تولید کننده پالت رنگ

10 تولید کننده پالت رنگ برای سایت

زمان مطالعه 12 دقیقه

هنگام کار بر روی چندین پروژه طراحی، ممکن است که قربانی عادت شوید و هر بار یک پالت رنگ مشابه را انتخاب کنید. طیف گسترده رنگ ها و سایه های موجود باعث می‌شود به جای آزمایش چیزهای جدید و جسورانه، از آنچه می‌دانیم کار می‌کند، استفاده کنیم. تولید کننده پالت رنگ در ادامه معرفی کرده ایم.

اما آزمایش رنگ نباید ما را بترساند. در عوض، پتانسیل آن برای آزادی خلاقانه باید الهام بخش کار روزانه ما باشد و نوآوری را هدایت کند.

رنگ یکی از قوی ترین عناصر طراحی در یک وبسایت است. تحقیقات نشان می دهد که تا 85 درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ بزرگترین محرک برای انتخاب یک محصول خاص است، در حالی که 92 درصد ظاهر بصری را به عنوان متقاعد کننده ترین عامل بازاریابی به طور کلی تصدیق می‌کنند.

با چنین پتانسیل عظیمی، ارزش آن را دارد که برای کشف دنیای رنگ ها وقت بگذارید و طرحی را با دقت انتخاب کنید.

برای کمک به شما در یافتن بهترین ترکیب، ما فهرست نهایی بهترین تولیدکنندگان پالت رنگ آنلاین را گردآوری کرده‌ایم. ما امیدواریم که ابزاری را که نیاز دارید، پیدا کنید. ابزاری که به شما انگیزه دهد تا خارج از منطقه راحتی رنگ خود حرکت کنید.

پالت رنگ چیست؟

پالت رنگ یا طرح رنگ، ترکیبی از رنگ هایی است که برای طراحی، اثر هنری، وب‌سایت، اپلیکیشن یا برند کلی استفاده می‌شود. پالت های رنگی با هدف انتخاب می‌شوند، زیرا استفاده از رنگ های منتخب به معنای عدم استفاده از رنگ های دیگر نیست.

یک پالت رنگ می‌تواند به اندازه یک رنگ (با سایه ها و رنگ های مختلف – این یک طرح تک رنگ است) یا حتی هشت رنگ داشته باشد، البته تا زمانی که مکمل یکدیگر باشند.

اما وقتی در مورد رنگ های برند صحبت می‌کنیم، معمولاً می‌خواهید به دو یا سه رنگ بچسبید تا چهره برند خود را ساده و قابل تشخیص نگه دارید.

بیایید به مثالی از نحوه ارائه یک پالت رنگ نگاه کنیم. یک طراح رنگ های اصلی را از عکس زیر بیرون کشید و یک پالت خیره کننده از شش رنگ را برای ما به جای گذاشت که به زیبایی با هم کار می‌کنند.

با این حال، این یک نمونه نادر از تصویری است که قبل از طرح رنگ وجود دارد. چیزی که انتخاب رنگ های برند و پالت رنگی برای طراحی، وبسایت یا اپلیکیشن را بسیار دشوار می‌کند، شروع از ابتدا و یافتن رنگ هایی است که یکدیگر را متعادل می‌کنند.

بیایید قبل از رفتن به لیست تولید کننده پالت رنگی که به آسانتر کردن فرآیند کمک می‌کند، در مورد چگونگی پیدا کردن یک پالت رنگ صحبت کنیم.

چگونه یک پالت رنگ پیدا کنیم؟

هنگامی که سعی می‌کنید یک پالت رنگی از چند رنگ مشابه پیدا کنید، نگاهی به چرخه رنگ و گزینه های بی پایان موجود می‌تواند بسیار دشوار باشد. نکات ما را در اینجا دنبال کنید و پیدا کردن پالت رنگ مناسب برای برند یا پروژه خود بسیار آسان تر خواهد شد.

تئوری رنگ را درک کنید

تئوری رنگ به رهنمودهایی اشاره دارد که به وسیله آنها از رنگ برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنیم. برای شروع درک نظریه رنگ، ابتدا باید بدانید که چرخه رنگ چگونه به نظر می‌رسد.

چرخه رنگ را می‌توان به سه گروه رنگ سازماندهی کرد:

  • رنگ های اصلی: قرمز، آبی و زرد
  • رنگ های سوم: قرمز-بنفش، آبی-بنفش، زرد-سبز، آبی-سبز، زرد-نارنجی و قرمز-نارنجی (اگرچه کرایولا نام های رنگارنگ تری به آنها داده است)
  • چرخه رنگ نیز با رنگ های گرم (قرمز، نارنجی و زرد) و رنگ های سرد (سبز، آبی و بنفش) از هم جدا می‌شود.
  • اما حتی خواص رنگ بیشتری وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:
  • رنگ: رنگ خالص در چرخه رنگ
  • سایه: رنگی که مشکی به آن اضافه شده است (بر اساس میزان سیاهی که اضافه شده است تیره تر می‌شود)
  • هاله: رنگی که سفید اضافه شده است (بر اساس میزان سفیدی که اضافه شده روشن تر می‌شود)

حالا بیایید در مورد پالت رنگ ها صحبت کنیم. پیدا کردن یک پالت پر از رنگ هایی که مکمل یکدیگر هستند، زمانی که شروع به بررسی پالت های رنگی و هارمونی رنگ های موجود می‌کنید، چندان دشوار نیست. تعدادی از این موارد عبارتند از:

تک رنگ: با یک رنگ شروع کنید، سپس سایه ها و ته رنگ های دیگری را به آن رنگ اضافه کنید تا یک پالت رنگی کامل ایجاد کنید.

مکمل: طرح رنگی با دو رنگ از دو طرف چرخه رنگ

آنالوگ: طرح رنگی با سه رنگ که همگی در کنار هم روی چرخ رنگ قرار می گیرند

Triadic: یک طرح رنگ با سه رنگ مساوی در چرخه رنگ

تقسیم مکمل: یک طرح رنگ با یک رنگ از یک طرف چرخه رنگ و دو رنگ دقیقاً مخالف آن در چرخه رنگ.

تترادیک: یک طرح رنگ با دو مجموعه رنگ مکمل

مربع: یک طرح رنگ با چهار رنگ مساوی در چرخه رنگ

داشتن درک خوب از گروه های رنگی، ویژگی ها و هارمونی شما را به خوبی در مسیر ایجاد پالت رنگ زیبای خود قرار می‌دهد.

ماهیت برند خود را شناسایی کنید

“ماهیت نام تجاری” شما هویت برند، ارزش های اصلی و ماموریت شرکت شما است. منتظر چه چیزی هستید؟ جوهره برند شما در آنجا نهفته است.

چرا هنگام انتخاب پالت رنگ برند خود باید این را بدانید؟

خوب، ما در مورد تئوری رنگ صحبت کردیم. حالا بیایید یک عنصر جدید را وارد کنیم: روانشناسی رنگ. رنگ ها احساسات را برمی‌انگیزند و پیام های خاصی را ارسال می‌کنند – مانند اینکه چگونه رنگ آبی آرامش بخش است – بنابراین یافتن یک طرح رنگی که جوهر برند شما را در بر می‌گیرد می‌تواند با مخاطب هدف شما طنین انداز شود.

اینجوری درباره اش فکر کنید:

شرکت های مراقبت های بهداشتی اغلب از چه رنگ هایی استفاده می‌کنند؟ آبی. این به این دلیل است که آبی نماد اعتماد و آرامش است، دو احساسی که شرکت های مراقبت های بهداشتی اطمینان ایجاد می‌کنند.

به همین ترتیب، رنگ سبز نشان دهنده دوستی با محیط زیست و طبیعت است. به همین دلیل است که در طرح های رنگی مورد استفاده توسط سازمان های غیرانتفاعی یا شرکت های دوستدار محیط زیست رایج است.

این معانی رنگ را در ذهن داشته باشید تا بتوانید رنگ اصلی خود را با ماهیت برند خود مطابقت دهید:

  • قرمز: قدرت، شجاعت، هیجان
  • نارنجی: خوش بینی، گرمی، بازیگوشی
  • زرد: دوستی، شادی، انرژی
  • سبز: طبیعت، تازه، آرام
  • آبی: قابل اعتماد بودن، اعتماد به نفس، وفاداری
  • بنفشه: تجمل، معنویت، شفا بخشی
  • صورتی: مدرن، عشق، زنانگی
  • سفید: تمیزی، سادگی، وضوح
  • مشکی: ظرافت، پیچیدگی، پرستیژ
  • خاکستری: بلوغ، طبقه، عقل
  • قهوه ای: خاکی بودن، قابلیت اطمینان، پایداری

یک رنگ اصلی را انتخاب کنید

هر پالت رنگی خوب با یک رنگ اصلی شروع می شود. اکنون که تئوری رنگ و روانشناسی رنگ را بررسی کرده ایم، شما آماده انتخاب رنگ اصلی هستید. یک رنگ مشخص می‌تواند شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهد، بنابراین هنگام انتخاب این نمایش رنگ، استراتژیک باشید.

به سبز استارباکس یا آبی تیفانی فکر کنید.

این برندها فوراً از روی رنگ اصلی برندشان قابل تشخیص هستند. شما می‌خواهید برای همین ارتباط تلاش کنید. کدام یک از رنگ ها و معانی آنها واقعاً با شخصیت برند شما و پیامی که می‌خواهید منتقل کنید مطابقت دارد؟ سایه ای از آن رنگ را پیدا کنید که می‌خواهید نشان دهنده برند شما باشد.

یک پالت رنگ برند ایجاد کنید

هنگامی که رنگ اصلی برند خود را به دست آوردید، وقت آن است که یک پالت رنگ مکمل پیدا کنید. به هارمونی رنگی که قبلاً توضیح دادیم فکر کنید: رنگ اصلی شما در کدام طرح رنگی بهتر به نظر می‌رسد؟

اما روانشناسی رنگ را نیز در نظر بگیرید. کدام معانی رنگ با برند شما همراه می‌شود؟

شما می‌خواهید به یک پالت رنگ اصلی فقط دو تا سه رنگ بچسبید. با این حال، همیشه می‌توانید رنگ های ثانویه را که در وثیقه بازاریابی و سایر طرح ها استفاده می‌شوند، اضافه کنید.

به پالت رنگ HubSpot نگاهی بیندازید:

آبی و نارنجی رنگ های اصلی آنها هستند، HubSpot کدهای رنگی را برای شش رنگ ثانویه در نظر گرفته است که در طرح های مارک مجاز هستند. این به حفظ محتوای بصری در برند کمک می‌کند، حتی زمانی که رنگ های بیشتری برای تکمیل مواد بازاریابی مورد نیاز است.

10 سازنده بدتر پالت رنگ

آیا آماده‌اید ابزار مناسبی را برای پیدا کردن پالت رنگ برند خود انتخاب کنید؟  چه از یک رنگ شروع کنید و چه رنگ ها را از یک تصویر بکشید، این مولدهای پالت رنگ این فرآیند را آسان می کنند.

1.تولید کننده پالت رنگ Coolors

رابط Coolors بسیار ساده و شهودی است. می‌توانید ژنراتور را برای ایجاد یک پالت جدید راه اندازی کنید یا پالت های پرطرفدار را کاوش کنید تا از آنچه ممکن است در برند خود به دنبال آن هستید الهام بگیرید.

با Coolors، می‌توانید رنگ پایه انتخابی خود را وارد کنید، یا به سادگی کلید فاصله را فشار دهید تا گزینه های پالت رنگ تصادفی را غربال کنید تا زمانی که رنگی را که دوست دارید پیدا کنید. هنگامی که حداقل یک رنگ را پیدا کردید، روی نماد “lock” کلیک کنید تا آن را ذخیره کنید.

تعداد رنگ هایی را که می‌خواهید در پالت خود اضافه یا حذف کنید، رنگ های دلخواه خود را در جای خود قفل کنید و تا زمانی که پالت کاملی را پیدا کنید که با مفهوم طراحی شما همخوانی داشته باشد، فاصله را فشار دهید. شما می‌توانید پالت های تولید شده خود را در Coolors ذخیره کنید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

بهترین برای: طراحان یا صاحبان مشاغل تازه شروع به جستجوی طرح رنگ برند می‌کنند.

2.تولید کننده پالت رنگ Adobe Color

Adobe Color که نامش قبلاً Kuler بود، یک تولیدکننده پالت رنگ آنلاین است که احتمالاً باید در مرورگر وب شما نشانه گذاری شود.

این ابزار برای طراحانی که برای ساخت های خود به Adobe Creative Cloud تکیه می‌کنند بسیار مفید است زیرا امکان ذخیره پالت های رنگ و آپلود مستقیم آنها را به عنوان نمونه در برنامه های CC مانند Photoshop و Illustrator می‌دهد.

Adobe Color همچنین توانایی اعمال قانون هارمونی رنگ را دارد، به این معنی که شما به راحتی می‌توانید یک پالت رنگی را پیدا کنید که در امتداد یک هارمونی رنگی که قبلاً در ذهن داشتید قرار می‌گیرد – تک رنگ، مشابه، مکمل و غیره.

برای پیدا کردن پالت رنگ محبوب خود، هارمونی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید یا “Custom” را انتخاب کنید. سپس دایره های اطراف انتخابگر رنگ را بکشید تا طرح رنگی را پیدا کنید که از آن راضی هستید.

بهترین برای: طراحانی که از Adobe Creative Cloud استفاده می‌کنند و می‌توانند به راحتی طرح رنگ را در ابزارهای موجود خود ادغام کنند.

3. Paletton

Paletton در مورد فرآیند کشف پالت رنگ است. برای طراحانی که با رنگ های برند موجود مشتری کار می‌کنند و می‌خواهند طرحی کامل و مکمل کسب‌وکار ایجاد کنند، عالی است. به علاوه، Paletton شامل یک ویژگی جالب است که به سرعت یک ماکت تولید می‌کند که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید رنگ ها را در سایت خود پیاده سازی کنید.

Paletton همچنین به شما امکان می دهد بین یک هارمونی رنگ موجود یا یک طرح رنگ کاملاً سفارشی انتخاب کنید. این رنگ‌ها و سایه‌های مختلف هر رنگ را در پالت نشان می‌دهد تا به شما کمک کند واقعاً در یک رنگ عالی ظاهر شوید.

بهترین برای: طراحانی که به دنبال طرح رنگی هستند که مکمل رنگ های موجود برند باشد.

4.تولید کننده پالت رنگ Colormind

Colormind یک ابزار رنگی بسیار ابتدایی است، اما به بهترین شکل کار می‌کند. عملکردی مشابه Coolors دارد و برای مبتدیانی که به دنبال یافتن طرح رنگ مناسب برای برند یا طراحی وب خود هستند عالی است.

می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه «Generate» و دیدن طرح های رنگی ظاهر شده از ابتدا شروع کنید، یا می‌توانید کد هگز را برای رنگ اصلی خود وارد کنید و روی دکمه قفل کلیک کنید تا طرح رنگی مطابق با رنگ انتخابی شما به دست آورید.

هر بار که رنگی ظاهر می‌شود که می‌خواهید در پالت خود نگه دارید، روی دکمه قفل کلیک کنید. هر یک از کدهای هگز را ضبط کنید تا بتوانید به طرح رنگ جدید خود مراجعه کنید و آن را با طراحان گرافیکی که لوگو یا سایر دارایی های برند شما را ایجاد می‌کنند به اشتراک بگذارید.

بهترین برای: کسب و کارهای جدید یا شرکت هایی که به دنبال تغییر نام تجاری هستند و طرح رنگی را از ابتدا پیدا می‌کنند.

5. Color Hunt

Color Hunt هر روز با پالت های رنگی جدید ایجاد شده توسط اعضای انجمن به‌روز می‌شود. هر طرح از رنگ های ساده و در عین حال ظریف تشکیل شده است که می‌تواند برای الهام گرفتن در هر پروژه طراحی استفاده شود.

برگه های «New» یا «Popular» را مرور کنید تا از طرح رنگ خود الهام بگیرید. یا در دسته بندی های مربوط به جوهره برند مورد نظر خود جستجو کنید تا طرح رنگ منحصر به فرد تری پیدا کنید.

این ابزار پالت رنگ کار سختی را برای انتخاب رنگ های برند شما انجام می‌دهد زیرا نیازی به تولید پالت رنگی ندارید. در عوض، می‌توانید به سادگی پالت های موجود را مرور کنید تا زمانی که پالت هایی را پیدا کنید که برای شما جذاب باشد.

بهترین برای: طراحانی که به دنبال طرح های رنگی با زیبایی شناسی خاصی مطابقت داشته باشد.

6.تولید کننده پالت رنگ Canva

Canva یک ابزار طراحی گرافیکی است، بنابراین منطقی است که آنها یک مولد طرح رنگ رایگان برای استفاده مشاغل و طراحان ایجاد کرده اند. اما این ابزار با سایر ابزارهای موجود در لیست ما کمی متفاوت است زیرا طرح های رنگی را بر اساس تصویری که آپلود کرده‌اید استوار می‌کند. می‌توانید یک تصویر آزمایشی را امتحان کنید، یا تصویری را با پالتی که دوست دارید وارد کنید و تماشا کنید زیرا ابزار طرح رنگی مشابه با عکس را نمایش می‌دهد.

به راحتی کدهای هگز را با کلیک بر روی مربع رنگ کپی کنید و آنها را در مرجع طراحی لوگو یا وب سایت خود ذخیره کنید.

بهترین برای: طراحانی که می‌خواهند یک طرح رنگی را از یک تصویر موجود بکشند.

7. Kroma

Kroma به طراحان کمک می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی (AI) بهترین طرح رنگ را برای پروژه های خود مشخص کنند. الگوریتم آنها برای کشف رنگ های مورد علاقه شما کار می‌کند و یک طرح رنگی را حول آن یافته ها ایجاد می‌کند.

برای شروع، این ابزار از شما می‌خواهد که 50 رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. آنها توصیه می‌کنند که انواع رنگ ها و اشباع ها را انتخاب کنید تا ایده خوبی از آنچه شما دوست دارید دریافت می‌کنند. هنگامی که 50 گزینه برتر خود را انتخاب کردید، هوش مصنوعی شروع به آموزش و یادگیری آنچه می تواند در مورد ترجیحات شما دارد می‌کند. هنگامی که جفت های شما را انتخاب کرد، می‌توانید گرادیان ها را ایجاد کنید، آنها را در قالب هایی قرار دهید تا آنها را در زندگی واقعی تجسم کنید و موارد دیگر.

بهترین برای: طراحانی که به طور مداوم با پیدا کردن طرح های رنگی عالی مبارزه می‌کنند و گزینه های بی پایانی را می‌خواهند که دوستشان داشته باشند.

8.تولید کننده پالت رنگ ColorSpace

ColorSpace ابزاری عالی برای استفاده پس از مشخص کردن رنگ پایه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد هگز را در فیلد متنی در صفحه اصلی قرار دهید و برای شروع روی “Generate” کلیک کنید.

سپس، مولد پالت رنگ، گزینه های مختلف زیادی را نمایش می‌دهد که همگی حول رنگ اصلی شما متمرکز شده‌اند. رابط کاربری همه چیز را در صفحه اصلی نگه می‌دارد و آن را به ابزاری بسیار آسان برای بازی در هنگام تلاش برای یافتن پالت رنگ خود تبدیل می‌کند.

بهترین برای: طراحان یا صاحبان مشاغلی که نیاز به طرح رنگی دارند که مکمل یک رنگ خاص باشد.

9. Colorkuler

Colorkuler کمتر به دنبال یافتن رنگ بندی جدید برند شماست و بیشتر به شما کمک می‌کند از رنگ‌بندی موجود خود برای ایجاد یک فید اینستاگرام همگنی که دنبال کنندگان شما دوست دارند استفاده کنید. می‌توانید از این ابزار به صورت رایگان برای بررسی نه تصویر آخر خود استفاده کنید، یا از نسخه حرفه‌ای Colokuler با پرداخت 2.99 دلار استفاده کنید تا نگاهی کلی به کل فید خود داشته باشید.

سپس این ابزار طرحی را با رنگ های غالب نمایه اینستاگرام شما و همچنین یک رنگ تکی ایجاد می‌کند که رنگ کلی پروفایل شما را خلاصه می‌کند. این برای ساده سازی پست های آینده و حفظ ظاهری ثابت مفید است.

اگر قصد تغییر نام تجاری خود را دارید هم می‌تواند مفید باشد: نگاه کردن به رنگ ها در جدیدترین عکس هایتان ممکن است به شما کمک کند پالت رنگ جدیدی را پیدا کنید که در حال حاضر در بازاریابی خود از آن استفاده می‌کنید.

بهترین برای: طراحان یا بازاریاب هایی که به دنبال ایجاد یک فید منسجم اینستاگرام هستند.

10.تولید کننده پالت رنگ Designspiration

طراحی الهام بخش دقیقاً برای همین است – الهام گرفتن برای طرح های آینده، خواه رنگ های برند شما، طراحی مواد بازاریابی، طراحی وبسایت یا برنامه و موارد دیگر باشد.

هر بار که وارد صفحه اصلی Designspiration می‌شوید، تنظیمات رنگی آنها تغییر می‌کند و مجموعه ای کاملاً جدید از رنگ ها و تصاویر را برای کاوش در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید موضوعات و دسته های مختلف را جستجو کنید تا الهام بخش عکس های بیشتری برای برند یا تابلوی خلق و خوی خود پیدا کنید.

بهترین برای: طراحانی که به دنبال الهام گرفتن از رنگ برای طراحی بعدی خود هستند.

انتخاب بهترین پالت رنگ برای برند شما

پیدا کردن بهترین پالت رنگ برای برند شما ممکن است کار آسانی به نظر نرسد، اما لازم نیست دلهره آور باشد. با درک پایه ای از تئوری رنگ و روانشناسی رنگ – که اکنون به لطف راهنمای کوچک ما در این مقاله دارید – و استفاده استراتژیک از یک مولد پالت رنگی، می‌توانید به راحتی یک طرح رنگی بیابید که کاملاً برند شما را در بر می‌گیرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت