللی با مشکل روبرو بوده‌اید، پس مقاله پیشرو را از دست ندهید. مستر کارت و ویزا کارت به شما کمک می‌کند تا هیچ خریدی را پرداخت نکرده رها نکنید.

آشنایی با ویزا کارت

ویزا شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که درسال ۱۹۵۸ تاسیس شده و واقع درشهر فاستر ایالت کالیفرنیا است. این شرکت در زمینه تکنولوژی پرداخت جهانی و خدمات مالی، که امکان استفاده از پول الکترونیکی را برای مصرف کنندگان، شرکت‌ها، بانک‌ها و دولت‌ها تحت برند visa به وجود می‌آورد، فعالیت می‌کند.

آشنایی با مسترکارت

مسترکارت نیز شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در وست چستر واقع در نیویورک است. این شرکت تا پیش از آنکه به نام مسترکارت شناخته شود، به نام های Interbank Master Charge در صنعت خدمات مالی فعال بوده است. خدمات این شرکت بزرگ نیز مشابه ویزا درزمینه خدمات پول الکترونیکی است و نحوه ارائه آن نیز با ویزا یکسان است. به صورت درگاه روی محصولات موسسات مالی و بانکها وبا درج برند مستر کارت روی کارت ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی وب سایت‌ها عمل می کند.

درگاه بانکی

پرداخت آنلاین مستر کارت و ویزا کارت

یک درگاه پرداخت بانکی در پرداخت آنلاین پنجره ایست در مرورگر جهت پرداخت هزینه کالا یا خدماتی که در یک سایت یا یک فروشگاه انتخاب کرده و قصد خرید آن را دارید. به این صورت که شما کالا را انتخاب و روی دکمه پرداخت کلیک می‌نمایید. قابل ذکر است که ممکن است یک سایت علاوه بر درگاه پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت، دارای درگاه‌های دیگر نیز باشد. دراین زمان پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که درآن اطلاعات کارت خود را وارد می‌کنید تا پول از حساب شما کسرو به حساب فروشنده کالا یا خدمات واریز گردد. همانند آنچه در زمان پرداخت آنلاین توسط کارت عابر بانک‌های کشورمان مشاهده می‌کنید.

پرداخت با مستر کارت و ویزا کارت

معمولا درهنگام خرید کارت‌های ارزی، فروشندگان تاکید زیادی روی نوع کارت یعنی Visa Card یا Master Card بودن آن دارند. بنابراین سوالاتی که هنگام خرید یک کارت ارزی ممکن است برای شما ایجاد شود این است که کدام برند را انتخاب کنیم؟ وجود انواع کارت‌های ارزی بانکی با نام های مختلفی مثل مستر کارت (Master Card)، ویزا کارت (Visa card)، امریکن اکسپرس (Amrican Express) و غیره چه ضرورتی دارد واین کارت ها چه تفاوت هایی با هم دارند؟ 

برای پاسخ به این سوالات ابتدا لازم است با این نام ها و مکانیزم کار آن‌ها بیشتر آشنا شویم. بطور کلی نوع کارت (ویزا/مستر/آمریکن اکسپرس و …) صرفا بیانگر نام کمپانی است که مجموعه‌ای از خدمات مرتبط با کارت را به بانک صادر کننده ارائه می‌دهد. بطور مثال داشتن ویزاکارت بدین معنی است که دارنده کارت، دارای یک حساب بانکی در یک بانک خارجی است و خدمات کارت مرتبط با آن حساب را، شرکت ویزاکارت تقبل نموده است. 

شرکت های توزیع کننده

لیست مستر کارت و ویزا کارت

این شرکت‌های صادرکننده و پشتیبان کارت هم شرکت‌هایی بزرگ و بین المللی هستند که از نقطه نظر سرعت و امنیت و … تفاوت‌های چندانی با یکدیگر ندارند. 
بنابراین آن چه لازم است در رابطه با خرید کارت برای شما مهم باشد، ویژگی‌ها، امکانات و محدودیت‌های کارت ارزی است و نه شرکت اصلی صادر کننده و پشتیبان کارت که ممکن است نام‌هایی چون مستر کارت (Master Card)، ویزا کارت (Visa card)، گیفت کارت امریکن اکسپرس (American Express) و غیره باشد.

در نتیجه ویژگی‌های کارت و تطابق آن با نیازهای شماست که باید به آن توجه نمائید، پس ابتدا لازم است بدانید چه نیازهایی دارید و مبتنی بر این نیازها، کارتی را تهیه کنید که بیشتر پاسخگوی این نیازهاست. 

آشنایی با کارت های بین المللی ویزا و مستر کارت

پرداخت اینترنتی مستر کارت و ویزا کارت

امروزه استفاده از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد امری همگانی و موجب تسهیل فرآیند خریدهای حضوری و آنلاین شده است.
استفاده از کارت های بانکی مزیت های زیادی دار:

  • سادگی استفاده از کارت‌های اعتباری و عدم نیاز به استفاده از پول نقد
  • صرفه جویی در تولید پول‌های نقد از جمله اسکناس و سکه و حفاظت از منابع طبیعی
  • امکان کارت به کارت کردن و انتقال دادن وجه
  • امکان خرید اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز
  • افزایش و سهولت در خرید و فروش
  • امکان دریافت پول نقد از خودپردازهای بانکی (ATM) در صورت نیاز
  • رزرو هتل با استفاده از کارت اعتباری قبل از سفر
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما

استقبال از این روش پرداخت

شرایط پرداخت مستر کارت و ویزا کارت

امروزه در همه کشور‌های دنیا استفاده از کارت‌های بانکی امری متداول و مورد استقبال عموم جامعه است. با توسعه کارت‌های بانکی تلاش برای یکپارچه کردن آنها و اتصال کارت بانک‌های مختلف به یکدیگر فراهم شده است. در ایران شبکه شتاب بانک‌های مختلف را به هم وصل کرده است و سهولت استفاده از کارت بانکی را زیاد کرده است. در مورد کارت‌های اعتباری بین المللی نیز دو شرکت بزرگ آمریکایی با نام‌های ویزا و مستر، چنین امری را میسر کرده‌اند. این دو شرکت دارای شبکه مالی بین المللی هستند که اکثریت بانک‌های جهان عضو آنها هستند. در حال حاضر در جهان فقط چند کشور عضو شبکه جهانی ویزا و مستر نیستند که ایران هم یکی از این کشورها است.

مزایای داشتن این کارت ها

به عنوان نمونه، شما با داشتن یک ویزا کارت می‌توانید به شبکه مالی بین المللی ویزا کارت وصل شوید و امکان خرید فروشگاهی در کلیه کشورهای عضو شبکه ویزا و همچنین امکان خرید آنلاین بر روی کلیه وبسایت هایی که درگاهشان به شبکه جهانی ویزا متصل است را دارید. هر کارت اعتباری دارای یک شماره کارت ۱۶ رقمی، تاریخ انقضاء، کد امنیتی (CVV2)می باشد که برای خریدهای آنلاین استفاده می‌شوند.

برای خرید‌های فروشگاهی نیز این کارتها به دو دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از آنها دارای رمز ۴ رقمی می‌باشند که در هنگام خرید از دستگاه های P.O.S فروشگاهی باید آن را وارد نمایید و برخی از آنها مبتنی بر امضای دیجیتال صاحب کارت (Signature Base) هستند.

به این ترتیب که صاحب کارت در پشت کارت امضا می‌زند و درهنگام خرید فروشنده امضای روی رسید را با امضای پشت کارمطابقت می‌دهد.

خرید با این کارت‌ها از فروشگاه‌های خارجی برای ایرانی‌ها

در حال حاضر امکان صدور مستر کارت و ویزا کارت فیزیکی به دلیل شرایط تحریم برای ایرانی‌ها وجود ندارد و تهیه آن بسیار دشوار و پر ریسک است. با این حال اگر قصد خرید با ویزا کارت و مستر کارت از سایت خارجی را دارید، این شرایط برای شما فراهم است. شما کافی است وارد سایت مجموعه اول پرداخت شده و از خدمات خرید با ویزا کارت و مسترکارت استفاده کنید. به سرعت با پرداخت ریالی، معادل دلاری آن از طریق ویزا و مسترکارت شرکت، پرداخت آنلاین به نام شما انجام می‌گیرد.

خدمات خرید با مستر کارت و ویزا کارت

 

امتیاز 4.7/5 - از 18 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT