هوش مصنوعی NotebookLM گوگل

هوش مصنوعی NotebookLM گوگل : ویژه یوتیوب

زمان مطالعه 1 دقیقه

NotebookLM، نرم‌افزار یادداشت‌برداری هوشمند گوگل، اکنون می‌تواند ویدئوهای یوتیوب را خلاصه و به شما در کاوش عمیق‌تر آن‌ها کمک کند. این قابلیت جدید به‌وسیله‌ی تحلیل متن ترنسکریپت ویدئوهای یوتیوب، از جمله زیرنویس‌هایی که به‌صورت خودکار ساخته می‌شوند، کار می‌کند. در ادامه به بررسی هوش مصنوعی NotebookLM گوگل می پردازیم.

خرید اکانت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی NotebookLM گوگل

براساس ادعای گوگل، زمانی که لینک ویدئویی از یوتیوب را به NotebookLM اضافه می‌کنید، این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی، خلاصه‌ای از موضوعات کلیدی مورد بحث در آن را ارائه می‌دهد. سپس می‌توانید روی موضوعات کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری به‌دست آورید و همچنین سؤالاتی بپرسید.

هنگامی که ویدیویی به NotebookLM داده می‌شود، این ابزار نکات مهم آن را در استخراج و دسته‌بندی می‌کند. پس از کلیک روی هریک از موضوعات، NotebookLM اطلاعات ارائه‌شده را به لحظه‌ای در ویدئو که به آن اشاره شده است، ارجاع می‌دهد. همچنین می‌توان فایلی صوتی براساس محتوا به سبک پادکست ایجاد کرد که توسط هوش مصنوعی میزبانی می‌شود.

هوش مصنوعی NotebookLM گوگل

هوش مصنوعی NotebookLM

جمنای گوگل و کوپایلت مایکروسافت هر دو می‌توانند ویدئوهای یوتیوب را خلاصه کنند، اما NotebookLM سررشته‌هایی از موضوعات مورد بحث در ویدئو را به شما می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری بیشتر درباره‌ی موضوع استفاده کنید.

گوگل اعلام کرده است که اکنون NotebookLM علاوه‌بر ویدئوهای یوتیوب، از صداها نیز پشتیبانی می‌کند و این امکان را می‌دهد تا در فایل‌های صوتی به دنبال اطلاعات خاصی بگردید و راهنماهای مطالعاتی ایجاد کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT