موسیقی دیجیتال (Digital Music)

معرفی 6 حرفه موسیقی دیجیتال (Digital Music) برای نوازندگان

زمان مطالعه 3 دقیقه

آیا همیشه می خواستید در زمینه ای که به آن علاقه دارید کار کنید؟ موسیقی دیجیتال فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کرده است. حرفه موسیقی فقط به صحنه فیزیکی محدود نمی شود و به حوزه دیجیتالی نیز گسترش یافته است. بنابراین فرصت های شغلی زیادی در زمینه موسیقی وجود دارد که میتوانید وارد این کار شوید. در ادامه با معرفی 6 شغل در موسیقی دیجیتال (Digital Music) با ما همراه باشید.

حرفه موسیقی دیجیتال (Digital Music)

  • یک وبلاگ موزیک بسازید

ساختن یک وبلاگ ممکن است کاری خسته کننده به نظر برسد، اما با ابزارهای مناسب می توانید یک وبلاگ موزیک ایجاد کنید که توجه و علاقه مخاطبان را به موسیقی شما جلب کند. در ابتدا پلتفرمی را که استفاده از آن راحت است مانند وردپرس انتخاب کنید و شروع به ساخت قالب خود کنید.

صفحه ای برای معرفی خود ایجاد کنید و در آن در مورد خود، موسیقی مورد علاقه، سازی که مینوازید، قطعاتی که ساخته اید و اطلاعات کلی در مورد وبلاگ خود بنویسید. در وبلاگ خود میتوانید محصولات مربوط به موسیقی مانند برنامه های ساخت موزیک یا برندهای مختلف کیت درام الکتریکی را بررسی کنید. یا میتوانید تمرکز اصلی خود را روی MIDI بگذارید، مانند نحوه استفاده از سینت سایزرها.

علاوه بر این افلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته راه خوبی برای کسب درآمد و تولید محتوای موسیقی است. هر بار که شخصی روی یک تبلیغ از طریق وبلاگ شما کلیک می کند، درصد کمی به دست می آورید.

  • معلم آنلاین شوید

آیا تا به حال به آموزش آنلاین تئوری موسیقی فکر کرده اید؟ با استفاده از رسانه‌های دیجیتال امروزی می‌توانید به روش‌های مختلف به صورت آنلاین معلم شوید. شما میتوانید در سایت Tutor.com ثبت نام کنید و دانش آموزان خود را پیدا کنید و تدریس را شروع کنید.

Tutor.com یک نمونه عالی از آموزش از راه دور است زیرا به دانشجویان، معلمان و متخصصان امکان میدهد تا خدمات آموزشی خود را به افراد در هر سنی ارائه دهند! با این حال اگر قصد دارید شبکه خود را داشته باشید میتوانید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید.

پلتفرم و ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید، محتوای خود را در طول هفته برنامه ریزی کنید و در شبکه های اجتماعی خود را تبلیغ و معرفی کنید.

  • وارد حوزه روزنامه نگاری موسیقی شوید

اگر اطلاعات زیادی درباه آلبوم های موسیقی یا نوازندگان دارید میتوانید وارد حوزه روزنامه‌نگاری موسیقی شوید. شما می‌توانید به عنوان یک روزنامه‌نگار موسیقی با انتشار مجله‌های دیجیتالی مانند Entertainment Weekly کسب درآمد کنید.

موسیقی دیجیتال (Digital Music)

موسیقی دیجیتال (Digital Music)

محتوایی که تولید میکنید میتواند بررسی یک آلبوم موسیقی، یک خبر در مورد Adela، یا بررسی یک جشنواره موسیقی باشد. اگر مورد توجه یک سردبیر قرار بگیرید، میتوانید درآمد خوبی بدست آورید.

  • یک دوره آنلاین ایجاد کنید

چقدر در ساز تخصصی خود مهارت دارید؟ آیا می توانید یک آهنگ را با چشمان بسته با پیانو بنوازید یا در ضبط آهنگ های خود مهارت دارید؟ اگر چنین است، می توانید یک دوره آنلاین ایجاد کنید و به دیگران کمک کنید تا به سطح شما برسند. یادگیری و آموزش نواختن هر ساز به زمان و صبر زیادی هم برای دانش‌آموز و هم برای معلم نیاز دارد، بنابراین این مسیر شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد.

Udemy یا SkillShare گزینه‌های عالی برای ساخت یک دوره آنلاین هستند. دوره خود را به چند ویدیوی ساده مانند یادگیری آکوردها و گام ها، نحوه خواندن نت ها یا مبانی تئوری موسیقی تقسیم کنید و با پیشروی دوره مباحث حرفه ای تری را آموزش دهید.

  • ادیتور صدا و موزیک شوید

اگر در ادیت یا ویرایش موزیک مهارت دارید و خلاق هستید می توانید موزیک و صدای فیلم، تلویزیون، کسب و کارهای مختلف، آژانس های بازاریابی و تبلیغات و حتی صنعت بازی را ویرایش کنید. در صورت پیشرفت در این حوزه میتوانید موسیقی متن بازی های ویدیویی یا برنامه های مختلف را بسازید. شما میتوانید از برنامه های ویرایش صدا اندروید برای این کار استفاده کنید.

  • موزیک خود را بسازید

آیا از نرم افزارهایی مانند Audacity یا Adobe Audition استفاده کرده اید؟ اگر میخواهید موزیک های آرامش بخش برای کانال یوتیوب خود بسازید یا از کنار هم قرار دادن سازهای مختلف برای سرگرمی لذت ببرید ساخت موزیک یک شغل عالی در زمینه موسیقی دیجیتال است.

برای ضبط زنده موزیک باید روی تجهیزات باکیفیت مانند میکروفون، هدفون یا مانیتور، کابل میکروفون XLR، پایه میکروفون، پاپ فیلتر، کارگاه صوتی دیجیتال (DAW) و یک کامپیوتر سریع سرمایه گذاری کنید. رابط صوتی نیز بسیار مهم است، زیرا میکروفون شما را از طریق USB، Firewire یا Thunderbolt به رایانه متصل می کند.

برای موزیک دیجیتال یک کنترلر MIDI، سینت سایزر یا لانچ پد یک راه عالی برای ایجاد صدا در نرم افزار مجازی است، به خصوص اگر توانایی خرید یک پیانو را ندارید.

در زمینه موسیقی دیجیتال شغل خود را آغاز کنید!

اگر از موسیقی لذت می برید، میتوانید آن را به مسیر شغلی خود تبدیل کنید. بنابراین به خود و توانایی های موسیقی خود شک نکنید، یک نمونه کار آنلاین در SoundCloud ایجاد کنید و اهداف موسیقی دیجیتال خود را به جلو ببرید.

 

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT