تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

زمان مطالعه 3 دقیقه

سولانا (SOL) اخیرا شاهد تغییرات قابل‌توجهی در قیمت خود بوده و فعالان بازار مشتاقانه منتظر حرکت بعدی این ارز دیجیتال هستند. در این پست به تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند می پردازیم.

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

در زمان نگارش این خبر، قیمت سولانا در محدوده ۱۲۹ دلار قرار دارد که در مقایسه با کف قیمت خود در چرخه اخیر، یعنی ۸٫۲۸ دلار، بهبود باورنکردنی بیش از ۱،۴۸۰ درصد را نشان می‌دهد.

افزایش حجم معاملات سولانا به بالای ۱ میلیارد دلار در روزهای اخیر نیز نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و نقدینگی بازار است که می‌تواند به تغییرات بیشتر قیمت منجر شود.

سولانا در منطقه اشباع خرید است یا اشباع فروش؟

قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) سولانا در نزدیکی سطح ۳۵ نشان می‌دهد که فشار فروش به اندازه‌ای قوی نیست که آن را به وضعیتی کم‌ارزش‌تر سوق دهد و در عین حال، فشار خرید هم بقدری نیست که بتواند آن را به منطقه‌ اشباع خرید سوق ‌دهد. این بدان معنا است که سولانا در یک نقطه اوج بالقوه قرار دارد و منتظر یک کاتالیزور برای هدایت حرکت بعدی است.

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

این بی‌طرفی می‌تواند به چند سناریو اشاره کند:

تثبیت: فعالان بازار ممکن است بلاتکلیف باشند و این موضوع، به فاز تثبیت قیمت منجر شود؛ چراکه معامله‌گران هنوز به دنبال سیگنال‌های مهم برای حرکت بعدی هستند.

آماده‌سازی برای بریک آوت: خنثی بودن وضعیت RSI همچنین می‌تواند قبل از یک بریک آوت، در صورت پیروی از یک روند یا تأثیرگذاری عوامل خارجی بر احساسات سرمایه‌گذاران، رخ دهد.

فعالیت در شبکه سولانا همچنان در حال افزایش است!

امضاکنندگان منحصربه‌فرد تراکنش‌های سولانا در شش ماه گذشته به طور تصاعدی در حال رشد بوده است. نمودار زیر نشان می‌دهد که این روند در ۱۴ روز گذشته نیز مشاهده شده است. این تعداد در ۲۰ فوریه، تقریبا ۴۰۰ هزار در روز بود، ولی در ۴ مارس به حدود ۶۰۰ هزار رسید.

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

اگرچه این شاخص یک معیار ارزیابی قیمت نیست، اما نشان می‌دهد که کاربران به طور فعال از برنامه‌های سولانا استفاده می‌کنند که می‌تواند بر فعالیت شبکه و در نتیجه، بر قیمت SOL تأثیر بگذارد.

تعداد معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) سولانا نیز تصویر مشابهی را نشان می‌دهد. این رقم از سپتامبر ۲۰۲۳ به طور تصاعدی در حال رشد بوده و در ۱۴ روز گذشته افزایش یافته است.

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

در ۲۰ فوریه، تعداد معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا ۲٫۸۸ میلیون بود. این رقم در ۴ مارس به ۴٫۳۱ میلیون رسید و تنها در ۱۴ روز، ۶۶ درصد افزایش داشت.

افزایش تعداد معاملات نشان می‌دهد که کاربران زمان بیشتری را برای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا صرف می‌کنند و از آنجایی که اکثر توکن‌های راه‌اندازی شده در صرافی‌های غیرمتمرکز این شبکه با استفاده از SOL معامله می‌شوند، این موضوع نیز می‌تواند مستقیماً بر قیمت رمزارز سولانا تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی قیمت سولانا

بررسی نمودار ۵ دقیقه‌ای SOL/USD نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در سطح ۱۳۳ دلار با مقاومت مواجه است. اگر سولانا بتواند این مانع را از سر راه بردارد، روند صعودی آن می‌تواند ادامه یابد.

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

تحلیل قیمت سولانا ۱۶ اسفند

در مقابل و در صورت نزولی شدن روند، قیمت سولانا می‌تواند در محدوده ۱۲۸ دلار حمایت شود. در واقع، این سطح یک آستانه حیاتی است که می‌تواند جهت کوتاه مدت قیمت را تعیین کند.

قیمت سولانا هنوز حدود ۵۰ درصد از بالاترین رکورد تاریخی خود کمتر است. این موضوع نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در ماه‌های آینده فضای زیادی برای رشد دارد. با این حال، مواجهه با سطوح مقاومتی قوی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قبل از ثبت یک اوج سالانه جدید، یک فاز اصلاحی رخ خواهد داد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT