استفاده از ChatGPT Vision

8 روش برای استفاده از ChatGPT Vision

زمان مطالعه 5 دقیقه

ChatGPT Vision یکی از ویژگی های برتر چت بات است که به هوش مصنوعی اجازه می دهد تصاویر را درک کند. در اینجا برخی از بهترین کاربردها برای آن آورده شده است. استفاده از ChatGPT Vision را یاد بگیرید.

در چنین بازه زمانی کوتاهی، شاهد پیشرفت چشمگیر فناوری‌های هوش مصنوعی بوده‌ایم و ChatGPT OpenAI نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنچه که به عنوان یک چت ربات مولد مبتنی بر مدل زبان ساده شروع شد، اکنون افراد را برای انجام انواع کارها به آن وابسته کرده است.

چه سازنده محتوا، توسعه‌دهنده، هنرمند یا دانش‌آموزی باشید که در تلاش برای گذراندن یک واحد هستید، ChatGPT توانایی‌های خود را برای همه ما ثابت کرده است. ChatGPT Vision آن را به سطح بعدی می برد و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی پتانسیل جدیدی را باز می کند.

ChatGPT Vision چیست؟

ChatGPT Vision به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصاویر یا اسکرین‌شات‌ها را با پیام‌های متنی معمول خود پیوست کنند و هوش مصنوعی شگفت‌انگیز باشد. کارهایی که قبلاً بسیار دشوار بود، یا انجام آنها کاملاً غیرممکن بود فقط با ورودی متن، اکنون با کمک قابلیت‌های پردازش تصویر اضافه شده قابل انجام هستند.

ChatGPT Vision برای کاربران ممتاز در دسترس است، که می توانند در کنار چند ویژگی مفید دیگر GPT-4 به آن دسترسی داشته باشند. اگر حساب شما به ChatGPT Vision دسترسی دارد، باید یک نماد تصویر کوچک را در سمت چپ کادر متن مشاهده کنید. برای پیوست کردن هر تصویر ذخیره شده در دستگاه خود، روی آن کلیک کنید. از طرف دیگر، می توانید به سادگی یک تصویر از قبل کپی شده را از کلیپ بورد خود جایگذاری کنید.

بسته به زمینه تصویر، می توانید انتخاب کنید که علاوه بر تصویر، یک درخواست مبتنی بر متن را وارد کنید، یا فقط به ChatGPT اجازه دهید کار خود را انجام دهد و اجازه دهید تصویر پیوست شده را تجزیه و تحلیل کند.

1. شناسایی اقلام یا توصیف تصاویر

برای افراد کنجکاو در میان ما که تمایل دارند تصادفی ترین اشیاء را یا در رسانه های اجتماعی یا در حین پیاده روی در یک خیابان شلوغ پیدا کنند، شناسایی اقلام هرگز آسان تر نبوده است. ChatGPT Vision چه یک دوربین کنترل سرعت منحصر به فرد باشد یا یک جفت هدفون با ظاهری واقعا بد بو، کار بسیار خوبی در شناسایی اشیایی که در مورد آنها می خواهید انجام می دهد.

از طرف دیگر، اگر فقط به دنبال توصیف متنی یک تصویر هستید، در حالی که نمی‌توانید افکار خود را به صورت کلمات فرموله کنید، درخواست توضیح دقیق یک راه عالی برای استفاده از ویژگی جدید Vision در ChatGPT است.

2. شناخت شخصیت های تخیلی

به نظر می رسد نمی توانید آن یک شخصیت از یک میم را که در تلفن خود ذخیره کرده اید تشخیص دهید؟ به نظر می رسد، ChatGPT در تشخیص شخصیت های رسانه های محبوب مانند برنامه های تلویزیونی، فیلم ها یا انیمه کاملاً قابل توجه است.

با این حال، یک مشکل وجود دارد – هرگونه درخواستی که ممکن است برای استخراج اطلاعات در مورد یک شخص واقعی داشته باشید را رد می کند. هنوز هم در شناسایی شخصیت‌های فیلم‌های لایو اکشن و سریال‌های تلویزیونی کار می‌کند، اما ChatGPT Vision زمانی که با هویت یک انسان واقعی مرتبط است، خطی پررنگ را فراتر از آن ترسیم می‌کند.

3. تبدیل وایرفریم به کد

یکی از بهترین کاربردهای ابزارهای هوش مصنوعی امروزی این واقعیت است که همه از آنها برای پر کردن شکاف های دانش و یادگیری چیزهای جدید استفاده می کنند. اگر شما یک توسعه دهنده، طراح یا فقط فردی هستید که در زمینه توسعه وب مهارت های خود را یاد می گیرد، ChatGPT یک منبع عالی برای استفاده در سفر شما است.

با استفاده از ویژگی Vision، می‌توانید منحنی یادگیری را حتی با آپلود کردن تصویری از یک طراحی فریم یا رابط کاربری و جستجوی ChatGPT برای کمک در مورد کد واقعی آسان‌تر کنید. خارج از تولید کد فرانت‌اند با استفاده از وایرفریم، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از ChatGPT برای برنامه‌نویسی استفاده کنید.

4. ترجمه متن دست نویس

اگرچه بسیاری از ویژگی‌های Google Translate بسیار قابل اعتماد هستند، اما همچنان می‌توانید با استفاده از ChatGPT Vision، متن دست‌نویس را از حروف قدیمی، نوت‌بوک‌ها یا سایر اسناد ترجمه کنید.

فراتر از ترجمه اولیه، می توانید از آن بخواهید که اطلاعات را به گونه ای دسته بندی کند که شما را خوشحال کند، متن را در چند کلمه خلاصه کند، یا آن را به زبانی کاملاً متفاوت بازنویسی کند.

5. توضیح اینفوگرافیک

به خصوص برای دانش‌آموزان و معلمان مفید است، شما می‌توانید در عرض چند ثانیه از اینفوگرافیک‌ها مانند نمودار دایره‌ای یا میله‌ای توضیحات مفصلی دریافت کنید.

ChatGPT نه تنها می‌تواند داده‌های بصری را برای شما تجزیه کند، بلکه می‌تواند در صورت درخواست، بخش‌های خاصی را با جزئیات توضیح دهد. با این حال، ما شما را تشویق می‌کنیم که جزئیاتی مانند اعدادی که با مقداری نمک تولید می‌شوند را در نظر بگیرید، زیرا عدم دقت داده‌ها یکی از رایج‌ترین مشکلات مرتبط با ChatGPT است.

6. مونتاژ مبلمان

خرید مبلمان جدید برای فضای شما همیشه هیجان انگیز است، اما در واقع مونتاژ آن ممکن است چندان هیجان انگیز نباشد. اگر در مرحله خاصی گیر کرده اید و نمودارهای گیج کننده در دفترچه راهنما کمکی به شما نمی کند، گرفتن عکس از مراحل یا تکه مبلمان و پرسیدن ChatGPT می تواند ارزش یک عکس را داشته باشد.

پرسش‌های ساده درباره اینکه کدام پیچ کجا می‌رود و کدام مرحله بعد می‌آید را می‌توان با تصاویر و درخواست‌های درست در محل پاسخ داد.

7. به دست آوردن فیدبک آثار هنری

در زمانی که تقریباً هر کسی می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی هنری خلق کند، انتقاد سازنده چیزی است که هر عکاس و هنرمند واقعی برای آن تلاش می‌کند، و اگرچه ChatGPT فاقد لمس انسانی است، ممکن است بازخورد بسیار مفیدی را به همراه داشته باشد.

شما می توانید بینش ارزشمندی در مورد ترکیب بندی، قاب بندی، رنگ ها و سبک کلی به دست آورید، اگر دستور خود را به روشی درست بسازید. حتی می توانید خلاق باشید و عکسی از یک نقاشی نیمه کاره آپلود کنید و از ChatGPT ایده بگیرید.

8. دریافت کمک با دستور غذاها

اگر از فهمیدن اینکه چه چیزی برای وعده غذایی بعدی خود بپزید خسته شده اید، سعی کنید عکسی از مواد موجود در قفسه خود آپلود کنید تا چند توصیه از ChatGPT دریافت کنید.

این همچنین می تواند برعکس عمل کند، جایی که شما عکس یک غذای خوشمزه را که در یک رستوران می خورید آپلود می کنید و ظرف چند ثانیه دستور پخت دقیق آن را دریافت می کنید. گرفتن سریع یک عکس از منو و درخواست اطلاعات ChatGPT Vision در مورد غذاها می تواند مفید باشد اگر شما نیز محدودیت های غذایی خاصی دارید.

نگاهی به امکانات جدید با ChatGPT Vision

همیشه راه‌های مختلفی برای تسلط بر درخواست‌های شما وجود داشته است تا از این مدل پیشرفته هوش مصنوعی مبتنی بر متن بهترین استفاده را ببرید، اما اکنون با قابلیت پیوست کردن تصاویر، می‌توانید مرزها را مانند قبل از بین ببرید.

در حالی که فهرست موارد ذکر شده در بالا که می‌توانید با ChatGPT Vision انجام دهید، جامع است، امکانات همچنان ادامه دارد و خلاقیت شما تنها حد بالایی است.

امتیاز 4/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT