بهترین جایگزین فروشگاه Google Play

8 بهترین جایگزین فروشگاه Google Play برای دانلود برنامه های اندروید

زمان مطالعه 5 دقیقه

چه دستگاه اندرویدی را بدون دسترسی به Play Store خریداری کرده باشید و چه به سادگی یک جایگزین برای پیشنهاد Google ترجیح دهید، خوش شانس هستید. مکان‌های زیادی برای دریافت برنامه‌های اندروید مورد علاقه‌تان وجود دارد، و در اینجا برخی از بهترین گزینه‌ها وجود دارد.

1. Amazon Appstore

اولین و واضح ترین جایگزین، Amazon Appstore است. این احتمالاً بزرگ ‌ترین رقیب Play Store هست، زیرا فروشگاه برنامه پیش ‌فرض می باشد که در تمام تبلت‌های Amazon Fire عرضه می ‌شود.

فروشگاه آمازون ممکن است از نظر اندازه با فروشگاه Play مطابقت نداشته باشد، اما همچنان یک جایگزین مناسب می باشد. اگر مجموعه خدمات Google را حذف کنید، برای یافتن برنامه های محبوب مشکلی نخواهید داشت.

البته این یک اخطار بزرگ است زیرا اکثر کاربران نرم افزار گوگل را دلیل اصلی استفاده از اندروید به جای iOS می دانند. اما این مشکلی است که اکثر جایگزین‌های فروشگاه Play را گرفتار می‌کند. در اینجا مقایسه دقیق ما از فروشگاه Play و Appstore آمازون است تا بتوانید همه چیز را در مورد آن بیاموزید.

 

2. F-Droid

 

از طرف دیگر، اگر اندروید را به iOS به این دلیل که اندروید از نظر فنی منبع باز است ترجیح می دهید ، F-Droid فروشگاه اپلیکیشنی هست که می تواند جایگزین Play Store در دستگاه شما شود.

F-Droid تقریباً به اندازه سایر گزینه های این لیست برنامه ندارد، اما برجسته ترین فروشگاه برنامه تلفن همراه است که به طور انحصاری از نرم افزار رایگان و منبع باز برخوردار می باشد. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید که نرم افزار حاوی بدافزار نیست.

F-Droid حتی تا آنجا پیش می رود که هشدار می دهد چه زمانی برنامه ها ممکن است رفتار یا مکان شما را ردیابی کنند.

نسخه های قبلی این برنامه بسیار ساده بودند. آخرین نسخه با دستورالعمل‌های طراحی Android فعلی مطابقت دارد و دسته‌ها و توصیه‌هایی را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند برنامه‌هایی را پیدا نمایید که کارهای مورد نیازتان را انجام می‌دهند.

این بسیار ارزشمند است زیرا اگر از F-Droid استفاده می نمایید، احتمالاً مجبور خواهید بود اکثر برنامه هایی را که به آنها عادت کرده اید جایگزین کنید.

3. Aptoide

Aptoide نام خود را از APT Package Manager، یک روش توزیع نرم افزار مبتنی بر لینوکس گرفته است. مانند APT، Aptoide دسترسی به یک فروشگاه متمرکز را برای شما فراهم نمی کند. در عوض، این یک برنامه برای دسترسی به بسیاری از فروشگاه‌های مختلف هست که در دنیای لینوکس «مخزن‌های بسته» در نظر گرفته می‌شوند.

کلاینت Aptoide یک نرم افزار منبع باز می باشد. به نظر می رسد مشتری F-Droid به عنوان یک فورک از Aptoide شروع شده است. برای کاربر نهایی معمولی، Aptoide به سادگی به عنوان جایگزینی برای Play Store با دسترسی به مقدار زیادی از نرم افزارهای مشابه ظاهر می شود (اگرچه برخی از برنامه ها در نسخه های قدیمی تر گیر کرده اند).

تفاوت بزرگ این است که می توانید فروشگاه های جدیدی را در برنامه کشف کنید و حتی فروشگاه های خود را اضافه نمایید. گرفتن؟ شما به برنامه های پولی دسترسی ندارید.

 

4. Uptodown

اگرچه Aptoide به عنوان یک پروژه متن‌باز ناقص شروع به کار کرد، اما مدت‌ها پیش میلیون‌ها بودجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر دریافت نمود. اگر این باعث ناراحتی شما می‌شود، یا کنترل‌های کیفی ناشی از مدیریت نرم‌افزار در یک مکان متمرکز را ترجیح می‌دهید، در عوض Uptodown را بررسی کنید.

Uptodown که توسط تیم کوچکی در اسپانیا مدیریت می‌شود، هدف مشابهی از ارائه رایگان نرم‌افزار اندروید بدون محدودیت برای مردم سراسر جهان دارد. این جایگزین برای ارائه نرم افزار به روز بهتر عمل می کند و تاریخچه ای از به روز رسانی برنامه ها را فهرست می کند.

از جنبه منفی، برنامه های پولی مانند Aptoide در دسترس نیستند.

 

5. APKMirror

APKMirror وب سایتی برای دانلود مستقیم فایل های APK می باشد. APK، مختصر بسته اندروید، فرمت فایلی هست که برای توزیع نرم افزار اندروید ایجاد شده است. mirror، در این زمینه، سروری می باشد که نرم‌افزاری را که قبلاً در جای دیگری موجود است، دوباره توزیع می‌کند.

اکثر برنامه‌های موجود در APKMirror در حال حاضر در فروشگاه Play در دسترس هستند، با این تفاوت که دوباره آپلود می‌شوند تا به راحتی در دسترس دیگران قرار گیرند. این امکان دسترسی به افراد را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آنها یک اکانت Google دارند یا در منطقه ای زندگی می کنند که ممکن است برنامه در آن قابل دسترسی نباشد، باز می کند.

هنگامی که یک APK را دانلود می کنید، می توانید فایل را فقط با ضربه زدن در یک مدیر فایل نصب کنید. اما قالب‌های جدیدتر برنامه اندرویدی مانند APKM، XAPK و APKS، وجود دارند که نصب آنها دشوارتر است.

برنامه APKMirror Installer این قالب ها را نیز قابل نصب می کند. برای دانلود برنامه ها در یک مرورگر به سایت APKMirror بروید، سپس دانلود APKMirror Installer را با استفاده از لینک زیر بزنید تا برنامه ها را با استفاده از آن فرمت ها نصب کنید.

 

 

6. Aurora Store

در حالی که داشتن گزینه های جایگزین خوب است، اما نمی توان از این واقعیت عبور کرد که Play Store به سادگی برنامه های بیشتری دارد. با این حال، Aurora Store جایگزینی هست که در واقع به شما امکان می دهد یک برنامه را از Play Store دانلود کنید بدون اینکه به گوگل اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی داده شود.

این امکان دسترسی به تقریباً همه برنامه های موجود در کاتالوگ را بدون نیاز به اکانت Google فراهم می کند. این کار را با ایجاد یک اکانت کاربری موقت و ناشناس از طرف شما انجام می دهد. اگر می‌خواهید برنامه‌های اندرویدی را که قبلاً دانلود کرده‌اید همگام‌سازی کنید، می‌توانید با اکانت Google خود وارد شوید، اما این هدف را شکست می‌دهد.

 

7. Itch.io

Itch.io یک منبع معتبر برای عناوین مستقل در پلتفرم های مختلف از جمله اندروید است. Itch.io برنامه رسمی اندروید ندارد، اما می توانید سایت را در یک مرورگر مرور کنید و فایل های APK را مستقیما دانلود نمایید.

این راه بدی نیست که طیف وسیعی از عناوین خلاقانه و رایگان را در اختیار داشته باشید. با این حال، بیشتر پروژه‌های خانگی بدون بودجه یا پرداخت بازی‌های استودیوهای AAA هستند.

یک کلاینت شخص ثالث برای Itch.io در F-Droid موجود است. اسمش میچ است.

 

8. TapTap

TapTap یک فروشگاه برنامه برای بازی ها و یک شبکه اجتماعی است که به شما امکان می دهد با سایر گیمرها ارتباط برقرار کنید. این ترکیب منحصربه‌فرد، TapTap را به روشی کاملاً متقاعدکننده برای دانلود بازی‌ها، کشف عناوینی که هرگز درباره آن‌ها نشنیده‌اید، و ماندن در صدر نسخه‌های جدید به محض راه‌اندازی تبدیل می‌کند.

TapTap Lite در فروشگاه Google Play موجود است که برای دانلود بازی ها به سادگی به فروشگاه Play لینک می دهد. با این حال، نسخه پریمیوم TapTap فروشگاه برنامه جایگزین خودش می باشد که دانلود مستقیم فایل‌های APK و به‌روزرسانی‌ها را فراهم می‌کند. می توانید آن را از وب سایت TapTap دانلود کنید.

اگر نمی‌توانید به Play Store دسترسی داشته باشید، یکی از این فروشگاه‌های برنامه جایگزین می‌تواند به شما در دانلود همه برنامه‌های مورد نیاز کمک کند. با این حال، اگر می‌خواهید به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، استفاده از فروشگاه Play را متوقف کنید، مراحل دیگری وجود دارد که می‌توانید برای حذف کامل Google دستگاه Android خود انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT