ارزان ترین سرویس های ذخیره سازی ابری

8 تا از ارزان ترین سرویس های ذخیره سازی ابری

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر به فضای ذخیره‌سازی ابری برای همگام‌سازی فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف نیاز دارید یا فضای کافی در رایانه خود ندارید، منطقی است که به دنبال ارزان‌ترین سرویس ذخیره‌سازی ابری باشید. در این مقاله نگاهی به ارزان ترین سرویس های ذخیره سازی ابری آنلاین می اندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فضای ذخیره سازی ابری رایگان: Google Drive

  • قیمت: 15 گیگابایت رایگان
فضای ذخیره سازی ابری رایگان: Google Drive

فضای ذخیره سازی ابری رایگان: Google Drive

اگر نمی‌خواهید هزینه کنید Google Drive بیشترین فضای ذخیره‌سازی یعنی 15 گیگابایت را به صورت رایگان ارائه داده است. توجه داشته باشید که این فضای ذخیره سازی در حساب Google شما به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین اگر از Gmail یا Google Photos استفاده می‌کنید، ممکن است فضای ذخیره‌سازی شما زود پر شود. برای حل این مشکل میتوانید از یک حساب جداگانه برای Google Drive استفاده کنید.

یک برنامه رایگان دیگر برای فضای ذخیره سازی pCloud است. این سرویس 10 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد، اما می توانید به راحتی با انجام چند کار ساده پس از ثبت نام آن را به 15 گیگابایت افزایش دهید که شامل تأیید آدرس ایمیل، دانلود نرم افزار در رایانه و موبایل و فعال کردن آپلود خودکار عکس است.

اقتصادی ترین فضای ذخیره سازی ابری : +iCloud

  • قیمت: 50 گیگابایت برای 0.99 دلار در ماه (0.0198 دلار برای هر گیگابایت)
اقتصادی ترین فضای ذخیره سازی ابری : + iCloud

اقتصادی ترین فضای ذخیره سازی ابری : + iCloud

+ iCloud اقتصادی ترین سرویس ابری بعد از گزینه های رایگان است. iCloud تنها ارائه دهنده بزرگ ذخیره سازی ابری است که 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. قیمت آن به ازای هر گیگابایت یکی از منطقی ترین قیمت ها در این لیست است. 50 گیگابایت فضای زیادی نیست، اما یک دلار در ماه کمترین قیمت برای ذخیره سازی ابری است که میتوانید پیدا می کنید.

این مقدار احتمالاً برای پشتیبان گیری از آیفون شما و فضایی که برای جابجایی فایل ها بین دستگاه ها نیاز دارید کافی است. البته از آنجایی که این سرویس محصول اپل است، برای کسانی که با مک، آیفون و آی پد کار می کنند، مناسب است.

شما میتوانید با پرداخت هزینه iCloud را به +iCloud ارتقا دهید که شامل ویژگی هایی مانند Hide My Email و دامنه سفارشی دلخواه برای ایمیل می شود. شما همچنین می توانید فضای ذخیره سازی خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. سرویس Apple One فضای ذخیره سازی iCloud را با سایر اشتراک های اپل مانند Apple Arcade و Apple Music با قیمت پایین تر ارائه میدهد.

ارزان‌ترین فضای ذخیره‌سازی ابری 100 یا 200 گیگابایتی: Google One

  • قیمت 100 گیگابایت: 1.99 دلار در ماه (0.0199 دلار برای هر گیگابایت) یا 19.99 دلار در سال (0.0166 دلار برای هر گیگابایت)
  • قیمت برای 200 گیگابایت: 2.99 دلار در ماه (0.01495 دلار برای هر گیگابایت) یا 29.99 دلار در سال (0.0125 دلار برای هر گیگابایت)
  • اگر 50 گیگابایت برای شما کافی نیست، یا از دستگاه‌های اپل استفاده نمی‌کنید، Google Drive (از طریق Google One) ارزان‌ترین فضای ذخیره‌سازی ابری را ارائه میدهد.

اگر به 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید، می توانید با ثبت نام در یک طرح سالانه و پرداخت 1.67 دلار در ماه، 16 درصد در طرح ماهانه خود صرفه جویی کنید. با پرداخت سالانه برای 200 گیگابایت فضا ماهانه فقط 2.50 دلار پرداخت کنید.

همانطور که گفته شد گوگل ارتقای فضای ذخیره سازی را از طریق برنامه Google One خود ارائه می دهد. یعنی نمیتوانید آن را مستقیماً از طریق Google Drive خریداری کنید. این سرویس علاوه بر فضای ذخیره‌سازی اضافی، دسترسی به کارشناسان Google، گزینه افزودن اعضای خانواده و مزایای اضافه کردن اعضا را نیز ارائه می‌دهد.

این مزایا اضافی شامل تخفیف رزرو هتل‌ها، به‌علاوه درصدی از خریدهای انجام‌شده در Google Store و VPN Android در صورت ارتقا به طرح 2 ترابایتی یا بالاتر است. این مزایا باعث می‌شود Google Drive بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری برای کاربران سرویس‌های گوگل باشد. اگر به فضای زیادی نیاز دارید برنامه های Google One تا 30 ترابایت فضا را ارائه میدهد.

همچنین چند سرویس دیگر از جمله OneDrive و iCloud طرح های 100 یا 200 گیگابایتی را با همان قیمت ارائه می دهند. Google Oneبه دلیل ویژگی‌هایی که دارد در مجموع بهترین است.

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 500 گیگابایتی: pCloud

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 500 گیگابایتی: pCloud

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 500 گیگابایتی: pCloud

  • قیمت: 500 گیگابایت برای 4.99 دلار در ماه (0.00998 دلار برای هر گیگابایت) یا 49.99 دلار در سال (0.00833 دلار برای هر گیگابایت)

pCloud تنها ارائه‌دهنده بزرگ ذخیره‌سازی ابری است که یک طرح 500 گیگابایتی ارائه می‌دهد. این اولین سطح ذخیره‌سازی است که در آن قیمت‌ هر گیگا بایت کمتر از 0.01 دلار است، بنابراین بسیار مقرون به صرفه‌ است. نکته قابل توجه این است که pCloud شما را به 500 گیگابایت ترافیک لینک دانلود محدود می کند، که زمانی استفاده می شود که افراد محتوا را از لینک های عمومی شما پخش یا دانلود می کنند. تا زمانی که از فضای ذخیره سازی ابری خود برای میزبانی فایل ها برای دسترسی دیگران استفاده نمی کنید، نباید مشکلی ایجاد شود.

اگر از این سرویس راضی هستید می توانید با هزینه یکباره 175 دلاری طرح مادام العمر 500 گیگابایتی را خریداری کنید.

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: MediaFire

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: MediaFire

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: MediaFire

  • قیمت: 1 ترابایت برای 5 دلار در ماه (0.005 دلار برای هر گیگابایت) یا 45 دلار در سال (0.00375 دلار برای هر گیگابایت)

بسیاری از افراد از MediaFire برای به اشتراک گذاری فایل ها با دیگران استفاده می کنند، اما به عنوان یک راه حل ذخیره سازی ابری شخصی نیز میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. طرح 1 ترابایتی آن ارزان ترین قیمتی است که می توانید پیدا کنید. توجه داشته باشید که پیام “50% تخفیف” در صفحه قیمت آن دائمی است، بنابراین میتوانید همیشه از آن استفاده کنید.

البته این سرویس مشکلاتی نیز دارد. MediaFire برنامه های دسکتاپ ارائه نمی دهد، بنابراین باید فایل ها را با استفاده از وب سایت یا برنامه های موبایل همگام سازی کنید. ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی آن در مقایسه با سایر ارائه‌دهندگان ضعیفتر است و شامل برخی از ویژگی‌های کاربردی که سایر سرویس ها ارائه میدهند نمی‌باشد. اگر به دنبال ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری هستید این سرویس را بررسی کنید.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: Microsoft 365

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: Microsoft 365

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: Microsoft 365

  • قیمت: 1 ترابایت برای 6.99 دلار در ماه (0.00699 دلار برای گیگابایت) یا 69.99 دلار در سال (0.00583 دلار برای هر گیگابایت)

اگر از کاربران مایکروسافت آفیس هستید، بهترین گزینه فضای ذخیره سازی ابری طرح پرسنال Microsoft 365 است. با این طرح علاوه بر یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در OneDrive، نسخه‌های کامل آفیس را برای رایانه شخصی، مک و دستگاه‌های تلفن همراه خود دریافت می‌کنید. این برنامه ها Word، Excel، PowerPoint و Outlook، Access و Publisher برای ویندوز است.

اشتراک مایکروسافت 365 همچنین شامل ماهانه 60 دقیقه مکالمه اسکایپ و پشتیبانی فنی مایکروسافت است. خانواده ها می توانند از طریق اشتراک خانواده Microsoft 365 در هزینه ها صرفه جویی کنند. با 9.99 دلار در ماه یا 99.99 دلار در سال مزایای فوق را برای حداکثر شش نفر دریافت خواهید کرد. 1 ترابایت برای هر نفر (برای شش نفر) با قیمت سالانه 0.00139 دلار برای هر گیگابایت است که تقریباً ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری است که می توانید پیدا کنید.

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 2 ترابایتی: Sync.com

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 2 ترابایتی: Sync.com

ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 2 ترابایتی: Sync.com

  • قیمت: 2 ترابایت برای 96 دلار در سال (0.004 دلار برای هر گیگابایت)

Dropbox، Google Drive، iCloud، pCloud و Sync.com همگی یک طرح ذخیره سازی 2 ترابایتی ارائه می دهند. این سرویس ها از نظر قیمت به هم نزدیک هستند، اما pCloud و Sync.com برتری کمی نسب به بقیه دارند. قیمت این دو سرویس با پرداخت سالانه 8 دلار در ماه است.

Sync مانند pCloud بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد و ویژگی‌های قدرتمند زیادی را ارائه می‌دهد. این طرح هیچ محدودیتی برای مقدار داده‌هایی که در ماه به اشتراک می‌گذارید ندارد و بازیابی 180 روزه فایل را ارائه می‌دهد. pCloud بازیابی 30 روزه را ارائه میدهد. بهتر است در ابتدا یک حساب کاربری رایگان بسازید و ببینید کدام سرویس برای شما مناسب است.

اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، Sync همچنین یک طرح 6 ترابایتی جداگانه را با قیمت 240 دلار در سال ارائه می‌دهند (0.0033 دلار برای هر گیگابایت).

توجه داشته باشید که iDrive یک طرح 5 ترابایتی با قیمت 79.50 دلار در سال و همچنین 10 ترابایت با قیمت 99.50 دلار در سال ارائه می دهد. این هزینه به طور قابل توجهی کمتر است. البته iDrive بر روی پشتیبان گیری ابری متمرکز است، نه ذخیره سازی ابری.

ارزان ترین فضای ذخیره سازی عظیم ابری: MEGA.nz

ارزان ترین فضای ذخیره سازی عظیم ابری: MEGA.nz

ارزان ترین فضای ذخیره سازی عظیم ابری: MEGA.nz

  • قیمت 8 ترابایت: 21.15 دلار در ماه (0.00264 دلار برای هر گیگابایت) یا 211.63 دلار در سال (0.00220 دلار برای هر گیگابایت)
  • قیمت برای 16 ترابایت: 31.74 دلار در ماه (0.00198 دلار برای هر گیگابایت) یا 317.45 دلار در سال (0.00165 دلار برای هر گیگابایت)

اگر به حجم بسیار زیادی از فضای ذخیره سازی ابری نیاز دارید، ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری MEGA.nz است. این سرویس ذخیره سازی ابری قدیمی زمانی به دلیل ارائه 50 گیگابایت فضای رایگان شناخته شده بود. اما الان دیگر فضای ذخیره سازی رایگانی را ارائه نمیدهد، اما قیمت های مناسبی در فضای بالای ذخیره سازی دارد.

MEGA ممکن است به اندازه سرویس هایی مانند دراپ باکس معروف نباشد، اما مطمئناً قابل استفاده است و ویژگی های خوبی ارائه می دهد. توجه داشته باشید که قیمت‌های MEGA به یورو است (19.99 یورو برای طرح 8 ترابایت و 29.99 یورو برای 16 ترابایت)، بنابراین ممکن است هزینه ها کمی تغییر کند.

بهترین و ارزان ترین سرویس های ذخیره سازی ابری

اکنون با ارزان‌ترین ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی ابری در هر سطح آشنا شدیم. اگر به دنبال فضای اضافی ابری هستید یا به حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی ابری مقرون به صرفه نیاز داشته باشید، می توانید سرویس مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

برای انتخاب یک سرویس ذخیره سازی ابری قیمت، استفاده آسان، مجموعه ویژگی‌ها و ادغام با سایر برنامه را در نظر بگیرید. ممکن است این مزایا ارزش پرداخت چند دلار اضافی در ماه را داشته باشد.

گزینه های دیگر ذخیره سازی ابری را نیز فراموش نکنید. خرید یک واحد NAS برای ساخت راه حل ذخیره سازی شبکه محلی خود می تواند هزینه کمتری به خصوص در دراز مدت نسبت به پرداخت هزینه ذخیره سازی ابری داشته باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT