ارز Initiative Q

ارز Initiative Q یا همان ارز دیجیتال Q چیست و هر آنچه باید دانست

زمان مطالعه 10 دقیقه

ارز Q ! یکی دیگر از پروژه های پر طرفداری است که این روزها میان کاربران بسیار تبلیغ می شود و عده زیادی را به سرمایه گذاری در Initiative Q دعوت می کند. در این مقاله سعی شده است تمام آنچه شما برای سرمایه گذاری نیاز دارید، بیان شود و به سوالاتی مانند اینکه اساسا ارز دیجیتال Q چیست؟ چگونه می توان در آن ثبت نام کرد و یا اینکه آیا ارز Q کلاهبرداری است یا خیر؟ پاسخ داده شود. اگر پاسخ به این سوالات برای شما نیز حائز اهمیت است، پس با اول پرداخت همراه شوید.

ارز Q چیست؟

ارز initiative Q یک طرح برای ایجاد یک سیستم پرداخت بین المللی است. آیا initiative Q یک ارز دیجیتال است؟ پاسخ منفی است. Initiative Q یک سیستم پرداخت برای آینده است که در درون خود و برای انجام تراکنش ها یک ارز به نام Q تعریف شده است.

آنچه این پروژه به دنیال آن است ایجاد یک شبکه برای نقل و انتقال پول است. شبکه ای که به هیچ بانکی وابسته نیست و کارمزد تراکنش در آن بسیار پایین است. Initiative Q مبتنی بر فناوری های جدید است و قصد تاسیس شبکه پولی متمرکز با خاصیت برگشت پذیری را دارد.

در شبکه Initiative Q ارزی به نام Q تعریف شده است که این ارز در تراکنش های یکپارچه این شرکت استفاده می شود. ارز کیو فعلا هیچ قیمتی ندارد اما مدیران شرکت معتقند با شروع فعالیت این شرکت قیمت ارز کیو افزایش پیدا می کند. آنچه این شرکت در تعریف initiative Q بیان می کند، به شرح زیر است:

  1. سیستم های پرداخت امروزی مانند کارت های پرداخت، پول نقد و یا نقل و انتقالات  قدیمی و منسوخ شده اند به این معنا که استفاده از آنها هزینه های غیر ضروری را به ما تحمیل می کند. برای مثال کیف پول خود را باز کنید و تعداد کارت های مختلف خود را بشمارید، پولی که باید حمل کنید چطور؟ این فناوری به عنوان یک روش پرداخت دیجیتالی سریع و مطمئن و جایگزینی برای کیف پول شما شناخته می شود. علاوه بر این شبکه های پرداخت فعلی دهه ها قبل طراحی شده اند، امکان تقلب، پردازش نا کارآمد و هزینه های بالا در این سیستم ها به چشم می خورد.
  2. بسیاری فناوری های جدید و نوآوری های پیشرفته وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. برای مثال روش های MFA برای ایمن ترک کردن پرداخت ها، هوش مصنوعی برا کم کردن تقلب ها، یک واحد پولی یکسان برای حذف کردن هزینه های مبادله ارز، تراکنش های دیجیتالی برا انجام سریع تر، مطمئن تر و ارزان تر معاملات و … .
  3. پس چرا یک سیستم جدید تر و بهتر نداریم؟ زیرا اگر هیچ خریداری به شبکه پرداختی بدون فرشنده نمی پیوندد و هیچ فروشنده ای از یک سیستم پرداخت جدید که هیچ خریداری ندارد، استفاده نمی کند! یک سیستم پرداخت فقط زمانی مفید است که توسط تعداد قابل توجهی از خریداران و فروشندگان استفاده شود. رسیدن به جمعی از کاربران که از یک سیستم استفاده کنند، همواره یک چالش بوده است. چرا که مردم در ابتدا تمایلی به استفاده از یک سیستم پرداخت جدید نخواهند داشت.
  4. اگر کسی یک سیستم پرداخت مدرن ایجاد کند که تمام این فناوری های جدید را اجرا کند و به نوعی خریداران و فروشندگان را به استفاده از آن ترغیب کند، قطعا این سیستم به سرعت محبوب می شود و خواهید دید که سالانه بالغ بر 20 تریلیون دلار در این پلتفرم جا به جا می شود.
  5. حال تصور کنید این سیستم یک ارز جهانی اختصاصی ایجاد کند. چیزی که ما انجام دادیم : ارز Q (کیو) . طبق مدل های اقتصادی ارزش تمام کیو ها چندین تریلیون دلار خواهد بود. {ارزش یک ارز را می توان با استفاده از مقدار پول در گردش و تعداد دفعات استفاده از آن، محاسبه کرد.}
  6. پروژه initiative Q ارز کیو را به افرادی که به آن می پیوندند، اهدا می کند. هر چه زودتر به initiative Q بپیوندید، می توانید ارز کیو بیشتری بدست آورید.
  7. با پیوستن میلیون ها نفر، فناوری های پیشرفته پرداخت به کار گرفته می شوند. هرچه سیستم پرداختی محبوب تر شود، ارز کیو ارزشمند تر می شود و آنچه به کاربرانی که در ابتدا اهدا شده است، به ارزش بالقوه خود می رسد و ارزشمند تر می شود.

طبق آنچه در سایت این شرکت بیان شده است، می توان پروژه initiative Q را به طور خلاصه اینگونه تعریف کرد :

initiative Q یک پروژه انتقال پول است که در صدد راه اندازی شبکه ای یکپارچه برای نقل و انتقال پول در سراسر دنیاست. در این شبکه ارز Q برای یکپارچه سازی و جلوگیری از هزینه های مربوط به نرخ تبدیل، معرفی شده است. در حال حاضر ارز کیو رایگان است اما اگر این شبکه پیشرفت کند، این ارز نیز ارزشمند خواهد شد.

مدیران سیستم initiative Q چه کسانی هستند؟

یکی از مهم ترین برگ برنده های پروژه initiative Q ارتباط آن با سیستم انتقال پول پی پل است. مدیران سایت initiative Q معتقدند شرکت بزرگ پی پال حامی این پلتفرم است. اینکه این ادعا درست است یا خیر… اجازه بدهید در بخش های بعدی درستی یا نادرستی این ادعا را بررسی کنیم.

مدیر اصلی سایت initiative Q ، سار ویلف (saar wilf) است. او کارآفرین، پوکر باز حرفه ایست. سار ویلف در سال 1997 شرکت Fraud Sciences را راه اندازی کرد. البته این شرکت توسط پی پال در سال 2008 به قیمت 169 میلیون دلار از او خریداری شد. البته سار ویلف برای مدتی به عنوان کارمند شرکت پی پال نیز فعالیت کرده است.

سار ویلف موسس ارز کیو
سار ویلف – Saar Wilf –

پروژه Q همچنین توسط Lawrece H.white که یک اقتصاددان معروف در محیط های آکادمیک است، حمایت می شود. این فرد برای سال های متمادی به نظریه بانکداری آزاد اعتقاد داشته است. یک سیستم پولی مبتنی بر استاندارد طلا که در آن بیمه پول به بانک های خصوصی اختصاص می یابد. سیستمی که در آن هیچ مرجع قانون گذاری یا نظارتی مرکزی وجود نداشته باشد.

حمایت این دو فرد از پروژه یکی از سرمایه ها initiative Q می باشد.

آیا ارز کیو یک ارز دیجیتال است؟

برای آنکه به این سوال پاسخ دهیم که آیا ارز Q یک ارز دیجیتال است یا خیر؟ بهتر است بار دیگر به تعریف ارز دیجیتال باز گردیم :

ارز دیجیتال یک پول مجازی و غیر متمرکز است که توسط هیچ سازمان و یا دولتی به صورت مستقیم کنترل نمی شود، قابل ردیابی نیست و با توجه به اینکه در بستر بلاکچین فعالیت می کند، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

در نقطه مقابل ارز کیو قرار دارد که توسط یک سازمان و با سیستم عضو گیری و ارجاع توزیع می شود. initiative Q شبکه ای است که قصد ایجاد یک ارز قابل استفاده در تمامی سیستم های پرداخت را دارد و نوع الکترونیک پول محسوب می شود.

با توجه به ویژگی های ارز دیجیتال و ارز کیو در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم که ارز کیو، ارز دیجیتال نیست. چرا که یک شرکت به طور کامل کنترل آن را بر عهده دارد و از سوی دیگر بر روی هیچ بلاکچین خاصی پیاده سازی نشده است. برخلاف ارز های دیجیتال هیچ روش ماین و استخراجی برای آن تعریف نشده است و فقط از طریق سیستم عضو گیری اکنون می توان به این ارز دسترسی داشت.

البته این سوال ممکن است برای شما پیش آید که چرا اغلب ارز کیو با بیت کوین مقایسه می شود؟

همانطور که مستحضر هستید زمانی که شما می خواهید در ارز کیو سرمایه گذاری کنید، این موضوع مطرح می شود که اگر نتوانستید از رشد بیت کوین استفاده کنید و از صعود ابتدایی و بسیار چشمگیر آن سود ببرد، اکنون زمان آن است که با سرمایه گذاری در ارز کیو و روند رشدی که بسیار مانند بیت کوین خواهد بود، ثروتمند شوید.

اگرچه بیت کوین در ابتدای پیدایش و معرفی، بسیار ارزان بود و افرادی که در آن زمان به بیت کوین اطمینان کردند، سود کردند اما این موضوع که هر ارز و یا سیستم جدید روندی مانند بیت کوین را طی کند، صحیح نمی باشد. بیت کوین یک ایده جدید و یک تکنولوژی نوین بوده و هست. اگر ارزی بخواهد مسیر بیت کوین را طی کند، باید این موضوع بررسی شود که آیا به اندازه بیت کوین نوآوری با خود به همراه آورده است یا خیر؟

لذا نمی توان هر پروژه ای را به امید اینکه مانند بیت کوین موفق شود، کورکورانه دنبال کرد. مگر آنکه تحقیق اصولی و درست در مورد بک گروند پروژه انجام شود.


آینده ارز کیو و پروژه initiative Q چگونه خواهد بود؟

اگر صحبت های مدیران این پروژه را دنبال کنیم، متوجه می شویم که سار ویلف، از دیرباز به دنبال ایجاد یک ارز ویژه و سیستم پرداخت یکپارچه بوده است. در حدود دو سال گذشته که این ارز مورد استقبال کشور هایی مانند برزیل، آرژانتین، اسپانیا، هند، آلمان، کانادا و اکنون ایران قرار گرفته است؛ همواره کاربران به دنبال شروع به کار این پروژه بوده اند. چرا که از زمان شروع، پی در پی این موضوع بیان شده است که با آغاز شبکه نقل و انتقالات initiative Q ارز کیو ارزشمند می شود و قیمت آن افزایش می یابد.

متاسفانه هنوز هیچ نشانه ای از شروع شدن پروژه به چشم نمی خورد و این پلتفرم تمرکز خود را به جذب مخاطب بیشتر از کشور ایران قرار داده است. با این حال اگر وعده های این شرکت عملی شود، و مطابق آنچه بیان کرده اند، مسیر ایجاد یک سیستم انتقال و پرداخت موفق طی شود، ارز کیو ارزشمند خواهد بود و ارزش سرمایه گذاری خواهد داشت.

آیا ارز کیو کلاهبرداری است؟

کلاهبرداری ارز Q

هر زمان که صحبت از سود و رشد زیاد به میان می آید، این موضوع مطرح می شود، که آیا این سود زیاد منطقی است یا دست هایی در پشت پرده به دنبال کلاهبرداری هستند. اگر بخواهید نظر تحقیقات ما در خصوص ارز Q را بدانید، باید بگوییم ارز کیو یک پروژه کلاهبرداری است و در خوشبینانه ترین حالت باید بگوییم هیچ سودی برای شما ندارد. اما چرا ؟ در ادامه دلایل کلاهبردار بودن initiative Q را بازگو می کنیم.

❌ یکی از اولین ایراد هایی که می توان به این پروژه وارد کرد، ادعای حمایت پی پال از آن است. این موضوع صحت ندارد. پی پال هیچگاه تایید نکرده است که از ارز کیو پشتیبانی می کند. تنها ارتباطی که میان پی پال و initiative Q وجود دارد، آن است که سار ویلف (مدیر پروژه) مدتی کارمند پی پال بوده و یکی از پروژه های خود را به پی پال فروخته است.

همچنین بخوانید |  دو متهم اصلی یونیک فاینانس دستگیر شدند

❌ همانطور که در این مقاله اشاره کردیم؛ سار ویلف initiative Q را یکی از پروژه هایی است که از دیرباز آرزویش بوده و به شدت به موفقیت آن چشم دوخته است. با تمامی این تفاسیر اگر سری به صفحه لینکدین او بزنید، متوجه می شوید او در ایجاد پروژه های مختلف بسیار ماهر است. در حالی که به نظر می رسد ارز کیو ، پروژه محبوب و مورد توجه او باشد، اما در حال حال حاضر او بر روی Bzigo تمرکز دارد و خبری از جنجال های ابتدایی ارز Q نیست.

❌ اگر توضیحات مربوط به این پروژه را به دقت مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که ارز کیو از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق گفته مدیران پروژه کشورهایی مانند آلمان و کانادا نیز به این پروژه علاقه مند بوده اند و در آن سرمایه گذاری کرده اند. اگر به سایت الکسا نگاهی بیندازیم و آی پی کاربرانی که به این سایت مراجعه می کنند، را بررسی کنیم؛ به تصویر زیر خواهیم رسید:

ارز Initiative Q

ارز Initiative Q

همانطور که مشاهده می کنید، بازدید کنندگان این سایت حدود 30 درصد ایرانیان هستند و این عدد نشان میدهد ارز کیو در سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی طرفدار ندارد.

❌ نکته ای که اغلب در تبلیغات ارز Q به آن اشاره می شود، رایگان بودن آن است. آیا هر چیزی که بابت آن پول و هزینه ای دریافت نشود، رایگان محسوب می شود؟ پاسخ منفی است. ما در دوره ای زندگی می کنیم که اطلاعات حرف اول را می زند و از ارزش زیادی برخوردار است. حتی اگر شما هزینه ای برای ارز کیو پرداخت نکنید، زمان و اطلاعات خود را در اختیار این شرکت قرار داده اید که موضوع بسیار مهمی است. از سوی دیگر اگر دقت کنید همه جا صحبت از رزرو ارز کیو می باشد و بحث خرید در خصوص این ارز مطرح نیست. این احتمال وجود دارد که با رزرو ارز و مرور زمان، شرکت برای آزاد سازی ارز ها از شما درخواست وجه نقد یا ارز های فیات کند.

❌ عضویت در سیستم initiative Q صرفا با لینک رفرال ممکن است. یعنی شما بایستی از طریق دعوت دوستان خود به این سیستم بپیوندید.{ این موضوع شما را به یاد سیستم های هرمی نمی اندازد؟} به واسطه این سیستم عضو گیری، به سرعت شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر پر شد از کسانی که لینک های خود را تبلیغ می کنند تا سود بیشتری بدست آورند و افرادی که از طریق این پلتفرم ها به مجموعه initiative Q می پیوندند. این موضوع به عنوان یک نکته منفی برای پلتفرمی در نظر گرفته می شود که خود را شبکه پرداخت آینده معرفی می کند. در یک سیستم درست و کارآمد، کاربران بایستی بتوانند بدون آنکه نیاز به معرف داشته باشند؛ عضو شوند و از خدمات آن سیستم استفاده کنند.

❌ نقشه راه واضح و اینکه سیستم در کجای این راه قرار دارد، یکی از ابتدایی ترین عواملی است که در هر پلتفرمی باید به آن توجه کرد. چیزی که در سیستم پرداخت آینده Q دیده نمی شود. اگر چه این سایت ادعا می کند مانند بیت کوین ارزشمند خواهد شد اما هیچ روش واضحی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد. همچنین بر خلاف آنکه اعلام شده بود، این پلتفرم در سال 2019 شروع به کار می کند، اما تاکنون که در سال 2020 قرار داریم، خبر از شروع به کار دیده نمی شود.

آیا ارز کیو یک پروژه هرمی است؟

مدیران سایت معتقدند این پروژه هرمی نیست، چرا که هیچ پولی از کسی دریافت نمی شود اما اگر به ساختار دعوت کاربران دقت کنیم، متوجه می شویم initiative Q یک پروژه کلاهبرداری و هرمی است.

شما در ازای عضویت در سایت ، می توانید چند نفر دیگر را نیز به مجموعه دعوت کنید و از این طریق کیو بیشتری دریافت کنید. این سایت تلاش می کند کاربران را ترغیب به عضو گیری کند و مرتبا این موضوع را تکرار می کند که هر چه سریعتر به این شبکه بپیوندید، ارز بیشتری بدست خواهید آورد.

اگرچه شما هزینه ای پرداخت نمی کنید اما شرکت با هر بار دعوت کردن دوستان شما، به اطلاعاتی مانند ایمیل، نام و نام خانوادگی و … دست پیدا می کند. اطلاعاتی که بعدها می تواند در اختیار هکر ها قرار بگیرد و امنیت شما را تهدید کند. .

نتیجه گیری

پروژه ارز کیو ، جدید نیست و از سال 2018 در میان کاربران مطرح شده است و علی رغم وعده های مدیر سایت، هنوز شروع به کار نکرده است. توصیه می کنیم ارزش اطلاعات و زمان خود را بدانید و فریب جملات “سنگ مفت، گنجشک مفت” را نخورید.

قبل از سرمایه گذاری در هر سایت، آینده آن را به دقت بررسی کنید. اگر روش و مسیر فعالیت پروژه ای مشخص نیست، در آن سرمایه گذاری نکنید حتی اگر نیازی به پرداخت پول نباشد!

طبق تحقیقات انجام شده؛ ارز کیو و البته initiative Q یک پروژه کلاهبرداریست و می تواند امنیت شما را تهدید کند. لذا ثبت نام در این پلتفرم را بنا به دلایل ذکر شده توصیه نمی کنیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT