خرید راه حل ذخیره سازی ابری

7 عاملی که هنگام خرید راه حل ذخیره سازی ابری باید در نظر بگیرید

زمان مطالعه 6 دقیقه

انتخاب راه حل مناسب برای ذخیره سازی ابری ضروری است. قابل اعتماد بودن، قیمت و قابلیت اطمینان برخی از عوامل کلیدی هستند. در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید. خرید راه حل ذخیره سازی ابری و 7 نکته درباره آن را بخوانید.

مدتی است که ذخیره داده ها به صورت محلی در دستگاه شما راهی واضح برای ذخیره عکس ها، اسناد و ویدیوها بوده است. با این حال، جایگزینی با ذخیره سازی داده ها به صورت محلی این است که اگر دستگاه شما آسیب ببیند یا به سرقت برود، ممکن است به خطر بیفتد. این یک نگرانی حتی بزرگتر برای افرادی است که از خانه کار می کنند یا یک تجارت کوچک را اداره می کنند.

اینجاست که فضای ذخیره‌سازی ابری وارد می‌شود. پلتفرم‌هایی مانند Dropbox، Google Drive، OneDrive و iCloud برای پشتیبان‌گیری و ذخیره داده‌ها در خارج از سایت عالی هستند. اما قبل از اینکه بروید و روی هر یک از این راه حل ها سرمایه گذاری کنید، باید نیازهای خود را به دقت در نظر بگیرید تا تصمیم درستی بگیرید. از امنیت گرفته تا خدمات مشتری، در اینجا مواردی است که باید قبل از خرید راه حل ذخیره سازی ابری در نظر بگیرید.

1. ظرفیت و ویژگی های همکاری

به منظور صرفه جویی چند دلاری، می توانید به راحتی این اشتباه را مرتکب شوید که نیازهای ذخیره سازی خود را دست کم بگیرید. آیا فقط قصد دارید عکس های خود را به صورت ایمن ذخیره کنید یا به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند فایل های مهم تجاری شما را ذخیره کند؟ هر دو مورد استفاده کاملاً متفاوت هستند و به سطوح مختلف ظرفیت نیاز دارند.

همچنین باید مطمئن شوید که می توانید به راحتی و به سرعت فایل ها را با همکاران یا دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. اگر در حال خرید راه حل ذخیره سازی برای تیم خود هستید، مطمئن شوید که از ویژگی های همکاری پشتیبانی می کند. شما باید بتوانید با سهولت نسبی نظر دهید، محدود کنید یا به فایل های خاصی دسترسی داشته باشید و سایر کاربران را برچسب گذاری کنید.

2. امنیت و حریم خصوصی

 خرید راه حل ذخیره سازی ابری

خرید راه حل ذخیره سازی ابری

اگر با داده های حساس سر و کار دارید، امنیت و حریم خصوصی باید اولویت اصلی شما باشد. به دنبال خدماتی باشید که رمزگذاری سرتاسری را ارائه می دهند. این تضمین می کند که فقط شما به داده ها دسترسی دارید و ارائه دهنده یا هر شخص ثالثی نمی تواند فایل های شما را بخواند.

مطمئن شوید که داده ها هنگام انتقال بین دستگاه شما و سرویس ابری نیز رمزگذاری شده اند. مطمئن شوید که نحوه عملکرد پروتکل های رمزگذاری مانند TSL و SSL را درک می کنید، زیرا برای امنیت ذخیره سازی شما مهم هستند.

سرویس ذخیره سازی ابری شما همچنین باید دارای احراز هویت دو مرحله ای قوی، دسترسی مبتنی بر نقش و سیاست حفظ حریم خصوصی قوی باشد. بسیاری از ارائه دهندگان بزرگتر تحت بازرسی های امنیتی منظم توسط اشخاص ثالث قرار می گیرند، بنابراین مطمئن شوید که ارائه دهنده شما تحت این بررسی ها قرار می گیرد.

3. قیمت گذاری و طرح ها

سرویس هایی مانند Dropbox، Google Drive و حتی iCloud تقریباً همان ویژگی ها را ارائه می دهند. تفاوت به امنیت، اکوسیستم و از همه مهمتر قیمت گذاری برمی گردد. شما باید در مورد هزینه های پنهان شک داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که برنامه های قیمت گذاری شفاف هستند. بیشتر این هزینه‌های پنهان زمانی اعمال می‌شوند که از محدودیت‌های ذخیره‌سازی فراتر می‌روید.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که این فضای ذخیره‌سازی ابری بر برنامه‌های خاصی بیش از سایرین تأکید می‌کند. به عنوان مثال، بسیاری از آنها خواهند گفت که “طرح برتر” آنها بهترین ارزش است. این همیشه صدق نمی‌کند، زیرا اغلب می‌توانید از طرح رایگان یا طرح اولیه فرار کنید. با خرید مقداری فضای ذخیره سازی که واقعاً به آن نیاز دارید، می توانید از خرج کردن زیاد جلوگیری کنید.

4. تسهیلات پشتیبان گیری

 خرید راه حل ذخیره سازی ابری

خرید راه حل ذخیره سازی ابری

اکثر مردم فضای ذخیره سازی ابری را می خرند زیرا فضای بیشتری برای ذخیره فایل های مهم دارند. با این حال، به همان اندازه مهم است که سرویسی که به آن مراجعه می کنید دارای ویژگی های پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات قوی باشد. پشتیبان گیری باید منظم و خودکار باشد، بنابراین می توانید هر نوع اطلاعات از دست رفته را به راحتی بازیابی کنید.

همچنین باید بتوانید فایل هایی را که می خواهید به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید انتخاب و انتخاب کنید. برخی از سرویس‌ها به شما امکان می‌دهند از داده‌های دیگر برنامه‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، و می‌توانید به صورت دستی تنظیم کنید که هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید از آن داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه شود. بسیاری از ارائه‌ها نیز برنامه‌های بازیابی داده‌ها را ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما کمک کند فایل‌هایی را که به دلیل مشکلات سرور یا درایو خراب از بین رفته‌اند بازیابی کنید.

5. همگام سازی ویژگی ها

بهترین چیز در مورد محاسبات ابری این است که می توانید از راه دور بر روی هر نوع فایلی از هر دستگاهی کار کنید. در حالی که فضای ذخیره سازی ابری با رایانش ابری متفاوت است، مزایای مشابهی را ارائه می دهد. اکثر راه حل های ذخیره سازی ابری دارای همگام سازی چند دستگاهی هستند، به این معنی که تقریباً از هر دستگاهی می توانید به داده های خود دسترسی داشته باشید.

با این حال، استثناهایی در این مورد وجود دارد. برای مثال، در حالی که می‌توانید داده‌های iCloud خود را با رایانه شخصی ویندوز همگام‌سازی کنید، به یک برنامه جداگانه نیاز دارد که ممکن است کمی باگ باشد. به دنبال راه حل ذخیره سازی ابری باشید که از داده های شما در زمان واقعی در دستگاه های مختلف نسخه پشتیبان تهیه و همگام سازی کند. شما هرگز نمی دانید چه زمانی باید فایلی را از تلفن خود ارسال کنید و اگر فایل های شما بین دستگاه ها همگام سازی نشود، ممکن است دچار مشکل شوید.

6. پشتیبانی مشتری

 خرید راه حل ذخیره سازی ابری

خرید راه حل ذخیره سازی ابری

مهم است که ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی ابری که می‌خواهید داشته باشید، کانال ارتباطی قوی داشته باشد. ممکن است با مشکلات فنی، مشکلات اکانت یا صورت‌حساب یا حتی نقض‌های امنیتی مواجه شوید. در تمام این سناریوها، شما باید بتوانید در اسرع وقت به دنبال کمک فنی باشید.

اگر سرویس ذخیره‌سازی ابری دچار خرابی یا قطعی شد، ممکن است لازم باشد با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید تا به‌روزرسانی‌هایی در مورد وضعیت، زمان‌های حل تخمینی برآورد شده و راه‌حل‌ها دریافت کنید.

یک ترفند در اینجا این است که پشتیبانی مشتری یک سرویس ذخیره سازی ابری را قبل از خرید آن آزمایش کنید. به سادگی به وب سایت سرویسی که در نظر دارید سر بزنید و به دنبال نماد چت پشتیبانی مشتری باشید. روی آن کلیک کنید و سعی کنید با یک نماینده در تماس باشید. این به شما چیزهای زیادی در مورد مصلحت آنها در حل مسائل مشتری می گوید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید خواندن نظرات است. در حالی که آنها به شما در قضاوت در مورد چگونگی عملکرد یک سرویس ذخیره سازی ابری به طور کلی کمک می کنند، آنها همچنین به شما می گویند که چگونه ارائه دهنده به مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند پاسخ داده است.

7. رابط کاربر پسند

شما به طور روزانه با سرویس ذخیره سازی ابری خود در تعامل خواهید بود، بنابراین یک رابط کاربری دوستانه و آسان مهم است. رابط باید دارای داشبوردی با طراحی خوب باشد که میزان استفاده از فضای ذخیره‌سازی، فایل‌های اخیر و اطلاعات پشتیبان‌گیری را نشان دهد. همچنین باید بتوانید به راحتی فایل ها را از کامپیوتر خود مستقیماً به رابط بکشید و رها کنید.

به دنبال فیلترهای جستجوی موثر و مرتب‌سازی باشید. قابلیت جستجوی قوی به شما کمک می‌کند تا به سرعت فایل‌ها یا پوشه‌های خاصی را در فضای ذخیره‌سازی ابری خود پیدا کنید، حتی اگر حجم زیادی از داده دارید. فیلترها به مرتب‌سازی فایل‌ها بر اساس نوع، تاریخ، اندازه و تاریخ کمک می‌کنند، بنابراین می‌توانید فایل‌های مختلف را به راحتی مدیریت کنید. به غیر از آن، مطمئن شوید که نوتیفیکیشن‌های به‌موقع در مورد اشتراک‌گذاری فایل، به‌روزرسانی‌ها و محدودیت‌های فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید تا مطلع بمانید.

فضای ذخیره سازی ابری آینده است

فضای ذخیره‌سازی ابری به ما نگاهی می‌اندازد که با همکاری راه دور و سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل امکان‌پذیر است. توانایی ارسال چند گیگابایت فایل با یک لینک ساده چیزی غیر قابل باور نیست. تا زمانی که می دانید به دنبال چه چیزی باشید، در انتخاب یک ارائه دهنده ذخیره سازی ابری قابل اعتماد مشکلی ندارید.

بسیاری از این راه حل ها مقیاس پذیر، مقرون به صرفه هستند و امنیت بیشتری را ارائه می دهند. با توجه به آن، گاهی اوقات ذخیره اطلاعات مهم در فضای ابری قابل اعتمادتر است. مطمئناً قابل اعتمادتر از هارد دیسکی است که در نهایت می تواند از کار بیفتد. امنیت و قابلیت اطمینان بهتر تنها تعدادی از مزایایی است که با رایانش ابری به دست می آورید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT