بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

معرفی 6 تا از بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر با بودجه کمی طراحی می کنید، باید این برنامه های طراحی گرافیکی و در عین حال با امکانات کامل را بررسی کنید. در این مقاله به معرفی 6 تا از بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

وقتی نوبت به نرم افزارهای طراحی گرافیکی می رسد، گزینه های زیادی در اختیار کاربران قرار می گیرد. متأسفانه برنامه های پیشرفته  پولی هستند و اکثر برنامه ‌های رایگان تقریباً سطح کاربری مشابه با گزینه ‌های پولی را ارائه نمی‌کنند.

خرید با ویزا و مستر

با این حال، در این مقاله چند استثنا وجود دارد. این لیست شامل بهترین نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی برای کاربران جدید و پیشرفته است.

برنامه Inkscape

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

Inkscape یک نرم افزار طراحی گرافیک Open-source است که از سال 2003 در اختیار کاربران قرار داده شده است. اگرچه در ابتدا برای ایجاد تصاویر برداری طراحی شده بود، اما در طول سال ها به خوبی تغییراتی در آن ایجاد شده است.

که این تغییرات شامل بسیاری از همان ابزارهایی است که در یک نرم افزار طراحی گرافیک معمولی انتظار می رود – ابزار مداد، ابزار شکل، و ابزار تبدیل، و ابزار های کاربردی دیگر. در دسترس بودن این ابزارها به کاربران این امکان را می دهد که طرح ها و تم های جدیدی را درست مانند Adobe Illustrator ایجاد کنند.

به دلیل Open-source بودن، بسیاری از اشکالات اولیه Inkscape توسط یک جامعه فعال برطرف شده است. با وجود این، تجربه کاربری در مقایسه با گزینه ‌های دیگر بسیار کند است و پیمایش در رابط کاربری می‌تواند برای کاربران جدید کمی دردسرساز باشد.

Download: Inkscape for Windows, Mac, and Linux (Free)

برنامه Gimp

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

به لطف محبوبیت آن، اکثر طراحان از GIMP استفاده کرده اند یا حداقل نام آن را شنیده اند. این یکی از سبک ترین و پر ویژگی ترین نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی موجود است. این نرم افزار همچنین دارای تاریخچه غنی است که از سال 1996 وجود داشته است.

GIMP مکان خوبی برای شروع  به کار مبتدیان است، زیرا شامل تعداد زیادی پلاگین تصحیح خودکار تصویر و همچنین یک رابط کاربری آسان برای استفاده است. هنگام استفاده از GIMP، فتوشاپ را از دست نخواهید داد زیرا شامل طیف گسترده ای از ابزارهای دستکاری تصویر، از جمله ابزارهای نقاشی، انتخاب و تصحیح رنگ است.

به عنوان یک امتیاز، GIMP دارای یک مدیر فایل داخلی مشابه Adobe Bridge است. در حالی که GIMP دارای کتابخانه عظیمی از پلاگین های موجود است، از افزونه های فتوشاپ پشتیبانی نمی کند، که می تواند برای بسیاری از کاربران یک عیب بزرگ باشد.

Download: GIMP for Windows, Mac, and Linux (Free)

برنامه Blender

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

Blender همیشه گزینه مورد علاقه بسیاری از انیماتورها و مدل سازهای سه بعدی بوده است. این بدون دلیل چیز خوبی نیست، زیرا این نرم افزار با مجموعه ابزار پیشرفته ای همراه است. Blender همچنین بزرگترین ابزار ایجاد سه بعدی Open-source است.

با استفاده از Blender، می توانید هر کاری را انجام دهید، از اسکریپت نویسی پایتون و ردیابی مسیر تولید سطح بالا تا ویرایش و رندر ویدیو. این نرم افزار همچنین حاوی یک اصلاح کننده پوست است و امکان ماسک کردن را فراهم می کند. برای کاربران پیشرفته، ویژگی هایی مانند دوربین و ردیابی حرکت اشیا نیز در دسترس است.

به دلیل گستره وسیع ابزارهای آن، ممکن است مدتی طول بکشد تا کاربران جدید با رابط کاربری آن آشنا شوند.

Download: Blender for Windows, Mac, and Linux (Free)

برنامه Pixlr

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

Pixlr یکی از جدیدترین ابزارهای ویرایش تصویر موجود در اینترنت است. بهترین بخش این است که کاربران می توانند آن را از داخل مرورگرهای وب خود اجرا کنند.

Pixlr برای کاربرانی که می خواهند تصاویر خود را سریع و ساده ویرایش کنند ایده آل است. همچنین دارای تنظیمات پیش ‌فرض متعددی برای بهبود عکس‌ها با یک کلیک است. این نرم افزار از یک ویژگی بسیار خوبی به نام Pixlr BG که نوعی هوش مصنوعی  است برای حذف خودکار پس ‌زمینه تصاویر استفاده می‌کند.

Pixlr در دو نسخه ارائه می‌شود: Pixlr E و Pixlr X. نسخه اول مجموعه ‌ای ساده از ابزارها را ارائه می‌دهد که می ‌توان از آنها برای انجام ویرایش‌های اولیه تصاویرتان، مانند برش و افزودن متن، استفاده کرد. با این حال Pixlr X دارای طیف گسترده ای از ابزارهای پیشرفته مشابه فرمت فتوشاپ است. Pixlr همچنین اپلیکیشن مخصوص به خود را برای دستگاه های اندروید و iOS دارد.

Download: Pixlr for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

برنامه Canva

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

یکی دیگر از ابزارهای طراحی مبتنی بر وب است که روشی ساده برای طراحی و ویرایش تصاویر را به کاربران ارائه می دهد. نسخه Pro پولی همچنین ویژگی‌های مفیدی مانند زمان‌ بندی رسانه‌های اجتماعی و دسترسی به کتابخانه بزرگ ‌تری از تصاویر بدون حق امتیاز را ارائه می‌دهد.

تمرکز این نرم افزار بر روی  سهولت استفاده است، زیرا Canva در درجه اول از سیستم کشیدن و رها کردن استفاده می کند. اگرچه ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، کاربران همچنان می توانند طرح های چشمگیر ایجاد کنند. Canva به شما امکان می دهد تا بروشورها، ارائه ها و همچنین ویرایش تصاویر موجود را با استفاده از ویرایشگر تصویر داخلی خود ایجاد کنید.

تنها نقطه ضعف این است که ممکن است برای کاربران پیشرفته بسیار ساده باشد. علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های مفید فقط در نسخه پولی Canva قابل دسترسی هستند.

Download: Canva for Android | iOS (Free, subscription available)

برنامه Paint.NET

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

Paint.NET یک نرم‌ افزار طراحی گرافیکی با کاربری آسان است و ثابت می‌کند که توانایی بسیار بیشتری نسبت به نسخه پیش ‌فرض Microsoft Paint در ویندوز دارد.

این رابط کاربری مشابه MS Paint را به کاربران ارائه می دهد، اما با ویژگی های بهتر و عملکرد بیشتر. کاربران می توانند تمام کارهای اولیه  از جمله دستکاری تصویر را با استفاده از Paint.NET انجام دهند. علاوه بر این، این نرم افزار از چندین لایه برای ویرایش تصویر پیشرفته تر نیز پشتیبانی می کند.

همچنین، اگر صفحه نمایش DPI بالایی داشته باشید، با مشکلی مواجه نخواهید شد، زیرا این برنامه دارای ویژگی های مقیاس پذیری عالی است.

در پایان روز، Paint.NET قرار است جایگزین MS Paint شود، اما به دلیل مجموعه ابزارهای ویرایش اولیه، نمی تواند شمع را برای طراحی ابزارهایی مانند Adobe Photoshop یا Illustrator نگه دارد. اشکال دیگر این است که Paint.NET فقط برای کامپیوترهای به سیستم عامل ویندوزی در دسترس است.

Download: Paint.NET for Windows (Free)

این نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی از نظر کارایی بسیار عالی به نظر میرسند

همانطور که از این لیست مشخص است، تعداد زیادی ابزار طراحی گرافیک رایگان وجود دارد که عملکرد تقریباً یکسانی را برای همتایان پولی خود ارائه می دهند. با وجود این، طراحان گرافیک پیشرفته تر بهتر است به برنامه های پولی پایبند باشند، صرفاً به دلیل طیف وسیعی از ابزارهایی که ارائه می دهند.

اما اگر بودجه کمی دارید، GIMP یا Blender بهترین گزینه برای شما هستند زیرا برای طراحان گرافیک و انیماتورهای با تجربه تر طراحی شده اند.

همچنین به خاطر داشته باشید که اکثر نرم افزارهای رایگان طراحی گرافیکی موجود در اینترنت از طریق کمک های مالی پشتیبانی می شوند. به این ترتیب، ممکن است بخواهید تا جایی که ممکن است کمک کنید تا اینکه شما بتوانید این برنامه ها را برای خود و سایر کاربران فعال نگه دارید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT