استفاده از NFC

9 روش جالب برای استفاده از NFC

زمان مطالعه 8 دقیقه

NFC چیزی بیش از یک حقه است! یاد بگیرید که چگونه از NFC استفاده کنید و کارهای جالب زیادی با آن انجام دهید.

. فناوری NFC پرداخت‌های بدون تماس را امکان‌پذیر می‌کند و تراکنش‌ها را سریع و راحت می‌کند، از جمله نمونه‌های معروف Google Pay و Apple Pay.

.برچسب‌های NFC را می‌توان برای خودکارسازی وظایف و بهبود روال‌های روزمره، مانند اتصال به شبکه‌های Wi-Fi یا بلوتوث، مدیریت روال‌های خواب و بیداری، و راه‌اندازی وب‌سایت‌ها با یک ضربه ساده استفاده کرد.

. NFC را می توان برای اهداف خلاقانه مانند به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای، ایجاد کارت ویزیت دیجیتال، و شوخی بازی، افزودن سرگرمی و تازگی به تعاملات روزمره استفاده کرد.

Near Field Communication که با نام NFC شناخته می‌شود، ممکن است مانند یک مشخصات فنی خشک به نظر برسد. با این حال، کاربردهای NFC ارزش بررسی دارد.

اگر می‌خواهید از برنامه‌های NFC نهایت استفاده را ببرید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

NFC چیست؟

Near Field Communication (NFC) امکان ارتباط بی سیم بین دو دستگاه الکترونیکی نزدیک به هم را فراهم می کند. به طور رسمی، NFC می تواند تا فاصله 1.5 اینچ (3.81 سانتی متر) از هم را پشتیبانی کند، اما در عمل، می تواند تا چهار اینچ باشد. در مطالعه‌ای، Hermans & Moeniralam ثبت کردند که می‌توانند با ایجاد آنتن‌های خود، دامنه NFC را تا ۱۳.۴ سانتی‌متر (۵.۲۸ اینچ) افزایش دهند.

در حالی که کابل‌های فیزیکی و سایر فناوری‌های بی‌سیم مانند بلوتوث یا Wi-Fi اغلب به عنوان روش‌های بهتری برای ارتباط دستگاه معرفی می‌شوند، فناوری NFC می‌تواند بسیار مفید باشد. یک مثال خوب و محبوب، پرداخت های بدون تماس است. اگر از یک فروشگاه محلی خرید کرده باشید و با استفاده از Google Pay یا Apple Pay با تلفن خود پرداخت کرده باشید، ممکن است متوجه این موضوع شده باشید.

به طور کلی، NFC از طریق تعامل بین دو دستگاه منفعل (بدون منبع تغذیه خود) یا فعال (با منبع تغذیه خود) سازگار با NFC کار می کند. رایج ترین مثال ارتباط بین دستگاهی مانند گوشی هوشمند (فعال) و یک برچسب NFC قابل خواندن (غیرفعال) است.

این ارتباط امکان پذیر است زیرا دستگاه خواندن، اغلب تلفن هوشمند شما، می تواند یک میدان فرکانس رادیویی (RF) برای تغذیه برچسب ایجاد کند.

سازگاری با NFC

دستگاه‌های اندرویدی از همان روزهای اولیه تولید گوشی‌های هوشمند از NFC پشتیبانی می‌کردند، اما اپل تصمیم گرفت از پشتیبانی از آیفون خودداری کند. با این حال، زمانی که این شرکت از Apple Pay، یک سیستم پرداخت بدون تماس که توسط NFC فعال شده بود، رونمایی کرد، شروع به استفاده از تراشه‌های NFC در آیفون‌ها کرد.

قبل از iOS 11، این شرکت استفاده از آن را به Apple Pay محدود کرد. با این حال، مدل‌های آیفون، از iPhone 7 و نسخه‌های جدیدتر iOS 13 و بالاتر، اکنون از پرداخت‌های بدون تماس، توانایی خواندن برچسب‌های NFC و قابلیت نوشتن آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

توجه داشته باشید که مشخصات گوشی های اندرویدی بسیار متفاوت است، بنابراین پشتیبانی از NFC تضمینی نیست. این در درجه اول در مورد گوشی های هوشمند مقرون به صرفه موجود در بازار صادق است، زیرا سایر ویژگی ها در اولویت هستند.

آنچه برای استفاده از NFC نیاز دارید

اگر صاحب یک گوشی هوشمند سازگار با NFC هستید، قبل از شروع باید تعدادی برچسب NFC خریداری کنید. بسیاری از انواع تگ های NFC در دسترس هستند، از برچسب های مقرون به صرفه در خانه تا انواع گران قیمت صنعتی.

شما می‌خواهید روی برچسب‌های NFC قابل بازنویسی سرمایه‌گذاری کنید (می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید از آنها استفاده مجدد کنید) تا از برنامه‌های NFC زیر بهترین استفاده را ببرید. اگرچه طیف گسترده ای از برچسب های موجود وجود دارد، برچسب Timeskey NFC (10 PCS) گزینه خوبی است. ارزش بسیار خوبی را با قیمتی اندک ارائه می دهد، می تواند بازنویسی شود و به راحتی در هر کجا که نیاز است قرار می گیرد.

همچنین باید یک برنامه برچسب نویس NFC را در گوشی هوشمند خود دانلود کنید. آیفون‌های دارای NFC می‌توانند برچسب‌ها را بدون نرم‌افزار اضافی بخوانند، اما تجربه شما ممکن است در Android متفاوت باشد.

بسیاری از برنامه‌ها در فروشگاه Google Play و Apple App Store می‌توانند برچسب بنویسند. یکی از بهترین گزینه ها NFC TagWriter توسط NXP است. استفاده از این برنامه آسان است و برای هر دو سیستم عامل تلفن همراه در دسترس است.

دانلود: NFC TagWriter توسط NXP برای اندروید | iOS (رایگان)

9 روش جالب برای استفاده از NFC

هنگامی که یک گوشی هوشمند سازگار، تگ های NFC قابل بازنویسی و دانلود یک برنامه نوشتن برچسب دریافت کردید، می توانید شروع به آزمایش کنید. در اینجا برخی از کاربردهای NFC وجود دارد که می توانید بلافاصله با آنها شروع کنید.

1. فوراً به شبکه Wi-Fi یا بلوتوث متصل شوید

رمزهای عبور وای فای و فرآیند جفت شدن بلوتوث می تواند طولانی و خسته کننده باشد. با این حال، با تگ‌های NFC و یک دستگاه فعال سازگار با NFC، اتصال به Wi-Fi یا بلوتوث نباید دست و پا گیر باشد.

می توانید نام کاربری و رمز عبور Wi-Fi خود را در یک برچسب NFC بنویسید. اندروید و iOS از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین با ضربه زدن روی برچسب، جزئیات اتصال Wi-Fi از قبل پر می‌شود و شما بدون سر و صدا آنلاین می‌شوید.

به طور مشابه، می توانید از NFC TagWriter برای ذخیره اطلاعات جفت شدن بلوتوث در یک برچسب NFC و قرار دادن آن در نزدیکی دستگاه مربوطه استفاده کنید. هر زمان که می خواهید موسیقی پخش کنید یا دستگاه های خود را از طریق بلوتوث متصل کنید، فقط باید روی برچسب ضربه بزنید.

2. خود را در رختخواب و بیرون بیاورید

آیا برای رفتن به رختخواب مشکل دارید؟ شاید هر روز از نیمه شب گذشته در تلفن خود پیمایش کنید. برچسب های NFC می توانند کمک کنند. می‌توانید یک برچسب NFC بنویسید و آن را روی میز خواب خود قرار دهید تا بتواند نورها را کم کند، یک برنامه مدیتیشن راه‌اندازی کند یا وقتی روی آن ضربه می‌زنید تلفنتان را بی‌صدا کند. هر چیزی که شما را به رختخواب برساند!

به طور مشابه، بیدار شدن در صبح می تواند یک چالش قابل توجه باشد. نگران نباشید؛ می توانید از یک تگ NFC برای ایجاد انگیزه از رختخواب استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند Sleep As Android آلارم‌ها را با برچسب‌های NFC از طریق کپچای درون‌برنامه یکپارچه می‌کنند.

از این برنامه برای نوشتن یک کپچا مبتنی بر NFC استفاده کنید، سپس تنها راه برای خاموش کردن زنگ هشدار این است که از رختخواب خارج شوید، برچسب NFC را پیدا کنید و روی تلفن خود ضربه بزنید.

3. یک وب سایت راه اندازی کنید

ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید شخصی را به یک وب سایت خاص هدایت کنید. این می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر یک آدرس وب سایت ساده نباشد.

به جای اینکه آنها یک URL تصادفی طولانی تایپ کنند، می توانید URL را در یک تگ NFC بنویسید. با ضربه زدن، مرورگر تلفن همراه کاربر را بارگیری می کند و آنها را مستقیماً به سایت مورد نظر شما هدایت می کند.

4. پرداخت ها را انجام دهید

همانطور که گفته شد eNFC پرداخت های بدون تماس را با استفاده از خدماتی مانند Google Pay، Samsung Pay یا Apple Pay فعال می کند. در بسیاری از نقاط جهان، پرداخت های بدون تماس رایج شده است. در واقع، بدون تماس، روش پرداخت ترجیحی در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی و رفاهی در ایالات متحده است.

هر دو Apple Pay و Google Pay به شما امکان می دهند هزینه های خود را پیگیری کنید، عادات خود را تجزیه و تحلیل کنید و کوپن ها را ذخیره کنید. علاوه بر این، انتخاب پرداخت‌های NFC به این معنی است که دیگر نیازی به حمل سایر روش‌های پرداخت در کنار تلفن خود ندارید.

5. به طور خودکار وارد حالت رانندگی شوید

کاربران آیفون می‌دانند که وقتی وارد خودرو می‌شوند و به سیستم سرگرمی داخل خودرو متصل می‌شوند، گوشی آن‌ها به‌طور خودکار وارد حالت رانندگی می‌شود. این اعلان‌ها را خاموش می‌کند و تنظیمات شما را برای سفرتان بهینه می‌کند. اگرچه برخی از تلفن های هوشمند اندرویدی می توانند این کار را انجام دهند، اما اکثریت این کار را نمی کنند.

اگر ترجیح می دهید این فرآیند را خودکار کنید، می توانید وظایف را در یک برچسب NFC بنویسید. هنگامی که یک ضربه تلفن در داخل خودرو قرار می‌گیرد، می‌تواند مزاحم نشوید را فعال کند، داده‌ها را روشن یا خاموش کند، برنامه ناوبری شما را باز کند، موسیقی پخش کند، دستیاران صوتی شما را درگیر کند، دستگاه شما را به بلوتوث خودرو متصل کند و تجربه رانندگی شما را بهینه کند.

6. وظایف معمول تلفن را خودکار کنید

اندروید و iOS اکنون روش‌هایی برای خودکارسازی وظایف معمولی دارند، اما همیشه انعطاف ‌پذیری مورد نظر شما را ارائه نمی‌دهند. با استفاده از NFC، می‌توانید میانبرهایی را برای اقداماتی مانند تماس با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خاص، باز کردن دوربین، یا اجرای سرویس پخش مورد علاقه خود هنگام خروج از خانه تنظیم کنید.

اگر راه کارآمدتری برای خودکار کردن این میانبرها می‌خواهید، روی مجموعه‌ای از دکمه‌های هوشمند DIMPLE سرمایه‌گذاری کنید. این دکمه های فیزیکی به پشت گوشی هوشمند شما نزدیک تراشه NFC می چسبند. آنها یک وظیفه NFC سفارشی را فعال می کنند که می توانید با فشار دادن آن از طریق برنامه DIMPLE تنظیم کنید.

7. رسانه را به اشتراک بگذارید

اگر برای YouTube ویدیو می‌سازید، در توییچ پخش می‌کنید یا موسیقی را در Spotify منتشر می‌کنید، یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که مردم محتوای شما را ببینند. شما می توانید با NFC بر این مانع غلبه کنید.

این امکان وجود دارد که پیوندی را به کار خود در یک برچسب NFC تعبیه کنید و به صورت استراتژیک آن را در جایی بچسبانید تا افراد علاقه مند شوند. فقط حتماً توضیح دهید که چه چیزی روی برچسب وجود دارد، زیرا ممکن است افراد نسبت به مسائل امنیتی NFC محتاط باشند.

8. یک کارت ویزیت NFC ایجاد کنید

اگر تا به حال به یک کنفرانس یا رویداد شبکه رفته اید، می دانید که داشتن کارت ویزیت چقدر مهم است. آنها به شما کمک می کنند با مخاطبین جدید در ارتباط باشید و به مردم یادآوری کنید که چه کسی هستید و چه می کنید.

اما اگر راه بهتری برای تبادل اطلاعات وجود داشت چه؟ با NFC، وجود دارد.

برای شروع، یک کارت ویزیت دیجیتال ایجاد کنید (می توانید از فتوشاپ استفاده کنید). اطمینان حاصل کنید که شامل تمام اطلاعات ضروری شما، مانند نام، عنوان، شرکت، وب سایت، ایمیل و پروفایل های رسانه های اجتماعی است. پس از ایجاد کارت، یک کد QR یا لینک قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید. اگر یک کد QR ایجاد می کنید، ابتدا باید آن را به یک لینک تبدیل کنید.

برای نوشتن این لینک به یک برچسب NFC به یک برنامه نوشتن NFC نیاز دارید. وقتی برای تبادل اطلاعات آماده شدید، از طرف مقابل بخواهید که برچسب را با تلفن خود اسکن کند.

9. شوخی بازی کنید

آیا می خواهید از آن لذت ببرید و دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید؟ می‌توانید یک تگ NFC را برای پخش جلوه‌های صوتی احمقانه، تغییر کانال‌ها به‌طور تصادفی یا گذاشتن پیام‌های مخفی برنامه‌ریزی کنید. عکس‌العمل‌های مبهوت‌کننده دوستانتان را وقتی به‌طور تصادفی صدای مرغ یا صدای انفجار بلند را می‌شنوند تصور کنید.

و جالب ‌تر این است که می‌توانید برچسب‌های NFC را در هر جایی بچسبانید – روی کنترل تلویزیون، در یخچال یا صندلی!

بهترین کاربردها برای NFC

تراشه های NFC نحوه تعامل ما با دنیای اطراف را تغییر داده اند. این قطعات الکترونیکی ارزان، سیستم‌های پرداخت بدون تماس را فعال کرده‌اند، برخی از بلیط‌های فیزیکی را بیهوده کرده‌اند و اتوماسیون خانگی مقرون به صرفه را تسهیل کرده‌اند.

با این حال، در حالی که NFC بدون شک مفید است، مانند تمام فناوری ها در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر است. قبل از اینکه به این فناوری بی سیم بپردازید، باید یاد بگیرید که از خود در برابر خطرات و هک های NFC محافظت کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT