بهترین بازی های متاورس

بهترین بازی های متاورس برای سال 2023

زمان مطالعه 8 دقیقه

امروز، ما به بهترین بازی های متاورس 2023 نگاه می‌کنیم که تجربه‌های واقعیت مجازی باورنکردنی را با پتانسیل درآمد مناسب ایجاد می‌کنند.

در سال 2021، Grayscale پیش‌بینی کرد که Metaverse پتانسیل تبدیل شدن به یک صنعت 1 تریلیون دلاری را دارد و اکنون سال 2023 سالی هیجان‌انگیز برای صنعت بازی Metaverse با طیف گسترده‌ای از عناوین مورد انتظار است که قرار است منتشر شود.

چه به دنبال یک تجربه همهجانبه و داستان محور، یک تجربه آنلاین رقابتی یا فقط یک سرگرمی خوب قدیمی باشید، این بازی ها مطمئنا شما را راضی خواهند کرد.

بهترین بازی های متاورس برای سال 2023

به دنبال بهترین بازی های متاورس برای سال 2023 هستید؟ ما لیستی از بازی هایی که باید به آنها توجه کنید را گردآوری کرده ایم. برای هر یک از این بازی‌های متاورس، ما به تیم پشت پروژه، گیم‌پلی متاورس، پتانسیل درآمدزایی آن و هر عامل منحصربه‌فردی که آن‌ها را به بهترین بازی‌های متاورس در سال 2023 تبدیل می‌کند، نگاه می‌کنیم.

بهترین بازی های متاورس ما برای سال 2023 عبارتند از:

  • Decentraland
  • Sandbox
  • Star Atlas
  • Illuvium

با این حال، لطفاً این را به عنوان توصیه ای برای سرمایه گذاری در هر یک از این پلتفرم های Metaverse تلقی نکنید. سرمایه گذاری در پروژه های رمزنگاری و مراحل اولیه بسیار خطرناک است. اما، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید خود را در هر یک از این متاورس ها غرق کنیم!

بهترین بازی های متاورس: Decentraland

متاورز Decentraland که توسط Ari Meilich و Esteban Ordano در سال 2015 تأسیس شد، بر روی بلاک چین اتریوم و Polygon ساخته شده است.

گیم پلی Decentraland

در داخل Metaverse، می توانید آواتار سفارشی خود را ایجاد کنید که به عنوان یک NFT روی بلاک چین زندگی می کند. پس از ایجاد، آواتار شما و پوشیدنی‌های آن، مانند لوبیا، هودی و شلوار، می‌توانند در بازار Decentraland معامله شوند.

علاوه بر این، می‌توانید در گالری هنری Sotheby قدم بزنید، از منطقه غیررسمی قمار شهر وگاس دیدن کنید، و حتی در رویدادهای درون‌بازی مانند جشنواره Decentraland Metaverse شرکت کنید.

اگرچه اکثر متاورس ها در تلاش هستند تا حضور فیزیکی شما را در دنیای واقعی به تصویر بکشند، اما Decentraland نیز این گزینه را دارد که وضعیت عاطفی شما را به تصویر بکشد. NFT Emotes دنباله های انیمیشنی هستند که آواتار شما می تواند در Metaverse تکرار کند تا احساسات شما را نشان دهد. بنابراین اگر خوشحال هستید، می توانید آواتار خود را در متاورس با این Performer Metamoves به رقص در بیاورید.

در حال حاضر، می توانید Decentraland را در مرورگر وب خود بازی کنید یا نسخه بتا را در رایانه خود دانلود کنید. Decentraland (و اکثر بازی های موجود در این لیست) هنوز روی موبایل در دسترس نیستند!

پتانسیل درآمد

با استفاده از رمز بومی آنها، MANA، می توانید زمین مجازی را از بیش از 90000 قطعه زمین خریداری کنید. در زمین خود، می‌توانید فعالیت‌های پول‌ساز مانند کنسرت‌ها، برگزاری جلسات کاری، ساخت مراکز سرگرمی یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید. این دارایی دیجیتال شماست!

قطعات زمین را نیز می توان به افراد داخل Metaverse اجاره داد تا درآمد غیرفعال به دست آورند.

حکم دسنترالند/ Decentraland

Decentraland که در سال 2020 راه اندازی شد، بیش از 300000 کاربر فعال ماهانه از سراسر جهان دارد. برندهای بزرگی مانند JP Morgan، Samsung، Nike، Coca-Cola، Louis Vuitton و Domino’s Pizza همگی حضور خود را در Decentraland تثبیت کرده‌اند که گویای پتانسیل آن است.

با فرصت‌های درآمد پرسود، تجربه‌ای فراگیر از واقعیت مجازی که وضعیت طبیعی ما را منعکس می‌کند، و Metaverse که مردم می‌خواهند هر روز در آن معاشرت کنند، Decentraland یکی از امن‌ترین شرط‌بندی‌های Metaverse در آینده است.

بهترین بازی های متاورس: Sandbox

Sandbox از سال 2012 شروع به کار کرده است، اما در سال 2018 این پروژه اعلام کرد که آنها به بلاک چین اتریوم و Polygon منتقل خواهند شد. The Sandbox که توسط Animoca Brands، بزرگترین نام در بازی های بلاک چین امروزی ایجاد و منتشر شده است، دارای 201000 کاربر فعال ماهانه است.

گیم پلی

اگر صاحب زمینی در داخل متاورس The Sandbox هستید، می توانید دارایی ها و تجربیات بدون کد خود را به صورت سه بعدی ایجاد کنید. این تجربیات و دارایی ها با استفاده از نرم افزار Game Maker و VoxEdit ایجاد می شوند که استفاده از آن رایگان است. نام بازی به معنای واقعی کلمه به این معنی است که شما می توانید واقعیت خود را در یک جعبه شنی طراحی کنید و سپس آن را با جهان به اشتراک بگذارید.

تیم Sandbox محتوای تولید شده توسط کاربر را در اولویت قرار می دهد، که آنها معتقدند در نهایت از محتوایی که توسط تیم Sandbox تهیه شده است پیشی می گیرد.

پتانسیل درآمد

166466 قطعه زمین وجود دارد که از این تعداد 74٪ برای کاربران رزرو شده است. یکی از جریان های بالقوه درآمد، تجارت این بسته های زمینی در OpenSea است.

شما همچنین می توانید با ایجاد تجربیات یا دارایی های درون بازی خود درآمد کسب کنید، که نیاز به دانش فنی صفر در کدنویسی دارد. شما می توانید بازی خود را در قطعه زمین خود میزبانی کنید و برای بازی آن از کاربران هزینه کنید یا حتی بازی خود را به عنوان دارایی در فروشگاه Sandbox بفروشید.

حکم جعبه شنی:

مانند Decentraland، این بازی Metaverse با برندهای بزرگی مانند آدیداس، آتاری، استیو آئوکی و اسنوپ داگ همکاری کرده است.

اگرچه Metaverse هنوز در حالت آلفا است، اما از نظر گرافیکی بالغ است و می توان ادعا کرد که یکی از بالغ ترین گیم پلی های یک بازی بلاک چین است. The Sandbox با تمرکز بر محتوای تولید شده توسط کاربر و تیمی از کهنه‌کاران بازی، یکی از دو بازی برتر Metaverse در حال حاضر در جهان است.

Star Atlas

Star Atlas که بر روی یکی از سریع‌ترین بلاک چین‌ها مانند Solana ساخته شده است، یک بازی نسل بعدی Metaverse با مدل P2E قوی و داستانی جذاب و همه‌جانبه است.

گیم پلی

Star Atlas که در سال 2620 می گذرد، یک بازی اکتشاف فضایی کاملاً فراگیر است که سه گروه اصلی برای منابع با هم رقابت می کنند. انسان‌ها قلمرو MUD را کنترل می‌کنند، منطقه ONI کنسرسیومی از گونه‌های بیگانه است و بخش Ustur مجموعه‌ای از اندرویدهای حساس است. برای خواندن کل داستان، صفحه سفید ستاره اطلس را بررسی کنید!

Star Atlas که بر روی Unreal Engine 5 ساخته شده است، گرافیک و کیفیت شگفت انگیزی دارد.

همانطور که ممکن است بدانید، بازی‌های متاورس و بلاک چین پتانسیل کسب درآمد بالایی دارند اما بهترین کیفیت را ندارند. به همین دلیل، اکثر گیمرهای سنتی وسوسه نمی شوند که تغییر دهند. Star Atlas بازی ای است که می تواند به نسل بعدی گیمرها در بلاک چین کمک کند.

پتانسیل درآمد

هدف این تیم ایجاد یک اقتصاد خودپایدار است که تحت مالکیت و اداره جامعه باشد.

همه آیتم‌های درون بازی مانند کشتی‌ها، سلاح‌ها، زمین و حتی حیوانات خانگی در «بازار کهکشانی» قابل مبادله هستند که می‌توان از آن‌ها برای کسب سود استفاده کرد. می‌توانید کشتی‌ای بخرید که ماهانه 7 تا 15 درصد در ماه آوریل برای شما درآمد داشته باشد. برای جزئیات بیشتر، اینجا را بخوانید!

Star Atlas Metaverse در نهایت فرصت هایی را برای کسب درآمد مناسب با درگیر شدن در فعالیت هایی مانند ساخت و ساز، توسعه، معدن و منابع کشاورزی فراهم می کند. شما می توانید کسب و کار خود را، مانند یک رستوران یا سینما، در داخل Star Atlas Metaverse بسازید، و بهترین بخش این است: همه چیز کاملاً غیرمتمرکز خواهد بود!

حکم ستاره اطلس/ Star Atlas Verdict

خط داستانی شگفت‌انگیز است و از آنجایی که با Unreal Engine 5 ساخته شده است، گرافیک بازی با بازی‌های سنتی با کیفیت بالا مانند Far Cry و Assassin’s Creed Odyssey برابری می‌کند.

اگر Star Atlas بتواند نقشه راه بلندپروازانه خود را اجرا کند، می‌تواند میلیون‌ها گیمر را به بلاک چین جذب کند.

اگر به داستان های علمی تخیلی علاقه دارید، آن را امتحان کنید!

بهترین بازی های متاورس: Illuvium

Illuvium که به شدت از Pokemon و Axie Infinity الهام گرفته شده است، یک بازی فانتزی سه بعدی غیرمتمرکز است که در آن بازیکنان می توانند برای کسب درآمد با Illuvials خود مبارزه کنند.

ایلوویوم بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از بلاک چین Immutable X برای تراکنش های گاز صفر استفاده می کند.

گیم پلی ایلوویوم

Illuvium اولین بازی بلاک چین AAA است. برای کسانی که نمی‌دانند، بازی‌های AAA بودجه‌های زیادی برای توسعه بازی دارند و از بهترین ناشران بازی می‌آیند. به همین دلیل آنها را بهترین از بهترین ها می دانند!

مفهوم اصلی بازی کاملاً نزدیک به Axie Infinity: Batling Creatures برای ارتقاء سطح و کسب درآمد است. نکته جالب این است که بازی دارای داستان بسیار غنی تری است. بازی با سقوط یک سفینه فضایی بین کهکشانی در سیاره ای در حال مرگ آغاز می شود. در این سیاره موجودات مرموزی به نام Illuvials وجود دارند که با پیشروی در بازی، قدرت ها و توانایی های مرموز را باز می کنند.

ایلوویوم با استفاده از Unreal Engine 4.26 ساخته شده است و در حال حاضر در حالت آزمایش بتا قرار دارد. برای بتا اینجا ثبت نام کنید!

هنگامی که یک Illuvial را رام کردید، به عنوان یک NFT ضرب می شود و می توان آن را در IlluviDex معامله کرد، که هنوز توسط Illuvium DAO در حال توسعه است. همچنین می‌توانید آیتم‌های درون بازی مانند Shards، Armor و Weapons را برای گرفتن و رام کردن ایلوویال‌ها مبادله کنید.

از آنجایی که هنوز روزهای اولیه است، به سختی می توان پتانسیل درآمد ایلوویوم را در نظر گرفت.

حکم Illuvials

همانطور که در Axie Infinity دیدیم، یکی از خطرات مهم ایلوویوم می‌تواند یک اقتصاد بازی شکست خورده باشد. کاربران جدید باید به طور مداوم وارد بازی شوند تا آن را پایدار نگه دارند. زمانی که گیمرها علاقه خود را از دست می دهند یا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارند، شاهد کاهش اقتصاد بازی هستیم.

اگر ایلوویوم بتواند یک اقتصاد بازی پایدار ایجاد کند، این بازی AAA می تواند موفقیت Axie Infinity را تکرار کند.

متاورس چیست؟

اصطلاح متاورس توسط نویسنده نیل استفنسون در سال 1992 در رمان علمی تخیلی خود برف تصادف ابداع شد. استفنسون از متاورس به عنوان دنیای دیجیتال فراگیر و موازی با دنیای واقعی یاد کرد.

به بیان ساده، Metaverse یک فضای مجازی و فوق واقعی است که به افراد اجازه می دهد تا به شیوه ای همه جانبه تر با هم تعامل داشته باشند. متاورس فوق واقع گرایانه است، به این معنی که تصویری آینه ای از دنیای فیزیکی است که در آن آواتار یا هولوگرام شما به جای وجود فیزیکی شما وجود خواهد داشت.

برای اطلاع از موارد استفاده، آینده و خطرات Metaverse، ویدیوی توضیح دهنده ما را در YouTube بررسی کنید.

چه کسی متاورس را ایجاد می کند؟

با توجه به پتانسیل آن، دیدن شرکت‌های غول‌پیکر فناوری که در حال بررسی روند Metaverse برای پیشی گرفتن از منحنی هستند، عجیب نیست. 3 کسب و کار برتر که در حال حاضر در صنعت Metaverse در حال ساخت هستند عبارتند از:

مایکروسافت

مایکروسافت قبلاً Mesh را راه اندازی کرده است که یک پلت فرم واقعیت مجازی برای مشاغل است.

در Mesh می‌توانید راه بروید، پشت میز بنشینید و برای تماشاچیان صحبت کنید، مگر اینکه همچنان در خانه خود باشید. در Metaverse، آواتار شما حتی اگر یک هفته دوش نگرفته باشید، واضح به نظر می رسد.

مایکروسافت همچنین در حال توسعه یک چیپست واقعیت افزوده جدید با همکاری کوالکام برای ادغام های متاورس در آینده است.

متا (فیس بوک)

مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا، اعلام کرده است که این شرکت از یک شرکت رسانه های اجتماعی به یک شرکت متاورس تبدیل خواهد شد. همچنین، زاکربرگ تاکنون 10 میلیارد دلار در سال 2021 برای انتقال هزینه کرده است.

علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که در حال کار بر روی یک ابرکامپیوتر رکوردشکنی برای تامین انرژی این متاورس است. آنها اخیراً اپلیکیشن واقعیت مجازی Metaverse خود را با نام Horizon Worlds راه اندازی کرده اند که در آن می توانید با دوستان و خانواده خود بنشینید.

برای بازی در متاورس به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر می خواهید در Metaverse بازی کنید، باید موارد زیر را داشته باشید:

  • یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد
  • رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه
  • یک کیف پول بلاک چین
  • هدست واقعیت مجازی (اختیاری)

ما می دانیم که امروزه اکثر این موارد گران هستند و در دسترس همه نیستند. با این حال، مانند بسیاری از فناوری‌ها، قیمت شرکت در Metaverse به مرور زمان کاهش می‌یابد و مقرون به صرفه‌تر و رایج‌تر می‌شود.

بهترین بازی های متاورس: نتیجه

از آنجایی که خیلی زود هستیم، پیش‌بینی اینکه کدام یک از این بهترین بازی‌های متاورس در 5 تا 10 سال آینده عرضه می‌شوند، سخت است. امروزه، بیشتر این بازی‌های متاورس در حالت بتا/تست هستند و تا چند سال آینده توسعه خواهند یافت. ما می دانیم که متاورس یک واقعیت سخت خواهد بود. تا سال 2026، 25 درصد از کل جمعیت حداقل روزانه یک ساعت را در متاورس سپری خواهند کرد!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. رضا مقدسی گفت:

    سلام ممنونم از مطلب مفیدتون، سلام ممنونم از مطلب مفیدتون، ممنونم از بازی های متاورسی که معرفی کردید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT