بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین

بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین در سال 2023 کدامند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

. استخراج بیت کوین به مصرف برق قابل توجهی نیاز دارد، و این امر برای ماینرها ضروری است که هزینه ها و درآمد خود را برای کسب سود متعادل کنند. بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین را بشناسید.

. فرآیند استخراج بیت کوین نقشی حیاتی در حفظ امنیت شبکه بیت کوین و تضمین تراکنش های واقعی دارد.

. هزینه استخراج 1 بیت کوین در کشور بسیار متفاوت است، برخی از کشورها برق ارزان قیمت را ارائه می دهند که استخراج را سودآورتر می کند، در حالی که برخی دیگر هزینه های برق بالایی دارند که سودآوری را محدود می کند.

استخراج بیت کوین مانند یک گنج یابی دیجیتالی است، اما همه چیز سرگرم کننده و بازی نیست. هزینه های برق نقش مهمی در کسب درآمد معدنچیان دارد. همانطور که باید کمک هزینه خود را عاقلانه خرج کنید، ماینرها نیز باید هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند. و از آنجایی که قیمت برق در سراسر جهان متفاوت است، استخراج بیت کوین می تواند برای برخی افراد معامله بهتری و برای برخی دیگر دشوارتر باشد.

استخراج بیت کوین چیست؟

ماینرهای بیت کوین از برق برای تامین انرژی کامپیوترهای خود و استخراج ارز دیجیتال استفاده می کنند. با این حال، آنها با حل معادلات پیچیده ریاضی، پاداش بیت کوین جدید دریافت می کنند. بنابراین، آنها باید از بیت‌کوینی که به دست می‌آورند، بیش از هزینه‌ای که برای برق خرج می‌کنند، درآمد کسب کنند. در مورد برق ارزان، کسب سود ساده تر است، اما با برق گران قیمت، چالش برانگیزتر می شود.

ماینینگ مشابه کامپیوتری است که در یک ماراتن شرکت می کند. این کار بسیار تلاش می کند و همچنین مصرف برق زیادی دارد. ماینرها کامپیوترهای عظیم و پرقدرتی دارند که دائماً کار می کنند و به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند. هزینه این انرژی در مناطق مختلف متفاوت است و بسیاری معتقدند استخراج بیت کوین تاثیر زیست محیطی قابل توجهی دارد. با این حال، استخراج بیت کوین دارای نکات مثبت شگفت انگیزی نیز می باشد.

استخراج بیت کوین چه فایده ای دارد؟

فرآیند استخراج بیت کوین در حفظ امنیت و امنیت شبکه بیت کوین بسیار مهم است. ماینرها در حصول اطمینان از واقعی بودن و صادقانه بودن تمامی تراکنش ها نقشی حیاتی دارند. جنبه دیگر مربوط به عرضه محدود بیت کوین است. آیا می دانستید بیت کوین حداکثر 21 میلیون عرضه دارد؟ این محدودیت عمداً توسط خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو، در پروتکل آن برنامه‌ریزی شد تا اطمینان حاصل شود که بیت‌کوین یک دارایی کمیاب باقی می‌ماند که مانند ارزهای سنتی به راحتی قابل دستکاری نیست.

در حال حاضر، 19.47 میلیون بیت کوین استخراج شده و در حال گردش است، در حالی که هنوز حدود دو میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. بازار بیت کوین ممکن است پس از استخراج تمام 21 میلیون بیت کوین تغییر کند.

علاوه بر این، محدودیت 21 میلیون بیت کوین هیچ شانسی برای تورم تضمین نمی کند. تورم زمانی اتفاق می‌افتد که عرضه ارز افزایش پیدا کند که منجر به کاهش قدرت خرید آن می‌شود. دولت ها می توانند با چاپ پول بیشتر، ارزهای سنتی را دستکاری کنند که باعث تورم می شود. با این حال، عرضه بیت کوین ثابت است، به این معنی که از فشارهای تورمی مصون است.

در برخی کشورها، ماینرهای بیت کوین می توانند درآمد بیشتری کسب کنند، زیرا برق ارزان است. اما معدنچیان ممکن است در کشورهای دیگر درآمد چندانی نداشته باشند زیرا هزینه های برق بیشتر درآمد آنها را مصرف می کند.

ماین 1 بیت کوین چقدر هزینه دارد؟

بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین

بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین

در نظر گرفتن اینکه استخراج انفرادی بیت کوین در سال 2023 چگونه به نظر می رسد جالب است. طبق گزارش CoinGecko که در 17 آگوست 2023 منتشر شد، استخراج بیت کوین انفرادی با در نظر گرفتن هزینه های برق تنها در 65 کشور سودآور است. از این تعداد، 34 کشور در آسیا واقع شده اند، در حالی که اروپا تنها پنج کشور دارد. ماینرهای انفرادی بیت کوین اغلب با چالش هزینه های بالای برق بالاتر از میانگین جهانی روبرو هستند.

زیان ده ترین کشورها برای استخراج 1 بیت کوین

بر اساس این مطالعه، ایتالیا گران‌ترین کشور برای استخراج بیت‌کوین خانگی است و هر بیت‌کوین ۲۰۸۵۶۰ دلار هزینه دارد. این بدان معناست که استخراج یک بیت کوین در ایتالیا تقریباً به اندازه ارزش هشت بیت کوین هزینه دارد. اتریش با 184352 دلار در رتبه دوم و پس از آن بلژیک با 172382 دلار قرار دارند.

بر اساس هزینه های برق خانگی، نه کشور از ده کشور کم سود استخراج بیت کوین در اروپا هستند.

در این گزارش آمده است که «افزایش قیمت برق خانگی در منطقه اروپا به عوامل مختلفی از جمله افزایش جهانی قیمت برق عمده فروشی که در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 و تقاضای رو به رشد بین‌المللی پدیدار شد، نسبت داده شده است».

سودآورترین کشورها برای استخراج 1 بیت کوین

در مقابل، ماینینگ انفرادی برای یک بیت کوین در آسیا (و آفریقا) کمترین هزینه متوسط ​​20635.62 دلار را دارد. این به این دلیل است که آسیا تنها منطقه ای است که متوسط ​​هزینه برق خانگی در آن به اندازه کافی پایین است تا استخراج انفرادی سودآور باشد.

ماینرهای انفرادی در لبنان به دلیل پایین بودن نرخ برق خانگی می توانند بیت کوین تنها با 266 دلار تولید کنند. این به طور قابل توجهی ارزان تر از ایتالیا است، جایی که هزینه استخراج بیت کوین تقریباً 783 برابر بیشتر است. سایر مناطق این لیست به شرح زیر است:

بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین

بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین

در برخی کشورها، استخراج بیت کوین ممکن است به دلیل هزینه کم برق سودآور به نظر برسد. با این حال، می تواند عواقب منفی نیز داشته باشد، مانند بارگذاری بیش از حد شبکه برق و ایجاد خاموشی. به عنوان مثال، ایران استخراج بیت کوین را در سال 2019 قانونی کرد اما از آن زمان چندین بار به دلیل کمبود برق در ماه های پرمصرف آن را ممنوع کرده است. علیرغم هزینه کم استخراج برق با 532.04 دلار، این کشور در حفظ یک منبع تغذیه باثبات و وضعیت سیاسی ناپایدار با چالش هایی روبرو بوده است.

استخراج بیت کوین گران است

استخراج بیت کوین مزایایی دارد اما نگرانی هایی را در مورد مصرف انرژی آن نیز برانگیخته است. این به این دلیل است که فرآیند نیاز به توان محاسباتی زیادی دارد که منجر به مصرف بالای برق می شود. با این حال، با پیشرفت صنعت، تلاش‌هایی برای ایجاد تکنیک‌های استخراج انرژی کارآمدتر انجام می‌شود که تاثیرات زیست ‌محیطی منفی آن را کاهش می‌دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت