آماده کردن نوجوانان برای اولین شغل

آماده کردن نوجوانان برای اولین شغل

زمان مطالعه 6 دقیقه

یکی از با ارزش ترین راه هایی که فرزند شما می تواند در مورد پول بیاموزد این است که خودش آن را به دست آورد. اگر بچه‌های شما سن بالایی دارند و می‌خواهند وسایل خودشان را بخرند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که شغلی پیدا کنند. آماده کردن نوجوانان برای اولین شغل را بدانید.

حداقل سن برای استخدام 14 سال است، اگرچه این سن می تواند براساس قوانین شهر و ایالت متفاوت باشد. در اینجا نحوه آماده سازی نوجوان خود برای اولین شغل خود آورده شده است

نکات کلیدی

. شما می توانید با نشان دادن مشاغلی که با مهارت ها و علایق آنها همخوانی دارد، به نوجوان خود نشان دهید که چگونه می تواند شغل خوبی پیدا کند.

. با نشان دادن بودجه خانواده خود و نحوه ساختن یکی از آنها با آنها در مورد بودجه صحبت کنید.

. بحث در مورد حداقل دستمزد و مالیات این به آنها کمک می کند تا انتظارات خود را در مورد درآمد و هزینه ها تعیین کنند.

قبل از اینکه نوجوان شما فرآیند کاریابی را شروع کند

همانطور که نوجوان شما شروع به نشان دادن علاقه به کسب درآمد می کند تا بتواند چیزهای خود را بخرد، ممکن است بخواهید برخی از آمادگی های قبل از کار را شروع کنید.

بودجه خود را به آنها نشان دهید

بودجه شما برای خانواده می تواند یک ابزار آموزشی عالی برای نوجوان شما باشد. به آنها نشان دهید چقدر پول در هر ماه می آید و هزینه های خود را، از جمله دسته بندی های زیر و هر چیز دیگری که می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید:

. پرداخت اجاره یا رهن

. پرداخت خودرو و بیمه

. قبض تلفن

. خدمات رفاهی

. مواد غذایی

. فعالیت های فوق برنامه

اگر بچه‌های شما می‌خواهند هر آخر هفته با دوستانشان به سینما بروند، به آن‌ها نشان دهید که هزینه آن در ماه چقدر است و در مورد بودجه شما بحث کنید. اگر پولی برای پرداخت هزینه سرگرمی آنها ندارید، ممکن است آنها حتی بیشتر به دنبال یافتن شغلی برای تامین خواسته های خود باشند.

از آنها در مورد اهدافشان بپرسید

نوجوانان اهداف متفاوتی دارند. برخی می خواهند با دوستان خود بنشینند در حالی که برخی دیگر می خواهند ماشین بخرند. برخی می خواهند برای دانشگاه پس انداز کنند و برخی دیگر ممکن است بخواهند به خانواده خود در تامین هزینه ها کمک کنند.

گاهی اوقات نوجوانان نمی دانند که شغل می خواهند مگر اینکه از آنها بپرسید که چه می خواهند. به عنوان مثال، اگر کودک شما یک ماشین می‌خواهد و شما پول نقد ندارید، می‌توانید برنامه‌ای را برای خرید آن به تنهایی انجام دهید.

ببینید آیا آنها واجد شرایط هستند و محدودیت های کاری را تعیین کنید

شغل اول آنها ممکن است بر اساس سن محدود شود. برخی از شرکت ها افراد 14 ساله را استخدام نمی کنند در حالی که برخی دیگر افراد زیر 18 سال را استخدام نمی کنند. اگر نوجوان شما مشتاق کار است اما از نظر قانونی واجد شرایط نیست، ممکن است مجبور شود شغلی متناسب با آن شرایط پیدا کند. گاهی اوقات این کار کارهای عجیب و غریب در اطراف محله است، مانند نگهداری از کودک یا چمن زنی.

اگر از نظر قانونی اجازه کار دارند، در مورد اینکه یک شغل چه تاثیری بر مسئولیت های مدرسه و خانه آنها خواهد داشت صحبت کنید. از آنها سوالاتی بپرسید:

1. آیا قصد دارید بعد از مدرسه، آخر هفته ها یا فقط در تعطیلات تابستانی کار کنید؟

2. آیا تعداد ساعات مشخصی برای کار کردن دارید؟ (قانون استانداردهای کار منصفانه تعداد ساعات را برای افراد زیر 16 سال محدود می کند).

3. آیا شغلی خواهید داشت که با کلاس ها، تست زدن، فعالیت های فوق برنامه و هر چیز دیگری که مربوط به مدرسه باشد، انعطاف پذیر باشد؟

4. چقدر باید درآمد کسب کنید تا به اهداف خود برسید بدون اینکه تحصیلات خود را به خطر بیندازید؟

سوالات شما بر اساس شرایط فردی نوجوان شما متفاوت خواهد بود، اما مطمئن شوید که مدت ها قبل از اینکه شغلی پیدا کنند سوالات خود را بپرسید تا بتوانند انتظارات معقولی داشته باشند.

آنچه نوجوانان می توانند برای کسب درآمد انتظار داشته باشند

حداقل دستمزد براساس ایالت و گاهی اوقات بر اساس حوزه قضایی متفاوت است، اما حداقل دستمزد فدرال در حال حاضر 7.25 دلار در ساعت است.3 طبق ZipRecruiter، نوجوانان به طور متوسط ​​16.74 دلار در ساعت درآمد دارند.

به نوجوان خود توضیح دهید که افرادی که 20 سال سابقه کار دارند بیشتر از کسانی که تجربه کاری ندارند درآمد کسب می کنند. آنچه نوجوان شما به دست می آورد می تواند بر اساس تجربه، مهارت، شغل و موقعیت مکانی متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که برخی از مشاغل نسبت به سایرین انعطاف پذیرتر هستند، بنابراین اگر می خواهید نوجوان شما مطابق با برنامه مدرسه خود کار کند – شب ها و آخر هفته ها – به مشاغلی فکر کنید که در آن ساعات باز هستند، مانند:

1. قهوه چی

2. میزبانان رستوران

3. کارگران فروشگاه مواد غذایی

4. متصدیان کارواش

5. کارگر خرده فروشی

6. واکر سگ

7. پرستار بچه

8. معلم خصوصی

9. طراح وب

10. نویسنده آزاد

از مهارت ها و علایق نوجوان خود برای کمک به تصمیم گیری در مورد شغلی که برای آنها مناسب است استفاده کنید.

نوجوان خود را برای هزینه هایی که با یک کار همراه است آماده کنید

در میان هیجان از کار جدید ، نوجوان شما ممکن است فراموش کند که هزینه هایی که با داشتن شغل انجام می شود وجود دارد.

هزینه ی حمل و نقل

اگر فرزند شما در خانه کار نمی کند ، آنها باید به کار جدید خود برسند و از آن استفاده کنند. از آنها چیزهایی سوال کنید مانند:

. آیا کار به اندازه کافی نزدیک است که بتوانید راه بروید؟

. آیا اگر نمی توانید پیاده روی کنید ، قصد دارید ماشین بگیرید تا شما را ببرد؟

. اگر هنوز پول کافی برای یک ماشین ندارید، آیا می توانید حمل و نقل را ترتیب دهید، خواه از طریق لیفت، حمل و نقل عمومی، دوست یا والدین باشد؟

. آیا اگر مجبور شوید از دیگران بخواهید سوار شوید ، هزینه گاز را تأمین می کنید؟

اگر فرزند شما در خانه کار می کند ، برای انجام کار خود به چه ابزارهایی نیاز دارند؟ به عنوان مثال ، آیا آنها به کامپیوتر ، اینترنت قابل اعتماد و فضای کاری اختصاصی نیاز دارند؟

لوازم لازم

هر زمان که برای شرکتی که کد لباس دارد کار می کنید ، فرصتی وجود دارد که باید هزینه لباس را بپردازید. که شامل:

. تن پوش

. کفش مناسب

. لوازم جانبی (مانند جلیقه یا برچسب نام)

و هر چیز دیگری که شرکت لازم دارد را بداند. اگر فرزند شما هنوز پولی ندارد ، از آنها بخواهید که چگونه این هزینه های پیش پرداخت را پرداخت می کنند. اگر والدین هزینه آن را پرداخت می کنند ، آیا آنها برنامه ای برای برگشت هزینه ها دارند؟

پرداخت هزینه وعده های غذایی

اگر نوجوان شما در یک شیفت آخر هفته هشت ساعته کار می کند، بسته به این که در کدام ایالت کار می کند، ممکن است چند وقفه از جمله یک استراحت برای ناهار داشته باشد. هزینه وعده های غذایی و میان وعده ها را چگونه می پردازند؟ آیا آنها قصد دارند در زمان استراحت چیزی برای خوردن بسته بندی کنند یا می خواهند چیزی بخرند؟ آماده کردن آنها در حال حاضر می تواند آنها را از خریدهای فوری و گران قیمت بعداً نجات دهد.

پیامدهای مالیاتی

در مورد مالیات سن مهم نیست – فقط درآمد. اگر نوجوان شما یک W-4 را با کارفرمای خود تکمیل کند، در ابتدای سال یک W-2 را برای نوجوان شما ارسال می کند تا مالیات خود را ثبت کند. درآمد برای رسیدن به آستانه کسر استاندارد در سال 2021 12950 دلار بود.

اگر نوجوان شما برای خودش کار می کرد – مثلاً نگهداری از بچه یا طراحی وب – خوداشتغال محسوب می شود. اگر آنها حداقل 400 دلار در سال گذشته درآمد داشتند، باید مالیات را ثبت کنند

میزان پولی که نوجوان شما به خانه می برد، بر اساس میزان درآمد و حق بیمه وی از W-4 (در صورت داشتن شغل W-2) متفاوت است.

نوجوان شما شغل و حقوق دارد، حالا چه؟

هنگامی که نوجوان شما شغلی پیدا کرد و شروع به کسب درآمد کرد، ایده خوبی است که به او نشان دهید چگونه آن را به خوبی مدیریت کند.

یک بودجه ایجاد کنید

از آنجایی که قبلاً بودجه خانواده خود را به آنها نشان داده اید، به آنها کمک کنید تا بودجه خود را ایجاد کنند. آنها ممکن است شروع به پرداخت برای چیزهایی مانند:

. لباس ها

. لوازم مدرسه

. قبض تلفن

. پرداخت خودرو و بیمه

. سرگرمی (اشتراک موسیقی، خدمات پخش)

. بیرون غذا خوردن

هر بودجه ای بر اساس درآمد، هزینه ها و نیازهای فرد متفاوت است. اما انجام این کار در حال حاضر می تواند به آنها در زمانی که به دانشگاه و فراتر از آن می روند کمک کند.

آن را ذخیره کنید

در بودجه نوجوان خود، باید یک آیتم برای پس انداز داشته باشید. حتی اگر کوچک باشد، مثلاً 20 دلار در ماه، آنها باید سعی کنند هر زمان که می توانند مقداری از آن را پنهان کنند.

می‌توانید روش‌های مختلف پس‌انداز را به نوجوان خود نشان دهید، مانند یک حساب پس‌انداز با بازده بالا یا گواهی سپرده نگهداری (CD).

سرمایه گذاری کنید

اگرچه سرمایه گذاری ممکن است چیزی نباشد که یک نوجوان باید نگران آن باشد، اما برای معرفی آن هرگز زود نیست.

نوجوان شما ممکن است بخواهد از مقداری از پول نقد اضافی خود برای سرمایه گذاری برای اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مانند پرداخت هزینه های دانشگاه، خرید خانه یا حتی پس انداز برای دوران بازنشستگی استفاده کند. به نوجوان خود در مورد بازار سهام و سرمایه گذاری مسئولانه به عنوان راهی برای کارکردن پول آنها برای آنها آموزش دهید. با توضیح ریسک و انواع مختلف فرصت‌های سرمایه‌گذاری (سهام، ETF، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، اوراق قرضه و غیره)، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا ببینند که داشتن پول به آنها فرصتی می‌دهد تا آن پول برایشان کار کند.

خط پایین

نوجوان شما ممکن است به شما بگوید که آماده است مقداری پول به دست بیاورد، اما این شما هستید که به او کمک کنید تا در دنیای کار حرکت کند. به آنها نشان دهید که چگونه شغلی را پیدا کنند که برای آنها بهترین است و بودجه ای برای مدیریت پول خود ایجاد کنید. با آنها در مورد آنچه می توانند انتظار کسب در موقعیت خود را داشته باشند و اینکه درخواست افزایش حقوق مشکلی ندارد، صحبت کنید. تمام جنبه های کاریابی و کارمندی مسئولیت پذیر باشید. هرچه بیشتر به آنها نشان دهید، احتمال اینکه آنها به یک کارمند موفق تبدیل شوند بیشتر می شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT