تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ اردیبهشت

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ اردیبهشت : نرخ بهره تغییر نکرد !

زمان مطالعه 2 دقیقه

همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر، در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه داشت. این کمیته اذعان کرد که پیشرفت در کاهش تورم در سال جاری متوقف شده و تا زمانی که تورم به طور پایدار به سمت هدف ۲ درصد کاهش نیابد، خبری از کاهش نرخ بهره نخواهد بود. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ اردیبهشت می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ اردیبهشت

تأثیر تصمیم فدرال رزرو بر بازار

قیمت بیت کوین (BTC) طی چند دقیقه پس از انتشار این خبر اندکی ​​افزایش یافت، اما همچنان تحت فشار فروش قرار دارد و با یک افت ۴ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر در محدوده ۵۷۷۵۰ دلار در نوسان است.

فدرال رزرو همچنین اعلام کرد که روند کاهشی اوراق قرضه خزانه‌داری در ترازنامه خود (انقباض کمی) را از ۶۰ میلیارد دلار به تنها ۲۵ میلیارد دلار در ماه می‌رساند. جوزف بروسلاس (Joseph Brusuelas)، اقتصاددان نوشت:

این حرکت احتمالاً موجب افزایش ریسک‌پذیری و قیمت دارایی‌ها خواهد شد.

با شروع سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رفت که روند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آغاز شود، اما این امیدها در چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته؛ زیرا تورم عملاً در چهار ماه اول سال کمی افزایش پیدا کرده است.

بررسی بازارهای سنتی مدت کوتاهی پس از اعلامیه اخیر فدرال رزرو، نشان می‌دهد که قیمت‌ها در بازار سهام تغییر اندکی داشته و بازده دلار و اوراق قرضه کمی کاهش یافته است. طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳۱۶ دلار در هر اونس رسیده، اما هنوز نسبت به رکورد ۲۴۰۰ دلاری خود که در اواسط آوریل به ثبت رسیده بود، ۴ درصد پایین‌تر است.

خروج سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین

جریان خروج سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین ایالات متحده در روز چهارشنبه، ۱ می، به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. این فشار فروش گسترده، درست پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم کاهش نرخ بهره به وقوع پیوست.

طبق داده‌های فارساید (Farside)، جریان خالص خروج سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در روز چهارشنبه ۵۶۳.۷ میلیون دلار بود. صندوق IBIT شرکت بلک‌راک (BlackRock) اولین جریان خروج سرمایه را از زمان آغاز به کار، با خروج ۳۷ میلیون دلار تجربه کرد. از سوی دیگر، صندوق FBTC شرکت فیدلیتی (Fidelity) با ۱۹۱ میلیون دلار و صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) با ۱۶۷ میلیون دلار، بیشترین میزان خروج سرمایه را به ثبت رساندند. همچنین برای اولین بار، همه ۹ صندوق ETF بیت کوین در ایالات متحده طی یک روز، خروج سرمایه را تجربه کردند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

همان‌طور که گفته شد، بیت کوین اخیراً فشار فروش شدیدی را تجربه می‌کند که باعث از دست رفتن برخی سطوح حمایتی شده است. در شرایط فعلی، حمایت بعدی بیت کوین در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در حدود ۵۲ هزار دلار است. چنانچه قیمت بیت کوین نتواند این حمایت را حفظ نماید، طبق گفته برخی از تحلیلگران بازار، ممکن است تا زیر ۵۰ هزار دلار و حتی ۴۲ هزار دلار سقوط کند.

در این میان، بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) هم روز چهارشنبه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند شکست حمایت ۶۰ هزار دلار، موجب سقوط بیت کوین به سطح بین ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار خواهد شد. این بانک به معامله‌گران توصیه کرده که در صورت رسیدن قیمت به محدوده ذکر شده، اقدام به خرید بیت کوین نمایند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT