بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار

بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار !

زمان مطالعه 2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات بالای خود شناخته می‌شود. بااین‌حال، افزایش جالب توجه قیمت بیت کوین برای مدتی کوتاه در شعبه آمریکایی صرافی بایننس، Binance.US، فراتر از نوسانات معمول این بازار بوده است. در این پست به بررسی بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار  می پردازیم.

بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار

روز گذشته طی یک ناهنجاری که فقط به صرافی Binance.US محدود شد، قیمت بیت کوین تا ۱۳۸ هزار دلار افزایش یافت. البته، این ناهنجاری مدت زیادی طول نکشید و قیمت بیت کوین تقریباً به همان سرعتی که افزایش‌یافته بود، کاهش پیدا کرد.

بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار

بیت کوین در بایننس ۱۳۸ هزار دلار

به گفته کارشناسان، این رویداد غیرعادی یک مسئله مهم را آشکار می‌کند و آن هم، بحران نقدینگی شدیدی است که گریبان‌گیر صرافی‌های رمزارزی شده است.

برای درک وخامت اوضاع، درک نقش نقدینگی در بازارهای مالی ضروری است. نقدینگی، نشان‌دهنده میزان خرید یا فروش یک دارایی بدون ایجاد تغییرات قابل‌توجهی در قیمت آن است. میزان نقدینگی در یک بازار با فعالیت خریداران و فروشندگان آن نسبت مستقیم دارد. در یک محیط با نقدینگی پایین، حتی سفارش‌های کوچک نیز می‌توانند باعث تغییرات قابل‌توجهی در قیمت شوند، مانند آنچه که در Binance.US رخ داد.

در هفته‌های اخیر، مشکل نقدینگی به یک نگرانی فزاینده برای Binance.US تبدیل شده است. در همین راستا، شرکت تحقیقاتی Kaiko گزارش داده که از زمان شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از بایننس و خروج گسترده بازارسازان و معامله‌گران از این پلتفرم، عمق بازار این صرافی که معیاری برای ارزیابی نقدینگی است، در مقایسه با ماه می ۷۸٫۸ درصد کاهش‌یافته است.

در همین حال، سهم بازار Binance.US در مقایسه با سایر صرافی‌های در دسترس برای مشتریان در ایالات متحده نیز کاهش یافته و از ۲۰ درصد در ماه آوریل، به ۱٫۵ درصد در حال حاضر رسیده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !