معرفی انواع حساب پی پال (paypal)

انواع حساب پی پال (paypal) و نکاتی در مورد لیمیت شدن حساب

زمان مطالعه 4 دقیقه

درمقاله قبلی در مورد دلایل محبوبیت و استفاده از پی پال (paypal) توضیحاتی ارائه شد، اما در این مقاله در مورد انواع حساب پی پال (paypal) و روش‌هایی جهت جلوگیری از لیمیت شدن آن صحبت خواهیم کرد.

ایجاد حساب کاربری در پی پال

هر قدر که ایجاد حساب کاربری در پی پال برای فردی خارج از مرزهای ایران (و همچنین خارج از مرزها دیگر کشورهای تحریم شده توسط پی پال) ساده و سریع است، ایجاد حساب کاربری در پی پال برای کاربران ایرانی نه تنها ساده نیست که مطابق تمهیدات این وب سایت قاعدتاً باید ناممکن باشد.(کشورهای غنا، ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان، و همچنین کشورهایی که در لیست تحریم‌های اقتصادی ایالت متحده هستند از دریافت خدمات از طریق پی پال محروم هستند.)

امکان استفاده با وجود تحریم ها وجود دارد

مطابق تحریم پی پال، هر گونه استفاده کاربران ایرانی از پی پال ممنوع است و در نتیجه دسترسی به تمامی صفحات موجود در وب سایت پی پل با IP ایران مسدود است. همچنین بر طبق این تحریم، در صورتی که پی پال در مورد ایرانی بودن یک کاربر ظنین شود، حق دارد تا اکانت پی پال او را Block نماید و موجودی حساب کاربری مورد نظر را هم مسدود کند.

انواع حساب پی پال (paypal)

مواردی که در زمان استفاده از حساب پی پال باید دقت کرد:

۱) امکان پرداخت برای سفارشات مربوط به ایران وجود ندارد. 

۲) تحت هیچ شرایطی پرداخت‌هایی که برای خرید کالا به مقصد ایران می‌باشد، قابل انجام نیست.

۳) پرداخت سایت‌هایی که آدرس پروفایل مشتری ایران باشد و یا هر اطلاعاتی از ایران وجود داشته باشد مثل نام شهر، استان، ۰۰۹۸، دامنه ir و کلماتی مانند persia و pars امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۴) قبل از خرید و ثبت سفارش از اعتبار سایت مورد نظر اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت نارضایتی شما و یا عدم دریافت سرویس/خدمات از سایت مورد نظر، امکان باز کردن dispute توسط ما یا دیگر شرکت‌های داخلی ارزی وجود ندارد.

۵) پرداخت مبالغ بزرگتر از حد و حدود اکانت پی پال، مدت زمان ایجاد اکانت پی پال و میزان مبالغ دریافت شده و پرداخت شده تا کنون و دیگر مولفه ها بسیار اهمیت دارد.

انواع حساب پی پال (paypal)

مراحل انواع حساب پی پال (paypal)

  • حساب پرسونال (Personal): این حساب که پایین‌ترین سطح انواع حساب کاربری در پی پال است برای اشخاص حقیقی به عنوان یک حساب عادی برای تراکنش‌های مالی پایین کاربرد دارد.

  • حساب پریمیر (Primier): این نوع حساب از پی پال، قابلیت‌های یک حساب عادی را مانند حساب پرسونال دارا است. اما علاوه بر آن، قابلیت ها و امکانات دیگری هم دارد از جمله این امکانات، دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی است. همچنین این حساب قابلیت‌هایی چون سبد خرید و گزارش پرداخت هم دارند.

  •  حساب بیزینس (Businees): این حساب در پی پال، مخصوص تجار و شرکتهایی است که کارهای تجاری بزرگی را اداره می‌کنند، یا فروشگاه‌های آنلاین دارند. این حساب می‌تواند تحت نام بیزینس شما ساخته شود و از تمام امکانات پرداخت با کارمزد بسیار کمی استفاده کنید. این حساب این قابلیت را دارد که می‌تواند از مشتریانی که اکانت پی پال ندارند پول دریافت کند.

امکانات حساب ها

حساب های پی پال از نوع Premier و Business دارای امکانات بیشتر و محدودیت‌های کمتری نسبت به اکانت های Personal هستند و پس از ارائه مدارک لازم مطابق درخواست پی پال، می‌توانند برای پاسخگویی به مقاصد حرفه‌ای‌تر شامل تراکنش‌های دریافتی و پرداختی با مبالغ بزرگتر و یا تعداد بیشتر تراکنش‌ها در مقایسه با اکانت ‌های Personal مورد استفاده قرار گیرند. سایت اول پرداخت در زمینه افتتاح حساب پی پال وریفای شده، با در نظر گرفتن تمام نکات لازم و با کادری مجرب، آماده ارایه این خدمات به کاربران عزیز می باشد.

عوامل لیمیت شدن

مثلا یک اکانت از نوع personal را در نظر بگیرید که در اولین روز ایجاد verify شدن آن، یک مبلغ ۱۰۰۰ دلاری به آن ارسال شود. این تراکنش از نظر پی پال (paypal) مشکوک و نیازمند به بررسی می باشد و لیمیت می‌شود تا صاحب حساب مدارک محکمه پسندی ارایه دهد.

ورود با IP ایران هم مواردی است که بسیار رخ می‌دهد. حتی اگر یک بار به اشتباه با IP ایران وارد حساب شوید، حساب لیمیت می‌شود. استفاده از VPN‌ها که مدام ممکن است IP ‌ها تعییر کند هم حساسیت برانگیز است و به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود از VPS مثل VPS آسیای شرقی استفاده کنند که باعث هیچ شک و شبه نشود.

پیشنهاد می‌شود مقاله «دلایل لیمیت شدن حساب پی پال» را مطالعه فرمایید و برای رفع لیمیت هم مقاله «رفع لیمیت پی پال» را بررسی نمایید.

انواع حساب پی پال (paypal) چیست

انواع تراکنش ها در پی پال (paypal)

در پی پال می توان تراکنش هایی از انواع زیر را انجام داد: 

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب‌های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت‌های پی پال
  • پرداخت Invoice‌های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

حال که با انواع حساب پی پال (paypal) آشنا شدید، در صورتی که قصد ساخت حساب پی پال را دارید، می‌توانید از خدمات افتتاح حساب پی پال توسط مجموعه اول پرداخت بهره ببرید.

 

امتیاز 3/5 - از 68 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

14 دیدگاه

  1. احمد گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون، خسته نباشید

    یک سوال:
    بعد از اینکه حساب پی پال باز کردیم و توانستیم درآمد ارزی داشته باشیم، بهترین راه انتقال این در آمد از حساب پی پال به حساب بانکی ایران چیست؟

    1. فرید امیری گفت:

      شما به راحتی می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر با سایت‌های فریلنسری هر از گاهی کار می‌کنید (حقوق ثابت از یک شرکت خارجی نمی‌گیرد) لزومی به افتتاح حساب پی پال نیست و به راحتی می‌توانید از همین بخش نقد کردن درآمد ارزی، معادل ریالی را در بانک دریافت نمایید.

      1. امید گفت:

        سلام.
        میشه بگید بهترین کشور برای افتتاح حساب پیپال کجاس؟
        چون افتتاح حساب توی بعضی کشور‌ها با کد مالیاتی و… نیاز داره.
        (بیلینگ آدرس مسترکارت من قابل تغییره و از نظر مکانی محدودیتی ندارم)

        1. فرید امیری گفت:

          شرایط و قوانین افتتاح حساب در کشورهای مختلف متفاوت است و مدام هم تغییر می کند. پیشنهاد می شود که به صفحه اول مچموعه اول پرداخت رفته و از خدمات افتتاح حساب پی پال استفاده کنید. کارشناسان سایت مناسبترین گزینه را برای شما افتتاح می کنند و آموزش های نگه داری حساب را هم در کنار آن خواهید داشت.

  2. حسنی گفت:

    سلام. تشکر از اطلاعات مفیدتون. من قصد دارم از طریق اینستاگرام فروش خارجی (فعلا ترکیه) داشته باشم. ولی نمیدونم برای دریافت پول از مشتریها چه گزینه هایی وجود داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام اگر در پیج اینستاگرام اسمی از ایران برده نشده باشد فکر می‌کنم پی پال گزینه خوبی باشد. با این حال با کارشناسان سایت در تماس باشید

    2. نگار گفت:

      وقت بخیر
      ممنون از توضیحاتتون
      ما ایرانی هستیم و در ترکیه شرکت ثبت کردیم و تقاضای افتتاح حساب بیزینسی در Paypal داریم، لطفا راهنمایی بفرمایید یا از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.
      سپاس

      1. فرید امیری گفت:

        از طریق چت آنلاین واقع در صفحه اول سایت، کارشناسان مجموعه اول پرداخت شما را راهنمایی خواهند کرد و به سوالات‌تان پاسخ خواهند داد.

  3. محمد گفت:

    سلام حداقل اعتبار برای افتتح حساب چقدره؟

    1. فرید امیری گفت:

      اگر منظورتون میزان مبلغی که برای شروع باید در حساب دپازیت شود، میزان صفر دلار است. اما اگر منظورتان افتتاح حساب است، باید با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

  4. محمد گفت:

    برای رفع محدودیت حساب پی پال مدارکی مثل پاسپورت و یا شناسنامه ازمن درخواست شده . ره حل این محدودیت چیست؟ از کدام وب سایت می توانم پاسبرد و شناسنامه خارجی پیدا کنم
    مشخصات حساب من
    کشور انگلستان . شماره تلفن ************7+
    لفطا راحنمایی کند?

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام لطفا با مجموعه تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین سوال خود را از کارشناسان سایت بپرسید

  5. سید مهدی گفت:

    سلام
    من مقیم افغانستان هستم و میخواهم در پی پال حساب باز کنم میشه رهنمای کنید با تشکر

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام لطفا از طریق چت آنلاین با کارشناسان سایت در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT