هواپیمایی بوتا ایرویز

معرفی خطوط هواپیمایی بوتا ایرویز کشور آذربایجان

زمان مطالعه 9 دقیقه

آذربایجان یکی از کشورهای هم‌جوار ایران می باشد که در نزدیکی دریای خزر واقع شده است و یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرتی ایرانیان به شمار می آید. در طول تاریخ، ایران و آذربایجان روابطی دوستانه داشته اند و تا به امروز مرزهای دو کشور به روی یکدیگر باز بوده و مقصد بسیاری از ایرانی ها و آذربایجانی ها برای رفت و آمدهای کاری و تفریحی می باشند.

خطوط هواپیمایی آذربایجان نیز یکی از خطوط هواپیمایی فعال در ایران می باشند که پروازهای متعددی را به کشورهای مختلف مدیریت می کنند؛ بوتا ایرویز یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آذربایجانی است که مقر آن در باکو می باشد و پایگاه اصلی عملیاتی آن در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف است.

این شرکت تابعه شرکت هواپیمایی آذربایجان است و در ادامه قصد داریم تا با امکانات و خدمات ایرلاین بوتا بیشتر آشنا شویم تا به کمک این اطلاعات بتوانید بلیط پرواز خود از این ایرلاین را با اطمینان کامل از سایت اول پرداخت رزرو نمایید.

نگاهی بر تاریخچه بوتا ایرویز

در دسامبر 2016، اعلام شد که قرار است هواپیمایی آذربایجان، ایرلاین داخلی و ارزان قیمت خود را با نام AZALJet راه اندازی کند. پس از یک سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که AZALJet با یک شرکت هواپیمایی جدید به نام بوتا ایرویز جایگزین شود که دارای ناوگانی متشکل از دو هواپیمای امبرائر می باشد و کارکنان، سیاست و تعرفه ای مستقل دارد. در 2 ژوئن 2017، طرح و لوگوی این شرکت هواپیمایی تائید شد. این لوگو نمادی از پرنده مقدس اساطیری سیمورگ است که به شکلی طراحی شده تا معرفی از خطوط هوایی بوتا باشد. در قسمت عقب و جلو هواپیما، الگوهای بوتا به رنگ آبی ترسیم شده است که نشان دهنده روابط شرکت هواپیمایی با هواپیمایی آذربایجان است و همچنین رنگ قرمز روشن که به پرچم آذربایجان اشاره دارد نیز بر روی این هواپیما دیده می شود.

در ژوئن 2017، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که حداقل نرخ بلیط هواپیما برای یک سفر یک طرفه از 29 یورو شروع می شود، این بدان معناست که هزینه بلیط های پرواز این خطوط هوایی از همان ابتدای کار بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده است. بوتا ایرویز علیرغم اینکه یک ایرلاین ارزان قیمت است، ساندویچ و آب رایگان در هواپیما برای همه مشتریان ارائه می دهد. مسافران می توانند خدمات اضافی از جمله چمدان، غذای گرم و انتخاب صندلی را با هزینه اضافی دریافت داشته باشند. در 16 ژانویه 2018، بوتا ایرویز اولین سرویس خود را به مقصدی در اروپا و یک پرواز در هفته به مقصد صوفیه آغاز کرد. اواخر همان سال در دسامبر، بوتا ایرویز از هشتمین جت Embraer 190 خود رو نمایی کرد. در سال 2019، بوتا ایرویز مقاصدی مانند باتومی، اوفا و اودسا را به لیست مقاصد پروازهای خود ​​اضافه کرد و تا به آن زمان، شرکت هواپیمایی بوتا 18 مقصد را در لیست پروازهای خود جای داده بود.

هواپیمایی بوتا ایرویز

هواپیمایی بوتا ایرویز

درباره بوتا ایرویز

بوتا ایرویز یک زیر مجموعه از شرکت سهامی آذربایجان ایرلاینز است. همان‌طور که اشاره شد؛ این ایرلاین در دسامبر 2016 تأسیس شد و فعالیت خود را در سپتامبر 2017 آغاز کرد. در حال حاضر، این شرکت هواپیمایی ارزان قیمت، پروازهایی را به خارج از کشور مدیریت می کند که این پروازها را از مبدأ فرودگاه های باکو و گنجه به مقاصد بین المللی در روسیه، ترکیه، اوکراین، گرجستان، ایران و بلغارستان صورت می گیرند. بوتا ایرویز از ابتدای فعالیت خود، هم در بین شهروندان آذربایجان و هم در سایر کشورها تقاضای زیادی داشته است. بارگیری هواپیماها در اکثر مقاصد کمتر از 85 درصد نیست و مسافران بسیاری علاقه‌مند به سفر با این هواپیماهای مناسب و خدمات ارزان قیمت هستند.

ناوگان بوتا ایرویز شامل هواپیماهای مدرن و راحت Embraer E190 است. این هواپیماهای جدید و قابل اعتماد، مجهز به صندلی ‌های راحت، فضای وسیع برای نشستن و همچنین محفظه های بزرگ در بالای سر برای چمدان‌ های دستی هستند. با افزایش تعداد مقاصد جدید، این شرکت هواپیمایی قصد دارد ناوگان هواپیماهای خود را در آینده گسترش دهد.

فهرست مقاصد پروازهای بوتا ایرویز

از ژانویه 2019، بوتا ایرویز پروازهایی را به 18 مقصد در 7 کشور جهان مدیریت می کند که در ادامه به معرفی این مقاصد می پردازیم :

  • گنجه، فرودگاه بین المللی گنجه
  • بحرین، منامه فرودگاه بین المللی بحرین
  • بلغارستان صوفیه، فرودگاه صوفیه
  • گرجستان، فرودگاه بین المللی باتومی
  • فرودگاه بین المللی تفلیس
  • ایران تهران، تهران فرودگاه امام خمینی
  • روسیه، فرودگاه آستاراخان ناریمانوو
  • کازان، فرودگاه بین المللی کازان
  • مسکو، فرودگاه بین المللی ونوکوو
  • سنت پترزبورگ، فرودگاه پولکوو
  • اوفا، فرودگاه بین المللی اوفا
  • عربستان سعودی، فرودگاه بین المللی دمام ملک فهد
  • ریاض، فرودگاه بین المللی ملک خالد
  • آنکارا، فرودگاه بین المللی اسنبوگا
  • ترکیه، فرودگاه قاضی پاشا
  • استانبول، فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن
  • ازمیر، فرودگاه فصلی عدنان مندرس
  • اوکراین خارکف، فرودگاه بین المللی خارکف
  • کیف (ژولیانی)، فرودگاه بین‌المللی کیف
  • اودسا، فرودگاه بین المللی اودسا

ناوگان هواپیمایی بوتا ایرویز

ناوگان این ایرلاین کاملاً از هواپیماهای Embraer 190 تشکیل شده است و در مجموع بین 5 تا 10 فروند هواپیما در این ناوگان قرار دارند که به وسیله آن‌ها پروازهای داخلی و خارجی صورت می گیرند.

میزان بار مجاز در پروازهای بوتا ایرویز

چمدان دستی باید در ابعاد 55 × 35 × 20 سانتی متر باشد. مسافران مجاز هستند 10 کیلوگرم چمدان دستی را با هزینه رایگان و با حداکثر ابعاد کلی 158 سانتی متر در اختیار داشته باشند داشته باشند. اگر مسافری قصد داشته باشد تا چمدان دستی اضافه ای را نیز همراه خود به داخل هواپیما ببرد، نیازمند پرداخت هزینه های اضافه خواهد بود. مسافران همچنین می‌ توانند چمدان ‌های چک شده تا وزن 23 کیلوگرم را با حداکثر ابعاد 158 سانتی ‌متر را از فرودگاه خریداری کنند.

هواپیمایی بوتا ایرویز

هواپیمایی بوتا ایرویز

اطلاعات چک این در پروازهای بوتا ایرویز

چک-این آنلاین در صفحه ورود به وب سایت این خطوط هوایی در دسترس است. مسافران می توانند با استفاده از شماره رزرو یا شماره بلیط خود، چک-این کنند و اطلاعات پرواز خود را دریافت نمایند. چک-این آنلاین از 24 ساعت قبل تا دو ساعت قبل از زمان پروازی که بلیط آن را تهیه کرده باشید، در دسترس است.

ورود به فرودگاه

چک این فرودگاه 60 دقیقه قبل از زمان پروازی که بلیط آن را تهیه کرده باشید، برای همه پروازها بسته می شود. برای پذیرش در فرودگاه، مسافران باید مدارک سفر مربوطه را به یکی از کارگزاران چک این ایرلاین در قسمت پذیریش هواپیما ارائه دهند.

فرودگاه های بوتا ایرویز

فرودگاه بین ‌المللی حیدر علی ‌اف باکو، فرودگاه اصلی باکو، پایتخت آذربایجان است و فرودگاه مرکزی بوتا ایرویز نیز می باشد. این فرودگاه به دو ترمینال مسافربری و دو ترمینال باری تقسیم شده است. هر دو ترمینال ترکیبی از پروازهای بین المللی و داخلی را ارائه می دهند. این فرودگاه از این نظر منحصر به فرد است که دارای مناطق خرید و فروشگاه هایی است که بدون عوارض گمرکی فعالیت می کنند و از همین رو این فرودگاه را به یک مرکز خرید عالی برای خرید اجناس و مواد غذایی متنوع تبدیل کرده است.

اضافه بار در پروازهای ویژه

بلیط هایی که برای انواع پروازهای خطوط هوایی بوتا رزرو می کنید، شامل اطلاعات حمل بار و چمدان دستی می شوند که هزینه های مختلفی را در بر دارند و در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می پردازیم :

بلیط هایی که با نام “استاندارد” ارائه می شوند؛ امکان حمل بار چک شده با وزن بیش از 10 کیلوگرم و مجموع ابعاد 158 سانتی متر را فراهم می کند.

بلیط هایی که با نام “SUPER” ارائه می شوند؛ امکان حمل بار چک شده با وزن بیش از 23 کیلوگرم و مجموع ابعاد 158 سانتی متر را فراهم می کند.

ضمناً وسایل زیر برای حمل در کابین هواپیما به صورت رایگان مجاز است :

کوله پشتی، کیف ورزشی، کیف دستی زنانه یا مردانه، یا کیف دوربین و کیف لپ ‌تاپ با سایز حداکثر 30*35*10 سانتی‌متر.

غذای کودک، گهواره کودکان، کالسکه کودک تاشو سبک وزن (که در محفظه بار هواپیما حمل می شود) که ممکن است برای مسافرانی که با کودکان سفر می کنند ضروری باشد.

ویلچر تاشو (حمل شده در محفظه بار هواپیما) و عصا برای مسافران با مشکلات تحرکی

بلیط صادر شده برای کودکان زیر 2 سال که شامل بلیط های استاندارد و SUPER می شوند و با والدین خود در پرواز حضور خواهند داشت، شامل حمل و نقل رایگان یک چمدان به وزن حداکثر 10 کیلوگرم و اندازه حداکثر 115 سانتی متر در مجموع خواهند بود.

برای چمدان هایی با وزن و یا اندازه اضافه، هزینه اضافی مطابق با قوانین هواپیمایی دریافت می شود.

قوانین عمومی ایرلاین بوتا آذربایجان

در دوران همه گیری ویروس کرونا، قوانین جدیدی علاوه بر قوانین حمل و نقل مسافرین، توسط مسئولان این شرکت هوایی تدین شده است. اقدامات زیر در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف برای مسافران در نظر گرفته شده اند :

– فقط مسافران مجاز به ورود به ساختمان ترمینال فرودگاه هستند.

– قبل از ورود به ساختمان ترمینال، مسافران از طریق تجهیزات ویژه بهداشتی مانند تجهیزات ضد عفونی کننده، تحت ضد عفونی عمومی قرار می گیرند.

– مسافران موظف هستند تا در ساختمان ترمینال از ماسک پزشکی استفاده کنند؛ در صورت عدم وجود ماسک های پزشکی، پرسنل فرودگاه این ماسک ها در اختیار مسافران قرار دهند.

– در قسمت ورودی ترمینال دمای بدن مسافران اندازه گیری می شود. اگر دمای بدن آن‌ها به 37.5 درجه سانتی گراد برسد، از سوار شدن به هواپیما منع می شوند.

– مراحل غربالگری امنیتی با رعایت فاصله اجتماعی انجام خواهد شد. برای این کار، قوانین خاصی در ترمینال صورت می گیرد.

– صف های ورود توسط پرسنل ویژه فرودگاه کنترل می شود. می‌توانید با استفاده از کیوسک ‌های چک ‌این سلف ‌سرویس ( برای پروازهای «AZAL» و «Buta Airways») اطلاعات پرواز خود را ارائه نمایید. در این صورت، باید چمدان خود را به پیشخوان بگ دراپ تحویل دهید برای جلوگیری از صف، شرکت هواپیمایی توصیه می کند که به صورت آنلاین در وب سایت یا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه فرودگاه، چک این خود را انجام دهید. پس از انجام این مراحل، چمدان مسافران ضد عفونی شده و با برچسب مربوطه مشخص می شود.

– فروشگاه‌ها و رستوران‌های Duty Free در قسمت خروجی فرودگاه و پس از عبور از مراحل مربوط به کنترل، با رعایت شرایط و الزامات فعالیت خواهند کرد.

– سوار شدن مسافران از ردیف های آخر هواپیما و حرکت به جلو انجام می شود.

قوانین و مقررات موجود در کابین هواپیما :

– هنگام ورود به هواپیما، خدمه یک کیت تجهیزات حفاظت فردی، ماسک پزشکی، دستکش یک ‌بار مصرف و ژل ضد عفونی کننده را به مسافران ارائه می دهد.

– راه رفتن در داخل کابین در طول پرواز ( به غیر از دسترسی به توالت ) ممنوع است.

– به منظور به حداقل رساندن تماس با خدمه کابین در زمان بیماری کرونا، وعده های غذایی در بسته بندی مهر و موم شده به همراه ظروف یک‌بار مصرف در طول پرواز به مسافران ارائه می شود. به مسافران بیزنس کلاس و VIP کارت هایی با چهار نوع وعده غذایی از پیش تنظیم شده ارائه می شود که آن‌ها نیز در بسته بندی های مهر و موم شده سرو می شود. در نظر داشته باشید که به مسافران بالش، پتو، تبلت و سایر لوازم جانبی به جز هدفون یک‌ بار مصرف، ارائه نمی شود.

– اگر در حین پرواز یکی از مسافران علائم کووید-19 را داشته باشد، به منظور به حداقل رساندن تماس خود با سایر مسافران، در قسمت عقب کابین هواپیما ایزوله می شود و همچنین یک مهماندار به صورت جداگانه برای مراقبت از وی تعیین خواهد شد.

پس از ورود به فرودگاه بین المللی حیدر علی اف، اقدامات زیر را باید دنبال نمایید :

– همه مسافران باید دستورالعمل های پرسنل فرودگاه را دنبال کنند، در مرحله اول مسافران برای اندازه گیری دمای بدن خود، تحت آزمایش قرار می گیرند.

– در صورت مشاهده علائم بیماری، مسافر با خودروی مخصوص به مرکز درمانی مناسب منتقل می شود.

– مسافرانی که تست آن ‌ها منفی است، می توانند با حفظ فاصله اجتماعی به قسمت پذیرش مراجعه نمایند.

– چمدان مسافران ورودی ضدعفونی شده و با برچسب مخصوص مشخص شده می شوند.

لازم به ذکر است که به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، عملیات ضدعفونی به طور منظم در تمام پایانه های فرودگاه بین المللی حیدر علی اف و داخل هواپیما انجام می شود. همچنین برای دفع ماسک های استفاده شده و سایر تجهیزات، به تعداد کافی محفظه ها و سطل هایی در بسته در فرودگاه قرار داده شده است.

وعده های غذایی داخل هواپیما توسط کارکنان مطابق با تمام استانداردهای بهداشتی ارائه می شود. تمام ظروف یک ‌بار مصرف دور ریخته می شوند.

فیلترهای هوای HEPA در کابین هواپیماهای “ازال” و “بوتا ایرویز” تعویض می شوند.

ایرلاینز بوتا و آذربایجان از مسافران می ‌خواهد تا تمامی الزامات و توصیه‌ های ستاد عملیاتی مبارزه با کووید-19 و همچنین سازمان بهداشت جهانی را جدی بگیرند و به آن‌ها عمل کنند.

پرسنل شرکت هواپیمایی و فرودگاه تمام تلاش خود را انجام می دهند تا پرواز شما تا حد امکان راحت و ایمن صورت بگیرد.

هواپیمایی بوتا ایرویز

هواپیمایی بوتا ایرویز

وعده های غذایی در پروازهای بوتا ایرویز :

بوتا ایرویز در تمامی پروازها، وعده های غذایی متنوع و با کیفیتی را داخل هواپیما سرو می کند. منوی رایگان هواپیما شامل ساندویچ و آب است. نوع ساندویچ ارائه شده در پرواز بسته به فصل و مقصد پرواز ممکن است متفاوت باشد.

همچنین چندین نوع غذای گرم برای سفارش وجود دارد که می توانید از قبل آن‌ها را رزرو کنید و در طول پرواز میل نمایید. این غذاها شامل وعده های رژیمی، گیاهی، غذاهای بین المللی، غذاهای مخصوص افراد دیابتی و غذاهای بدون گلوتن می باشند که در یک جدول در سایت این ایرلاین قرار داده می شوند. هنگام خرید بلیط می توانید غذای گرم مورد نظر خود را حداقل 24 ساعت قبل از پرواز از وب سایت رزرو نمایید.

علاوه بر این، مسافران این امکان را دارند تا در طول پرواز خود انواع تنقلات و نوشیدنی‌هایی که در منوی بخش کافه Onboard مجله پرواز بوتا ایرویز وجود دارد، خریداری کنند.

خدمات رزرو بلیط بوتا ایرویز در سایت اول پرداخت

همان‌طور که اشاره کردیم، بوتا ایرویز از جمله ایرلاین هایی است که خدمات و امکانات بسیار مقرون به صرفه ای را در اختیار مسافران خود قرار می دهد و همچنین این امکانات ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند، به طوری که پروازهای بوتا ایرویز انتخاب اول بسیاری از مسافران می باشند. شما این امکان را دارید تا با استفاده از خدمات پرداخت آنلاین سایت اول پرداخت به صورت مستقیم بلیط پرواز خود را از وب سایت رسمی بوتا ایرویز خریداری نمایید و با واریز ریالی مبلغ بلیط خود، در کمترین زمان بلیط پرواز خود را در اختیار داشته باشید. همچنین با استفاده از خدمات آنلاین اول پرداخت می توانید وعده غذایی مورد نظر خود را انتخاب نمایید و یا در مورد میزان هزینه اضافه بار خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

امتیاز 2.3/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT