دوره های برنامه نویسی خارجی

معرفی 11 مورد از بهترین دوره های برنامه نویسی خارجی

زمان مطالعه 10 دقیقه

یادگیری یک زبان برنامه نویسی به ویژه برای افرادی که در زمینه فناوری مشغول به کار هستند و یا می خواهند کار خود را در این زمینه آغاز کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد. در حال حاضر تعداد زیادی موقعیت شغلی در زمینه علوم کامپیوتری وجود دارد که همه آن‌ها نیازمند افرادی آشنا به زبان ای مختلف برنامه نویسی هستند. همان‌طور که می دانید، فناوری و تکنولوژی با سرعت زیادی رو به گسترش است و نیاز به افراد مسلط به علوم کامپیوتر و برنامه نویسی نیز بیش از پیش احساس می شود. اگرچه برنامه نویسی کامپیوتر ممکن است برای همه افراد آسان نباشد و خیلی از افراد نتوانند از پس آن بر آیند، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به توانایی های خود ایمان دارید و فکر می کنید از پس آن بر می آیید، بنابراین امتحان کردن آن ارزشش را دارد و ممکن است درهای زیادی به روی حرفه ها و مشاغل جدیدی به روی شما باز شود. در این مقاله به معرفی 11 مورد از بهترین دوره های برنامه نویسی خارجی می پردازیم.

دوره های برنامه نویسی خارجی

مشاغل مربوط به برنامه نویسی کامپیوتر این روزها بسیار پر متقاضی هستند و از طرفی تعداد فزاینده ای از دوره های برنامه نویسی آنلاین رایگان در اینترنت وجود دارد که به شما کمک می کند حتی بدون در اختیار داشتن مدارک دانشگاهی مرتبط با علوم کامپیوتر بتوانید شغل های خوبی را در این صنعت پیدا کنید. 

در ادامه این راهنما قصد داریم به شما بگوییم که کجا می توانید کلاس های عالی و معتبر برنامه نویسی آنلاین را پیدا کنید و با بهترین سایت ها و دوره های برنامه نویسی آشنا شوید. چه به عنوان یک مبتدی می خواهید فعالیت خود را در این صنعت آغاز کنید و یا یک حرفه ای باشید که به دنبال تقویت مهارت های خود هستید، دوره های برنامه نویسی که در ادامه معرفی می کنیم می توانند برای شما بسیار سودمند باشند. 

1. خرید دوره برنامه نویسی MIT OCW

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

MIT OpenCourseWare که به اختصار OCW نیز شناخته می شود. یکی از بهترین کلاس های برنامه نویسی آنلاین رایگان برای مبتدیان است. این دوره برای افرادی که می خواهند خوشان راه خود را در دنیای فناوری آغاز کنند می تواند باور نکردنی باشد. شما می توانید این دوره را به سرعت به پایان برسانید و همچنین اطلاعات و دانش بسیار ارزشمندی را کسب نمایید. 

دوره ها از اصول برنامه نویسی شروع می شوند و شامل سخنرانی ها، اسلایدها و تکالیف مورد نیازی می شوند که به صورت ویدیوهایی آموزشی در اختیار شما قرار می گیرند. دوره های برنامه نویسی MIT OCW دارای درس های مقدماتی در مورد علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در پایتون به همراه سایر زبان ها و همچنین مطالب بسیار جامع در زمینه های خاص مانند یادگیری ماشین و الکترونیک است.

خرید از MIT OCW

دوره های مقدماتی به مقدمه های عمومی، دوره های خاص زبان و کورس های پیشرفته تر تقسیم بندی می شوند. دوره هایی که معمولا برای مبتدیان پیشنهاد می شود دوره های مقدمه ای بر علوم کامپیوتر و برنامه نویسی هستند و دوره زبان های برنامه نویسی نیز برای افرادی که تا حدودی در این زمینه آشنایی دارند برنامه ریزی شده است. 

2. خرید دوره مقدماتی CS50 eDX

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

edX دوره های آنلاین رایگان در سطح کالج را ارائه می دهد که به طور مشترک توسط MIT و دانشگاه هاروارد هدایت می شوند. نه تنها دوره ها بدون هزینه در دسترس هستند، بلکه خود سازمان نیز غیرانتفاعی است. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد سطح علمی و یا حقیقی بودن این دوره ها نخواهید داشت چرا که این دو دانشگاه به صورت مستقیم دوره ها را آماده کرده اند. 

برخی دوره های edX ممکن است به صورت هفتگی برگزار شوند و برخی از آن‌ها نیز خودگام هستند. موضوعات این دوره ها شامل طیف وسیعی از موضوعاتی است که ممکن است در هر دانشگاه معتبری بیابید، همچنین گرایش های بسیار زیادی به علوم کامپیوتر، مهندسی، و تجارت و مدیریت وجود دارد. این دوره ها برای راحتی شما به سطوح مقدماتی، متوسط ​​و پیشرفته تقسیم شده اند. همچنین edX گواهی ها و مدارکی را به افرادی که دوره ها را به پایان برسانند ارائه می دهد. زمانی که در یک زمینه خاص مانند توسعه وب یا علوم داده تسلط پیدا کردید، این مدارک در اختیار شما قرار می گیرند. 

خرید از edX

برای یادگیری رایگان برنامه نویسی آنلاین، بهترین دوره هایی که در edX می توانید در اختیار داشته باشید را جمع آوری کرده ایم، از بهترین دوره ها برای افراد مبتدی مقدمه CS50 به علوم کامپیوتر می باشد که می توانید مدرک آن را نیز در انتهای دوره با پرداخت هزینه دریافت نمایید، دوره دیگری که برای افراد نیمه حرفه ای در نظر گرفته می شود دوره برنامه نویسی وب CS50 با پایتون و جاوا اسکریپت است که مدرک این دوره را نیز می توانید در انتها دریافت نمایید. 

3. خرید دوره برنامه نویسی رایگان Coursera

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

Coursera یک پلتفرم آنلاین رایگان است که توسط دانشگاه استنفورد و سرمایه گذاران دیگر پشتیبانی می شود. Coursera برای ارائه دوره های آموزشی با دانشگاه ها و سازمان های مختلف همکاری می کند و افراد واجد شرایط می توانند در انتهای دوره گواهی های مربوطه را دریافت نمایند. 

Coursera اغلب بر تخصص های مختلف تمرکز دارد؛ در این پلتفرم مجموعه دوره هایی که برای گسترش مهارت های شما در یک موضوع خاص طراحی شده اند را در اختیار خواهید داشت اما اغلب دوره ها کوتاه مدت هستند. 

خرید از Coursera

به عنوان مثال، کسب تخصص در یک دوره 6 مرحله ای “ساختارها و الگوریتم های داده” زیر شاخه هایی مانند ساختارهای پایه داده، الگوریتم های پایه، الگوریتم های نمودار، الگوریتم های رشته ای، الگوریتم های پیشرفته و مونتاژ ژنوم را پوشش می دهد. برای مبتدیانی که علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی هستند نیز تنوع بسیاری وجود دارد، چه بخواهید مهندس نرم افزار شوید و بخواهید در زمینه علم داده کار کنید، همه این موارد در اختیار شما قرار خواهند گرفت. 

توجه داشته باشید که همه دوره ها رایگان نیستند، اما بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. دوره ها به صورت خود گام هستند اما تاریخ شروع و پایان مشخصی دارند، به این معنی که باید در صورت در دسترس بودن آن‌ها را طی کنید. به عبارتی دیگر دوره های امروز ممکن است فردا وجود نداشته باشد، اما دوره های جدید ممکن است جایگزین آن‌ها شوند. بهترین کلاس های کدنویسی آنلاین رایگان Coursera عبارت اند از :

برای مبتدیان: برنامه نویسی برای همه (آغاز با پایتون)

برای متوسط: توسعه وب و تخصص در React ( دوره تخصصی )

4. خرید اجمالی دوره برنامه نویسی Udacity

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

Udacity یکی دیگر از پلتفرم های آنلاین است که دوره های مختلفی را به علاقمندان ارائه می دهد، اما برخلاف MIT OCW، edX و Coursera، Udacity تمرکز بیشتر این پلتفرم بر موضوعات مرتبط با برنامه نویسی، علم داده و مهندسی می باشد و علومی مانند ریاضی، علوم اجتماعی و انسانی در این پلتفرم به چشم نمی خوردند. همه چیز در این پلتفرم در مورد فناوری است !

هدف Udacity این است که شما را برای موفقیت شغلی در یکی از زمینه های مرتبط با فناوری آماده کند. این پلتفرم توجه زیادی به برنامه‌ های Nanodegree دارد. این دوره ها در قالب برنامه ‌های درسی فشرده (معمولاً در کمتر از یک سال تکمیل می ‌شوند) طراحی شده ‌اند تا شما را در سریع ‌ترین زمان ممکن برای کار آماده کنند. قیمت Nanodegree ها از 100 تا 500 دلار است.

پرداخت در سایت Udacity

اگر هم علاقه ای به پرداخت هزینه ندارید می توانید از گذراندن این دوره ها اجتناب کنید و از دوره های فردی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که بیشتر کلاس‌ های کدنویسی رایگان Udacity مقدماتی هستند. این دوره ها برای شروع انتخاب عالی خواهند بود اما آموزش های عمیقی به شما نمی دهند. اگرچه شما با این دوره ها حرفه ای نخواهید شد، اما اصول اولیه را یاد خواهید گرفت تا به صنعت وارد شوید.

اگر میخواهید در کلاس های کدنویسی Udacity شرکت کنید، برای شروع می توانید از دوره های زیر استفاده کنید :

برای مبتدیان : مقدمه ای بر برنامه نویسی پایتون

برای متوسط : مقدمه ای بر یادگیری عمیق با PyTorch

برای پیشرفته : طراحی برنامه های کامپیوتری

5. خرید دوره برنامه نویسی Udemy

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

Udemy یک پلتفرم آموزش آنلاین است که هر کسی در آن می تواند دوره های آموزشی خود را ایجاد کند (و حتی بفروشد) تا دیگران مصرف کنند. بنابراین این پلتفرم می تواند هم جنبه مثبت داشته باشد و هم جنبه منفی؛  در واقع Udemy به افراد ماهر این امکان را می دهد که دانش خود را بدون مدرک تحصیلی به اشتراک بگذارند، اما ممکن است برای دست یافتن به این دانش نیاز به جستجوی زیادی داشته باشید.

دوره های برنامه نویسی Udemy شامل موضوعات مختلفی می شوند. همه چیز از مبانی داده‌های مبتنی بر پایتون گرفته تا اصول هک اخلاقی، اصول جاوا گرفته و توسعه وب در سطح حرفه ای را می توانید در این پلتفرم پیدا کنید. همچنین دوره های زیادی در رابطه با ساخت بازی پیدا خواهید کرد.

پرداخت در سایت Udemy

توصیه می کنیم هرگز هزینه کامل دوره Udemy را پرداخت نکنید! Udemy اغلب فروش های گسترده ای دارد و قیمت ها را از 50 تا 90 درصد کاهش می دهد و از همین رو سعی کنید در زمان مناسب، دوره ها را با قیمت کمتر خریداری نمایید. 

در این جا بهترین کلاس های کدنویسی رایگان Udemy برای شروع آورده شده اند :

برای مبتدیان : برنامه نویسی 101

برای افراد متوسط : سطح متوسط ​​C++

6. دوره برنامه نویسی FreeCodeCamp

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

اگر هدف شما تبدیل شدن به یک توسعه ‌دهنده وب حرفه ای است، چه فرانت ‌اند کار کنید چه بک‌ اند، پیشنهاد می کنیم کلاس ‌های کدنویسی Free Code Camp (که در درجه اول HTML، CSS، جاوا اسکریپت و React آموزش می ‌دهد) را در نظر بگیرید.

پرداخت در سایت freeCodeCamp

شما می توانید با گذراندن دوره ها که در دسته های مختلف و برنامه های درسی 3000 ساعته freeCodeCamp ارائه می شوند، گواهینامه و مدرک خود را دریافت کنید. freeCodeCamp محتوایی را در زمینه طراحی وب، تضمین کیفیت، تجسم داده ها، یادگیری ماشین و سایر موضوعات ارائه می دهد. همچنین برنامه هایی در مورد متدولوژی های Agile/Scrum کدنویسی نیز در دسترس قرار دارند. این دو دوره جامع هستند، هر دو 100 درصد رایگان بوده و شما را از صفر به قهرمان می ‌رسانند. حتی اگر اصلاً تجربه کدنویسی نداشته باشید، گذراندن این دوره ها تجربه خوبی خواهند بود. با این حال باید چندین ماه را برای فراگیری بهتر دوره ها در نظر بگیرید تا بتوانید مفاهیم آموزش داده شده را واقعاً درک کنید. 

7. خرید دوره برنامه نویسی کامپیوتر آکادمی خان Khan Academy

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

Khan Academy یکی از بزرگترین گنجینه ها در اینترنت است. این پلتفرم آموزشی غیرانتفاعی منبع فوق‌العاده‌ ای برای آموزش رایگان در دهه گذشته بوده است و تا به امروز نیز رشد خوبی را تجربه کرده است. می خواهید حساب دیفرانسیل و انتگرال را یاد بگیرید؟ یا در زمینه  زیست شناسی، تاریخ جهان اطلاعات کسب کنید و یا می خواهید بدانید که چگونه یا پول خود را سرمایه گذاری کنید؟ همه این ها را می توانید در Khan Academy به دست آورید.

پرداخت در سایت Khan Academy

آکادمی خان دوره های آنلاین جاوا اسکریپت و همچنین HTML، CSS و SQL را نیز به شما ارائه می دهد. اگرچه در مقایسه با سایر سایت‌های موجود در این فهرست، هنوز کمی در تنوع و کیفیت جای کار دارد اما ارزش آن را دارد که در حین گسترش فعالیت های خود این سایت را نیز در نظر بگیرید. ابتدا می توانید با دوره برنامه نویسی کامپیوتر آکادمی خان شروع کنید

8. YouTube

همان‌طور که می دانید پلتفرم YouTube بزرگترین و جامع ترین مرجِع ویدیو در اینترنت به شمار می رود. هزاران لیست پخش آموزشی در این پلتفرم وجود دارد، اما تعداد زیادی از آن‌ها سطحی یا کاملاً اشتباه هستند. 

 از طرفی برخی از دوره هایی هم که به نظر می رسد از سطح علمی خوبی برخوردار هستند کامل نمی باشند و اغلب یک موضوع را به صورت گسترده پوشش نمی دهند. خیلی از پلی لیست های کامل شده هم برای سال های پیش هستند که باید به آن توجه کنید، چرا که در این صنعت همه چیز به صورت در حال پیشرفت و دگرگونی است. در مجموع اگر فکر می کنید می توانید به دنبال دوره ها و کورس های خوب در بستر YouTube بگردید، بنابراین امکان دستیابی به دوره های مختلف را خواهید داشت. 

9. خرید دوره برنامه نویسی OpenCourser

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

OpenCourser یک پلتفرم آموزشی مانند سایر سایت های فهرست شده در این لیست نیست. این پلتفرم یک موتور جستجو است که هزاران دوره آنلاین رایگان را از سرتاسر وب گردآوری می کند و آن‌ها را در دسترس شما قرار می دهد. در حال حاضر، بیش از 900 دوره رایگان برنامه نویسی آنلاین توسط OpenCourser فهرست بندی شده اند که هر روز تعداد بیشتری به آن اضافه می شود. شما تعداد زیادی دوره از edX، Coursera، Udacity، و غیره را نیز در این پلتفرم خواهید یافت، اما برخی از ارائه دهندگان دوره های دیگر مانند آکادمی Saylor را نیز به چشم می خورند. OpenCourser یک منبع عالی برای پیدا کردن انواع مختلف دوره هایی است که به دنبال آن‌ها هستید. 

پرداخت در OpenCourser

10. خرید دوره کد نویسی Codecademy

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

Codecademy مجموعه ای از دوره های آنلاین تعاملی است که هدف آن آموزش اصول اولیه تعداد اندکی از زبان های برنامه نویسی است. هر دوره یک فرآیند گام به گام بازی سازی شده است که اطلاعات جامع بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. Codecademy بیشتر مناسب افرادی است که در ابتدای راه برنامه نویسی هستند و در واقع بیشتر مطالبی که در این سایت قرار دارند، سطحی می باشند. Codecademy به شما یاد می دهد که چگونه کد بنویسید، اما به شما یاد نمی دهد که چگونه مانند یک برنامه نویس فکر کنید. 

اگر تجربه کدنویسی قبلی دارید و تنها می خواهید یک زبان جدید را یاد بگیرید، Codecademy برای شما بسیار مفید خواهد بود. اما اگر در این مسیر مبتدی هستید، پیشنهاد می دهیم در حال حاضر باید از Codecademy اجتناب کنید.

11. خرید اجمالی دوره کدگذاری HTML پروژه Odin ProjectTheOdinProject

دوره های برنامه نویسی خارجی

دوره های برنامه نویسی خارجی

پروژه Odin یکی دیگر از پلتفرم‌های رایگان، جامع و متمرکز بر برنامه ‌نویسی است. این پلتفرم آموزش هایی نظیر HTML، CSS، جاوا اسکریپت و روبی را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. 

پرداخت در Odin

Odin یک وب سایت رایگان است و بنابراین یک راه عالی برای دریافت اطلاعات کامل در مورد صنعتی است که می خواهید در آن شروع به کار کنید، با استفاده از محصولات Odin دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای بوت کمپ های گران نخواهید داشت. حتی برای وارد شدن در وب سایت نیازی به افتتاح حساب کاربری نخواهید داشت و می توانید از منابع به صورت رایگان استفاده کنید.

کدنویسی را همین حالا آغاز کنید!

کدنویسی یک مهارت کلیدی است که می تواند در آینده بسیار مفید باشد. تکنولوژی با سرعت تمام در حال پیشرفت است و کدنویسی به شما کمک می کند بتوانید از نگاه یک خالق در دنیای تکنولوژی قدم بردارید. اگرچه یادگیری کدنویسی چندان ساده نیست، اما اگر به آن مصمم باشید می توانید نتیجه خوبی بگیرید. 

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT