معامله ارز دیجیتال

۱۰ اشتباه رایج در معامله ارز دیجیتال

زمان مطالعه 4 دقیقه

وارد شدن به بازار رمزارز اصلا سخت نیست، هر کسی با داشتن اتصال به اینترنت، یک تلفن هوشمند یا کامپیوتر و سرمایه اندک از نظر تئوری می تواند یک تریدر یا معامله گر باشد. شوربختانه اما بسیاری از این تریدر های تازه وارد درس های سختی از این بازار می گیرند و پول خود را از دست می دهند. در ادامه با اول پرداخت همراه باشید تا به 10 اشتباه که تریدر های تازه وارد در معامله ارز دیجیتال مرتکب می شوند، می پردازیم.

شروع ترید با پول واقعی به جای پول مجازی

Paper Trading یا معامله مجازی نوعی معامله است که در آن پول واقعی در کار نیست و شما در یک محیط شبیه سازی شده شروع به کار می کنید تا ترید را تمرین کنید بدون این که لازم باشد پول واقعی وارد کار کنید.

وقتی تعداد بی شماری پلتفرم معامله مجازی مانند TradingView موجود است، هیچ دلیلی ندارد که یک تریدر تازه کار از پول واقعی در ابتدای کار استفاده کند. هر کسی که علاقه مند است تا تبدیل به یک تریدر حرفه ای شود، می بایست ابتدا در این پلتفرم ها تمرین کند.

معامله بدون Stop Loss

تریدر های تازه وارد از روی احساسات معاملات می کنند که نتیجه آن سخت بودن پذیرش ضرر است. ضروری ترین توانایی یک تریدر این است که بتواند ضرر را بپذیرد و به یک معامله دیگر روی بیاورد. اصلی ترین دلیلی که تریدر ها پول خود را از دست می دهند، همین است. برای همین می توانید از قابلیت Stop Loss که در پلتفرم هایی مانند بایننس وجود دارد، استفاده کنید و هنگامی هم که معامله به ضرر شما پیش می رود نیز آن را تغییر ندهید.

معامله ارز دیجیتال
معامله ارز دیجیتال

شکست در برقراری تعادل

تریدر های موفق در سرمایه گذاری هایشان تعادل برقرار می کنند. برای مثال فقط 10 درصد از دارایی خود را به رمزارز اختصاص دهید.

اضافه کردن به یک معامله ضرر دیده

سرمایه گذاری و معامله دو چیز متفاوت هستند! سرمایه گذار ها در بلند مدت سعی می کنند در زمان های افت قیمت به نوع دارایی که روی آن از قبل سرمایه گذاری کرده اند، بیافزایند. تریدر ها سطوحی از ریسک را تعریف کرده اند که در آن سطوح از معامله هایشان خارج می شوند. به محض این که نقطه stop loss که تریدر ها تعریف کرده اند، فرا برسد، معامله تمام است و باید به دارایی دیگری روی بیاورند. بنابراین به عنوان یک تریدر هیچ وقت کاری که یک سرمایه گذار می کند را انجام ندهید.

شکست در دنبال کردن یک روند

تریدر های موفق با نقشه پیش می روند. بخشی از معامله با نقشه این است که مسئولیت کار هایی که کرده اید را بپذیرید. تنها روش این کار هم ثبت تمامی جزئیات یک معامله است. این بهترین راه برای یادگیری و جلوگیری از مرتکب شدن چند باره اشتباهات در معامله ارز دیجیتال است.

بیشتر از چیزی که توان دارند، ریسک می کنند

در مورد رمزارز ها، مردم فکر می کنند که با قرار گرفتن در یک مکان درست در یک زمان درست می توانند زندگی خود را با گذاشتن تمامی دارایی شان روی رمزارز ها، تغییر دهند.

بی سرمایه شدن

یک اصطلاح انگلیسی وجود دارد که می گوید، It takes money to make money یعنی برای پول درآوردن پول لازم است. بسیاری از تریدر ها با وعده هایی پر می شوند که واقعا حقیقت ندارد؛ مثلا این که بدون این که حتی لازم باشد از روی مبلشان بلند شوند، می توانند با رمزارز کلی پول در بیاورند. این حقیقت ندارد مگر این که سرمایه قابل توجهی برای معامله با آن داشته باشید.

به عنوان تریدری که می خواهد حرفه ای عمل کند می بایست به گونه ای باشد که بتواند کل زندگی اش را با معامله کردن تامین کند؛ یعنی سودی که می کنید می بایست مخارج زندگی تان را تامین کند بدون این که سرمایه معامله از بین برود. در اکثر نقاط جهان چنین شرایطی نیاز به داشتن سرمایه ای بین 50 تا 100 هزار دلار دارد و باید به طور ماهانه 10 درصد سود ثابت داشته باشید.

در واقعیت، رسیدن به چنین چیزی بسیاری سخت است. در نتیجه، وقتی نتیجه معامله شما آن چیزی که واقعا انتظارش را داشتید، نمی شود، درگیر استرس زیاد می شوید.

استفاده از لوریج

بنابر یک کلیشه سرمایه گذاری، لوریج یک شمشیر دو لبه است که می تواند هم باعث سود زیادتر برای شما شود و هم ضرری که می کنید را چند برابر کند. لوریج فقط باید توسط تریدر های حرفه ای استفاده شود که برای سال های سال توانسته اند معاملات سودآور انجام دهند. هنوز هیچ راهی بهتر از استفاده از لوریج برای هر چه سریع تر از دست دادن پولتان وجود ندارد!

استفاده از الگو ها و اندیکاتور هایی که هنوز به درستی درک نشده اند

تریدر های تازه وارد در تحلیل تکنیکال افتضاح هستند. آن ها معمولا الگو ها را بر روی نموداری تعیین می کنند که وجود ندارد یا بر اساس زمینه یا جایگیری که دارد، نادرست است. تریدر های تازه وارد می بایست در معاملات خود یک سیستم ساده ایجاد کننده و از تصمیم گیری بر اساس اندیکاتور ها یا الگو هایی که هنوز به طور کامل درک نکرده اند، دوری کنند.

برای شروع از اندیکاتور حمایت و مقاومت یا اندیکاتور های واضح مانند میانگین متحرک نمایی (EMA) استفاده کنید.

معامله ارز دیجیتال
معامله ارز دیجیتال

تصمیم گیری بر اساس شنیده ها

اشتباه رایج دیگری که تریدر های تازه وارد انجام می دهند این است که کورکورانه از چیز هایی که شنیده اند، استفاده می کنند.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT