قطر ایرویز

قطر ایرویز ، بعد از پنج سال هواپیما را از رده خارج می کند

زمان مطالعه 4 دقیقه

در دنیای رقابتی امروز بسیاری از کشورها، سعی دارند با راه اندازی خطوط هوایی قدرتمند اقدام به کسب درآمد بالا و شناساندن کشور خود به دنیا کنند. در این میان بسیاری از کشور های خاورمیانه طی این چندین سال بخاطر موقعیت خاص استراتژیک خود اقدام به خطوط هوایی با ارایه خدمات منحصر به فرد کرده اند. قطر ایرویز ، یکی از معروفترین و قدرتمندترین آن هاست. شاید رقیبان اصلی آن خطوط هوایی امارات، و یا ترکیش ایرلاین کشور ترکیه باشند.

تاریخچه

شرکت خطوط هوایی قطر موسوم به قطر ایرویز در سال 1993 راه اندازی شد. از ماه اکتبر سال 2013 به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه وان ورلد محسوب می شود. این شرکت در حال حاضر روزانه به بیش از 150 مقصد دنیا پرواز مستقیم دارد.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه واقع شده و قطب پروازهای آن فرودگاه بین المللی حمد می باشد. شاید جالب باشد بدانید این شرکت در حال حاضر بیش از 43000 پرسنل در سراسر دنیا دارد. قطر ایرویز در دهه اخیر در تمامی رتبه بندی ها کیفیت پرواز جز 10 شرکت برتر هواپیمایی بوده است. این شرکت در حال حاضر 220 فروند هواپیمای جت مسافربری در اختیار دارد.

قطر ایرویز

ساختار سازمانی قطر ایرویز

خطوط هوایی هواپیمایی قطر از زیرمجموعه‌های گوناگونی به نام‌های: حمل و نقل هوایی قطر، قطر ایرکرفت کترینگ کمپانی، قطر ایرویز هالیدیز، یونایتد مدیا اینترنشنال، قطر دیوتی فری، قطر اوییشن سرویس، قطر دیستریبیوشن کمپانی و قطر اکسکیوتیو تشکیل شده‌است.

حمل‌ونقل بار

هواپیمایی قطر برای جابجایی بار، سه فروند بوئینگ 777 سفارش داد که نخستین آن‌ها در24 مه 2010 تحویل داده شد.شرکت باربری در ۱۸ اوت ۲۰۱۰ افتتاح شد و نخستین پرواز خود را با یک بوئینگ 777 از دوحه به شیکاگو که در آمستردام یک توقف داشت، انجام داد این شرکت توانایی سرویس دادن به 750000 تن بار در سال توسط فاز اول توسعه آن را دارد. از بوئینگ 777 معمولاً در مسیر آسیای دور و اروپا استفاده می‌شود. در بقیه مسیرها از هواپیماهای ایرباس استفاده می‌شود.

سازمان اجرایی قطر ایرویز

سازمان اجرایی قطر تابع هواپیمایی قطر است که دارای چند هواپیمای جت بسیار سریع است که مخصوص امیر قطر خریداری شده‌اند. رنگ این هواپیماها معمولاً خاکستری یا کبود هستند و روی آن‌ها یک آهو که برگرفته از پرچم ملی قطر است نقاشی می‌شود.

سوخت جدید

در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۹ هواپیمایی قطر به علت افزایش بهای نفت، سوخت جدیدی را برای ناوگان خود به کار برد. این سوخت که ترکیبی از گاز طبیعی و بنزین سفید بود برای قطر بسیار ارزان است زیرا قطر دارای سومین منابع گاز طبیعی دنیا بعد از روسیه و ایران است. نخستین هواپیمایی که با این سوخت پرواز کرد یک ایرباس A340-600 بود که از دوحه تا لندن با موفقیت پرواز کرد. اما کارشناسان این سوخت را به علت فرایند پیچیده تولید آن، آنقدر که مدیرعامل هواپیمایی قطر (اکبر الباکر) ادعا می‌کند به صرفه نمی‌دانند.

خدمه و مهمانداران

هواپیمایی قطر یکی از سختگیرترین شرکت‌های هوایی در استخدام مهمانداران و خلبانان مورد نیاز خود است.این شرکت به مدت هفت سال متوالی در خاورمیانه و از سال 2009 تا هم‌اکنون نیز در دنیا توسط مؤسسه Skytrax برنده بهترین خدمه شد.

ناوگان قطر ایرویز

از خصوصیات برجسته این شرکت هوایی نوسازی و نگهداری ناوگان آن می باشد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از این شرکت در ماه مه 2019، تصمیم جدید مدیران قطر ایرویز مبنی بر از رده خارج کردن هواپیماها بعد از 5 سال می باشد. بر این اساس به جرات می توان گفت این شرکت دارای نو ترین و به روزترین ناوگان حمل و نقل هوایی خواهد بود. اکثر جت های مسافربری این شرکت ایرباس می باشند. برای مسیرهای طولانی تر از قاره پیماهای بویینگ استفاده می کند.

قطر ایرویز

سرگرمی های داخل هواپیما

سامانه سرگرمی داخل پرواز هواپیمایی قطر Oryx One نام دارد. در هواپیماهایی که در مسافت‌های طولانی پرواز می‌کنند صفحه‌های نمایش به مجموعه فیلم، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی، بازی، نقشه‌های جهانی، اطلاعاتی دربارهٔ کشور و شهر مقصد و یک تلفن شخصی مجهز شده‌اند. البته صفحه‌ها در مدت فرود و بلند شدن خاموش می‌شوند. هواپیماهای هواپیمایی قطر مجهز به سالن سمینار، کافی شاپ و کلاب هستند.

قطر ایرویز

شما کاربران گرامی می توانید در بخش رزرو بلیط هواپیما در وبسایت اول پرداخت نسبت به رزرو بلیط های هواپیمایی قطر اقدام نمایید.
همچنین در سایت رزرو آنلاین قطر ایرویز نیز می توانید پرواز مد نظر خود را انتخاب و جهت پرداخت آن از کارشناسان ما در بخش پردازش راهنمایی بگیرید.

 

امتیاز 4.8/5 - از 55 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت