راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا

راهنمای گام به گام راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا (2023)

زمان مطالعه 18 دقیقه

زمانی که باب مک کلور قصد داشت تا کسب و کار خانوادگی خود، یعنی McClure’s Pickles را ارتقا دهد، فضای تجاری مشترکی را در یک کارخانه توفو پیدا کرد و شروع به آغاز کار خود در این حوزه نمود، با این حال، باکتری‌ های سالم موجود در هوای کارخانه، سبب تخمیر دانه های سویای داخل مواد غذایی شدند و کل مواد از بین رفت. راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا را در ادامه توضیح داده ایم.

نقد کردن درآمد ارزی

خرید با ویزا کارت

با توجه به سرگذشت این کارآفرین، می توان نتیجه گرفت که هر صنعتی مشکلات خاص خود را دارد. اما صنعت غذا می تواند به عنوان یکی از پر دردسرترین صنایع نیز شناخته شود.

خطر برخی از عوامل مانند عواقب قانونی، کاهش موجودی و تاریخ انقضا و زنجیره تأمین که می تواند تحت تاثیر هر چیزی از آب و هوا گرفته تا باکتری های سالم موجود در هوا باشد، در این صنعت افزایش می یابد. اما برای برخی، هیچ چیز بهتر از تهیه غذای عالی و ارائه آن به افراد نیست.

اگر آماده پذیرش چالش هستید و می خواهید رویای خود را برای راه اندازی یک تجارت مواد غذایی محقق کنید، پس جای درستی آمده اید.

این راهنمای گام به گام به شما می آموزد که چگونه می توانید مواد غذایی را به صورت آنلاین بفروشید و با کسب مشاوره تخصصی در مورد قوانین مواد غذایی، این امکان را دارید تا درآمد خود را در این صنعت افزایش دهید.

درباره قوانین مواد غذایی تحقیق کنید

دانستن نحوه فروش آنلاین غذا با درک قانون و بهترین شیوه های نگهداری مواد غذایی شروع می شود.

به طور معمول، اولین قدم برای شروع یک کسب و کار، رسیدن به یک ایده عالی است و در تجارت مواد غذایی، درک پیچیدگی قوانین مواد غذایی قبل از شروع کار بسیار مهم است.

هنگام تهیه و فروش آنلاین غذا، نحوه نگهداری و حفظ کیفیت مواد غذایی همیشه یک نگرانی بوده است. سازمان‌ های دولتی برای اطمینان از وجود ایمنی عمومی، صنعت غذا را به دقت تنظیم و نظارت می ‌کنند، اما این مسئولیت بر عهده صاحب کسب ‌و کار است که به قوانین پایبند باشد و در مورد کیفیت وسواس داشته باشد.

تنها وقتی که تکالیف خود را انجام دهید، مجوزهای مناسب را دریافت کنید و همه چیز را با دقت پیگیری کنید، می توانید انتظار نتیجه خوب را داشته باشید. گلنفورد جیمسون، وکیل مواد غذایی، می گوید، در صورتی که به بهداشت مواد غذایی توجه نکنید، دولت می تواند شما را به زندان بیندازد، تمام محصولات شما را بگیرد و آن‌ها را نابود کند، کسب و کار شما را تعطیل کند، یا جریمه بزرگی به شما بدهد. بازرسان مواد غذایی معمولاً به شما توصیه‌ های عاقلانه و رایگانی را ارائه می ‌دهند تا مطمئن شوید محصول خوب و بهداشتی را به مشتریان خود ارائه می‌ کنید.

گلنفورد جیمسون، وکیل مواد غذایی :

اگر محصول شما پیچیده است یا نیاز به مجوز دارد مانند گوشت، ماهی و برخی محصولات کشاورزی، ممکن است نیاز داشته باشید تا با یک وکیل با تجربه در صنعت غذا مشورت کنید. اگرچه هزینه اولیه ممکن است برای یک صاحب کسب و کار تازه کار بالا باشد، اما می تواند از عواقب پرهزینه تر آن جلوگیری کند.

با این حال، گلنفورد می‌گوید: «با درک این موضوع که یک چارچوب نظارتی گسترده و قابل توجه وجود دارد، اگر بخواهید به تنهایی در بخش‌های قانونی کسب و کار خود فعالیت کنید، روش‌ های مناسبی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می پردازیم:

از مواد غذا به درستی نگهداری کنید : نحوه نگهداری صحیح غذاها و مواد مختلف را بیاموزید و روش های مختلف را به کار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که آنچه لازم است را انجام می دهید تا مردم با خوردن غذای شما بیمار نشوند.

  • بررسی زنجیره تأمین : از تأمین کنندگان خود سوال بپرسید و ارجاعات را دریافت کنید.
  • برای آزمایش محصولات خود با یک آزمایشگاه کار کنید : آزمایشگاه‌ ها می‌ توانند به شناسایی و ردیابی عناصری که ممکن است باعث واکنش‌ های آلرژیک شوند، به شما کمک کنند.
  • سوابق و اسناد را به صورت کامل آماده کنید : همه مواد غذایی که تهیه می کنید را به طور کامل زیر نظر داشته باشید.
  • با بازرس مواد غذایی همکاری کنید : بازرسان مواد غذایی اینجا هستند تا مسائل را شناسایی کرده و شما را برای موفقیت آماده کنند.
  • بیمه داشته باشید : مطمئن شوید برای زمان هایی که ممکن است با مشکل رو به رو شوید، تحت پوشش هستید.

توجه: هر کشور و منطقه از نظر قوانین مواد غذایی و الزامات مجوز متفاوت است و برخی از صنایع مانند لبنیات و الکل ممکن است مشمول قوانین خاصی باشند. برای کسب اطلاعات مربوط به کسب و کار و منطقه خود، حتما با یک وکیل مشورت کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: جایگاه خود را پیدا کنید

بهترین ایده های کسب و کار آنلاین در بسیاری از موارد، از یک علاقه یا یک سرگرمی متولد می شوند. در مورد فروش مواد غذایی هم همینطور است. به عنوان مثال، اگر از توت فرنگی هایی که در حیاط خلوت خود پرورش داده شده اند برای دوستان و خانواده مربا درست می کنید، نقطه شروع خوبی برای آغاز یک کسب و کار است. در این حالت شما فرآیند تهیه را می دانید و تجربه درست کردن و آزمایش دستور العمل ها را داشته اید.

به عنوان مثال باب مک کلور و برادرش جو با مادربزرگشان لالا، اولین ترشی های خود را درست کردند و این دستور غذایی خانوادگی او بود که در نهایت الهام بخش کسب و کارشان، McClure’s Pickles بود.

ایده های کسب و کار مواد غذایی

یک راه حل ایده آل برای کشف یک ایده عالی، یافتن شکاف در بازار است. بسیاری از ایده های سودآور کسب و کار مواد غذایی با حل یک مشکل یا رفع نیازهای یک بازار خاص شروع می شود.

برای کشف ایده های جدید، می توانید از دسته بندی های زیر کمک بگیرید :

  • محصولات سفارشی یا تولید محصولات جدید
  • غذاهای لذیذ، صنایع دستی و فینگرفودهای کوچک
  • تهیه مواد غذایی بر اساس برخی محدودیت های غذایی، بدون آلرژی، بدون گلوتن
  • مواد اولیه ارگانیک، طبیعی و تجارت منصفانه تایید شده
  • غذاهای گیاهی، حلال
  • رژیم های پرطرفدار: پالئو، کتو یا کم کربوهیدرات
  • موارد دیگر: ویدیوهای غذا، دستور العمل ها، کیت های غذا، و کتاب های آشپزی

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: ایده هایی برای مبتدیان

اگر در زمینه مواد غذایی تازه کار هستید، به ایده های تجاری کوچک و آسانی که نیاز به سرمایه گذاری کم، تجهیزات حداقلی و چالش های حمل و نقل و محدودیت های قانونی کمتری دارند، نگاه کنید.

برای این کار می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • آب نبات
  • تنقلات بسته بندی شده
  • محصولات کنسرو و ترشی
  • سبزیجات خشک
  • کیت مواد خوب پخته شده
  • آجیل و دانه های فله
  • مواد اولیه (آرد و …)
  • فروش مجدد محصولات ساخته شده توسط فروشندگان دیگر
  • قهوه و چای

به عنوان مثال چارلی کابدیش سیزده ساله از خانه خود آب نبات هایی درست می کند و می فروشد. تقریباً پنج سال است که از راه ‌اندازی کسب و کار او می گذرد و این شغلی است که او هنوز هم می ‌تواند از آشپزخانه خانگی خود آن را اداره کند.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: تحقیقات بازار

اگر ایده ای دارید، بهتر است ابتدا آن را آزمایش کنید تا ببینید که ایده خوبی برای اجرا است یا خیر. آیا بازاری برای این محصول وجود دارد؟ اگر بازار اشباع شده است، محصول شما چگونه می تواند از سایرین متفاوت باشد؟ آیا مشتری بکری وجود دارد؟ تحقیقات بازار شما باید شامل بررسی قوانین حاکم بر صنعت خاصی که می خواهید در آن فعالیت داشته باشید، باشد. آیا فروش آنلاین محصول و ارسال آن امکان پذیر است؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که پیش از اقدام به ایجاد کسب و کار باید به آن‌ها پاسخ دهید :

  • آیا فروش آنلاین محصول شما در منطقه ای که در آن فعالیت می کنید یا قصد ارسال آن را دارید قانونی است؟
  • آیا محصول شما شکننده است؟ چه بسته بندی خاصی برای محافظت از آن مورد نیاز است؟
  • آیا تاریخ انقضا و ماندگاری محصول غذایی شما موضوعی بسیار چالش برانگیز است؟
  • آیا محصول شما به یخچال نیاز دارد؟

در مورد مدل کسب و کار خود تصمیم بگیرید

راه های زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار در صنایع غذایی وجود دارد، از تأمین مواد اولیه به تولیدکنندگان تا افتتاح رستوران خود شما می توانید موارد مختلفی را انتخاب نمایید. اما اگر می خواهید غذا را به صورت آنلاین بفروشید، دو مدل کسب و کار اصلی وجود دارد.

تولید محصولات غذایی برای فروش

این مدل کسب و کار به تولید مواد غذایی در یک تجارت خانگی یا تجاری و فروش مستقیم آن به مصرف کنندگان (DTC) اشاره دارد. شما ممکن است انتخاب کنید که زنجیره تأمین کامل را اداره کنید و شخصاً در تولید مشارکت داشته باشید یا با یک سازنده شخص ثالث کار کنید که دستور العملی را مطابق با مشخصات شما تولید و بسته بندی می کند. در این مدل، می‌ توانید کانال ‌های فروش خود را گسترش دهید و عمده ‌فروشی به مغازه‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: تهیه و فروش مجدد مواد غذا

این مدل شامل فروش مجدد و نظارت بر محصولات برندهای دیگر تحت نظر خودتان است. ممکن است یک پیشنهاد منحصر به فرد (USP) در زمینه فروش مواد غذایی که در حال حاضر وجود دارند، داشته باشید و به عنوان مثال قصد داشته باشید تا بهترین نوع محصول در زمینه خردل را در سراسر جهان به فروش بگذارید، برای این کار نیاز به یک بیزنس مدل کامل و کارآمد خواهید بود. از طرفی، ممکن است از dropshipping استفاده کنید تا محصولات برند دیگری را به بازار جدیدی بیاورید.

توجه: بیشتر این مقاله در مورد مشاغل تولید مواد غذایی کاربرد دارد. اگر به دنبال مدیریت محصولات غذایی موجود و شروع ساختن برند خود هستید، پیشنهاد می کنیم مرحله 6 را مطالعه کنید.

مواد تشکیل دهنده منبع

گلنفورد جیمسون، وکیل مواد غذایی، بر این باور است که تولیدکنندگان همیشه باید زنجیره تأمین را دنبال کنند. گلنفورد می ‌گوید: «زنجیره تأمین را دنبال کنید، همیشه بسته بندی را با توجه به قوانین موجود انجام دهید و با شرکت‌ های قابل اعتماد کار کنید.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید محصولی تولید کنید که دارای برچسب ارگانیک باشد، مطمئن شوید که تأمین کننده مواد اولیه شما گواهینامه مناسب را بر روی بسته بندی خود داشته باشد. داشتن یک رابطه خوب با تأمین کننده می تواند سبب افزایش اعتماد شود.

از جمله نکاتی که باید در این مسیر به آن‌ها توجه داشته باشید عبارت اند از :

  • هنگامی که به تازگی شروع به کار کرده اید و گروه های کوچکی از مواد را تولید می کنید، ممکن است خرید مواد اولیه از فروشگاه هایی مانند Costco یا Sam’s Club مقرون به صرفه باشد.
  • سعی کنید ارتباط خوبی با افراد برقرار کنید. در صنایع خاص، یافتن تأمین کنندگان ممکن است به معرفی شفاهی و شخصی متکی باشد.
  • از طرف دیگر، برای کالاهایی مانند کاکائو و دانه‌های قهوه، به دنبال توزیع‌ کننده یا دلالی باشید که مستقیماً با کشاورزان کار می‌ کند.
  • برای خرید عمده مواد اولیه با سایر تولیدکنندگان کوچک همکاری کنید.

مدل تولید غذای خود را تعیین کنید

ایجاد یک آشپزخانه حرفه ای ممکن است در ابتدا امری غیر قابل دسترس باشد، اما بسیاری از شرکت های تعاونی امکان اشتراک گذاری فضا را ارائه می دهند. اگرچه McClure’s Pickles از یک آشپزخانه خانوادگی شروع شد، اما در همین آشپزخانه خانگی بود که به طور مداوم خود را ارتقا دادند تا به پیشرفت های بزرگی دست یابند.

باب می ‌گوید: «وقتی برای اولین بار شروع به کار کردیم، آشپزخانه ‌ای را اجاره کردیم که اجاق گاز بزرگ‌تری داشت، و با دوستانمان تماس می ‌گرفتیم و می ‌گفتیم: «هی، اگر بیایی با آن ترشی درست کنی، من در آخر هفته برایت پیتزا می ‌خرم.»

این شرکت در نهایت در فضای کارخانه ای به مساحت 20000 فوت مربع به کار خود ادامه داد که البته هنوز هم در آنجا کار می کند. McClure’s یک مثال عالی از چگونگی افزایش تولید در حین رشد است. شروع از تسهیلات خانگی یک راه کم خطر برای آزمایش مدل کسب و کار شما است.

فروش غذا از منزل

برخی از اقلام غذایی را می توان به طور قانونی مستقیماً از آشپزخانه داخلی تولید کرد و فروخت، اما باید به مقررات مربوط به محصول انتخابی خود توجه کنید. در ایالات متحده، FDA از شما می ‌خواهد که کسب و کار خانگی خود را به عنوان یک تسهیلات ثبت کنید. ممکن است لازم باشد برخی امکانات خانه خود مانند تهویه بهتر را ارتقا دهید. مطمئن شوید که مجوز لازم برای فروش غذا از خانه را کسب می کنید و سپس اقدام به کار نمایید.

اجاره کردن فضا از آشپزخانه های تجاری به صورت مشترک

شما می توانید فضایی را در آشپزخانه های تجاری به صورت مشترک اجاره کنید که بسته به نیازهای تولیدی خود می توانید اجاره آن را به صورت ساعتی یا ماهانه پرداخت کنید. مزایای این کار عبارتند از:

  • کاهش هزینه ها : در این روش شما نیازی به خرید تجهیزات از ابتدا ندارید.
  • کاغذبازی کمتر : این تسهیلات قبلاً به عنوان فضای تجاری ثبت شده و دارای بیمه مناسب می باشد.
  • فضای مشترک : قرار گرفتن در معرض سایر صاحبان مشاغل کوچک به شما امکان می دهد از دیگران یاد بگیرید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: برند خود را بسازید

ساختن برند با یک داستان عالی و یک دیدگاه قوی شروع می شود. از طرفی، فروش آنلاین غذا یک امر چالش برانگیز است. از آنجایی که مشتریان نمی توانند از محصول شما نمونه برداری کنند، برندسازی در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی بسته بندی، عکاسی، وب سایت، صفحه محصول و محتوا همه باید به بهترین شکل باشند تا داستان شما را بیان کنند و به مشتریان کمک کنند تا تصور بهتری از محصول شما داشته باشند.

نکته: از آنجایی که بسته بندی در این صنعت بسیار حیاتی است، به استخدام یک طراح برای کمک به نیازهای خود فکر کنید.

ساختن یک برند با پاسخ دادن به چند سوال در مورد اینکه می خواهید مشتریان و جهان چگونه آن را درک کنند شروع می شود. باب می ‌گوید: «ما نام و هویت خود را انتخاب کردیم، همه چیز از برچسب، ظاهر، احساس و متن باید به برند مرتبط باشد.

قوانین بسته بندی و برچسب گذاری

در ابتدای راه باید قوانین بسته بندی هر کشور یا منطقه ای که محصولات خود را می فروشید را درک کنید. هر کشور الزامات برچسب گذاری خاص خود را دارد که ممکن است شامل تاریخ های انقضا، اطلاعات تغذیه ای، هشدارهای آلرژی زا و کشور مبدا باشد. اگر قصد دارید محصول خود را به خارج از مرزها ارسال کنید، حتما قوانین کشور مقصد را در مورد برچسب زدن بررسی کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: محاسبات لازم را انجام دهید

بررسی کنید که واقعاً هزینه راه اندازی یک تجارت مواد غذایی چقدر است؟ اگر بخواهید یک رستوران یا فروشگاه مواد غذایی فیزیکی باز کنید، هزینه های اولیه شما می تواند بیش از 200000 دلار باشد. اما راه های زیادی برای شروع با هزینه های بسیار کمتر وجود دارد.

تولیدکنندگان کوچک که مشاغل خانگی را راه‌ اندازی می‌ کنند، در ابتدای مسیر خود هزینه های بسیار کمتری متقبل خواهند شد و پس از آن نیز با رشد کسب و کار می توانند به فضاهای تجاری بروند.

بدون اجاره نامه های گران قیمت یا هزینه های پرسنل، شما می توانید به طور واقع بینانه فروش آنلاین غذا را تنها با چند صد دلار برای پوشش مواد تشکیل دهنده، هزینه های وب سایت و بازاریابی و بسته بندی شروع کنید..

اگر امکان راه اندازی کسب و کارتان از خانه وجود ندارد، هزینه ماهانه یک تسهیلات تجاری را هنگام محاسبه هزینه های راه اندازی کسب و کار، در نظر بگیرید. تهیه امکانات اولیه ممکن است گران باشد، اما بسیاری از شرکت ‌ها، آشپزخانه ‌های مشترک را با هزینه های معقول، به کارآفرینان ارائه می ‌دهند.

محصولات غذایی خود را قیمت گذاری کنید

اکثر کارآفرینان، صرف نظر از محصولی که می فروشند، به این موضوع توافق نظر دارند که قیمت گذاری سخت است. درواقع، هیچ فرمول قیمت گذاری وجود ندارد که مناسب همه باشد. برای قیمت گذاری شما باید هزینه های خود را اعم از ثابت و متغیر بدانید.

دانیل پیشنهاد می کند که در ابتدا از سود صرف نظر کنید تا محصول خود را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهید. او می‌گوید: به مرور زمان، این صرفه‌جویی در هزینه‌ ها نتیجه مثبتی خواهد داشت.

اما باب فلسفه متفاوتی دارد، او می گوید : اگر به ارزش محصول خود اعتقاد دارید، بر اساس آن قیمت گذاری کنید. او روی قیمت گذاری McClure ثابت قدم است. او می ‌گوید: «ما ارزان‌ ترین محصول موجود نیستیم، بنابراین باید برای محصولی که واقعاً منحصر به ‌فرد است رقابت کنیم، در غیر این صورت شما به یکی از کالاهای دیگر تبدیل می ‌شوید.”

حاشیه سود برای مشاغل مواد غذایی نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، مثلاً این که چه چیزی می فروشید یا چگونه و کجا آن را می فروشید. حاشیه رستوران معمولاً کمتر از 10٪ است، در حالی که خدمات مربوط به غذاهای بسته بندی شده ممکن است تا 40٪ حاشیه داشته باشد.

مدیریت موجودی

برند Grain Zero محصولاتی را ارائه می دهد که حاوی مواد طبیعی و بدون مواد نگهدارنده هستند. ماندگاری بیشتر محصولات این شرکت تنها پنج تا شش ماه است. بنابراین، موجودی باید هر یک تا دو هفته یکبار تغییر کند.

در عین حال، اگرچه ترشی مک کلور ماندگاری طولانی تری دارد، اما باب می خواهد مطمئن باشد که مشتریان محصول او را تا حد امکان تازه و سالم دریافت می کنند. به همین دلیل، استراتژی شرکت در موجودی، تولید کم بوده است.

او می گوید: «این یک عمل شعبده بازی است و ما همیشه با پیش بینی نیازهایمان بهتر می شویم. ما باید کارهای زیادی برای توجیه اجرای یک تولید انجام دهیم و همچنین اطمینان حاصل کنیم که تقاضای کافی در پشت آن وجود دارد تا واقعا بتوانیم موجودی را به فروش بگذاریم.»

برای رشد و توسعه محصول برنامه ریزی کنید

McClures با تمرکز بر کیفیت محصول خود، تکمیل و تکرار دستور غذای منحصر به فرد، به موفقیت دست یافت. ایده های کم خطر در مرحله بعدی قرار گرفتند. به عنوان مثال، طعم جدیدی با عنوان Bloody Mary پس از آن که محصول به موفقیت نسبی دست پیدا کرده بود، ایجاد شد.

در ابتدا، توسعه McClures در پاسخ به بازخورد مشتریان انجام شد. با این حال، از آن زمان، توسعه محصول پیچیده‌ تر شده است و این شرکت برای حرکت بعدی خود به داده ‌ها متکی است.

باب مک کلور، بنیانگذار مک کلور :

اگرچه شرکت ما هنوز عاشق تعامل با مشتریان و شنیدن ایده های آن‌ها هستند، اما همه ایده ها مانند طلا نیستند. قبل از اینکه این ایده را وارد بازار کنید، باید مطمئن شوید که برای آن به خوبی برنامه ریزی کرده اید.

گسترش محصولات شرکت در حوزه های دیگر

برای برند غذایی خود، اقلام مکمل را در نظر بگیرید تا دسترسی خود را فراتر از بازار محلی گسترش دهید، میانگین سفارش را افزایش دهید و برند خود را شناخته تر کنید، برای این کار می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید :

  • فروش اجناس مارک دار مانند لباس، تی شرت، و لیوان
  • کارت هدیه
  • محصولات غذایی مکمل
  • وسایل مربوط به آشپزخانه و سرو مانند پیش بند، تخته برش، و حوله چای
  • کتاب‌های دستور غذا، کتاب‌های الکترونیکی، یا محتوای دستور پخت

زمانی که ویل یونگ در یوتیوب پیشرفت کرد و هزاران دنبال کننده در کانال آشپزی وگان خود جمع کرد، برای کسب درآمد آماده شد. اکنون او کلاس ‌های آشپزی، کتاب‌ های الکترونیکی و فیزیکی آشپزی خود را از طریق فروشگاه آنلاین خود می‌ فروشد.

یک سیستم حمل و نقل کارآمد را تنظیم کنید

حمل و نقل مواد غذایی چالش های زیادی را به همراه دارد، به خصوص هنگام حمل و نقل به خارج از کشور این چالش ها بیشتر هم می شوند. گلنفورد می‌گوید: «زمانی که شما در حال صادرات غذا هستید، یک سری غذا وجود دارد که صادرات آن‌ها تحت قوانین کالا تنظیم می‌شود. “آن‌ها قوانین خاص خود را دارند.” بررسی کنید که آیا محصول شما تابع قوانین خاصی در کشورهایی است که به آن و از آنجا ارسال می کنید یا خیر.

همچنین محدودیت های احتمالی که ممکن است در کشور مقصد روی محصولات ایجاد شوند را در نظر بگیرید. از نظر فنی، هنگامی که محصولات در جریان حمل و نقل قرار می گیرند، مسئولیت آن‌ها با خریدار خواهد بود، اما سیستم ضعیف خدمات مشتری می تواند برای تجارت شما بد باشد. با آگاهی از قوانین مربوط به حمل و نقل مواد غذایی می توانید این سیستم را بهبود بخشید.

بسته بندی و حمل اقلام شکننده یا فاسد شدنی

بسیاری از مواد غذایی شکننده هستند یا در بسته بندی های شکننده بسته بندی می شوند. به این ترتیب، آن‌ها ممکن است شامل قوانین حمل و نقل خاصی شوند تا در برابر شکستگی از آن‌ها با خوبی محافظت شود. هنگام تعیین نرخ حمل و نقل و جابجایی، هزینه اضافی مواد، وزن حمل و نقل و زمان پرسنل را در نظر بگیرید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: سفارش و تحویل

اگر کالایی دارید که نمی ‌توانید آن را از طریق پست ارسال کنید، روش های جایگزینی را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌ دهند غذا را به صورت آنلاین بفروشید. در آغاز همه ‌گیری کرونا، بسیاری از خرده‌ فروشی ‌ها به فروش آنلاین غذا روی آوردند و به جای خرید در فروشگاه، امکان خرید از وب سایت ها را فراهم کردند.

کانال های فروش خود را انتخاب کنید

بهترین راه برای راه اندازی یک کمپانی مواد غذایی، فروش آنلاین از طریق وب سایت خودتان است. این روش به شما امکان کنترل کامل بر برند و مالکیت لیست مشتریان خود را می دهد. با این حال، دستیابی به مخاطبان هدف در یک فروشگاه آنلاین کمی دشوارتر از یک بازار است، بنابراین پیشنهاد می کنیم در حین رشد، کانال های فروش دیگری را نیز کشف کنید.

ساخت وب سایت

ظاهر و احساس وب سایت شما مانند برندسازی و نحوه بسته بندی، یک امر مهم برای کمک به تأثیرگذاری بر مشتری است. در برخی موارد، حتی ممکن است اولین برداشت بازدیدکننده از برند شما، صفحه وب سایت شما باشد.

محتوای وب سایت

از محتوای مناسب برای توصیف جزئیات طعم و بافت محصول خود استفاده کنید. توضیحات آنلاین محصول باید به طور کامل شامل اطلاعات مواد تشکیل دهنده و آلرژی باشد. عکاسی محصول نیز در اینجا از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین مواردی مانند نظرات مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و دستور العمل هایی که شامل محصول می شوند را در صفحه محصول خود در نظر بگیرید.

حتی اگر وب سایت شما بخش عمده ای از فروش شما را تأمین نمی کند، مهم است که آن را به عنوان ابزاری برای ارتباط با مشتریان و بیان داستان خود پرورش دهید. باب می‌گوید: «ما 5000 فروشگاه در سراسر جهان داریم، اما هنوز یک گروه اصلی از مشتریانمان را از وب‌ سایت به دست می آوریم، آن‌ها هر سال خرید می ‌کنند، دوست دارند ببینند چه کار می‌ کنیم.”

ایجاد یک وب سایت از ابتدا ممکن است کمی دلهره آور باشد، به خصوص اگر در کد نویسی استعدادی نداشته باشید، اما خبر خوب این است که شما مجبور نیستید. با استفاده از پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک، مانند Shopify، می ‌توانید بدون نیاز به تجربه فنی به سرعت یک سایت راه ‌اندازی کنید.

عکاسی از غذا

عکاسی جذاب از مواد غذا می تواند اطلاعات زیادی را در مورد محصول شما به مشتری بگوید. می‌توانید عکس ‌های خود را به کمک یک عکاس حرفه ای که در سبک و نورپردازی غذا تجربه دارد، ثبت کنید. عکاسی از غذا می تواند به دلایل مختلفی دشوار باشد.

برای صفحات معرفی محصول، سعی کنید عکس های محصولات غذایی را در پس زمینه ای تمیز بگیرید. عکس های شما باید شامل نشان دادن بسته بندی از چندین زاویه و ارائه جزئیات نزدیک محصول برای نشان دادن بافت و رنگ آن باشد.

از روش های متنوع بازاریابی استفاده کنید

بازاریابی یکی از مهمترین جنبه های اداره یک کسب و کار است و درواقغ یکی از بزرگترین مباحث یادگیری برای کارآفرینان تازه کار هنگام راه اندازی یک تجارت مواد غذایی به شمار می آید. در زمینه فروش آنلاین غذا، مهم است که داستان خود را چگونه بیان می کنید و مشتریان چگونه با آن ارتباط برقرار می کنند. اگر آن‌ها نمی توانند غذای شما را بچشند تا بفهمند غذای شما خوب است، باید از حواس دیگر آن‌ها برای کسب اعتماد استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین شما مکانی عالی برای شروع است. سرمایه گذاری در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند به رتبه فروشگاه شما در موتورهای جستجو برای عبارات مرتبطی که مخاطبان هدف شما جستجو می کنند کمک کند.

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: بازاریابی محتوا و اجتماعی

McClure درصد قابل توجهی از سایت خود را به جامعه اختصاص می دهد و محتوای با کیفیت، دستور العمل ها (تولید شده توسط خود و مشتری) و فراخوان های اجتماعی مهم را در آن قرار می دهد.

رسانه های اجتماعی برای گسترش برند بسیار مهم هستند. باب می گوید: «رسانه اجتماعی جایی است که مصرف کننده نهایی را می توانید در آن جذب کنید. ما می‌ خواهیم با جامعه خود درگیر باشیم زیرا می دانیم که این روش امروزه بسیار دقیق تر و کارآمد تر است.»

بازاریابی آفلاین

با توجه به ماهیت محصول خود، مهم است که برند خود را با استفاده از روش های سنتی و یا آفلاین نیز به مردم بشناسانید :

  • با شرکت در بازارهای کشاورزان، محصول را به افراد محلی معرفی کنید
  • یک فروشگاه پاپ آپ راه اندازی کنید
  • برای میزبانی یک رویداد غذایی با رستوران ها یا سایر برندهای مکمل شریک شوید
  • یک شام خصوصی برای اینفلوئنسرها برگزار کنید
  • به‌ طور دوره ‌ای مشتریان را به بازدید از کارخانه یا فرآیند تهیه خود دعوت کنید
  • نام تجاری خود را در یک نمایشگاه غذا و نوشیدنی به نمایش بگذارید

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا: سایر ایده های بازاریابی مواد غذایی

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا

راه اندازی فروشگاه آنلاین غذا

ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق در حوزه مواد غذایی به تلاشی مداوم برای هدایت مشتریان به فروشگاه تجارت الکترونیک متکی است. همانطور که الگوریتم‌ ها تغییر می ‌کنند و پلتفرم‌ های اجتماعی جدید پدیدار می ‌شوند، ایجاد فهرست مشتریان بسیار مهم می شود. برای این کار شما می توانید یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید و در ازای یک آدرس ایمیل، تخفیف یا هدیه ارائه دهید.

سایر تاکتیک های بازاریابی برای جذب مشتری:

  • محصول را برای اینفلوئنسرهای مواد غذایی ارسال کنید
  • با برندهای مکمل برای اجرای یک تبلیغ یا توسعه محصول شریک شوید
  • بررسی و محتوای تولید شده توسط کاربر
  • مسابقه یا هدایایی را در شبکه های اجتماعی ارائه دهید
  • محتوای دستور غذا را فقط به مشترکین ارائه کنید.
  • دیگر خبری از ایده های تجاری نیمه کاره نیست

فروش آنلاین غذا امروزه آسان تر از هر زمان دیگر است. از آنجایی که شرکت های ارائه دهنده مواد غذایی که به صورت مستقیم با مصرف کننده (DTC) در ارتباط هستند، به طور فزاینده ای در حال کسب محبوییت هستند و همه روزه فناوری های تجارت الکترونیک جدیدی به وجود می آیند، زمان آن فرا رسیده است که به ایجاد یک کسب و کار سودده فکر کنید. رویای خود را بسازید و عشق خود به آشپزی را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید.

McClure بیش از یک دهه پس از راه‌ اندازی، ده‌ها نفر را استخدام کرده است که محصول او را ساخته و به هزاران مشتری و شریک خرده ‌فروشی در سراسر جهان می‌ فرستند. اگرچه باب نمی تواند با اطمینان بگوید که همه چیز را در مورد کسب و کار فروش مواد غذایی فهمیده است، اما سفر او یک سفر پربار بوده است.

او می‌گوید: «برخی چالش‌ ها به اندازه ‌ای بزرگ هستند که ممکن است شما را بشکنند، اما نحوه استفاده از آن‌ها به عنوان یک تجربه چیزی است که واقعاً باعث ایجاد یک داستان موفقیت‌ آمیز عالی می‌ شود. اگر از کاری که به عنوان کارآفرین انجام می ‌دهید درس نگیرید، واقعاً رشد نخواهید کرد.»

امتیاز 3.2/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT