طرح های ساخته شده در سایت کانوا را بفروشید

طرح های ساخته شده در سایت کانوا را بفروشید!

زمان مطالعه 5 دقیقه

Canva که برای مبتدیان با تجربه بسیار کمی در طراحی گرافیک ساخته شده است، یکی از شناخته شده ترین ابزارهای دیجیتال برای طراحان آماتور است. تمایل آن به جذب جمعیتی نه چندان اهل فن، آن را به فرصتی عالی برای فروش قالب ها به عنوان محصولات دیجیتال تبدیل می کند. طرح های ساخته شده در سایت کانوا را بفروشید!

با این حال، قانونی بودن مالکیت طرح‌های دیجیتالی که با استفاده از Canva ایجاد شده‌اند، چندان ساده نیست. تلاش برای فروش کالاهای ایجاد شده در Canva بدون درک اولیه خط‌مشی‌ها می‌تواند منجر به پیگرد قانونی شود.

اگر شما یک طراح مشتاق هستید که به دنبال فروش طرح های Canva خود هستید، قبل از شروع باید از نکات و نکات مربوط به مالکیت دارایی دیجیتال آگاه باشید.

نقد کردن درآمد ارزی

مالکیت قانونی طرح های Canva

مالکیت قانونی طرح‌هایی که با ابزارهای دیجیتالی مانند Canva ایجاد می‌شوند اغلب می‌تواند پیچیده شود. شما کاملاً حق دارید طرح های خود را روی محصولاتی مانند لیوان با Canva چاپ کنید و آنها را بفروشید. اما اگر طراحی کاملاً متعلق به شما نیست، بستگی به آن دارد.

کپی رایت طراحی Canva

خبر خوب برای طراحان گرافیکی که از Canva استفاده می کنند این است که آنها کنترل کامل هر طرحی را که به طور کامل توسط خودشان انجام می دهند حفظ می کنند. تا زمانی که از هیچ یک از قالب‌ها یا دارایی‌های داخلی Canva استفاده نکرده‌اید، تمام حقوق پروژه خود را حفظ کرده و می‌توانید آن را بفروشید.

با این حال، اگر از کار شخص دیگری در طراحی خود استفاده کرده باشید، همه چیز کمی پیچیده تر می شود. شروع از یک الگو یا استفاده از دارایی های از پیش ساخته شده در طراحی شما به این معنی است که حقوق مالکیت به مجوزی که تحت آن استفاده کرده اید بستگی دارد.

برخی از مجوزها اجازه فروش مجدد مستقیم خود قالب یا دارایی را می دهند، به این معنی که می توانید طرح خود را بفروشید. برخی دیگر کاربر نهایی را محدود می کنند و به آنها اجازه می دهند از دارایی برای ایجاد محصولات برای فروش استفاده کنند، اما خود دارایی را نفروشند.

اگر از عناصری استفاده می کنید که شخصاً ایجاد نکرده اید، باید مراقب مجوزی باشید که تحت آن از آنها استفاده می کنید.

صدور مجوز طرح های بوم

هنگام ترکیب عناصر از پیش ساخته شده در طرح های خود، همیشه بهتر است مجوز را بررسی کنید.

بسیاری از دارایی ها و الگوها دارای چندین گزینه مجوز هستند که یک گزینه برای استفاده شخصی و دیگری برای فروش مجدد وجود دارد. اگر قصد دارید دارایی را در طرحی بگنجانید که مستقیماً می‌فروشید، حتماً مجوز قابل فروش را خریداری کنید.

فروش مجدد الگوهای ساخته شده با مجوزهای یکبار مصرف می تواند منجر به پیگرد قانونی علیه شما شود. اگر می‌خواهید از مشکلات احتمالی مجوز جلوگیری کنید، بهتر است به سادگی کل طرح را به تنهایی ایجاد کنید، حتی اگر به معنای کمی زمان اضافی برای طراحی باشد.

عناصر Canva

Canva دارای تعدادی قالب و دارایی های مختلف است که می توانید به طرح های خود اضافه کنید. برخی از این موارد رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر را می توان خریداری کرد یا برای استفاده به اشتراک Canva Pro نیاز داشت. قبل از فروش مجدد قالب‌های Canva، باید قرارداد مجوز محتوای Canva را بررسی کنید.

عناصر رایگان

Canva چندین عنصر رایگان دارد، از جمله بسیاری از فونت ها و اشکال اصلی. همچنین می توانید از هر گرافیکی که آپلود کرده اید و دارای مجوز برای فروش مجدد است استفاده کنید. بهترین راه برای آشنایی با عناصری که باید و نباید استفاده کنید، مرور اسناد استفاده تجاری Canva است.

هنگامی که یک عنصر را به طرح خود اضافه کردید، چه رایگان و چه پولی، همیشه می توانید روی آیکون اطلاعات بالای عنصر کلیک کنید تا اطلاعات مجوز را ببینید. با انجام این کار، پنلی با تمام اطلاعات مجوز، از جمله نویسنده اصلی و حقوق فروش مجدد ظاهر می شود.

عناصر پرداخت شده

علاوه بر عناصر طراحی که به صورت رایگان در دسترس هستند، Canva Pro طیف گسترده ای از قالب ها و دارایی ها را برای کاربران ارائه می دهد. این عناصر در زمان نوشتن مجوز برای فروش مجدد ندارند. اگر با قالبی از Canva Pro شروع کرده اید یا از هر یک از عکاسی سهام یا دارایی آن در طراحی خود استفاده کرده اید، نمی توانید آن را مستقیماً بفروشید.

این محدودیت شامل قالب هایی نمی شود که با استفاده از ابزارهایی که Canva Pro ارائه می دهد ساخته شده اند. تا زمانی که از هیچ دارایی Canva Pro استفاده نمی کنید، همچنان می توانید طرح خود را بفروشید. به خاطر فروش مجدد قانونی، بهترین شرط شما این است که در درجه اول از دارایی هایی استفاده کنید که شخصاً طراحی کرده اید.

مشکلات بالقوه فروش طرح های بوم شما

عدم رعایت قوانین هنگام ایجاد طرح های Canva برای فروش می تواند منجر به نتایج ناخوشایندی شود. اگر دارایی مورد استفاده متعلق به Canva باشد، ممکن است اکانت شما بدون بازپرداخت بسته شود، یا ممکن است هزینه مجوز توسعه یافته از شما کسر شود.

کار شما ممکن است توسط اشخاص ثالث به Canva گزارش شود، که می تواند منجر به حذف طرح های شما توسط Canva و حساب شما شود. نقض خط ‌مشی ممکن است حساب شما را در پلتفرمی که در آن می‌فروشید به خطر بیاندازد.

در نهایت، یک خالق همیشه باید قبل از اقدام برای فروش یک طرح، دقت لازم را انجام دهد. قبل از شروع فروش، مطمئن شوید که از سیاست مالکیت معنوی Canva آگاه هستید و مجوز هر یک از عناصر طراحی خود را می دانید.

کجا می توانید طرح های بوم خود را بفروشید؟

اگر احساس می کنید که طرح های شما هنگام فروش مستقیم هیچ یک از خط مشی های Canva را نقض نمی کنند، مکان های زیادی برای مارکتینگ و فروش آثار طراحی گرافیک شما وجود دارد. بین پایگاه کاربر پررونق و رابط کاربر پسند آن، Etsy یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحان است.

Etsy یک مجموعه قوانین کاملاً تعریف شده برای فروش کالاهای دیجیتال دارد که به هنرمندان در زمینه حقوق مالکیت کمک می کند.

 طرح های ساخته شده در سایت کانوا را بفروشید

طرح های ساخته شده در سایت کانوا را بفروشید

اگر علاقه ای به فروش در Etsy ندارید، جایگزین های Etsy زیادی مانند Dribble و حتی Canva وجود دارد. علاوه بر این، همیشه می توانید طرح های خود را از طریق وب سایت شخصی خود بفروشید.

با این حال، یک چیزی که باید از آن آگاه باشید، مهم نیست که کجا می فروشید، این است که در حالی که طرح های کامل را می توان فروخت، عناصر منفرد نمی توانند. شما باید خط‌مشی‌های پلتفرم انتخابی خود را در مورد حقوق مالکیت محتوای دیجیتال مرور کنید.

هنگام فروش طرح های بوم خود احتیاط کنید

طرح های Canva قابل فروش هستند و می توانند راهی سودآور برای کسب درآمد کمی باشند. با این حال، هنگام انتخاب عناصر برای استفاده در طراحی خود باید مراقب باشید، در غیر این صورت ممکن است با عناصر دارای مجوز نادرست که منجر به مشکلات کپی رایت شود، مواجه شوید.

قبل از شروع فروش، باید خط‌مشی‌های مالکیت محتوای Canva و همچنین قرارداد مجوز را بررسی کنید. هنگام افزودن دارایی‌های شخص ثالث از Canva، سازندگان باید همیشه از دکمه اطلاعات برای بررسی مجوز تجاری استفاده کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT