ابزارهای فایروال لینوکس

معرفی 10 مورد از بهترین ابزارهای فایروال لینوکس

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای کسانی که در مورد امنیت شبکه خود جدی هستند، دانستن اینکه کدام برنامه ها و ابزارهای فایروال لینوکس مفید هستند بسیار مهم است.

خرید با پی پال

بهترین ابزارهای فایروال لینوکس

راه اندازی فایروال برای ایمن سازی محیط شبکه شما کلیدی است. فایروال پورت های حساس را مسدود می کند و ترافیک ورودی و خروجی را فیلتر می کند تا اتصالات مخرب را خنثی کند و از تبادل ناخواسته داده در سیستم شما اطمینان حاصل کند.

خرید با ویزا و مستر

در دنیای FOSS، راه حل های فایروال زیادی برای انتخاب وجود دارد. در اینجا لیستی از بهترین راه حل های فایروال برای تقویت شبکه شما در لینوکس برایتان آورده شده است.

فایروال بدون عارضه (UFW)

UFW یا فایروال بدون عارضه راه حل پیش فرض فایروال در اوبونتو و بسیاری از توزیع های برجسته لینوکس است. این گزینه از چارچوب Netfilter، یک جزء داخلی هسته لینوکس، برای نظارت و مدیریت ترافیک شبکه استفاده می کند.

اگر مبتدی هستید و به دنبال نرم ‌افزار فایروال رایگان و آسان با ویژگی ‌های اولیه هستید، می ‌توانید با استفاده از UFW سازگار شوید زیرا به راحتی در سیستم شما در دسترس است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را فراخوانی کرده و تنظیمات خود را پیاده سازی کنید.

سایت IPFire

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

IPFire یک توزیع فایروال رایگان، ایمن و منبع باز است. این یک بسته نرم افزاری نیست بلکه یک سیستم عامل کامل است. در ابتدا، به عنوان فورک پروژه IPCop توزیع شد. در حال حاضر، این سیستم عامل به یک سیستم عامل مستقل مبتنی بر Linux From Scratch (LFS) تبدیل شده است.

IPFire یک رویکرد حداقلی و یک رابط کاربری با کد رنگی بصری ارائه می دهد. برای مبتدیان پیمایش سیستم و پیکربندی آن بر اساس نیاز های خود بسیار آسان است.

علاوه بر ویژگی ‌های فایروال، IPFire قابلیت ‌های بیشتری برای شناسایی و کاهش نفوذ ارائه می‌ دهد و همچنین به عنوان VPN عمل می‌ کند. اگر به یک راه حل فایروال دارای ویژگی، اختصاصی و سبک نیاز دارید و بودجه کمی دارید، می توانید به IPFire اعتماد کنید.

سایت OPNsense

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

OPNsense یک توزیع فایروال منبع باز و مبتنی بر FreeBSD است که نسخه تجاری OPNsense مبتنی بر اشتراک رایگان و پولی را ارائه می دهد. این یک سیستم فایروال پیشرفته است که علاوه بر نظارت و مدیریت ترافیک شبکه، بسیاری از ویژگی های اضافی را نیز ارائه می دهد.

برخی از ویژگی های شاخص OPNsense شامل توانایی تجزیه و تحلیل عمیق بسته های شبکه، فیلتر کردن ترافیک وب و مقابله با تهدیدات خارجی با سیستم تشخیص نفوذ (IDS) است.

در کنار این قابلیت ‌های پرسود، چیزی که OPNsense را به انتخاب بسیاری تبدیل می ‌کند، رابط وب، اسناد و پشتیبانی چند زبانه با کاربری آسان آن است. اگر به دنبال راه حلی جدی و پیشرفته برای امنیت شبکه هستید، می توانید به غنای سیستم فایروال OPNsense ایمان داشته باشید.

سایت Endian Firewall (EFW)

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

Endian Firewall یک توزیع فایروال حالت‌پذیر plug-and-play منبع باز است. اگر می خواهید از پشتیبانی مشتری لذت ببرید، به عنوان نرم افزار رایگان یا نرم افزار پولی در دسترس است. مجهز به قابلیت ‌های نظارت بر بسته‌ ها، آنتی ویروس، ثبت آمار وب ‌سایت و موارد دیگر است.

EFW بسیار انعطاف پذیر است و می توانید آن را برای کاربران خانگی و سازمانی به طور یکسان پیکربندی کنید. این می تواند یک محیط شبکه بسیار امن و مقیاس پذیر برای شما بسازد.

سایت shorewall

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

نرم افزار Shorewall، بسیار شبیه UFW، یک رابط فایروال است که بر روی چارچوب Netfilter برای نظارت و فیلتر کردن ترافیک شبکه کار می کند. این منبع باز و رایگان برای استفاده است. برخلاف بقیه راه حل های فایروال ذکر شده (به جز UFW)، Shorewall برای کار کردن به سخت افزار اختصاصی یا کانتینر های مجازی نیاز ندارد.

به سادگی تنها می توانید بسته نرم افزاری را دانلود و نصب کرده و آن را پیاده سازی کنید. در حالی که Shorewall یک نرم افزار بسیار ساده است، قابلیت های آن را دست کم نگیرید زیرا بسیار قابل تنظیم است و هنگام کار با محیط های شبکه که به سرعت در حال تغییر هستند، Shorewall سریع تطبیق می یابد.

سایت pfSense

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

pfSense یک پلتفرم فایروال منبع باز مبتنی بر FreeBSD است. همچنین این پروژه اصلی است که OPNsense از آن جدا شده است. به همین دلیل است که شباهت های اساسی بین pfSense و OPNsense وجود دارد. pfSense امنیت شبکه و تشخیص نفوذ پیشرفته را ارائه می دهد و می توانید آن را به عنوان روتر، DHCP یا سرور DNS مستقر کنید.

در کاربرد آن بسیار قابل تنظیم و انعطاف پذیر است. علاوه بر این، مرکز کنترل وب بسیار در دسترس، مدیریت سیستم pfSense و دریافت یک نمای کلی از وضعیت امنیتی محیط شبکه را بسیار آسان می کند.

با توجه به تاریخچه خود، pfSense به خوبی مستند شده است تا به کاربران جدید کمک کند تا با محیط آشنا شوند. نسخه تجاری فایروال pfSense جلسات آموزشی نیز ارائه می دهد.

سایت امنیت و فایروال ConfigServer (CSF)

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

فایروال ConfigServer (CSF) یک راه حل فایروال حالت دار رایگان، چند پلتفرمی و همه کاره است. CSF ویژگی های فراوانی را ارائه می دهد. از ردیابی فرآیند ها و ورود به سرویس ‌های حساس گرفته تا تنظیم هشدار های ایمیل سفارشی هر زمان که سیستم اتصالات مشکوک را شناسایی کند، می‌ توانید CSF را طوری پیکربندی کنید که تقریباً هر کاری را که فایروال باید انجام دهد و موارد دیگر نیز انجام دهد.

از آنجایی که این یک راه‌ حل فایروال بسیار پیشرفته است، توصیه می ‌شود که فقط sysadmin ها یا کاربرانی که از نظر فنی حرفه ای هستند این فایروال را در شبکه خود بکار گیرند.

سایت smoothwall

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

Smoothwall یک توزیع فایروال رایگان و منبع باز است که از نظر امنیتی سخت شده است. این یکی از راه حل های فایروال پیشرفته است که به ویژگی هایی مانند نظارت بر ترافیک در زمان واقعی، فیلتر محتوای وب، مدیریت رکورد اضطراری و موارد دیگر مجهز شده است. در حالی که این نرم افزار رایگان است، می توانید در صورت نیاز نسخه های تجاری Smoothwall را نیز خریداری کنید. قیمت نسخه تجاری بر اساس قیمت است.

سایت Vuurmuur

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

مشابه UFW و Shorewall، Vuurmuur یک ابزار فایروال رایگان و منبع باز است که از اجزای فایروال داخلی هسته لینوکس مانند iptables و Netfilter برای مدیریت محیط شبکه استفاده می کند. این یک طرح رابط کاربری گرافیکی بصری (GUI) برای پیکربندی فایروال ارائه می دهد.

Vuurmuur در منطقه خاکستری بین حداقل بودن و در عین حال غنی بودن قرار دارد. رابط کاربری گرافیکی آن، آن را برای کاربران معمولی در دسترس قرار می دهد و از آنجایی که کاملاً قابل اسکریپت است، می توانید به راحتی اسکریپت های اتوماسیون خود را نیز پیاده سازی کنید.

سایت ClearOS

ابزارهای فایروال لینوکس

ابزارهای فایروال لینوکس

ClearOS یک توزیع فایروال مبتنی بر CentOS منبع باز است. در حالی که نسخه ‌های پرچم ‌دار آن محصولات پولی هستند، نسخه‌ ای بدون هزینه و رایگان برای استفاده در جامعه وجود دارد که می ‌توانید همین الان دانلود و اجرا کنید. ClearOS، بر خلاف سایر راه حل های فایروال قدیمی خود، نصب و پیکربندی نسبتاً آسانی دارد.

هنگامی که ClearOS را نصب کردید، می ‌توانید از طریق کنترل پنل مبتنی بر وب با قابلیت پیمایش آسان، آن را پیکربندی کنید. حتی بهتر از آن، ClearOS یک نرم افزار پر استفاده است و از این رو، به خوبی مستند شده است. اگر به مشکلی در ClearOS برخورد کردید، مطالعه مستندات مطمئناً تضاد ها و مشکلات شما را حل می کند.

شبکه خانگی خود را با ابزارها و تنظیمات مناسب ایمن کنید

شما نباید امنیت شبکه را ساده بگیرید. یک مزاحم با دسترسی ناخواسته به شبکه شما می تواند حرکت شما را در اینترنت نظارت کند و به طور بالقوه دستگاه های شما یا بدتر از آن هویت مجازی شما را برباید.

در حالی که ایمن سازی شبکه شما ممکن است به عنوان یک کار خسته کننده و نیازمند تخصص فنی باشد، در واقعیت، یک شبکه امن بر اساس بهداشت دیجیتال اولیه و چند پیکربندی مهم در نحوه اتصال شما به اینترنت ساخته شده است. درباره نحوه راه اندازی شبکه ایمن در خانه می توانید دیگر مقالات ما در این زمینه را بررسی کرده تا درباره ی این موضوع بیشتر بدانید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.