بایننس کوین (BNB) کلاهبرداری

آبا بایننس کوین (BNB) کلاهبرداری است ؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

گزارش شده است که SEC مشکوک است که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان اوراق بهادار بدون مجوز را در ICO خود فروخته است و این خبرگزاری برخی موارد قدیمی را محاسبه کرده است. در این خبر به بررسی این سوال می پردازیم : آیا بایننس کوین (BNB) کلاهبرداری است ؟

آیا بایننس کوین (BNB) کلاهبرداری است ؟

بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که آیا هلدینگ بایننس قوانین اوراق بهادار را هنگام عرضه توکن BNB خود در عرضه اولیه سکه (ICO) پنج سال پیش زیر پا گذاشته است یا خیر.

بایننس بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان است و BNB پنجمین ارز دیجیتال بزرگ است.

عرضه اولیه توکن BNB در جولای 2017 در چندین پلتفرم در اوج به اصطلاح رونق ICO انجام شد و صرافی Binance تنها چند روز پس از آن افتتاح شد. به گزارش بلومبرگ، به نقل از افراد ناشناس آشنا با این موضوع، حداقل یکی از ساکنان ایالات متحده ادعا کرد که در ICO شرکت کرده است، که اگر آژانس تصمیم به پیگیری آن داشته باشد، می تواند یک واقعیت مهم برای یک پرونده SEC باشد. SEC ادعا کرده است که بیشتر ارزهای رمزنگاری شده اوراق بهادار هستند و علیه تعدادی از پروژه‌های ICO پرونده تشکیل داده است.

بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، که اغلب به عنوان “CZ” شناخته می شود، در یک پست وبلاگی در سال 2020 گفت که وایت پیپر BNB در ژانویه 2019 تغییر کرد زیرا احتمال اینکه در بعضی مناطق خاص این رمز ارز به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شده باشد زیاد است. همچنین شعبه بایننس در آمریکا که Binance.US نام دارد در سال 2020 افتتاح شده است.

همچنین در 6 مه، رویترز گزارش ویژه طولانی‌ای منتشر کرد که در آن ادعا می‌کرد بایننس حداقل 2.35 میلیارد دلار از تراکنش‌های هک، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری و فروش مواد مخدر را بین سال‌های 2017 تا 2021 پردازش کرده است. چرا که در آن سالها از پروتکل های امنیتی ضعیفی برای تشخیص هویت کاربران و مبارزه با پولشویی برخوردار بود.

از جمله موارد دیگر، رویترز به هک Eterbase اشاره می کند که برخی از درآمدهای حاصل از آن توسط گروه هکر کره شمالی Lazarus از طریق Binance نقد شده است، و از ارتباط بایننس با  داروی روسی Hydra خبر داد.

یکی از سخنگویان بایننس یافته‌های رویترز را رد کرد و صرافی در بیانیه‌ای به فوربس گفت که این گزارش یک مقاله نادرست است که از اطلاعات قدیمی سال 2019 و گواهی‌های شخصی تایید نشده استفاده می‌کند.

Binance در حال حاضر موضوع چندین تحقیق فدرال ایالات متحده، از جمله تحقیقات دیگر SEC است. کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد شیوه های معاملاتی بورس در سال گذشته آغاز کرد.

شعبه بایننس در بریتانیا، پس از بررسی فعالیت های خود در سال گذشته، از سوی اداره رفتار مالی دستور توقف آن صادر شده است. علاوه بر این، بایننس در ژوئن گذشته دستور توقف فعالیت در انتاریو را صادر کرد، اگرچه تا مارس سال جاری در کانادا فعال بود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 11 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT