ثبت نام آزمون آیلتس

ثبت نام آزمون آیلتس در ایران

زمان مطالعه 2 دقیقه

آزمون آیلتس ، یک آزمون بین اللملی زبان برای سنجش مهارت های داوطلبان در زبان انگلیسی است. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یامهاجرت به انگلیس را دارند، ملزم به شرکت در این آزمون هستند. اعتبار بین المللی این آزمون بیشتر از سایر آزمون های زبان می باشد. به همین دلیل است که برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری اغلب کشورها باید نمره مورد قبول این آزمون را دریافت کرد. در این مقاله در رابطه با شیوه ثبت نام آزمون آیلتس در ایران توضیح داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

آزمون زبان آیلتس در دو قسمت عمومی و آکادمیک برگزار می شود. افرادی که تمایل به اپلای برای ادامه تحصیل دارند، باید در آزمون آکادمیک شرکت نمایند. افرادی که برای مقاصد دیگر اقدام به مهاجرت کرده اند، در بخش عمومی شرکت می نمایند.

این آزمون شامل ۴ مهارت است. این مهارت های شامل خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری می باشند. نمره ی این آزمون بین ۰ تا ۹ می باشد. سوالات آزمون به صورت های مختلفی هستند. سوالات به شکل گزینه ای، تصویری و حتی شفاهی طرح می شوند. برای دریافت ویزاهای مختلف باید نمره ی نهایی متقاضیان به سطح حداقلی مشخصی برسد. این نمره ی نهایی در واقع میانگین نمرات دریافتی از بخش های مختلف است.

ثبت نام در آزمون آیلتس در ایران

ثبت نام آزمون به صورت آنلاین انجام میشود. اما برای شرکت در آزمون لازم است به یکی از ۸ شعبه رسمی برگزار کننده مراجعه کنید. برخی از این شعبه ها زیرمجموعه های معتبر در شهر های مختلف دارند. یعنی علاوه بر ۸ شعبه اصلی در این مراجع نیز میتوانید در آزمون شرکت نمایید. معروف ترین مرکز برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

ثبت نام آزمون آیلتس
ثبت نام آزمون آیلتس

برای ثبت نام در آزمون باید به وب سایت my.ieltsessentials.com مراجعه نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری در این سایت می توانید اقدام به ثبت نام نمایید. ثبت نام طی مراحل زیر انجام می شود:

  • عنوان register for your IELTS test را سمت چپ تصویر بیابید و گزینه Book Now را انتخاب نمایید.
  • کشور، شهر و استان خود را انتخاب نمایید. سپس نوع آزمون مورد نظر خود را برگزینید.
  • سپس شعبه برگزاری که تمایل دارید در آن شرکت کنید انتخاب نمایید.
  • تاریخ برگزاری مناسب را انتخاب کنید. سپس روی دکمه ی continue کلیک کنید.
  • سپس وارد حساب کاربری خود شوید. گزینه terms and contitions را تایید کنید.
  • به مرحله پرداخت هزینه آزمون آیلتس می رسید که در ادامه توضیح داده می شود.

برگزاری آزمون آیلتس:

برگزاری تمامی مهارت های آزمون ممکن است در یک روز انجام نشود. به عنوان مثال شاید مهارت گفتاری با اختلاف یک هفته با سایر مهارت ها برگزار شود. اما معمولاً ۳ مهارت دیگر همزمان هستند.

هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون، به صورت ریالی پرداخت می گردد. یعنی برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس، نیازی به کارت های اعتباری خارجی مثل ویزا کارت یامسترکارت نخواهد بود. قیمت شرکت در آزمون بین ۲۱۵ الی ۲۴۰ دلار است. با توجه به اختلاف نرخ ارزهای دلار و ریال، گاهی داوطلبان برای شرکت در آزمون به کشور های همسایه مراجعه می کنند.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT