جایگزین OpenAI Sora

6 جایگزین OpenAI Sora که می توانید به صورت رایگان امتحان کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

ابزار متن به ویدئوی Sora OpenAI قرار است لحظه‌ای دیگر را به جهان ChatGPT بدهد و دلیل خوبی هم دارد. توانایی Sora برای تولید ویدئوی با کیفیت بالا از پیام های متنی قابل توجه هست اما بی سابقه نیست و هنوز به طور کامل راه اندازی نگردیده. بنابراین، اگر به دنبال جایگزین سورا هستید، به هر دلیلی، گزینه‌هایی برای انتخاب دارید.

1. Runway’s Gen-2

. رایگان: 125 اعتبار

. استاندارد: 15 دلار در ماه (12 دلار در صورت پرداخت سالانه) برای 625 اعتبار ماهانه

Runway’s Gen-2 بهترین چیزی را که با استفاده از Open AI’s Sora به دست می آورید، با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی چندوجهی برای تولید کلیپ های ویدئویی با استفاده از اعلان های متنی منعکس می کند.

قابلیت‌های Runway Gen-2 شامل توانایی آپلود تصاویر یا ویدئوها برای استفاده به عنوان مرجع برای کلیپ ویدیویی است که می‌خواهید تولید کنید. اینکه آیا Open AI’s Sora از ایجاد کلیپ های ویدئویی از تصاویر یا کلیپ های مرجع نیز پشتیبانی می کند، باید دید.

با قضاوت بر اساس کیفیت کلیپ های تولید شده توسط Sora که توسط OpenAI به اشتراک گذاشته شده است، Sora به عنوان یک تولید کننده متن به ویدئو با هوش مصنوعی بهترین Runway Gen-2 را می گیرد. با این حال، با توجه به سرعت توسعه در فضای هوش مصنوعی (و این واقعیت که Runway Gen-2 را حدود یک سال قبل از انتشار اولین پیش نمایش Sora راه اندازی کرد)، واضح هست که Sora و Runway Gen-2 از OpenAI (و نسخه های آینده آن) این کار را انجام خواهند داد. نبرد برای بهترین عنوان تولید کننده هوش مصنوعی متن به ویدئو.

2. Pika

. رایگان: 250 اعتبار اولیه (روزانه 30 واحد رایگان پس از اتمام اعتبار اولیه)

. استاندارد: 10 دلار در ماه (8 دلار در صورت پرداخت سالانه) برای 700 اعتبار ماهانه

Pika یکی دیگر از تولیدکننده‌های ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی هست که می‌تواند فیلم‌ها و انیمیشن‌های سه بعدی را از پیام‌های متنی و تصاویر ایجاد کند. Pika در برنامه وب و Discord در دسترس است. با این حال، پلتفرمی که استفاده می‌کنید کیفیت خروجی و ویژگی‌های اضافی را تعیین می‌کند که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برنامه وب به شما امکان می دهد مناطق خاصی را در کلیپ تولید شده خود تغییر دهید، بوم ویدئوی خود را گسترش دهید و همگام سازی lip را به ویدئوهای تولید شده خود اضافه کنید. این ویژگی ها در گزینه سرور Discord در دسترس نیستند.

با این حال، توصیه می‌کنیم گزینه‌های وب و Discord را امتحان کنید تا ببینید کدامیک نتایج بهتری به شما می‌دهد. کلیپ زیر در نسخه وب Pika با استفاده از همان دستور ویدئوی ویروسی “Lady Walking in Tokyo” توسط OpenAI Sora تولید شده است:

پیام: یک زن شیک پوش در خیابانی در توکیو که پر از نئون درخشان و تابلوهای متحرک شهری است قدم می‌زند. او یک کاپشن چرمی مشکی، یک لباس قرمز بلند و چکمه های مشکی پوشیده و یک کیف پول مشکی به همراه دارد. عینک آفتابی میزند. او با اعتماد به نفس و معمولی راه می رود. خیابان مرطوب و منعکس کننده است و جلوه ای آینه ای از نورهای رنگارنگ ایجاد می کند. بسیاری از عابران پیاده راه می روند. این ویدئو توسط مدل تبدیل متن به ویدیو ما، سورا، بدون تغییر تولید شده است. دوست دارید در ادامه با سورا چه چیزی بسازیم؟ *سورا هنوز در دسترس عموم نیست. ما پیشرفت تحقیقات خود را زود به اشتراک می گذاریم تا از فیدبک ها بیاموزیم و به مردم این احساس را بدهیم که قابلیت های هوش مصنوعی در افق چیست.

استفاده از همان اعلان (/create + prompt) در سرور Discord Pika نتیجه زیر را نشان داد:

فیلم

ما به شما اجازه قضاوت می‌دهیم که کدام بهتر می باشد، اما واضح است که Pika در مقایسه با کیفیت کلیپ‌های آنلاین تولید شده توسط Sora پیشرفت‌هایی دارد. با این حال، ویژگی های دیگر آن، مانند همگام سازی lip و انیمیشن تصویر، به آن برتری نسبت به Sora می دهد – حداقل در حال حاضر.

3. Pixverse

. رایگان

Pixverse جایگزین دیگری برای Open AI’s Sora است که به شما امکان می دهد ویدئوهای واقع گرایانه را با پیام های متنی ایجاد کنید. Pixverse همچنین دو پلتفرم برای ایجاد ویدئو ارائه می‌دهد: پلتفرم وب و سرور Discord.

پلتفرم وب Pixverse یک تجربه جامع‌تر از ایجاد ویدیو را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید تمام ویدیوهایی را که تولید می‌کنید، ایجاد، مشاهده، فیلتر و ویرایش کنید.

فیلم

ویدئوی بالا در نسخه وب Pixverse تولید شده است. در حالی که همیشه می‌توانید برای به دست آوردن نتایج بهتر دوباره تولید کنید (رایگان است!)، گزینه سرور Discord این مزیت را دارد که چهار کلیپ در یک حرکت تولید می‌کند. این به شما این امکان را می دهد که بدون بازسازی چندین بار بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در زیر یک نمونه تولید شده در سرور Discord آن می باشد:

فیلم

می توانید به سرور Discord Pixverse بپیوندید و کلیپ های خود را با استفاده از دستور /create تولید کنید. همچنین می توانید نسبت تصویر و پیام منفی (در صورت نیاز) را برای ویدئوهای خود انتخاب نمایید.

از نظر کیفیت، Pixverse در همان کلاس Pika است – پایین تر از Sora.

4. Kaiber

.رایگان: 100 اعتبار اولیه

.Explorer: 5 دلار در ماه برای 300 اعتبار.

Kaiber یک ابزار تولید ویدئو با هوش مصنوعی متمرکز بر هنرمند است که به شما امکان می دهد از تصاویر یا توضیحات متنی فیلم بسازید.

Kaiber همچنین از واکنش‌ پذیری صوتی پشتیبانی می ‌کند، به این معنی که می ‌توانید آهنگی را آپلود کنید و به هوش مصنوعی اجازه دهید ویدئویی مطابق با ریتم و حالت موسیقی تولید کند. همچنین می‌توانید طول، ابعاد، حرکات دوربین و فریم شروع ویدیوی خود را سفارشی نمایید. می توانید از Kaiber در وب یا از طریق برنامه های تلفن همراه آن استفاده کنید.

بزرگترین جذابیت Kaiber توانایی آن در تولید کلیپ هایی است که با ریتم صداهای آپلود شده مطابقت دارد. ویژگی های هنرمند محور آن نیز به مقابله با سورا کمک می کند. با این حال، از نظر رئالیسم کلیپ تولید شده، سورا همچنان واضح است.

فیلم

5. Synthesia

. رایگان: ویدیوی آزمایشی

. شروع: 29 دلار در ماه (22 دلار در صورت پرداخت سالانه) برای 10 دقیقه ویدئو.

Synthesia یک تولید کننده متن به ویدئو با هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد ویدئوهای مکالمه واقعی را از اسکریپت های متنی ایجاد کنید. می‌توانید از میان آواتارها، پس‌ زمینه‌ها و زبان‌های مختلف، ویدیوی خود را سفارشی نمایید.

تفاوت Synthesia با Sora در این هست که تصاویر را از ابتدا تولید نمی کند بلکه از فیلم های موجود استفاده می کند و آن را برای مطابقت با متن تغییر می دهد. Synthesia همچنین به ویدئوهای مکالمه محدود می شود، در حالی که Sora می تواند هر نوع ویدیویی را از متن تولید کند.

Synthesia جایگزین خوبی برای Sora برای ایجاد ویدئوهای جذاب و شخصی شده برای اهداف آموزشی، بازاریابی یا سرگرمی است.

6. Vidnoz

. رایگان: 1 دقیقه در روز

. شروع: 19.99 دلار (14.99 دلار با صورت‌حساب سالانه) برای 10 دقیقه ویدئوی بدون واترمارک

Vidnoz یکی دیگر از تولیدکنندگان ویدئو با هوش مصنوعی هست که ویدئوهای مکالمه را از اسکریپت های متنی ایجاد می کند. هوش مصنوعی Vidnoz از پردازش زبان طبیعی (NLP) و بینایی کامپیوتری برای ایجاد همگام‌سازی واقعی lip و حالات چهره برای آواتارها استفاده می‌نماید. همچنین می توانید ظاهر، لباس و لوازم جانبی آواتارها را سفارشی کنید.

Vidnoz AI از نظر عملکرد شبیه به Synthesia است، اما امکان سفارشی سازی بیشتری را هنگام ایجاد ویدیوی آزمایشی رایگان شما فراهم می کند. می‌توانید بین آواتارها و صداها انتخاب کنید، چیزی که Synthesia پشتیبانی نمی‌کند.

فیلم

اگر آنچه پس از راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI اتفاق افتاد، می‌توانید انتظار داشته باشید که پلتفرم‌های متن به ویدئوی هوش مصنوعی بیشتری معرفی شوند. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که Lumiere گوگل و Make-A-Video متا در دسترس عموم قرار گیرند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT