بهترین سرورهای DNS رایگان

بهترین سرورهای DNS رایگان | ۱۹ سرور برتر DNS در سال 2023

زمان مطالعه 13 دقیقه

آیا می‌خواهید بهترین سرورهای DNS رایگان را بشناسید؟  سرورهای نام دامنه عمومیDNS محتوای موجود در شبکه را در همه برنامه ها فیلتر می‌کنند. برنامه های DNS دارای ویژگی فیلتر محتوا هستند که محتوای جعلی و بزرگسالان را مسدود می‌کند. استفاده از این برنامه ها به کسب و کارها و خانواده ها کمک می‌کند تا یک محیط اینترنتی امن ایجاد کنند.

در این مقاله بهترین برنامه های DNS عمومی را بررسی خواهیم کرد. برخی از برنامه ها رایگان هستند، برخی دیگر برای محافظت پیشرفته هزینه ای دریافت می‌کنند.

روندهای بازار: اندازه بازار خدمات DNS در سال 2022 بیش از 438.8 دلار ارزش دارد. انتظار می‌رود این بازار با نرخ رشد مرکب سالانه 12.38 درصد افزایش یابد و تا سال 2028 به 655 میلیون دلار برسد.

نمودار زیر افزایش مورد انتظار در بازار خدمات DNS را بین سال‌های 2018 و 2026 نشان می‌دهد:

توصیه کارشناس: می‌توانید با استفاده از یک سرور DNS جایگزین برای جستجو، عملکرد سرور DNS را بهبود بدهید. می‌توانید معیارهای DNS را برای مقایسه سرعت DNS های عمومی مختلف دانلود کنید.

سوالات متداول درباره بهترین سرورهای DNS

سرور DNS چیست؟

پاسخ: DNS مخفف Domain Name Service است. سرور یک سیستم کامپیوتری اختصاصی است که درخواست های نام یا پرسجوها را به IP ترجمه می‌کند.

سرور DNS چه کاری انجام می‌دهد؟

پاسخ: سرور DNS حاوی فهرستی از آدرس های IP عمومی مرتبط با نام میزبان است. آدرس های وب مانند abc.com را به آدرس های IP که در قالب عددی هستند ترجمه می‌کند. علاوه بر این، برنامه های DNS می‌توانند محتوای بزرگسالان، سایت های فیشینگ، تبلیغات و بدافزارها را فیلتر کنند.

انواع اصلی سرورهای DNS کدامند؟

پاسخ: انواع اصلی سرورهای DNS شامل سرورهای اولیه و ثانویه است. سرور DNS اولیه سرور ترجیحی است، در حالی که سرور DNS ثانویه سرور جایگزین است. این دو سرور یک لایه اضافی از افزونگی را فراهم می‌کنند و زمان آپدیت را به حداکثر می‌رساند.

DNS چگونه کار می‌کند؟

پاسخ: DNS در نقشه برداری اعداد و نام ها مانند دفترچه تلفن کار می‌کند. سرورها نام وبسایت هایی را که کاربران در مرورگرهای خود تایپ می‌کنند مانند nytimes.com را به آدرس های اینترنتی ترجمه می‌کنند. درخواست هایی که مرورگرها به سیستم های DNS ارسال می‌کنند به عنوان پرسجو شناخته می‌شوند.

چرا از سرور DNS عمومی استفاده کنیم؟

پاسخ: سیستم های DNS عمومی مانند OpenDNS، Cloudflare یا Google DNS بهتر از سرورهایی هستند که توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت نگهداری می‌شوند. شما باید از سرورهای DNS عمومی استفاده کنید زیرا حداکثر زمان آپدیت، سرعت بالا و افزایش امنیت را ارائه می‌دهند.

هنگام تعویض DNS خود چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

پاسخ: ملاحظات کلیدی هنگام تعویض ارائه دهندهDNS شامل قابلیت اطمینان، امنیت، در دسترس بودن و قیمت است. همچنین باید مدیریت ترافیک جهانی شرکت را در نظر بگیرید. ارائه دهندگان DNS با خدمات شبکه جهانی از تعادل بار بهینه برای حداکثر زمان کار سود می‌برند.

چگونه می‌توانم سرور DNS خود را پیدا کنم؟

پاسخ: برای یافتن سرور DNS رایانه خود در Windows کلید Win+R را بزنید و CMD را تایپ کنید. بعد، ipconfig/all را تایپ کنید و آدرس فیلد را در کنار سرورهای DNS جستجو کنید. برای macOS، System Preferenceرا از Dock باز کنید و روی Show All و سپس Network کلیک کنید. سپس روی تب Advanced و سپس DNS کلیک کنید.

همچنین می‌توانید سرور DNS خود را در گوشی هوشمند خود مشاهده کنید. روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید و سپس روی شبکه موجود کلیک کنید. می‌توانید جزئیات شبکه انتخاب شده، از جمله آدرس DNS را مشاهده کنید.

فلاشینگ DNS چه می‌کند؟

پاسخ: شستشوی یک DNS، رکورد آدرس IP و DNS رایانه شما را پاک می‌کند. این می تواند به حل مشکلات اتصال به اینترنت و امنیت کمک کند.

چرا از سرورهای DNS مختلف استفاده کنیم؟

پاسخ: استفاده از سرورهای DNS مختلف توصیه می‌شود زیرا منجر به اتصال اینترنت سریعنر می‌شود. علاوه بر این، از وبسایت شما در برابر حملات مبتنی بر DNS مانند ربودن حافظه پنهان، حملات DDoS ، تونل سازی DNS محافظت می‌کند.

حال به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت؛

Google Public DNS

Primary DNS: 8.8.8.8 | Secondary DNS: 8.8.4.4

بهترین برای دسترسی سریع و رایگان به DNS

Google DNS یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات جستجوی DNS است. یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد را ارائه می‌دهد. سرویس DNS از بسیاری از ویژگی های پیشرفته مانند پشتیبانی DNS از طریق UDP و TLS پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از طریق HTTPS (DoH) برای اتصال قابل اعتماد پشتیبانی می‌کند.

آموزش های آنلاین دقیق برای راه اندازی DNS موجود است. کاربران می‌توانند با ارسال پست در انجمن های اختصاصیGoogle DNS ، درباره پیکربندی پیشرفته از کارشناسان سؤال کنند.

امکانات:

جستجوی DNS امن و پیچیده

پشتیبانی DNS از طریق UDP

پشتیبانی از TCP و TLS (DoT)

پشتیبانی از DNS از طریق HTTPS (DoH)

نقاط قوت:

پیکربندی IPV6 انعطاف پذیری را فراهم می‌کند.

از جستجوهای DNS قدیمی و مدرن، از جمله UDP، DoT و DoH پشتیبانی می‌کند.

ردیاب مشکل برای کمک به حل پرسجوها.

آموزش مفصل یوتیوب

انجمن های آنلاین برای بحث در مورد مسائل مربوط به DNS Google

نقاط ضعف:

برای وضوح DNS با حجم بالا مناسب نیست

فاقد دسترسی قابل برنامه ریزی و معتبر است

حکم: Google DNS بهترین ارائه دهنده خدمات DNS است. این یک بسته جامد برای اتصال به شبکه ارائه می‌دهد. این سرویس بدون محدودیت برای کاربران شخصی و سازمانی رایگان است.

قیمت: رایگان

لینک وب سایت:

https://developers.google.com/speed/public-dns/

بهترین سرورهای DNS رایگان: Quad9

Primary DNS: 9.9.9.9 | Secondary DNS: 149.112.112.112

بهترین برای دسترسی ایمن و مطمئن به اینترنت در دستگاه های تلفن همراه، دسکتاپ و اینترنت اشیا.

Quad9 یکی دیگر از خدمات DNS عالی برای استفاده شخصی و سازمانی است. به دلیل وجود 150 خوشه حل کننده واقع در 90 کشور، یک اتصال سریع در سراسر جهان امکان پذیر است.

برنامه DNS دارای 100 میلیون بلوک ​​روزانه و بیش از 20 ارائه دهنده اطلاعات برای اتصال ایمن است. این به طور مداوم لیست تهدیدات را به‌روز می‌کند تا از محافظت در برابر جدیدترین نرم افزارهای جاسوسی، بدافزارها، باج افزارها و بات نت ها اطمینان حاصل کند.

امکانات:

سرویس بازگشتی برای امنیت

حفاظت از حریم خصوصی با سازگاری GDPR

هاست های مخرب را مسدود می‌کند

بیش از 20 ارائه دهنده اطلاعات تهدید

150 خوشه حل کننده در بیش از 90 کشور

نقاط قوت:

راه اندازی آسان

هیچ قرارداد یا امضایی لازم نیست

داده های شخصی جمع آوری نمی‌شود

پیکربندی وایفای و روتر

حفاظت اولیه بدافزار

نقاط ضعف:

عدم وجود حفاظت امنیتی پیشرفته

آموزش آنلاین مفصل نیست

حکم: Quad9 یک بسته خوب برای دسترسی ایمن به اینترنت ارائه می‌کند. اما این سرویس عمدتاً برای کاربران اروپایی طراحی شده است.

قیمت: رایگان

لینک وب سایت:

https://www.quad9.net/

OpenDNS Home

Primary DNS: 208.67.222.222| Secondary DNS: 208.67.220.220

بهترین برای دسترسی و کنترل وب در سطح شخصی و سازمانی

OpenDNS Home مجموعه ای از خدمات DNS را ارائه می‌دهد که منجر به تجربه اینترنت سریع و قابل اعتماد می‌شود. این سرویس رایگان 100 درصد آپتایم را ارائه می‌دهد. همچنین یک سرویس فیلتر وب ارائه می‌دهد که وبسایت های مخرب را مسدود می‌کند.

سرویس رایگان DNS پشتیبانی ایمیل را برای تنظیم آن در هر دستگاهی ارائه می‌دهد. طرح تجاری دارای حفاظت و کنترل پیشرفته فعالیت اینترنتی است. دستورالعمل های آنلاین دقیق برای تنظیم DNS در ویندوز، مک، روتر و بسیاری از دستگاه های دیگر ارائه شده است.

امکانات:

مشارکت همتایان

محافظت از بدافزار و باج افزار

نقاط قوت:

محافظت از بدافزار، باج‌افزار و فیشینگ

مشارکت همتا باعث عملکرد سریعتر می‌شود.

کنترل والدین و فیلتر محتوا

حفاظت را به هر دستگاه اضافه می‌کند

نسخه Enterprise امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد

نقاط ضعف:

حفاظت امنیتی فقط در نسخه Enterprise ارائه می‌شود

پشتیبانی ضعیف از مشتری

حکم: تنظیم و پیکربندی OpenDNS Home آسان است. این برنامه برای خانواده ها عالی است تا یک تجربه اینترنتی امن ایجاد کنند. نسخه Enterprise برای اکثر مشاغل مقرون به صرفه است.

قیمت:

مصرف کننده: رایگان

حفاظت سازمانی: باید تماس بگیرید

لینک وبسایت:

https://www.opendns.com/

Cloudflare

Primary DNS: 1.1.1.1 | Secondary DNS: 1.0.0.1

بهترین برای تجربه اینترنت سریع و قابل اعتماد برای خانواده ها به صورت رایگان.

Cloudflare DNS یک همکاری بین APNIC و Cloudflare است. این سرویس یکی از سریع ترین خدمات DNS عمومی را ارائه می‌دهد. DNSPerf این سرویس را به عنوان سریعترین سرویس در جهان رتبه بندی کرده است و بهتر از Google Public DNS و VeriSign DNS است.

مشاغل و افراد هر دو می‌توانند از Cloudflare DNS استفاده کنند. این شرکت حفاظت کامل از حريم خصوصی را ارائه می‌دهد زیرا آدرس های IP ثبت نشده اند. این خدمات در دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ ارائه می‌شود.

امکانات:

DNS از طریق HTTPS (DoH)

پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل با Warp.

اتصالات IP4 و IPV6.

نقاط قوت:

سریعترین عملکرد DNS.

اتصالات IPV4 و IPV6 انعطاف پذیری را ارائه می‌دهند.

به دلیل سیاست عدم ورود به سیستم، حریم خصوصی کامل را ارائه می‌دهد.

امنیت اولیه اینترنت به دلیل پشتیبانی DNS از طریق HTTPS (DoH)

پشتیبانی موبایل ارائه شده – iOS و Android

نقاط ضعف:

فاقد ویژگی مسدود کردن تبلیغات است

بدون محافظت از بدافزار

حکم: Cloudflare یکی از سریعترین ارائه دهندگان خدمات DNS است. اما فاقد حفاظت امنیتی است، زیرا هیچ حفاظتی در برابر بدافزارها و سایت های فیشینگ وجود ندارد. علاوه بر این، ویژگی مسدود کردن تبلیغات ارائه نشده است.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://1.1.1.1/dns/

بهترین سرورهای DNS رایگان: Comodo Secure DNS

Primary DNS: 8.26.56.26 | Secondary DNS: 8.20.247.20

بهترین گزینه برای اینترنت ایمن برای مشاغل و خانواده ها با کنترل بیشتر در هر دستگاه و از هر مکان.

Comodo Secure DNS محافظت رایگان در برابر وبسایت های مخرب و کلاهبردار فراهم می‌کند. دسترسی سریع آن را به یکی از بهترین سرورهای DN برای بازی تبدیل می کند.

سرویس DNS دارای حفاظت لایه اول قوی است. همچنین اجرای سیاست های حفاظت از محتوا را در داخل و خارج از شبکه ارائه می‌دهد. این سرویس برای استفاده شخصی و تجاری عالی است. این سرویس رایگان DNS از استقرار سریع در سطح سازمانی پشتیبانی می‌کند.

امکانات:

حفاظت روشن و خارج از شبکه

محافظت از لایه اول

تحلیل تهدید

استقرار در سطح سازمانی

نقاط قوت:

رایگان برای حداکثر 300000 درخواست DNS در هر ماه.

نسخه پریمیوم از IP اینترنت، بلوک IP و سیاست های زیرشبکه پشتیبانی می‌کند.

رمزگذاری ترافیک DNS برای نسخه حرفه ای.

دید و نظارت مبتنی بر IP در بسته پلاتینیوم.

فیلتر کردن وب برای بیش از 80 دسته است.

نقاط ضعف:

نسخه پولی کمی گران است

بدون ویژگی بلوک تبلیغاتی

حکم: Comodo Secure DNS یکی از بهترین و سریع‌ترین سرورهای DNS است. این سرویس از تمامی دستگاه ها از جمله تبلت ها، دستگاه های اینترنت اشیا، لپتاپ ها و دسکتاپ ها پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال بهترین سرورهای DNS در نزدیک هستید، باید به شدت Comodo Secure DNS را در نظر بگیرید.

قیمت:

Gold: رایگان

Platinum: برای قیمت سفارشی تماس بگیرید.

لینک وبسایت:

https://www.comodo.com/secure-dns/

CleanBrowsing

Primary DNS: 185.225.168.168 | Secondary DNS: 185.228.169.168

بهترین گزینه برای خانواده ها برای ایجاد یک تجربه مرور اینترنت پاک و ایمن.

CleanBrowsing یکی از بهترین خدمات DNS رایگان است. این سرویس به والدین این امکان را می‌دهد که یک تجربه مرور ایمن برای فرزندان خود ایجاد کنند. فیلترهای رایگان محتوا را برای همه برنامه ها و مرورگرها مسدود می‌کند. والدین می‌توانند محتوای خاصی را مسدود یا اجازه دهند. آنها همچنین می‌توانند زمان دسترسی و نظارت بر فعالیت را کنترل کنند.

امکانات:

پاسخ تهی در پرسجوهای دامنه تقلبی.

پاسخ NXDOMAIN

وضوح DNS ایمن

اتصالات IPV4 و IPV6

دسترسی سفارشی

حکم: CleanBrowsing خدمات DNS رایگان و قابل اعتمادی را برای ایجاد یک تجربه اینترنتی امن و مناسب برای خانواده در خانه ارائه می‌کند.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://cleanbrowsing.org/filters/

Alternate DNS

Primary DNS: 76.76.19.19 | Secondary DNS: 76.223.122.150

بهترین برای خانواده ها برای محافظت در برابر سایت های فیشینگ و بدافزار به صورت رایگان.

DNS جایگزین در درجه اول یک ارائه دهنده خدمات جستجوی DNS است. همچنین از طریق مسدود کردن تبلیغات و ویژگی های محافظت از بدافزار امکان اتصال به اینترنت سریع و ایمن را فراهم می‌کند. می‌توانید از این سرویس برای مرور شبکه بدون تبلیغات مزاحم استفاده کنید. ارائه دهنده خدمات فهرست جامعی از سایت های جعلی و فیشینگ شناخته شده را نگهداری می‌کند.

امکانات:

مسدود کردن تبلیغات

در برابر سایت های تقلبی محافظت می‌کند

اتصال IPV6 (2602:fcbc::ad & 2602:fcbc:2::ad)

حکم: Alternate DNS یک سرویس مطمئن و سریع ارائه می‌کند. با انواع مرورگرها و دستگاه ها سازگار است.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://alternate-dns.com/

بهترین سرورهای DNS رایگان: AdGuard DNS

Primary DNS: 176.103.130.130 | Secondary DNS: 176.103.130.131

بهترین گزینه برای خانواده ها جهت دسترسی رایگان به اینترنت امن

AdGuard یک سرویس رایگان است که اتصال ایمن و مطمئن را فراهم می‌کند. DNS می‌تواند تبلیغات را هنگام مرور شبکه مسدود کند. علاوه بر این، برای خانواده ها بهترین است زیرا محتوای بزرگسالان را مسدود می‌کند. این سرویس هم برای برنامه ها و هم برای مرورگرهای وب کار می‌کند. در عین حال که ظاهر و عملکرد سایت را حفظ می‌کند، محتوای مزاحم را مسدود می‌کند.

امکانات:

ویژگی بلوک تبلیغاتی

محتوای بزرگسالان را مسدود می‌کند

سازگار با برنامه ها و مرورگرها

در برابر وبسایت های فیشینگ محافظت می‌کند

حکم: AdGuard دارای یک adblocker داخلی است که امکان دسترسی راحت به اینترنت را فراهم می‌کند.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://adguard-dns.com/en/welcome.html

Verisign

Primary DNS: 64.6.64.6 | Secondary DNS: 64.6.65.6

بهترین برای اتصال ایمن و قابل اعتماد به اینترنت به صورت رایگان.

Verisign یک DNS عمومی رایگان است که خدمات قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد. خدمات امنیت بالا و اتصالات قابل اعتماد را ارائه می‌دهد. این شرکت دارای 13 سرور معتبر است که ستون فقرات خدمات آن را تشکیل می‌دهند. سرورها اتصالات سریع و پایداری را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

امکانات:

بیش از 13 سرور DNS

بیش از 150 میلیون نام دامنه

اتصال خصوصی

حکم: Verisign یک DNS عمومی رایگان است که توسط مشتریان اجرا می‌شود. کاربران می‌توانند سایتی را ارسال کنند که پس از تایید در سراسر اینترنت به‌روز می‌شود. این امکان وجود دارد زیرا Verisign دسترسی مستقیم به ستون فقرات اینترنت دارد.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://www.verisign.com/en_US/security-services/public-dns/index.xhtml

OpenNIC

Primary DNS: 216.87.84.211 | Secondary DNS: 23.90.4.6

بهترین گزینه برای دسترسی نامحدود به اینترنت با دور زدن سانسور اینترنت در سطح جهانی به صورت رایگان.

OpenNIC یک ارائه دهنده DNS سریع و بدون سانسور است. در درجه اول برای دسترسی نامحدود به اینترنت استفاده می‌شود. این شرکت غیرانتفاعی توسط شبکه ای از داوطلبان که منابع سرور را ارائه می‌دهند اداره می‌شود. به کاربران لیستی از سرورهایی که به موقعیت مکانی آنها نزدیک هستند ارائه می‌شود.

امکانات:

دسترسی بدون سانسور به شبکه

سرورهای جهانی

حکم: OpenNIC یک اتصال اینترنتی بدون سانسور و قابل اعتماد فراهم می‌کند. اما ویژگی های امنیتی برای محافظت در برابر وبسایت های تقلبی ندارد. بنابراین، دانلود افزونه مرورگر یا نرم افزار آنتی ویروس برای مسدود کردن ردیاب ها، بدافزارها و تبلیغات ضروری است.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://www.opennic.org/

بهترین سرورهای DNS رایگان: Yandex DNS

Basic Primary DNS: 77.88.8.8 | Secondary DNS: 77.88.8.1

Safe Primary DNS: 77.88.8.88 | Secondary DNS: 77.88.8.2

Family Primary DNS: 77.88.8.7 | Secondary DNS: 77.88.8.3

بهترین برای دسترسی به اینترنت ایمن در روسیه و اروپای شرقی.

Yandex یک DNS قابل اعتماد و سریع است. از وبسایت های کلاهبردار و بدافزار محافظت می‌کند. علاوه بر این، محتوای بزرگسالان را فیلتر می‌کند و تجربه ایمن از مرور وب را ارائه می‌دهد. این سرویس همچنین در برابر بات نت ها و سرورهای کنترل محافظت می‌کند.

امکانات:

محتوای بزرگسالان را فیلتر می‌کند

محافظت در برابر بدافزار

حفاظت از بدافزار

حفاظت از ربات

حکم: Yandex محافظت عالی در برابر ویروس ها و سایت های فیشینگ ارائه می‌کند. این محافظت کافی را هم برای خانواده ها و هم برای مشاغل ارائه می‌دهد.

قیمت:

رایگان برای حداکثر یک میلیون پرسجو در هر ماه

هزینه 0.3205 دلار برای هر منطقه DNS ایجاد شده توسط کاربر در ماه.

لینک وبسایت:

https://dns.yandex.com/

DNS.Watch

Primary DNS: 84.200.69.80 | Secondary DNS: 84.200.70.40

بهترین برای دسترسی به اینترنت نامحدود و رایگان برای کاربران اروپایی

DNS.Watch یک سرور DNS سریع و قابل اعتماد مستقر در آلمان است. بهترین سرعت را برای افراد مقیم اروپای غربی ارائه می‌دهد. سرور به کمک های مالی متکی است، بنابراین هیچ انگیزه تجاری برای ذخیره یا فروش داده های شخصی ندارد.

امکانات:

سرورهای سریع اروپایی

بدون سیاست ورود

حکم: DNS.Watch با توجه به رایگان بودن آن، یک سرویس کلی DNS خوب است. اما فاقد ویژگی های امنیتی اولیه است زیرا هیچ بدافزار یا محافظت تبلیغاتی وجود ندارد.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://dns.watch/index

بهترین سرورهای DNS رایگان: Level3

Primary DNS: 209.244.0.3 | Secondary DNS: 209.244.0.4

بهترین برای کاربران شخصی و تجاری جهت دسترسی رایگان به اینترنت.

Level3، DNS عمومی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این شرکت سرورهای سریعی را برای مرور با ویژگی های امنیتی خوب ارائه می‌دهد. به طور خودکار به نزدیک ترین سرور هدایت می‌شود. اکثر سرورها به عنوان سرورهای DNS Verizon نشان داده می‌شوند، اما از نظر فنی اینطور نیست.

امکانات:

DNS عمومی

ارتباطات سطح بالا

سرورهای ایالات متحده

حکم:Level3 به اندازه برخی دیگر از ارائه دهندگان DNS مانند Google نیست. اما زیرساخت ها و خدمات قابل اعتماد دارد.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://www.publicdns.xyz/public/level3.html

Oracle Dyn

Primary DNS: 216.146.35.35 | Secondary DNS: 216.146.36.36

بهترین برای کاربران شخصی و تجاری برای مدیریت سوابق DNS وبسایت.

 

Oracle Dyn دارای سرورهایی است که در چهار منطقه جغرافیایی متنوع قرار دارند. از چندین نوع رکورد DNS پشتیبانی می‌کند. Dyn DNS که در سال 2016 توسط Oracle خریداری شد، یکی از سریع ترین شبکه های جهانی است که به عنوان یک DNS مدیریت شده و DNS ثانویه برای اتصال قابل اعتماد در دسترس است.

امکانات:

پشتیبانی از 9 نوع رکورد DNS

سرور در 4 مکان

ضبط و کنترل منطقه

750000 پرسجو در ماه

حکم: Oracle Dyn عملکرد قابل قبولی در سطح سازمانی ارائه می‌دهد. اما بسیاری از مردم از هزینه بالا و خدمات ضعیف به مشتریان شکایت دارند.

قیمت:

55 دلار در سال

آزمایشی: دارد  7 روز

لینک وبسایت:

https://dyn.com/

UncensoredDNS

Primary DNS: 91.239.100.100 | Secondary DNS: 89.233.43.71

بهترین برای دسترسی به اینترنت سریع و بدون سانسور در اروپا و ایالات متحده به صورت رایگان.

Uncensored DNS یک سرویس رایگان، سریع و ایمن است. یک سرور در ایالات متحده و سه سرور در اروپا دارد. ارائه دهندگان خدمات DNS داده ها را ثبت یا ذخیره نمی‌کنند و از حفظ حریم خصوصی کامل اطمینان می‌دهند. همچنین دارای ویژگی های امنیتی فراوانی مانند مسدود کردن تبلیغات و محافظت در برابر بدافزار است.

امکانات:

بدون سیاست ورود

نام میزبان مشترک

تغییر مسیر پنهان کردن URL

پشتیبانی از DNS پویا

حکم: Uncensored DNS یک سرور DNS سریع با حفاظت از حریم خصوصی بالا است. اما فاقد ویژگی فیلترینگ وبسایت پیشرفته برای مسدود کردن سایت های فیشینگ و بزرگسالان است.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://blog.uncensoreddns.org/

بهترین سرورهای DNS رایگان: Neustar Security Services

Primary DNS: 156.154.70.5 | Secondary DNS: 156.157.71.5

بهترین گزینه برای خانواده ها و کسب‌وکارها جهت مرور ایمن در اینترنت.

Newstar DNS با ارائه طیف وسیعی از گزینه های فیلتر قابل تنظیم، یک تجربه اینترنتی ایمن و قابل اعتماد را فراهم می‌کند. می‌توانید از بین سه فیلتر مختلف، از جمله محافظت از تهدید برای مسدود کردن بدافزار، محافظت از خانواده در برابر محتوای بزرگسالان و محافظت بدون فیلتر برای دسترسی به اینترنت ایمن بدون فیلتر، یکی را انتخاب کنید.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

https://www.publicdns.neustar/

GreenTeamDNS

Primary DNS: 81.218.119.11 | Secondary DNS: 209.88.198.133

بهترین برای محافظت در برابر بدافزار و محتوای بزرگسالان به صورت رایگان.

GreeTeanDNS یک ارائه دهنده خدمات DNS رایگان است. DNS برای استفاده خانگی و اداری مناسب است. از پیش پیکربندی شده است تا سایت های فیشینگ، بدافزارها، محتوای بزرگسالان و تبلیغات را مسدود کند. همچنین می‌توانید با انتخاب وبسایت های سفارشی، فیلترها را سفارشی کنید.

قیمت: رایگان

لینک وبسایت:

http://www.greentm.co.uk/

SafeDNS

Primary DNS: 195.46.39.39 | Secondary DNS: 195.46.39.40

بهترین برای فیلتر کردن محتوای وب جهت استفاده خانگی، غیرانتفاعی، آموزشی یا تجاری.

SafeDNS یک طرح خوب و ارزشمند ارائه می‌دهد. دارای فناوری فیلتر وب مبتنی بر هوش مصنوعی برای مسدود کردن ایمن است. طرح DNS رایگان بدافزار را مسدود می‌کند. اگر ویژگی های پیشرفته ای مانند مسدود کردن آهنگ ها و تبلیغات می‌خواهید، به سراغ طرح پولی بروید. فاقد ویژگی های حریم خصوصی است و داده های شخصی از جمله آدرس های IP را ثبت می‌کند.

قیمت:

Basic: رایگان

Business: ۱۵۰ الی ۶۰۰ دلار در سال

Education: ۳۰۰ دلار در سال

Nonprofit: ۱۵۰ دلار در سال

Home: ۱۹.۹۵ دلار در سال

دوره آزمایشی: ۱۵ روز

لینک وبسایت:

https://www.safedns.com/features

بهترین سرورهای DNS رایگان: Hurricane Electric

Primary DNS: 74.82.42.42 | Secondary DNS (IPV6): 2001:470:20::2

بهترین برای وبسایت های بزرگ، شبکه های فروشندگان و وبسایت های تجارت الکترونیک.

Hurricane Electric سرورهای اختصاصی را ارائه می‌دهد که به پایداری معروف هستند. DNS IP4و IP6 را در سطح جهانی ارائه می‌دهد. ارائه دهنده خدمات اینترنت همچنین برنامه های شبکه، حمل و نقل اینترنتی، خدمات میزبانی و مکان یابی مرکز داده را ارائه می‌دهد. این شرکت در کالیفرنیا سرور دارد.

قیمت:

Starter Virtual Host: ۹.۹۵ دلار در ماه

Enhanced Virtual Host: ۲۴.۹۵ دلار در ماه

Professional Virtual Host: ۵۹.۹۵ دلار در ماه

Enterprise Virtual Host: ۲۹۹.۹۵ دلار در ماه

دوره آزمایشی: ندارد

لینک وبسایت:

https://he.net/

نتیجه گیری

سرویس هایی که در این مقاله معرفی کردیم، بهترین گزینه های رایگان موجود در بازار هستند. برای دسترسی بدون سانسور به اینترنت به صورت رایگان استفاده از آنها توصیه می‌شود.

اگر به دنبال بهترین DNS رایگان برای بازی هستید، باید DNS عمومی Cloudflare و Comodo Secure DNS را در نظر بگیرید.

فرآیند تحقیق:

زمان صرف شده برای تحقیق درباره این مقاله: 8 ساعت طول کشید تا درباره بهترین سرورهای DNS تحقیق و بررسی کنیم تا بتوانید DNS ایمن را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

امتیاز 4/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT