طراحی لوگو

صفر تا صد طراحی لوگو از ابتدا تا انتها (راهنمای کامل)

زمان مطالعه 29 دقیقه

ایجاد یک لوگو برای هر کسی که کسب و کار خود را راه اندازی می کند، یک عنصر ضروری برای برندسازی موثر، ایجاد شناخت و تسلط بر بازار در هر صنعتی است. طراحی لوگو را دقیق یاد بگیرید.

هنگامی که فرآیند طراحی لوگوی خود را آغاز می کنید، باید آن را به درستی انجام دهید. این کاری است که به زمان، فکر، خلاقیت و همکاری نیاز دارد – و 100٪ ارزش آن را دارد. برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، برای استخدام یک طراح گرافیک یا حتی پیش زمینه طراحی برای ساخت یک لوگوی باکیفیت نیازی به بودجه زیادی ندارید—شما می توانید از یک لوگو ساز رایگان استفاده کنید.

از پیدا کردن الهام گرفته تا انتخاب رنگ‌ها و فونت مناسب، این راهنما نحوه طراحی یک لوگو را از ابتدا تا انتها ترسیم می‌کند تا بتوانید این فرآیند را خودتان تکمیل کنید. ماموریت شما—اگر بخواهید آن را بپذیرید—استفاده از این دستورالعمل ها و ایجاد لوگویی است که مخاطبان شما فراموش نکنند.

لوگو چیست؟

لوگو یک طرح برند است که به عنوان نمادی برای یک تجارت خاص عمل می کند و ماهیت هدف و شخصیت آن را نشان می دهد. درست مانند طاق‌های طلایی نایک یا مک‌دونالد، لوگوی شما به چهره برند شما تبدیل می‌شود و به عنوان عاملی شناسایی می‌شود که مخاطبان به مرور زمان آن را تشخیص می‌دهند و در نهایت با اعتماد به خدمات، محتوا یا محصولات شما مرتبط می‌شوند.

لوگوها در اشکال مختلفی وجود دارند، که دامین را از مبتنی بر متن تا مبتنی بر تصویر و هر چیزی در این بین اجرا می کنند. پس از تکمیل، بر روی دارایی های بازاریابی یک کسب و کار، مانند وب سایت، کارت های ویزیت و مواد بسته بندی آن مهر زده می شود.

چرا به لوگو نیاز دارید؟

هرچقدر هم که کوچک باشد، لوگوی شما نقش بزرگی در بازاریابی کسب و کار شما در جهان دارد. در نهایت، مأموریت منحصربه‌فرد برند شما را به منظور متمایز کردن آن از سایرین در صنعت شما به اشتراک می‌گذارد. لوگوی شما این امکان را با عمل به عنوان یک علامت بصری مرجع برای مشتریان جدید و بالقوه، ایجاد ارتباط با مخاطبان که منجر به تعامل، وفاداری و رشد می‌شود – چه در فضای مجازی و چه آفلاین – ممکن می‌سازد.

در اینجا برخی از کاربردهای رایج برای لوگوی شما آورده شده است:

. آنلاین: سرصفحه های وب سایت، فاویکون، امضای ایمیل، ارائه ها، فاکتورها، صفحه فرود، مرورگر وب، تبلیغات آنلاین و نمادهای مفهومی (کامپیوتر، آیکون های آنلاین)، آگهی های استخدام و آگهی استخدام.

. مواد چاپی: کارت ویزیت، کالاهای مارک دار، برچسب، بسته بندی، پوستر، گرافیک چاپی، بیلبورد، مجلات و بروشورها.

. رسانه‌های اجتماعی: هر آنچه برای مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی شما در پلتفرم‌های اصلی (اینستاگرام، توییتر) لازم است – تصاویر پروفایل، عکس‌های جلد، واترمارک، پست‌ها و ویدئوهای اجتماعی، تبلیغات.

نحوه طراحی لوگو

وقتی برای خودتان لوگو می سازید، با پیدا کردن بهترین سازنده لوگو برای کمک به شما شروع کنید. Wix Logo Maker این امکان را فراهم می کند که یک لوگو را به روشی که می خواهید ایجاد کنید و جزئیات طراحی خود را به روشی ساده سفارشی کنید.

البته، شما همیشه می توانید یک طراح گرافیک استخدام کنید، اما این می تواند یک تلاش گران قیمت باشد که ممکن است هنوز منابع لازم برای آن را نداشته باشید. برای توضیح کامل گزینه های قیمت، می توانید در مورد هزینه های طراحی لوگو بیشتر بخوانید. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، مراحل زیر روند ساخت لوگوی روان و رضایت بخش را تضمین می کند:

1. هویت برند خود را مشخص کنید

2. به دنبال الهام باشید

3. تعیین سبک لوگو

4. یک نوع را انتخاب کنید

5. در مورد یک طرح رنگ تصمیم بگیرید

6. یک فونت انتخاب کنید

7. یک شکل لوگو را مشخص کنید

8. یک لوگو ایجاد کنید

9. نتایج را اصلاح کنید

10. تصمیم نهایی را بگیرید

11. لوگوی خود را به کار بگیرید

1. هویت برند خود را تعریف کنید

همانطور که لوگوی شما برای کسب و کار شما بسیار مهم است، تصویر کل نیست. نام تجاری شما جدای از اینها از اجزای زیادی تشکیل شده است: یک وب سایت، محتوای نوشتاری و مواد مارکتینگ – فقط به نام چند. همه این بخش‌ها یک هدف مشترک دارند: آن‌ها یک هویت برند کامل را تشکیل می‌دهند تا بتوانند با موفقیت کسب‌وکار شما را معرفی و بازاریابی کنند.

در اصل، هویت برند، صدای متمایز و ظاهر بصری برند شما است که برای انتقال ماموریت خود به سایر نقاط جهان استفاده می شود. ممکن است بگویید هویت برند شما روح کسب و کار شماست و به این ترتیب باید از طریق عناصر بصری و نوشتاری آن منعکس شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، لوگوی شما باید با سایر شخصیت های برند شما سازگار باشد. همچنین مهم است که به این فکر کنید که چگونه ارزش های برند شما ممکن است در لوگوی شما گنجانده شود. اگر پایداری برای شما به عنوان یک شرکت مهم است، چگونه می توانید این را از طراحی خود به لوگوی نهایی خود بدرخشید؟ همین امر در مورد هر یک از اخلاقیاتی که شما به عنوان یک برند برای شما عزیزان قائل هستید صدق می کند – از اعتبار، تا قابل اعتماد بودن، تا قابل اعتماد بودن.

2. به دنبال الهام گرفتن باشید

الهام به دو صورت می آید – از بیرون و از درون. بنابراین ما این مرحله را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

ابتدا، نظم آرم اطراف خود را بررسی کنید. به بهترین لوگوهایی که روزانه با آنها برخورد می کنید توجه کنید و با انجام تحقیقات آنلاین فعال باشید. می‌توانید با مرور وبلاگ‌های طراحی مختلف یا بردهای Pinterest واکانت های Behance یا Dribbble طراحان شناخته‌شده، گرایش‌های مربوط به لوگو را کشف کنید و ایده‌های جالب آرم را بیابید.

ایجاد نقشه ذهنی راهی عالی برای شروع پروژه طراحی لوگوی شماست. این می تواند به شما کمک کند تا به این فکر کنید که چگونه عناصر مختلف با هم کار می کنند و چگونه می توان از طرح در زمینه های مختلف استفاده کرد. نقشه‌های ذهنی همچنین می‌توانند به شفافیت ایده‌های پیچیده کمک کنند و یک نمای کلی از نحوه تناسب همه قطعات با هم ارائه دهند. آنها اغلب به عنوان نقطه شروع در فرآیند طراحی استفاده می شوند و می توانند به طراحان کمک کنند تا ایده های مختلف را در حین تشکیل یک طرح کلی کشف کنند.

تحقیقات رقبا به الهام بخشیدن به طراحی لوگوی شما نیز کمک می کند. به این ترتیب، می توانید ببینید که افراد در صنعت شما چه کاری انجام می دهند، توجه داشته باشید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، و مهمتر از همه – مطمئن شوید که لوگوی شما خیلی شبیه لوگوی دیگران نیست.

بعد، به دنبال الهام در درون خود باشید. مدتی را صرف بینش خود برای لوگوی عالی کنید. آن را جدی بگیرید، اما با ایجاد یک تابلوی خلق و خو یا فهرست کردن صفت هایی برای توصیف برند خود، آن را سرگرم کننده کنید.

در اینجا چند سوال طوفان فکری برای به دست آوردن توپ وجود دارد:

. چه صفت هایی برند من را توصیف می کنند؟

. مشتری ایده آل من کیست؟

. چه رنگ هایی نشان دهنده ارزش ها و پیام برند من هستند؟

. از چه نمادها یا شخصیت هایی می توانم در طراحی خود استفاده کنم؟

. برخی از لوگوهای مورد علاقه شخصی من کدامند و چرا؟

این لحظات خلاقانه با خودتان و تیمتان برای درک پیام و هدف برندتان مهم است. همچنین، برای کمک به داشتن یک دیدگاه جامع، همکاران و دوستان خود را جمع آوری کنید.

3. سبک لوگو را تعیین کنید

ترکیبی از عناصر در هر لوگوی معین با هم ترکیب می شوند تا یک سبک منسجم را تشکیل دهند. و در حال حاضر، ممکن است متوجه شوید که – درست مانند هنرهای زیبا – انواع سبک های زیبایی شناسی وجود دارد که یک لوگو می تواند تجسم کند.

در حالی که تعیین جهت سبک لوگوی شما ممکن است یک مرحله بصری به نظر برسد، باید این کار را در حالی انجام دهید که عناصر هویت برند و الهاماتی که جمع آوری کرده اید را در نظر بگیرید.

آیا برند شما کلاسیک است؟ سپس می توانید به دنبال طراحی لوگو با فونت های پیچیده و طرح های رنگی اولیه باشید. آیا برند شما مینیمالیست است؟ در این صورت، باید از اضافه کردن تصاویر پیچیده اجتناب کنید و از طراحی لوگوی مدرن استفاده کنید. آیا برند شما باسن است؟ سپس می‌توانید به سراغ طرح‌های انتزاعی جسورانه یا طرح‌بندی لوگوی مد روز بروید. برای مثال، اگر می‌خواهید بفهمید که چگونه یک لوگوی رستوران بسازید، موضوع و مفهوم کلی رستوران خود را در نظر بگیرید تا اشکال و فونت‌هایی را که قرار می‌دهید محدود کنید.

هر سبکی که تصمیم می گیرید، تعیین آن قبل از شروع فرآیند ایجاد واقعی به شما کمک می کند تا به دنبال عناصری باشید که می توانند آن را به ثمر برسانند.

4. یک نوع را انتخاب کنید

وقتی به نحوه طراحی لوگو فکر می کنید، به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد. از متن ساده گرفته تا گنجاندن نمادها یا یک تصویر تنها – اشکال مختلفی که لوگوها به خود می گیرند باید قبل از طراحی شاهکار خود در نظر گرفته شوند. هر یک از آنها نتیجه طراحی شما را تغییر می دهد، بنابراین فکر کنید کدامیک با هویت برند شما و مخاطبانی که آن را می بینند مناسب است.

در اینجا ما برخی از انواع مختلف لوگوها را برای شما در نظر می گیریم، برای توضیح عمیق تر می توانید انواع لوگوها را مطالعه کنید:

علامت کلمه

علامت کلمه فقط از حروفی تشکیل شده است که در یک حروف خاص نمایش داده می شوند. این نوع لوگو شامل نام برند شما می شود و اگر قبلاً یک نام تجاری جذاب دارید می تواند عالی باشد.

شکل نامه

طراحی لوگوی حروف (یا مونوگرام) مشابه یک علامت کلمه بر اساس تایپوگرافی خواهد بود. با این حال، مونوگرام ها فقط شامل حروف اول کسب و کار شما می شوند.

نماد لوگو

نمادهای لوگو که به عنوان علائم برند یا علائم تصویری نیز شناخته می شوند، از یک نماد برای نشان دادن نام تجاری شما (بدون متن) استفاده می کنند. علامت‌های تجاری که به درستی انجام می‌شوند، پتانسیل ویروسی شدن را دارند، اما به خاطر داشته باشید که در ابتدا بدون درج نام کسب‌وکارتان، دستیابی به شناسایی یک چالش است.

لوگوی انتزاعی

یک لوگوی انتزاعی با فاصله گرفتن از نمایش تصویری، از اشکال هندسی برای ایجاد تصویری واقعا منحصر به فرد استفاده می کند. با گذشت زمان، این نماد دلخواه با برند شما قابل تعویض خواهد بود.

جدا از منحصر به فرد بودن، یک لوگوی انتزاعی درها را برای شرکت‌های جهانی باز می‌کند، که مخاطبانشان نگران دریافت منابع محلی یا خواندن متن به زبان غیر مادری خود نخواهند بود.

نشان ها

لوگوی نشان نشان دهنده سبک کلاسیک تری است و معمولاً به گونه ای طراحی می شود که شامل نشان ها، مهرها یا تاج هایی با متنی در داخل آن باشد. در حالی که این آرم دارای هوای سنتی است، لوگوهای نشان با موفقیت مدرنیزه شده و در برندسازی در پایان قرن بیستم تا کنون مورد استفاده قرار گرفته اند.

ترکیبی

همانطور که از نام آن پیداست، یک لوگوی ترکیبی شامل متن و تصویر می شود. این می تواند به معنای علامت حروف با طلسم، علامت کلمه با نماد لوگو یا طرح انتزاعی یا هر ترکیبی در بین باشد. برای مبتدیان، علامت ترکیبی مکانی مبتکرانه برای شروع است، زیرا تصاویر و متن با هم کار می کنند تا شناخت برند شما را تقویت کنند.

دینامیک

لوگوی دینامیک، لوگوی است که قابل انطباق بوده و انعطاف پذیری برای تغییر رنگ، شکل و متن آن بسته به زمینه دارد. برخلاف لوگوی ایستا، لوگوهای دینامیک همیشه در حال تغییر هستند. به عنوان مثال، نسخه لوگویی که در مقایسه با نسخه آنلاین چاپ می شود ممکن است متفاوت باشد. به این فکر کنید که چگونه لوگوی گوگل دائما تغییر می کند تا رویدادها و تعطیلات جاری را منعکس کند. به طور مشابه، لوگوی نمادین MTV که دارای تکرارهای زیادی است که فرهنگ پاپ، تغییرات فرهنگی و روندها را برجسته می کند، نمونه بارز یک لوگوی دینامیک است که ارزش های برند آن را تجسم می بخشد.

5. در مورد طرح رنگ تصمیم بگیرید

رنگ ها در نوع خود دارای قدرت عظیمی هستند. روانشناسی رنگ به ما می گوید که رنگ ها و تن های مختلف می تواند احساسات مخاطب را برانگیزد و بر رفتار آنها تأثیر بگذارد. هدف از انتخاب یک طرح رنگی لوگو برای طراحی شما دو هدف را دنبال می کند: اول، دریافت واکنشی که می خواهید از مشتریان خود و دوم، افزایش شناسایی برند شما.

رنگ های وب نمایش دیجیتالی از رنگ های مختلف هستند که برای ایجاد وب سایت ها و سایر پروژه های طراحی دیجیتال استفاده می شوند. از این رنگ ها می توان برای انتقال طیف وسیعی از پیام ها، از انرژی و اشتیاق گرفته تا پیچیدگی و اعتماد استفاده کرد. رنگ های وب معمولاً به عنوان یکی از 16 میلیون رنگ از جمله قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش و صورتی تعریف می شوند.

وقتی صحبت از گزینه های رنگ لوگو به میان می آید، می توانیم آنها را به سه دسته تقسیم کنیم: لوگوهای سیاه و سفید، لوگوهای تک رنگ یا لوگوهای ترکیبی رنگ. اگر به دنبال یک سبک مینیمالیستی براق یا طراحی کلاسیک هستید، یک تم سیاه و سفید می تواند با لوگوی شما مناسب باشد. لوگوهای تک رنگ (لوگوهایی که شامل یک رنگ هستند) به خوبی با علامت های کلمه و حروف کار می کنند و می توانند با تداعی بیشتر یک رنگ فردی با برند شما تأثیر قوی بگذارند. نمونه‌های موفقیت‌آمیز آن، رنگ قرمز مشخص مرتبط با کوکاکولا یا تیفانی رابین تخم‌مرغ است.

لوگوهای سیاه و سفید

لوگوهای سیاه و سفید اغلب به عنوان بی زمان ترین و پیچیده ترین لوگوها دیده می شوند. . هنگام طراحی یک لوگو سیاه و سفید، مهم است که فونت، شکل و سایر عناصر طراحی را به دقت در نظر بگیرید.

لوگوهای سیاه و سفید حس سادگی و مینیمالیسم را القا می کنند که اغلب به عنوان مدرن و شیک دیده می شود. از این لوگوها می توان برای ایجاد حس لوکس، پیچیدگی و کیفیت استفاده کرد. آنها حس امنیت و اعتماد را برای بینندگان به ارمغان می آورند زیرا زیبایی شناسی بی زمان و کلاسیک را تجسم می بخشند. یکی از معروف ترین لوگوهای سیاه و سفید البته آرم اپل است.

لوگوهای قرمز

لوگوهای قرمز، زمانی که به درستی طراحی شوند، می توانند عبارات جسورانه ای باشند که برجسته و ماندگار باشند. قرمز اغلب به عنوان رنگی قدرتمند و چشم نواز دیده می شود که قدرت، عشق و اشتیاق را منتقل می کند. از لوگوهای معروف قرمز می توان به نتفلیکس، ادوبی (Adobe) و CNN اشاره کرد.

لوگوهای آبی

لوگوهای آبی می توانند انتخابی عالی برای انواع پروژه های طراحی باشند. آبی اغلب به عنوان رنگی آرامبخش و خنک دیده می شود که می تواند احساس اعتماد و وفاداری را برانگیزد. همچنین با هوش و حرفه ای همراه است و آن را به انتخابی ایده آل برای لوگوهای تجاری یا شرکتی تبدیل می کند. برخی از نمونه های قابل توجه استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو شامل پپسی، فیلیپس و پروکتر اند گمبل می باشد.

لوگوهای سبز

لوگوهای سبز می توانند انتخابی عالی برای انواع پروژه های طراحی باشند. سبز نشان دهنده طبیعت، رشد و هماهنگی است و آن را به رنگی عالی برای برندهای دوستدار محیط زیست تبدیل می کند. سبز به عنوان رنگی سرد، آرام و در عین حال پر جنب و جوش، می تواند احساس تعادل، خلاقیت و تجدید را برانگیزد. اغلب با سلامتی و تندرستی و همچنین محصولات طبیعی مرتبط است. Starbucks، Shopify و Sprite برخی از شناخته شده ترین لوگوهای سبز هستند.

لوگوهای نارنجی

لوگوهای نارنجی پر جنب و جوش و چشم نواز هستند و اغلب برای برندهایی استفاده می شود که می خواهند بیانیه ای جسورانه داشته باشند. نارنجی با انرژی، اشتیاق و خوش بینی همراه است و آن را به انتخاب رنگی ایده آل برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال ایجاد حس اعتماد و رشد هستند. می توان از آن برای ایجاد طرح هایی استفاده کرد که هم بازیگوش و هم پیچیده هستند. برندهای معروفی که از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده می کنند عبارتند از MasterCard، Nickelodeon و Amazon.

لوگوهای صورتی

لوگوهای صورتی می توانند انتخابی عالی برای انواع پروژه های طراحی باشند. صورتی اغلب به عنوان رنگی بازیگوش و دلپذیر دیده می شود که گرما، زنانگی و عاشقانه را منتقل می کند. همچنین با جوانی، خلاقیت و انرژی همراه است. به این ترتیب، از لوگوهای صورتی می توان برای ایجاد طرح هایی استفاده کرد که هم مدرن و هم جذاب هستند. برخی از لوگوهای صورتی مورد علاقه ما عبارتند از Barbie و Pepto Bismo.

لوگوهای خاکستری

لوگوهای خاکستری یک انتخاب محبوب برای طرح هایی هستند که به دنبال انتقال احساس پیچیدگی، مدرنیته و حرفه ای بودن هستند. خاکستری با رنگ خنثی خود به عنوان رنگی جاودانه در نظر گرفته می شود که می توان از آن برای ایجاد طرح هایی که هم کلاسیک و هم معاصر هستند استفاده کرد.

لوگوهای خاکستری همه کاره هستند و می توان از آنها برای به تصویر کشیدن پیام های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان از آنها برای ایجاد احساس ظرافت و تجمل، یا حس مینیمالیسم و ​​مدرنیته استفاده کرد.

ترکیب رنگ های لوگو نیز تأثیر قوی دارد و بر روانشناسی کلی لوگو تأثیر می گذارد. ترکیب مناسب کاملاً طراحی لوگوی انتزاعی را تحسین می کند و هنگام کار با یک نوع لوگو ترکیبی تنوع و عمق ایجاد می کند. اگر به این سمت می روید، توصیه می شود فقط 2-3 رنگ را رعایت کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ترکیب رنگ شما مکمل (با استفاده از رنگ‌هایی که مستقیماً روی هم در چرخه رنگ قرار دارند) یا مشابه (استفاده از رنگ‌هایی که در کنار یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند) باشد. برای تصمیم گیری به کمک بیشتری نیاز دارید؟ می توانید این ایده های رنگ لوگو را بررسی کنید تا به شما در شروع کار کمک کند. یا با یک پالت رنگ کاوش کنید

فراموش نکنید، رنگ های لوگوی شما باید بر اساس هویت برند شما هدایت شوند تا ثبات را حفظ کنند.

6. یک فونت انتخاب کنید

اگر قصد دارید یک علامت کلمه، حروف یا ترکیبی طراحی کنید، باید فکر کنید که بهترین فونت برای لوگوی شما چیست. مانند انتخاب رنگ شما، انتخاب تایپوگرافی شما باید شخصیت و دیده شدن لوگوی شما را تقویت کند. در حالی که انواع بی پایانی از فونت ها وجود دارد، می توانید با حذف یا حذف برخی از خانواده های حروف اصلی شروع کنید: سریف، sans-serif، اسکریپت یا تایپ فیس های بسیار سبک.

هنگام طراحی لوگو بهتر است فونت های ایمن وب را انتخاب کنید. فونت های ایمن وب فونت هایی هستند که به طور گسترده در همه سیستم عامل ها و دستگاه ها در دسترس هستند، و آنها را به گزینه ای عالی برای طراحانی تبدیل می کند که می خواهند اطمینان حاصل کنند که محصول نهایی آنها در پلتفرم های مختلف سازگار به نظر می رسد. در حالی که لیست قطعی واحدی از فونت های ایمن وب وجود ندارد، چند انتخاب محبوب عبارتند از Arial، Verdana، Georgia، Times New Roman و Courier New.

فونت شما را می توان به روش های مختلف در طراحی لوگو اعمال کرد. یک طراحی مینیمالیستی ممکن است از شما بخواهد که یک قلم سریف ساده یا sans serif را اضافه کنید – چیزی تمیز، خوانا و ساده. هنگام کار با یک لوگوی ترکیبی، ممکن است همان نیاز به یک فونت تمیز و خوانا وجود داشته باشد، اما شما همچنین باید تراز و تعادل تصاویر را با متن خود در نظر بگیرید.

گاهی اوقات، تایپوگرافی می تواند به روش های جالبی استفاده شود تا به خودی خود به یک عنصر طراحی جذاب تبدیل شود. اخیراً، بسیاری از برندها تلاش می‌کنند تا علامت‌های کلمه یا حروف را با متن‌های همپوشانی یا فونت‌های تزئین شده طراحی کنند که برجسته باشد.

تاکید بر فونت مفهوم مهمی است که باید در تایپوگرافی لوگوی خود در نظر بگیرید. به این اشاره دارد که چقدر روی کلمات یا کاراکترهای خاص در طراحی تاکید شده است. با تأکید بر فونت، طراحان می توانند توجه را به کلمات خاصی جلب کنند و آنها را از بقیه متن متمایز کنند.

7. یک شکل لوگو را ترسیم کنید

همانطور که لوگوی شما در کنار هم قرار می گیرد، در نظر بگیرید که کدام اشکال را در طراحی خود ادغام خواهید کرد. اشکال لوگو را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، از کل ترکیب تا جزئیات کوچک در طراحی کلی. اشکال نقش مهمی در ادراک دارند و لوگوها را فوراً تشخیص می دهند.

درک روانشناسی لوگو و تاثیر شکل‌ها بر احساسات به شما این امکان را می‌دهد تا یک لوگوی هدفمند طراحی کنید که پیام برند شما را به طور واقعی ارائه کند.

تمام اشکال را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

. اشکال هندسی همگی با پیکربندی منحصر به فرد خطوط، نقاط و منحنی ها ایجاد می شوند و اغلب متقارن هستند. اینها شامل دایره، مثلث، مستطیل، مربع و خطوط است.

. اشکال ارگانیک، همچنین به عنوان فرم های آزاد شناخته می شود، به هر نوع شکل طبیعی اشاره دارد. این اشکال معمولاً نامنظم و نامتقارن هستند. اشکال ارگانیک شامل برگ، گل، قطرات آب یا سایر اشکال موجود در طبیعت است. آنها همچنین شامل مارپیچ، لبه های گرد و اشکال منحنی هستند.

. اشکال انتزاعی از هیچ قاعده ای پیروی نمی کنند و می توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند. گاهی اوقات با ادغام سایر عناصر موجود یا ایجاد چیزی کاملاً جدید، اشکال انتزاعی برای داستان سرایی یا برانگیختن احساسات عالی هستند. لوگوهای انتزاعی می توانند تفکر برانگیز و جذاب باشند. فقط به یاد داشته باشید، آنها هنوز باید هویت برند شما را تجسم کنند.

اشکال هندسی با جزئیات بیشتر

مربع ها یکی از محبوب ترین اشکال مورد استفاده در طراحی لوگو هستند. آنها همه کاره هستند و می توان از آنها برای ایجاد جلوه های مختلف، از جسورانه و تاثیرگذار تا مدرن و مینیمال استفاده کرد. مربع ها همچنین می توانند در ترکیب با اشکال، متن و رنگ های دیگر برای ایجاد طرحی چشم نواز استفاده شوند.

شش ضلعی ها شکلی هستند که به دلیل شکل پیچیده و جالبی که دارند اغلب در طراحی لوگو استفاده می شوند. شش ضلعی ها اشکال شش ضلعی با زوایای داخلی هستند که مجموعاً 720 درجه و زوایای بیرونی 120 درجه هستند. می توان از آنها برای ایجاد طرح هایی استفاده کرد که چشم ها را به خود جلب می کند و از رقبا متمایز می شود و همچنین احساس ثبات را به شما منتقل می کند.

مفاهیم مهم شکل لوگو

. سلسله مراتب بصری یکی از جنبه های مهم طراحی لوگو است، زیرا در ابتدا به راهنمایی بینندگان به مهم ترین عناصر کمک می کند. نحوه ارائه اطلاعات و نحوه خواندن آنها را دیکته می کند. اطمینان از اینکه سلسله مراتب بصری به طور موثر در طراحی لوگو استفاده می شود، کلید ایجاد طرحی است که برجسته باشد و پیام مورد نظر را منتقل کند.

. فضای منفی یک عنصر مهم طراحی است که اغلب نادیده گرفته می شود، اما می تواند تأثیر چشمگیری بر نحوه درک یک لوگو داشته باشد. فضای منفی که به عنوان فضای سفید نیز شناخته می شود، به فضای بین و اطراف عناصر در یک طرح اشاره دارد. با گنجاندن فضای منفی در طراحی لوگو، طراحان قادر به ایجاد تعادل و کنتراست هستند که توجه را به مهم ترین عناصر در طراحی جلب می کند.

. Silhouette ابزار مهمی است که در طراحی لوگو مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به ایجاد یک طراحی قابل تشخیص و به یاد ماندنی کمک می کند. Silhouette شامل حذف تمام جزئیات غیر ضروری از یک طرح است و تنها عناصر ضروری را باقی می گذارد که به ایجاد یک لوگوی نمادین کمک می کند. با استفاده از سیلوئت ها، طراحان قادر به ایجاد طرح های جسورانه و پویا هستند که از رقبا متمایز هستند.

8. یک لوگو ایجاد کنید

طراحی لوگو خودتان انجامش دهید (DIY) می تواند راهی عالی برای ایجاد یک لوگوی موثر بدون نیاز به خدمات حرفه ای گران قیمت باشد. با درک اینکه چگونه عناصر طراحی مانند رنگ، تاکید فونت، هسته، اشکال و شبح ها با هم کار می کنند، هر کسی که به سازنده لوگو دسترسی دارد، می تواند یک لوگوی خیره کننده ایجاد کند که مطمئناً توجه را جلب می کند و از رقبا متمایز می شود.

هنگامی که عناصر خود را مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده است که Logo Maker را باز کنید، طراح خود شوید و همه آن را کنار هم بگذارید تا زمانی که دیدگاه لوگوی شما به واقعیت تبدیل شود.

این پلتفرم از هوش مصنوعی برای راهنمایی گام به گام شما استفاده می کند (برای استفاده بیشتر از هوش مصنوعی به راهنمای ما در مورد بهترین ژنراتورهای آرم هوش مصنوعی مراجعه کنید). این فرآیند با پرسیدن سوالاتی مشابه آنچه در بالا به آن پرداختیم آغاز می‌شود و از شما می‌خواهد نام کسب‌وکار خود را وارد کنید، هویت برند خود را توصیف کنید و سبک و شخصیت آن را تعریف کنید. پس از آن، گروهی از نتایج را ایجاد می کند که می توانید از بین آنها انتخاب کرده و برای سفارشی سازی بیشتر ویرایش کنید.

اگر با یک طراح گرافیک کار می کنید، این نقطه ای است که در آن دیدگاه خود را به اشتراک می گذارید، و به آنها وظیفه ایجاد نمونه ای از گزینه های لوگو را برای شروع می دهد.

سپس ممکن است مدلی از لوگوی شما را در اختیار شما قرار دهند. این بخش مهمی از فرآیند است، زیرا به طراحان اجازه می‌دهد ببینند طرح‌هایشان در موقعیت‌های واقعی چگونه به نظر می‌رسند. ماکت‌ها به طراحان و مشتریانشان کمک می‌کنند تا تجسم کنند که چگونه آرم‌هایشان در اندازه‌های مختلف ظاهر می‌شود و چگونه ممکن است در زمینه‌های مختلف از آنها استفاده شود. بسته به نحوه استفاده از طراحی لوگو، ماکت ها می توانند درک بهتری از نحوه ظاهر طراحی در سناریوهای مختلف را فراهم کنند.

نکته حرفه ای: توصیه می شود قبل از تصمیم گیری نهایی، چند لوگوی تمام شده و انواع مختلفی که دوست دارید تولید کنید. این باید شامل نسخه های سیاه، سفید و تک رنگ طراحی لوگوی شما باشد.

9. نتایج را اصلاح کنید

شاید طراحی لوگوی خود را در یک عکس ثابت کنید – اما به احتمال زیاد بخواهید به گزینه های ایجاد شده توسط سازنده لوگو یا طراح گرافیک بازگردید تا نتایج خود را بیشتر اصلاح و سفارشی کنید.

این مرحله ای است که گزینه های لوگوی خود را ویرایش و صیقل می دهید. از ابزارهای موجود برای تنظیم دقیق اندازه، طرح، رنگ، فونت، شکل، سبک و تصاویر خود استفاده کنید تا زمانی که به نتایج دلخواه خود برسید.

نرم افزار طراحی گرافیک حرفه ای نقش مهمی در این امکان ایفا می کند که به کاربران اجازه می دهد لوگوهای خود را اصلاح کنند. این بدان معنی است که کاربران می توانند تصاویر را دستکاری کنند، طرح ها و لوگوهای دقیق ایجاد کنند، و حتی طرح ها را به راحتی متحرک کنند، بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید. نمونه‌های پیشرو این نوع نرم‌افزارهای ویرایشی عبارتند از Adobe Photoshop، Adobe Illustrator و FontShop International.

فراموش نکنید که لوگوی خود را در تمام فرمت‌های مختلف فایلی که در نهایت در آنها نمایش داده می‌شود، مرور کنید. بسته به نحوه استفاده از آنها، انواع مختلفی از فایل ها برای لوگوها استفاده می شود. به عنوان مثال، فرمت‌های فایل .jpg، .png، .svg و .eps معمولاً برای رسانه‌های چاپی استفاده می‌شوند، در حالی که فرمت‌های فایل .gif و .webp معمولاً برای رسانه‌های آنلاین استفاده می‌شوند. مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد فرمت فایل، نحوه استفاده از لوگو را در نظر بگیرید، زیرا این اطمینان را ایجاد می کند که طراحی بدون توجه به اینکه چگونه دیده می شود، بهترین به نظر می رسد. غیر معمول نیست که لوگوی شما در چندین فرمت فایل مختلف ذخیره شود.

10. تصمیم نهایی را بگیرید

و voilà! اکنون که گزینه‌های لوگویی را دارید که از آن راضی هستید، زمان آن است که تصمیم نهایی را در مورد طراحی خود بگیرید.

اگر در رسانه های اجتماعی فعال هستید، می توانید با نظرسنجی از مخاطبان خود بازخورد بیشتری دریافت کنید (یا برای مواردی مانند آرم کلیسا، می توانید از اعضای کلیسا بپرسید). سعی کنید گزینه ها را در فید خود پست کنید و از دنبال کنندگان بخواهید به نتایج رای دهند. این نه تنها راهی عالی برای مشاهده واکنش مردم است، بلکه یک تاکتیک بازاریابی هوشمند است که قطعاً آگاهی از برند را حول هویت بصری جدید شما ایجاد می کند.

بررسی همتایان نیز بخش مهمی از فرآیند بررسی طراحی لوگو است، زیرا به طراحان یا هر کسی که یک لوگو ایجاد کرده است، اجازه می‌دهد تا بازخورد دیگران را در مورد چگونگی بهبود طرح‌های خود دریافت کنند. این می تواند به اطمینان حاصل شود که طراحی لوگو نهایی با مشخصات مطابقت دارد، حرفه ای به نظر می رسد و پیام مورد نظر را برای بازار هدف یا مورد نظر منتقل می کند.

یک بررسی همتا باید شامل فیدبکی در مورد نحوه کار عناصر مختلف مانند رنگ، تأکید بر فونت، هسته، اشکال و شبح ها باشد. همچنین باید شامل این سوال باشد که لوگو چه احساسی را به بازبین می‌دهد. اگرچه این لوگوی شماست و شما حرف آخر را می زنید، اما ایده خوبی است که طرح های خود را به همکاران، دوستان یا خانواده قابل اعتماد ارائه دهید تا واکنش آنها را ببینید. جمع آوری چندین نظر مختلف مهم است.

وقتی همه این فیدبک ها را دریافت کردید، می‌توانید آن را بگیرید یا بگذارید. فقط به خاطر داشته باشید که برخی از این افراد ممکن است نماینده مخاطب ایده‌آل شما باشند، بنابراین شنیدن نظرات آنها قبل از ایجاد اجماع جالب خواهد بود (و نه با ارزش).

در نهایت، نتایج خود را در نظر بگیرید و طراحی لوگویی را انتخاب کنید که هم با مخاطبان شما صحبت کند و هم دیدگاه شرکت شما را برآورده کند. این زمانی است که زمان آن است که تأیید کنید که با راهنمای سبک برند شما نیز مطابقت دارد. به چیزی کمتر از لوگوی رویاهایتان بسنده نکنید.

11. لوگوی خود را به کار بگیرید

شما لوگویی دارید که دوست دارید—اکنون زمان آن است که آن را به کار بگیرید. با دانلود فایل های تصویری با کیفیت بالا از لوگوی خود شروع کنید. فایل های PNG و JPG به خوبی در وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما کار می کنند. یک فایل برداری (SVG یا PDF) امکان مقیاس پذیری بیشتری را فراهم می کند – کیفیت تصویر لوگوی شما را در هر اندازه و در مواد چاپی تضمین می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای کامل ما در مورد اندازه های لوگو را بخوانید.

هنگامی که فایل‌های لوگوی شما دانلود شد، زمان آن است که آن را بر روی تمام دارایی‌های مارکتینگ برند خود مهر بزنید. این شامل وب‌سایت، کارت‌های ویزیت، مواد بسته‌بندی و هر چیز دیگری است که می‌خواهید برند شود. اگر لوگوی شما برای برخی از این مکان‌ها پیچیده است، می‌توانید یک لوگوی متغیر ساده‌تر برای همراهی با آن ایجاد کنید. این به ویژه برای فاویکون وب سایت شما یا لوگوی YouTube، یا برای بسته بندی هایی که دارای آرم واقعی کوچکتر است مفید است.

در نهایت، لوگو و مشخصات خود را برای استفاده در آینده در راهنمای سبک برند خود قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که ظاهر کسب و کار شما با ادامه رشد و تکامل ثابت باقی می ماند.

چی یه لوگو خوب را می سازد

در حالی که بیشتر جنبه‌های طراحی لوگو شما در طول فرآیند ایجاد آشکار می‌شوند، قطعاً نکات ضروری طراحی لوگو وجود دارد که از همان ابتدا باید در نظر داشته باشید. بنابراین، قبل از اینکه طراح گرافیک خود شوید، به این نکات مهم که یک لوگوی خوب می‌سازد توجه کنید:

. سادگی: عبارت «کمتر بیشتر است» هرگز مناسب نبوده است. در بیشتر موارد، کمترین پیچیدگی لوگوها به راحتی قابل تشخیص هستند، بنابراین سعی کنید یک لوگو با پیامی ساده طراحی کنید که ارتباط افراد با آن آسان باشد.

. نماینده: لوگوی شما باید برای مخاطب هدف شما جذاب باشد و ارزش های کسب و کار شما را به تصویر بکشد. اطمینان حاصل کنید که عناصری که در طراحی خود استفاده می کنید با صنعت شما مرتبط هستند و به طور دقیق نشان دهنده برند شما هستند.

. بی زمان: ممکن است بخواهید در طول زمان طراحی لوگوی خود را زیباتر کنید، اما باید هدف خود را طوری طراحی کنید که انگار آخرین لوگوی شماست. با تمرکز بر کیفیت و اجتناب از طرح‌هایی که بیش از حد مد روز هستند، لوگویی ایجاد می‌کنید که در طول سال‌ها با شما خواهد ماند. شما همیشه می توانید روندها را کاوش کنید، و به آینده لوگوها نگاهی بیندازید تا در عین حفظ یک طراحی بی انتها، به آنچه مرتبط است نگاه کنید.

. همه کاره: شما باید طرحی را بخواهید که بدون توجه به جایی که قرار گرفته باشد، خوب به نظر برسد. لوگویی که از همان ابتدا قابل تغییر اندازه باشد و در رسانه های مختلف نمایش داده شود، دید برند شما را افزایش می دهد و از محدودیت های نامناسب جلوگیری می کند.

علاوه بر این ویژگی ها، فرآیند طراحی لوگوی شما نیز باید با در نظر گرفتن ایده های زیر توسعه یابد:

. سیالیت مفهوم مهمی است که هنگام طراحی لوگو باید در نظر گرفته شود. به این اشاره دارد که چگونه عناصر طراحی در کنار هم جریان می یابند و ظاهری منسجم و هماهنگ ایجاد می کنند. لوگویی که سیالیت داشته باشد از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر می رسد، زیرا اجزای آن با هم هماهنگی دارند تا طراحی جذابی ایجاد کنند.

. علامت گذاری ابزار مهمی برای کسب و کارهایی است که به دنبال تبلیغ برند خود هستند و یکی دیگر از مفاهیم مهمی است که هنگام طراحی لوگو باید در نظر داشته باشید. از تابلوها می توان برای تبلیغ محصولات و خدمات، ایجاد نشانه های راه یابی و حتی جلب توجه به زیبایی منحصر به فرد یک کسب و کار استفاده کرد. هنگام طراحی تابلو، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه طرح از راه دور دیده می شود، چگونه در شرایط نوری مختلف دیده می شود و چگونه رنگ ها و فونت ها با یکدیگر تعامل خواهند داشت. تابلوها نیز باید به گونه ای طراحی شوند که از بین مردم متمایز باشند و بر بینندگان تأثیر بگذارند.

. Innuendo می تواند ابزار موثری در طراحی لوگو باشد زیرا به طراحان اجازه می دهد تا به پیام یا معنای عمیق تری بدون بیان صریح آن اشاره کنند. این ظرافت می‌تواند توجه را به لوگو جلب کند، به تفکر عمیق‌تر اجازه دهد و مردم را تشویق کند تا درباره نحوه پیوند آن با برند شرکت فکر کنند. با استفاده از کنایه در لوگوها، طراحان می توانند ارتباط عاطفی بیشتری با مشتریان ایجاد کنند و طرحی به یاد ماندنی ایجاد کنند که از رقبا متمایز باشد.

. خوانایی فاکتور مهمی در انتخاب فونت لوگو است. هنگام ایجاد یک لوگو، طراحان باید در نظر داشته باشند که چگونه می توان طرح را به راحتی خواند و بینندگان با چه سرعتی می توانند اطلاعات را پردازش کنند. یک لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در یک نگاه خوانا و قابل درک باشد.

. وزن قلم به میزان ضخیم یا نازک بودن یک فونت و پررنگ بودن کاراکترهای آن اشاره دارد. بسته به جلوه مورد نظر، می توان از وزن های مختلف فونت برای برجسته کردن متن یا ترکیب با پس زمینه استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان از وزن قلم پررنگ برای متن اصلی استفاده کرد تا توجه را به آن جلب کند، در حالی که وزن قلم سبک تر را می توان برای جزئیات کوچکتر استفاده کرد.

. Kerning برای تنظیم فضای بین شخصیت‌ها برای ایجاد ظاهری زیباتر استفاده می‌شود. با اعمال کرنینگ، طراحان می توانند مطمئن شوند که متن یکنواخت و متعادل به نظر می رسد. همچنین با اطمینان از اینکه شخصیت ها خیلی نزدیک به هم یا خیلی دور از هم ظاهر نمی شوند، به ایجاد خوانایی بهتر کمک می کند.

طراحی گرافیک و ایجاد لوگو از اجزای ضروری طراحی لوگو هستند. یک لوگو با طراحی خوب باید چشم نواز، به یاد ماندنی باشد و پیام مورد نظر را با استفاده از اشکال، رنگ ها و فونت ها منتقل کند.

کارهایی که نباید هنگام طراحی لوگو انجام داد

از طرف دیگر، مواردی وجود دارد که نباید هنگام طراحی لوگو انجام دهید:

. آن را خیلی پیچیده نکنید. اگر لوگوی شما بیش از حد پیچیده یا برای خواندن و درک آن دشوار است، در برندسازی کسب و کار شما موثر نخواهد بود. یک لوگوی خوب باید ساده باشد و به راحتی قابل یادآوری باشد.

. از رنگ های زیاد استفاده نکنید. رنگ های بیش از حد می تواند خسته کننده و حواس پرت باشد. تعداد رنگ هایی را که استفاده می کنید محدود کنید و مطمئن شوید که مکمل یکدیگر هستند.

. از فونت های مد روز استفاده نکنید. فونت های مد روز می توانند به سرعت لوگوی شما را تاریخ گذاری کنند. از فونت های کلاسیک استفاده کنید که در آزمون زمان مقاومت کنند.

. لوگوهای دیگر را کپی نکنید. سرقت ادبی هرگز ایده خوبی نیست، به خصوص در مورد لوگوها. کپی کردن لوگوی دیگر فقط باعث می شود کسب و کار شما غیراصلی و غیرحرفه ای به نظر برسد.

. آن را خیلی تحت اللفظی قرار ندهید. لوگو نباید به معنای واقعی کلمه نشان دهنده کسب و کار شما باشد. اگر صاحب یک کافی شاپ هستید، نیازی به لوگوی با یک فنجان قهوه بخارپز ندارید. یک لوگوی خوب اغلب انتزاعی تر و نمادین تر است.

. خیلی کوچکش نکن یک لوگو باید مقیاس پذیر باشد، به این معنی که در اندازه های کوچک و بزرگ خوب به نظر می رسد. اگر لوگوی شما خیلی کوچک باشد، دیدن و خواندن آن دشوار خواهد بود.

. فضای منفی را فراموش نکنید. فضای منفی در یک لوگو به اندازه فضای مثبت مهم است. از فضای منفی (فضای اطراف لوگو) می توان برای ایجاد اشکال و الگوها استفاده کرد.

چگونه لوگوی خود را علامت تجاری کنیم

هنگامی که لوگوی خود را ایجاد کردید، ممکن است بخواهید علامت تجاری آن را در نظر بگیرید. با حفاظت از علامت تجاری می توانید حقوق انحصاری استفاده از لوگوی خود را تضمین کنید و از استفاده آن توسط شخص دیگری جلوگیری کنید.

هنگامی که صحبت از علامت تجاری یک لوگو در ایالات متحده می شود، باید مراحل زیر را طی کنید، همچنین می توانید از یک وکیل علامت تجاری برای راهنمایی شما در این فرآیند استفاده کنید:

. یک جستجوی علامت تجاری انجام دهید تا مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما قبلاً توسط شخص دیگری در حال استفاده توسط یک تجارت دیگر ثبت نشده است. تو میتوانی آن کار را اینجا انجام دهی.

. درخواست علامت تجاری را با اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارسال کنید. شما می توانید این کار را به صورت آنلاین با استفاده از سیستم درخواست الکترونیکی علامت تجاری (TEAS) انجام دهید.

. تمام اطلاعات لازم در مورد لوگوی خود را ارائه دهید. این شامل توصیفی از آن، از جمله کلمات یا شعارهای خاص به کار رفته در آن، و همچنین رنگ ها و طرح های خاص است.

. هزینه درخواست را ارسال کنید. قیمت ها از 250 دلار آمریکا به ازای هر کلاس از سال 2023 شروع می شود. قیمت ها بسته به پایه پرونده شما، تعداد کلاس هایی که لوگو در آنها ثبت شده و سایر عوامل متفاوت است.

. منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود. این ممکن است چندین ماه طول بکشد.

. به هر اقدام دفتری که USPTO برای شما ارسال می کند پاسخ دهید. اگر آنها هر گونه سوال یا نگرانی در رابطه با درخواست شما داشته باشند، یکی از این موارد را برای شما ارسال خواهند کرد. سپس از شما انتظار می رود که در یک بازه زمانی معقول به سوالات آنها پاسخ دهید.

. پس از تأیید ثبت علامت تجاری خود را بپذیرید. به عنوان بخشی از این، گواهی ثبت نام از USPTO دریافت خواهید کرد. سپس علامت تجاری شما برای ده سال معتبر خواهد بود و تا زمانی که هنوز از آن به عنوان بخشی از عملیات تجاری و نام تجاری خود استفاده می کنید، می توان آن را تمدید کرد.

همچنین ممکن است بخواهید کپی رایت لوگوی خود را در نظر بگیرید. در ایالات متحده، حفاظت از حق چاپ برای یک لوگو به صورت خودکار پس از ایجاد آن انجام می شود، اما شما می توانید لوگوی خود را در اداره حق نسخه برداری ایالات متحده ثبت کنید تا حمایت قانونی بیشتری دریافت کنید.

بهترین روش ها برای طراحی لوگو

ایجاد یک لوگوی موثر مستلزم در نظر گرفتن دقیق اصول طراحی و هویت برند است. در اینجا برخی از بهترین روش هایی که باید هنگام طراحی لوگو رعایت کنید آورده شده است:

. سادگی: تشخیص، به خاطر سپردن و بازتولید یک لوگوی ساده در رسانه های مختلف آسان تر است. از طرح‌های بیش از حد پیچیده یا جزئیات بیش از حد که می‌توانند لوگو را به هم ریخته و مقیاس‌بندی آن را دشوار کنند، خودداری کنید.

. به یاد ماندنی: یک لوگوی خوب باید متمایز باشد و اثری ماندگار از خود به جای بگذارد. باید یک عنصر منحصر به فرد یا قلاب بصری داشته باشد که آن را از رقبا متمایز کند و به راحتی قابل شناسایی باشد.

. ارتباط: لوگو باید با شخصیت، ارزش ها و مخاطبان هدف برند شما هماهنگ باشد. پیامی را که می خواهید منتقل کنید در نظر بگیرید و عناصر طراحی را انتخاب کنید که با ماهیت برند شما همخوانی دارد.

. تطبیق پذیری: لوگو باید با برنامه های مختلف، از هدر وب سایت گرفته تا کارت ویزیت و کالا، سازگار باشد. اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی و خوانایی خود را در اندازه ها و رسانه های مختلف حفظ می کند.

. بی زمان بودن: از طرح های مد روز یا مد روز که ممکن است به سرعت منسوخ شوند خودداری کنید. به دنبال لوگویی باشید که جذابیتی کلاسیک و بادوام داشته باشد، با کیفیتی جاودانه که بتواند برند شما را برای سال‌های آینده معرفی کند.

. مناسب بودن: لوگو باید برای صنعت و مخاطب هدف شما مناسب باشد. زمینه فرهنگی را در نظر بگیرید و از استفاده از تصاویر یا نمادهایی که ممکن است نادرست یا توهین آمیز باشد خودداری کنید.

. انتخاب رنگ: رنگ ها احساسات را برمی انگیزند و می توانند بر درک برند تأثیر بگذارند. از بین ایده‌های رنگ لوگو که با شخصیت برند و مخاطبان هدف شما همخوانی دارد، انتخاب کنید. روانشناسی رنگ ها و انجمن های فرهنگی رنگ های مختلف را در نظر بگیرید.

. تایپوگرافی: حروفی که انتخاب می کنید باید خوانا، از نظر بصری جذاب و متناسب با لحن برند شما باشد. سبک کلی لوگوی خود را در نظر بگیرید و فونتی را انتخاب کنید که مکمل طرح باشد.

. مقیاس پذیری: لوگو باید در اندازه های مختلف مقیاس پذیر باشد بدون اینکه وضوح یا تاثیر خود را از دست بدهد. اطمینان حاصل کنید که وقتی بزرگ یا کوچک می شود، از نماد وب سایت گرفته تا تبلیغات بیلبورد، خوب به نظر می رسد.

. فیدبک: به دنبال بازخورد از همکاران، مشتریان بالقوه یا متخصصان طراحی باشید تا لوگوی خود را اصلاح کنید. طرح را بر اساس فیدبک تکرار کنید و تنظیماتی را برای بهبود اثربخشی آن انجام دهید.

بهترین ابزار طراحی لوگو

قبل از شروع طراحی لوگو، داشتن ابزار مناسب بسیار مهم است. در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد:

مداد و کاغذ: ترسیم برخی ایده های اولیه راهی عالی برای شروع است. نگران ساختن نقاشی های عالی نباشید – فقط ایده های خود را روی کاغذ بیاورید.

نرم‌افزار طراحی گرافیک برداری: نرم‌افزار گرافیک وکتور برای ایجاد آرم‌هایی که می‌توانند در هر اندازه‌ای بدون از دست دادن کیفیت مقیاس شوند، بسیار مهم است. Wix Logo Maker از نرم‌افزار طراحی گرافیک برداری استفاده می‌کند، به این معنی که لوگوهایی که ایجاد می‌کنید بدون افت کیفیت، به هر اندازه قابل مقیاس‌پذیری هستند. این مهم است زیرا به این معنی است که می‌توانید از لوگوی خود در رسانه‌های مختلف، از کارت‌های ویزیت گرفته تا بیلبوردها استفاده کنید، بدون اینکه نگران به نظر رسیدن پیکسل یا تار آن باشید.

فونت: فونت مناسب می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس لوگوی شما ایجاد کند. فونت های رایگان بسیار زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند. Wix انواع فونت های رایگان را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای سفارشی کردن لوگوی خود استفاده کنید. این فونت ها در سبک های مختلفی از جمله sans serif، serif، اسکریپت و فونت های تزئینی موجود هستند. همچنین اگر فونت خاصی در ذهن دارید، می توانید فونت های خود را آپلود کنید.

ابزارهای رایگان طراحی لوگو: اگر وقت یا هزینه کافی ندارید، ابزارهای آنلاین طراحی لوگو رایگان زیادی وجود دارد. این ابزارها معمولاً الگوهای قابل تنظیمی را ارائه می دهند که می توانند به شما در ایجاد یک لوگوی حرفه ای در چند دقیقه کمک کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر می‌خواهید از لوگوی خود برای اهداف حرفه‌ای استفاده کنید، ممکن است مجبور شوید فایل وکتور نهایی را خریداری کنید.

بهترین ابزار طراحی لوگو آنلاین:

Wix Logo Maker: Wix Logo Maker یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کسب و کارها و افراد این امکان را می دهد تا در عرض چند دقیقه، بدون داشتن تجربه طراحی قبلی، لوگوهای حرفه ای ایجاد کنند. این یک رابط کاربر پسند، یک کتابخانه گسترده از الگوها و طیف وسیعی از گزینه های سفارشی سازی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف برند ارائه می دهد.

VistaPrint: VistaPrint یک شرکت چاپ آنلاین محبوب است که ابزار طراحی لوگو را نیز ارائه می دهد. استفاده از ابزار طراحی لوگو VistaPrint آسان است و قالب های مختلفی را برای انتخاب ارائه می دهد.

Yellow Pages Canada: Yellow Pages Canada یک فهرست آنلاین کانادایی است که ابزار طراحی لوگو را نیز ارائه می دهد. این یک رابط ساده کشیدن و رها کردن، مجموعه گسترده ای از قالب های قابل تنظیم و طیف وسیعی از عناصر طراحی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف برند ارائه می دهد.

مهم نیست که کدام ابزار را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که طرح های مختلف را آزمایش کرده اید و قبل از نهایی کردن لوگوی خود از دیگران فیدبک دریافت می کنید.

نحوه طراحی لوگو با هوش مصنوعی

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه طراحی لوگو با هوش مصنوعی آورده شده است:

1. یک مولد آرم هوش مصنوعی را انتخاب کنید.

2. نام کسب و کار و صنعت خود را وارد کنید.

3. سبک لوگو را انتخاب کنید.

4. یک پالت رنگ را انتخاب کنید.

5. یک نماد یا آیکون اضافه کنید.

6. لوگوی خود را بررسی و ویرایش کنید.

7. لوگوی خود را دانلود کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی وجود دارد:

. در دستورالعمل های خود مشخص باشید. هرچه در دستورالعمل‌های خود دقیق‌تر باشید، مولد هوش مصنوعی بهتر می‌تواند نیازهای شما را درک کند و لوگویی را ایجاد کند که دوست دارید.

. از آزمایش نترسید. مولد هوش مصنوعی انواع مختلفی از گزینه های لوگو را برای شما ایجاد می کند. از آزمایش با سبک ها، رنگ ها و فونت های مختلف نترسید تا زمانی که لوگوی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

. از دیگران فیدبک دریافت کنید. هنگامی که چند گزینه مختلف لوگو ایجاد کردید، بازخورد دیگران را دریافت کنید تا ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارند.

. از لوگوی خود به طور مداوم استفاده کنید. هنگامی که یک لوگو را انتخاب کردید، مطمئن شوید که از آن به طور مداوم در تمام مواد مارکتینگ خود استفاده کنید. این به ایجاد هویت برند قوی و قابل تشخیص کمک می کند.

نحوه طراحی لوگو سوالات متداول

چگونه می توانم یک لوگو به صورت رایگان ایجاد کنم؟

بهترین راه برای ساخت لوگو به صورت رایگان این است که یک لوگوساز رایگان مانند Wix Logo Maker انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد از بین لوگوهای از پیش طراحی شده انتخاب کنید، یا می توانید با این ابزار کار کنید تا طرح خود را بهبود ببخشید. سازندگان لوگوی رایگان، از نظر رنگ آمیزی و طراحی لوگو، درجه خاصی از سفارشی سازی را می دهند. آنها همچنین به شما اجازه می دهند لوگوی خود را بر روی کامپیوتر یا تلفن ایجاد کنید.

چگونه می توانم به عنوان یک مبتدی یک لوگو ایجاد کنم؟

ساختن لوگو به عنوان یک مبتدی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما لزومی ندارد. استفاده از سازنده لوگو مکان خوبی برای شروع است. اما حتی قبل از این نیز می توانید به لوگوهای رقبا نگاه کنید تا بفهمید چه چیزی ممکن است از طراحی لوگو خود بخواهید. به پالت رنگ و تایپوگرافی لوگوی خود بر اساس نیازها و هویت برند خود فکر کنید. قبل از کار با یک سازنده لوگو، آزادانه ایده ها و الهام را در ذهن خود یا روی کاغذ بسازید.

چگونه می توانم به تنهایی یک لوگو طراحی کنم؟

از یک لوگو ساز مانند Wix Logo Maker استفاده کنید که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند – از الهام گرفته تا طراحی و دانلود.

آیا ساختن لوگو آسان است؟

استفاده از لوگو ساز می تواند فرآیند طراحی و ایجاد لوگو را آسانتر و سریعتر کند. اما انتخاب و ساخت یک لوگو برای نشان دادن موثر برند شما. و کسب و کار هم اکنون و هم با رشد آن، لزوماً کار آسانی نیست.

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

یک لوگوی خوب ساده، به یاد ماندنی و مرتبط است که نشان دهنده هویت و ارزش های برند شماست. باید همه کاره باشد و در رسانه ها و اندازه های مختلف به خوبی کار کند. یک لوگو باید کیفیتی همیشگی داشته باشد، از عناصر مد روز اجتناب کند، و باید منحصر به فرد باشد، از رقبا متمایز باشد و با مخاطب هدف طنین انداز شود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت