تفاوت‌های Samsung Pay و Google Pay

بررسی تفاوت‌های Samsung Pay و Google Pay

زمان مطالعه 3 دقیقه

دو پلتفرم پرداخت موبایلی برای سیستم عامل اندروید به نام Samsung Pay و Google Pay وجود دارد. این دو سرویس تفاوت ها و شباهت های زیادی دارند. Samsung Pay و Google Pay هر دو پلتفرم های پرداخت موبایلی مانند Apple Pay هستند. با استفاده از این سرویس ها به راحتی میتوانید با موبایل یا ساعت هوشمند خود پرداخت را انجام دهید.

Samsung Pay چیست؟

Samsung Pay چیست؟

Samsung Pay چیست؟

بیایید با Samsung Pay شروع کنیم که قبلا منحصر به فردتر از امروز بود. در ابتدا برخی از گوشی های گلکسی سامسونگ دارای MST (فناوری نوار مغناطیسی) داخلی بودند.

این قابلیت به گوشی‌های گلکسی این امکان را می‌دهد که در فروشگاه‌هایی که از NFC پشتیبانی نمی‌کنند، پرداخت‌ها را انجام دهند. هر پایانه پرداختی که دارای خوانشگر کارت‌های اعتباری باشد، می‌تواند پرداخت‌هایی که توسط این سرویس در گوشی‌های گلکسی صورت می‌گیرد را قبول کند.

در واقع این قابلیت پایانه‌های پرداخت را فریب میدهد تا فکر کند یک کارت اعتباری است، حتی اگر از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی نکند.

سامسونگ در نهایت استفاده از این فناوری را در گوشی های گلکسی متوقف کرد. در حال حاضر Samsung Pay هنوز روی همه گوشی و ساعت‌های هوشمند سامسونگ از پیش نصب شده است، اما مانند سایر برنامه‌های پرداخت موبایلی، فقط از طریق NFC کار می‌کند.

شما باید کارت‌های اعتباری، دبیت کارت، ترانزیت و کارت وفاداری را به برنامه اضافه ‌کنید. وقتی می‌خواهید پرداخت انجام دهید، قفل گوشی خود را باز ‌کنید، کارت را در Samsung Pay انتخاب می‌کنید و گوشی را به دستگاه کارت خوان نزدیک کنید.

Samsung Pay فقط در گوشی های سامسونگ گلکسی و ساعت هوشمند سامسونگ کار میکند.

Google Pay چیست؟

Google Pay چیست؟

Google Pay چیست؟

Google Pay مشابه Samsung Pay است، اما جهانی تر است. شما می‌توانید از Google Pay در بیشتر دستگاه‌های Android، از جمله گوشی های Samsung Galaxy و ساعت‌های هوشمند سامسونگ با Wear OS استفاده کنید.

این سرویس مانند Samsung Pay کار می کند. کارت‌های اعتباری، دبیت کارت، ترانزیت و وفاداری خود را به برنامه اضافه ‌کنید، سپس می‌توانید دستگاه خود را به پایانه‌های پرداخت NFC نزدیک کنید. Google Pay از چند کارت دیگر پشتیبانی می کند، اما هر دو سرویس همه کارت های اصلی را دارند.

Google Pay بیشتر از یک سرویس پرداخت گوشی است. از این سرویس میتوان برای پرداخت‌های همتا به همتا، یافتن معاملات و پس گرفتن پول نقد، پیگیری امور مالی و موارد دیگر استفاده کرد.

Google Pay در واقع دو برنامه متفاوت است.در ایالات متحده و سنگاپور سیستم پرداخت به یک برنامه جداگانه به نام Google Wallet تبدیل خواهد شد.

از کدام سرویس باید استفاده کنید؟

همانطور که گفته شد این دو سرویس شباهت های زیادی داشته باشد. ویژگی برتری که Samsung Pay را متمایز میکرد پرداخت با MST بود که حذف شده است. بنابراین اکنون این دو سرویس تفاوت زیادی با هم ندارند.

به طور کلی Google Pay گزینه بهتری است. می توان از آن در هر دستگاه اندرویدی از جمله گوشی های سامسونگ گلکسی، ساعت‌های هوشمند سامسونگ و دیگر ساعت‌های Wear OS استفاده کنید.

تنها دستگاه‌هایی که فقط به Samsung Pay محدود می‌شوند، ساعت‌های قدیمی با سیستم عامل Tizen است.

Google Pay همچنین از کارت و بانک بیشتری نسبت به Samsung Pay پشتیبانی می کند. به‌علاوه ویژگی های بیشتری مانند پرداخت‌های همتا به همتا، معاملات و ردیابی مالی را ارائه میدهد.

دلیلی وجود ندارد که از Google Pay استفاده نکنید، مگر اینکه روی اکوسیستم سامسونگ سرمایه گذاری کرده باشید. تعویض دستگاه ها در آینده آسان تر خواهد بود.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT