کسب درآمد در اینستاگرام

جدیدترین روش های کسب درآمد در اینستاگرام و فیس بوک

زمان مطالعه 5 دقیقه

این  روزها کسب درآمد از سرویس ها و پلتفرم های آنلاین از جمله محبوب ترین روش های کسب درآمد، به خصوص در بین جوانان می باشند. خیلی از افراد علاقه‌مند به کسب درآمد از سرویس های آنلاین هستند با این حال در مورد نحوه کار با آن‌ها اطلاعی نداشته و نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید با علاقه‌مند به کسب درآمد از پلتفرم های آنلاین مانند فیس بوک و اینستاگرام می باشید، در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا با روش های جدید کسب درآمد در اینستاگرام و فیس بوک آشنا شویم. 

کسب درآمد در اینستاگرام و فیس بوک

همان‌طور که می دانید مهم‌ترین موضوع در رسانه های اجتماعی ساخت محتوا است و در همه پلتفرم ها شاهد محتواهای جدید و خلاقانه بسیار هستیم و از طرفی الگوریتم های این رسانه ها به طوری طراحی شده اند تا کاربران را درگیر ایجاد محتواهای روزانه و هفتگی نمایند. همه پلتفرم ها هر روز انگیزه ها و طرح های جدیدی را به عنوان ایده هایی برای تولید محتواهای جدید به کاربران خود می دهند و از همین رو کاربران به صورت مداوم درگیر استفاده از این رسانه های اجتماعی در مدت شبانه روز خواهند بود. 

شرکت متا اخیرا راه های جدیدی را اعلام کرده است که سازندگان و تولید کنندگان محتوا می توانند با استفاده از آن‌ها از محتوای خود در اینستاگرام و فیس بوک کسب درآمد نمایند. از آنجا که استفاده از یوتیوب برای کسب درآمد بسیار متداول تر شده است و این پلتفرم راه های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می دهد، همین موضوع باعث افزایش همکاری و تعامل کاربران با این پلتفرم شده است، سبب شده تا شرکت متا نیز به دنبال روش هایی بهبودیافته تر برای کسب درآمد بیافتد. 

کسب درآمد در اینستاگرام

کسب درآمد در اینستاگرام

آپشن های کسب درآمد در بسیاری از رسانه های اجتماعی همیشه در حال به روز رسانی هستند و مارک زاکربرگ نیز اخیرا چندید ابزار کسب درآمد را منتشر کرده است که متا برای سازندگان محتواهای اینستاگرام و فیس بوک ارائه می دهد. 

علاوه بر این، وبلاگ رسمی شرکت متا این موضوع را تأیید می کند که این شرکت تا تاریخ 1 ژانویه 2024 هزینه ای را برای سابسکرایب ها و رویدادهای آنلاین پولی از مشترکین دریافت نمی کند. بنابراین واضح است که متا در حال کسب رضایت مشترکین خود بوده و تمام تلاش خود را می کند تا بتواند بهترین تولید کنندگان محتوا را به این رسانه ها جذب کرده و نگه دارد. این شرکت پنج روش جدید برای درآمدزایی در اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر کرده است که در ادامه به این روش ها خواهیم پرداخت.

قابلیت انتقال سابسکرایب ها به گروه های فیس بوک

فیس بوک در حال حاضر این امکان را برای تولید کنندگان محتوا فراهم کرده است تا بتوانند به صورت خودکار سابسکرایبرهای خود در پلتفرم های دیگر را به گروه های فیس‌بوک خود منتقل نمایند. این کار به آن‌ها اجازه می دهد تا بتوانند با بالا بردن سابسکرایب های خود در فیس بوک نیز کسب درآمد آنلاین داشته باشند و همچنین دیگر نیازی به اضافه کردن فرد به فرد آن‌ها به گروه های فیس بوک خود نداشته باشند که این موضوع می تواند یک نوع صرفه جویی در زمان نیز به شمار بیاید. فیس‌بوک قبل از گسترش این سرویس آن را با گروه محدودی از تولید کنندگان محتوا امتحان کرده بود. 

استفاده از Reels برای کسب درآمد

قابلیت درآمدزایی از ساخت Reels قبلا فقط برای تولید کنندگان محتوا در دسترس بود، اما اکنون فیس بوک به سازندگان محتوا که در ایالات متحده مستقر هستند و با این وی پی ان وارد فیس بوک می شوند این امکان را می دهد تا بتوانند امکان درآمدزایی از Reels فیس بوک را نیز داشته باشند. با این حال، آن‌ها باید بیش از پنج Reels ایجاد کرده باشند و در مجموع 100000 بازدید در 30 روز گذشته داشته باشند، همچنین برای واجد شرایط بودن باید قوانین درآمدزایی متا و سیاست‌ های درآمدزایی تولید محتوا را رعایت کنند. همچنین فیس‌ بوک اکنون به تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد تا در اینستاگرام و فیس ‌بوک بتوانند Reels خود را ارسال کنند و از هر دو پلتفرم کسب درآمد کنند.

ایجاد کسب و کار اینترنتی برای سازندگان محتوا 

شرکت متا اکنون با تقلید از پلتفرم هایی مانند TikTok و Snapchat سعی دارد با را با راه ‌اندازی کسب و کار اینترنتی یا Creator’s Marketplace برای سازندگان محتوا این امکان را فراهم سازد تا بتوانند برای برندهای مختلف تولید محتوا نمایند و از همین راه به کسب درآمد بپردازند. در واقع تولید کنندگان محتوا با استفاده از این قابلیت می توانند برندها و موضوعاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند را پیدا کنند و برای آن‌ها محتوای مناسبی تولید نمایند. همچنین برندها می توانند سازندگان محتوا را از طریق Meta Business Suite پیدا کنند و با آن‌ها همکاری کنند.

شرکت متا در این رابطه اظهار کرده است ” زمانی که برندهای مختلف توانستند تولید کننده محتوای مد نظر خود را پیدا کنند و با او همکاری نمایند، می توانند قراردادی را به او ارسال کنند که در آن تمام جزئیات همکاری اعم از شرایط همکاری، کالاهای تحویل داده شده و مبلغ پرداختی را در آن شرح دهند.”

ایجاد آثار هنری دیجیتالی یا NFT 

اینستاگرام در ماه می 2022 شروع به اشتراک گذاری NFT ها در پلتفرم خود کرد. اکنون متا قصد دارد تا این امکان را برای محتواسازان بیشتری در کشورها منتخب فراهم کند و به زودی فیس بوک نیز در زمینه استفاده از NFT ها شروع به کار خواهد کرد. کاربران می توانند هم در اینستاگرام و هم در فیس بوک آثار دیجیتالی مد نظر خود را به اشتراک بگذارند و از این پس در استوری های اینستاگرام نیز با مشارکت SparkAR شاهد NFT ها خواهیم بود. 

ستاره های فیس بوک

Facebook Stars اکنون در دسترس همه تولید کنندگان محتوا می باشد. با این حال، آن‌ها باید حداقل 1000 دنبال کننده در مدت 60 روز گذشته داشته باشند، همچنین باید در کشوری باشند که قابلیت ستاره‌ ها در آن در دسترس هستند و از طرفی باید قوانین مربوط به  درآمدزایی از متا و خط ‌مشی ‌های درآمدزایی محتوا در پلتفرم فیس بوک را رعایت کنند. این قابلیت برای لایوهای فیس بوک و ویدیوهای درخواستی اعمال می شود و به زودی در فیس بوک Reels نیز در دسترس خواهد بود.

کلام آخر

همان‌طور که می دانید در گذشته محتوایی که در رسانه های اجتماعی مشاهده می کردیم معمولاً توسط عده ای معدود از افراد طراحی می شد و مردم دخالتی در تولید آن نداشتند. اما این روزها رسانه های اجتماعی تحت قدرت کاربرانی هستند که به صورت مستقل اقدام به ایجاد محتوا می کنند و این محتواها را مستقیماً و بدون هیچ نظارت و تغییری در اختیار سایرین قرار می دهند. از همین رو پلتفرم های رسانه های اجتماعی به دنبال روش های برای کسب درآمد بیشتر کاربران می باشند و به همین ترتیب پیش بینی می شود روش های کسب درآمد این پلتفرم ها در آینده بیشتر شده و استفاده از آن‌ها ساده تر شود. 

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT