میادلات بیت کوین

مبادلات بیت کوین و مشکلات آن در ایران

زمان مطالعه 3 دقیقه

همانطور که در تمام کشورهای بزرگ دنیا بحث ارزهای دیجیتال مطرح است، در کشور ایران نیز بر سر این موضوع و پذیرش یا عدم پذیرش آن موضوعاتی مطرح شده است و اختلاف نظرهایی بر سر تبادلات ارز دیجیتال و استخراج آن وجود دارد. به دلیل اینکه در کشور ایران هزینه‌ی برق مصرفی از بسیاری از کشورهای دنیا به مراتب کمتر است، با وجود مصرف بالای انرژی، افراد زیادی به ماین کردن و استخراج ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند. گزارشات اخیر نشان داده است که ماینرهای ارز دیجیتال در ایران، باعث افزایش مصرف انرژی در ایران تا 7 درصد شده‌اند. به این علت دولت ایران توانسته است با توجه به افزایش میزان مصرف انرژی هنگام ماین کردن، متوجه فعالیت ماینرها شود. در ادامه با اول پرداخت همراه شوید تا مطالب بیشتری در خصوص مبادلات بیت کوین در ایران برای شما بیان کنیم.

جزئیات خبر مشکلات مبادلات بیت کوین در ایران

با وجود ابهامات بسیاری که هنوز در زمینه‌ی ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد، ارزهای دیجیتال تقریبا در بسیاری از کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده‌اند و شرکت‌های بزرگ نظیر فیسبوک، سامسونگ و … در حال ارائه‌ی ارزهای دیجیتال مخصوص به خود هستند. افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به کسب اطلاعات و مطالعه در این زمینه هستند و افراد زیادی نیز بدون کسب اطلاعات لازم علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند. در کشور ایران نیز علاقه‌مندان به ورود به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و مبادلات بیت کوین کم نیستند.

مبادلات بیت کوین
کیف پول ارز دیجیتال

دولت ایران لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که فعالان در حوزه‌ی استخراج ارز دیجیتال باید رسما فعالیت خود را اعلام کنند. در غیر این صورت ماینرها انتظار رفتار دوستانه از سوی دولت را نداشته باشند، چرا که با آن‌ها قانونا برخورد خواهد شد.

این لایحه به گونه‌ای تهیه و تنظیم شده است که چندان به ذائقه‌ی ماینرهای فعال در کشور خوشایند نیامده است. بر اساس این لایحه، دولت ایران مبادلات بیت کوین را که تحت قوانین مشخص شده در این لایحه انجام نشود، قانونی نمی‌داند.

موسسه تحقیقات جهانی که در رابطه با مشکلات مبادلات ارزدیجیتال در ایران توئیت کرده است و می گوید :

دولت ایران ادعا می‌کند که انجام هیچگونه مبادلات بیت کوین در داخل ایران جنبه‌ی قانونی ندارد و همچنین نوع ترید ارز دیجیتال را به عنوان یک مبادله‌ی قانونی نمی‌دانند و بانک مرکزی ایران هیچ ارزشی را برای آن تعیین و تضمین نکرده است.

در واقع موضع گیری دولت ایران در برابر ارز دیجیتال بسیار سخت گیرانه است و این می‌تواند دراز بین بردن روحیه علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌ی ارز دیجیتال در ایران، بکاهد. هدف ایرانیان از پیگیری سکه‌های دیجیتال این است که بتوانند اجازه دسترسی به ارزهای جهانی را داشته باشند. چرا که دولت ایران در حال حاضر تحت فشار تحریم‌های وارده از سوی ایالات متحده آمریکا قرار دارد

ایرانیان می‌توانند به لطف ارزهای رمزنگاری شده ، تحریمهای دولت ترامپ را در مورد توافق هسته‌ای خود با سایر کشورهای مربوطه در جهانی دور بزنند. همانطور که توسط Ethereum World News گزارش شده است ، “علاقه مندی و استقبال مردم ایران برای سرمایه گذاری در بیت کوین تیتر بسیاری از روزنامه‌های ایران بوده است، این موضوع حتی توسط بزرگان مذهبی و برتر کشور نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بسیاری از مقامات دولتی روند مصرف انرژی توسط ماینرها برای استخراج cryptocurrency  را زمانی که مشغول به استخراج رمزارز هستند و مصرف برق آن‌ها از منابع برق دولتی بوده است، محکوم کرده اند. چرا که معتقدند آن‌ها نباید از سرمایه ی ملی برای این منظور استفاده کنند.

در این مقاله مطالبی را در مورد مشکلات مبادلات ارز دیجیتال در ایران برای شما بیان کردیم. بر اساس آنچه گفته شد، در حال حاضر در کشور ایران مبادلات ارز دیجیتال ممنوع است و غیرقانونی محسوب می شود و برای استخراج ارز دیجیتال باید ابتدا از مراجع قانونی مجوز دریافت کنند و همچنین هزینه ی برق مصرفی برای ماینینگ بیت کوین را بر اساس آنچه دولت ایران برای آن‌ها تعیین خواهد کرد، بپردازند.

چنانچه پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی کلیه ی سوالات شما خواهند بود.

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT