پولدار شویم

چگونه پولدار شویم و پولدار بمانیم!

زمان مطالعه 5 دقیقه

حتما لازم نیست که پولدار شویم تا به عنوان فردی که خوب خرج می کند، به حساب بیایید.

خوب خرج کردن موضوعی درباره عادت ها و نه میزان درآمد است. افرادی که در خرج کردن پول درست عمل می کنند، همیشه به دنبال روشی هستند تا کمتر از چیزی که در می آورند، خرج کنند. در این نوشته که از وب سایت بیزینس اینسایدر گرفته شده، از افرادی متخصص و کسانی که در زمینه پس از اندار کردن مبالغ هنگفت و پردخت هزینه های خود موفق عمل کرده اند، نکاتی جمع آوری شده است.

چگونه پولدار شویم
چگونه پولدار شویم

برخی خرید ها هستند که افراد عادی در زندگی خود انجام می دهند ولی اگر بشوند که افرادی که در مدیریت پول موفق هستند، آن ها را نمی خرند، تعحب می کنند!

در ادامه به بررسی این خرید و هزینه های ممنوعه برای این گونه افراد می پردازیم.

آن ها پول به خودرو نو نمی دهند

فردی که صد ها هزار در بانک دارد و شاید میلیونر باشد، مایل است تا یک ماشین 5 یا 10 سال کار را سوار شود.


لینت خالفانی کاکس
کارشناس مالی و نویسنده

استفان جان، یکی از مشارکت کنندگان در بیزینس اینسایدر، گزارش می کند که یک ماشین نو در ماه اول خرید، 10 درصد از ارزشش را از دست می دهد و در سال اول این رقم به 20 درصد می رسد. کسی که پولش را خوب خرج می کند نمی خواهد که چنین زیانی را به خودش وارد کند.

آن هایی که خوب خرج می کنند، می دانند که بهترین کار خرید خودرو کارکرده و استفاده از آن برای مدتی است.

پول به خانه ای که از پسش بر نمی آیند، نمی دهند

آن هایی که خوب پول خرج می کنند، سعی می کنند تا بیشتر از توان خود روی یک خانه هزینه نکنند و می دانند که بهترین ملک آن است که از پس هزینه آن بر می آیند.

هالی جانسون، یکی از اعضای بیزینس اینسایدر، به شدت پس انداز کرد تا بتواند تا 40 سالگی هزینه خانه اش را فراهم کند و با اقتصادی خرج کردن و استفاده از مزایای کردیت کارتش، چند ماه در سال سفر می کند.

زمان خرید خانه که فرا رسید، او و همسرش خانه ای بسیار کوچکتر از آنچه می توانستند بخرند انتخاب کردند تا بعد از آن به فکر بازنشستگی خود باشند و دیگر اجاره خانه ای نیز پرداخت نکنند.

چگونه پولدار شویم
چگونه پولدار شویم

محاسبه گر های خرید خانه همیشه به من نشان می دادند که می توانیم دو برابر، سه برابر و حتی بیشتر از چیزی روی یک خانه خرج کردیم، پرداخت کنیم تا خانه بخریم؛ اما ما همیشه به آن ها بی توجه بودیم و الگوی خود را در پیش گرفتیم.

هالی جانسون
نویسنده و متخصص کردیت کارت

به جای خرید یک خانه گران و بزرگ، آن ها تصمیم گرفتند تا هزینه خود را صرف کسب تجربه کنند. او می گوید که اگر یک خانه بزرگ تر می خریدند، ” پولی کمتری در هر ماه برای پس انداز برای بازنشستگی زود هنگام می داشتیم. همچنین می بایست بودجه سالانه سفر خود را به شدت کاهش می دادیم.”

چیزی که سود به آن تعلق بگیرد، نمی خرند

چه می خواهد 2,000 دلار باشد یا یک خرید 20 دلاری، افرادی که خوب پولشان را خرج می کنند برای خریدشان سود پرداخت نمی کنند.

در کشور های خارجی داشتن موجودی در کردیت کارت یعنی این که باید هر ماه سود پرداخت و کنید و مقدار آن هم کم نیست؛ بسیاری از کردیت کارت ها 25 درصد یا حتی بیشتر سود دریافت می کنند.

الیزابت آلدریچ، نویسنده بیزینس اینسایدر در 20 سالگی اش 10,000 دلار بدهی بالا آورد ولی از آن زمان از گذشته خود درس گرفته و در پول خرج کردن خوب شده است و در سه سال بدهی خود را صاف کرد و 20,000 دلار هم در شش ماه برای مواقع اضطراری جمع آوری کرد.

این که او به گذشته و اشتباهاتی که باعث بدهکار شدن او شد، نگاه می کند، می گوید که موجودی داشتن در کردیت کارت یکی از بزرگترین مشکلات است.

اما حالا او هیچوقت برای خرج کردنش سود پرداخت نمی کند. به طور مشابه خرید هایی که منجر به پرداخت اقساط با سود می شود، ایده مناسبی نیست!

شیفته برند نیستند

خلفانی کاکس می گوید، آن هایی که خوب خرج می کنند “کمتر به برند ها یا لیبل و اسم کالا ها توجه دارند” و به نظر می رسد حتی پولدار ها نیز از این سبک الگو می گیرند.

خیلی وقت است که جلب توجه کردن دیگر روشی برای نشان دادن پولدار بودن نیست. به خصوص در ایالات متحده، جمعیت یک درصدی برتر از سال 2007 روی کالا های لوکس غیر ضروری کمتر هزینه می کنند.

هیلاری هافور
گزارشگر بیزینس اینسایدر

به جای کالای لوکس، بسیاری از پولدار ها امروزه روی حریم خصوصی، سلامت فردی و تناسب اندام خرج می کنند و به جای خرید آیتم های طراحان، پولشان را صرف تحصیل می کنند.

چگونه پولدار شویم
چگونه پولدار شویم

یک بار، برای همیشه هزینه می کنند

آن هایی که پول خرج می کنند کمد خود را پر از لباس های امروزی نمی کنند و پول به کلی چیز های ارزان که به سرعت می شکنند یا خراب می شوند، نمی دهند. به جای آن، پول به چیزی می دهند که ماندگاری داشته باشند.

خلفانی کاکس می گوید، “بیشتر به کیفیت به جای تعداد یک چیز اهمیت می دهند.” و ادامه می دهد که “من فکر می کنم آن ها معمولا مشکلی با این که غلات را کنار بگذارند و مصرف گرا نباشند، ندارند.

مهمانی های گران برگزار نمی کنند

هر کسی که مراسمی مانند مراسم عروسی را برنامه ریزی کرده باشد می داند که چقدر چنین مراسمی می تواند هزینه بر باشد. ولی آن هایی که سعی می کنند تا پولشان را خوب خرج کنند، در مراسم و عروسی خود خیلی خرج نمی کنند.

ناتان کلارک، بنیان گذار وب سایت The Millionaire Dojo، از تکنیک پس انداز شدید و سرمایه گذاری استفاده کرد که تا سن 25 سالگی 100,000 دلار پس از انداز کند و امیدوار است که از نظر اقتصادی مستقل شود و در نهایت می خواهد که میلیونر شود.

برای او و حالا هم همسرش، یکی از چیز هایی که کمک کرد تا به 100,000 دلار پس انداز برسد، عروسی کم هزینه بود. آن ها برای این روز بزرگشان 10,000 دلار خرج کردند و به جای خرج زیادی در مراسم، پس از انداز کردند.

چگونه پولدار شویم
چگونه پولدار شویم

واقعا فقط برای دکوراسیون، غذا و کمی هم برای پذیرایی خرج کردیم. متوجه نمیشم چرا مردم فکر می کنند باید 50,000 دلار روی یک عروسی خرج کنند. ترجیح می دم با 50,000 دلار برای یک سال دور دنیا رو بگردم تا این که روی یک روز هزینه کنم.

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT