فروش آنلاین عکس

فروش آنلاین عکس: 18 وب سایت برای فروش عکس شما (2022)

زمان مطالعه 18 دقیقه

توانایی کسب درآمد آنلاین به عنوان یک عکاس با فروش عکس های خود به صورت آنلاین همه چیز در مورد استفاده از خلاقیت در قلب کار شما و استفاده از آن برای کسب درآمد از استعدادهای شما است.

نقد کردن درآمد ارزی

زمانی که هر کسی با جدیدترین آیفون و دسترسی به نرم‌افزار ویرایش عکس رایگان می‌تواند خود را عکاس خطاب کند، سخت به نظر می‌رسد، اما موفقیت برای اکثر سازندگانی که به کارآفرینی روی می‌آورند به سه چیز بستگی دارد:

  • پیدا کردن جایگاه خود
  • ساختن مخاطب
  • ایجاد چندین جریان درآمد غیرفعال

این راهنما برخی از چیزهایی را که باید در مورد نحوه فروش آنلاین عکاسی خود بدانید، با منابعی که به شما کمک می‌کند بهترین راه برای فروش آنلاین عکس‌ها را پیدا کنید، مانند سایت‌های فروش آنلاین که می‌توانید عکس‌های خود را در آن فهرست کنید، بررسی می‌کند.

صدور مجوز یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای «فروش» عکس‌های شما به صورت آنلاین به برندها، ناشران یا هر کسی است که ممکن است علاقه‌مند به استفاده از عکس‌های شما برای اهداف خود باشد.

و این کلید اینجاست. شما باید به عقب کار کنید و به این فکر کنید که چگونه عکس های شما می تواند توسط یک برند یا ناشر استفاده شود. عکس‌های همه‌کاره‌ای که ایده‌ها را بیان می‌کنند، معمولاً محبوب هستند، به‌ویژه زمانی که دارای سوژه‌های انسانی باشند.

سایت های عکس استوک زیادی برای انتخاب وجود دارد. بیایید به مکان های برتر برای فروش آنلاین عکس نگاه کنیم:

1.Alamy

Alamy متنوع ترین مجموعه عکس استوک جهان را با بیش از 215 میلیون عکس استوک، وکتور، ویدیو و تصاویر پانوراما 360 درجه دارد. شما می توانید هر چیزی را از تصاویر روزمره گرفته تا سوله های خاص بفروشید. این پلتفرم بیش از 60000 مشارکت کننده در سراسر جهان و بیش از 110000 خریدار دارد. همچنین اپلیکیشنی به نام Stockimo ارائه می‌کند که در آن می‌توانید عکس‌های آیفون را بفروشید و از سلفی‌های خود پول بیشتری کسب کنید.

Alamy ماهانه به مشارکت کنندگان پرداخت می کند و ساختار پرداخت ساده و کاربرپسندی دارد. اگر تصاویر شما انحصاری با Alamy باشد، 50٪ از فروش مستقیم را دریافت می کنید. تصاویر غیر انحصاری Alamy 40٪ از کل فروش مستقیم را دریافت می کنند. همچنین هیچ قرارداد بلندمدتی با آلامی وجود ندارد.

2.فروش آنلاین عکس در 500px

px Licensing500 (که قبلا px Prime500 بود) هاست میلیون‌ها عکاس است که از طریق سایت عکاسی سهام خود، px500، عکس‌ها را آنلاین می‌فروشند. شرکای توزیع آن به بیش از یک میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می دهند و گزینه اصلی برای محتوای خلاق هستند. تمام محتوای ارسال شده به سایت بدون حق امتیاز است، به این معنی که دارای مجوز برای استفاده نامحدود و دائمی است و قیمت بر اساس اندازه فایل است.

px500 همچنین یک پلتفرم مبتنی بر جامعه برای عکاسان آماتور و حرفه ای است. شما می توانید سایر عکاسان را دنبال کنید، عکس های خود را در بازار آنلاین آنها فهرست کنید و در مسابقات Photo Quest برای دریافت جوایز شرکت کنید. شما می توانید تا 60 درصد حق امتیاز بر روی تصاویر اختصاصی و 30 درصد پورسانت برای عکس های غیر انحصاری دریافت کنید.

شروع کار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اکانت کاربری ایجاد کنید، عکس‌های خود را ارسال کنید، فروشگاه خود را مجاز کنید، و فرم‌های مربوط به هر تصویر را پر کنید، از جمله نسخه‌های مربوط به مدل و مسئولیت – سپس شروع به فروش کنید!

3.فروش آنلاین عکس در SmugMug Pro

چه یک عکاس جدید باشید و چه حرفه ای، SmugMug می تواند به فروش آنلاین عکس های شما با یک نمونه کار زیبا، پلتفرم فروش و ابزارهایی برای کمک به رشد شما کمک کند. SmugMug به شما امکان می دهد 85% از سود را بین قیمتی که تعیین کرده اید و قیمت های چاپ پیش فرض SmugMug نگه دارید.

فرض کنید یک چاپ 7×5 را به قیمت 10.79 دلار می فروشید. اگر قیمت پیش‌فرض SmugMug 0.79 دلار باشد، نشانه‌گذاری برای آن چاپ 10 دلار است. در این صورت شما 8.50 دلار را به عنوان سود نگه می دارید. با این حال، باید برای عضویت ماهانه ثبت نام کنید که حداقل 200 دلار در سال در طرح نمونه کارها هزینه دارد، اگرچه این طرح به شما امکان می دهد به هزاران ابزار تجارت الکترونیک برای کمک به فروش آنلاین عکس ها دسترسی داشته باشید.

4.Shutterstock

Shutterstock که ساده ترین راه برای فروش آنلاین عکس برای برخی در نظر گرفته می شود، یک وب سایت عکاسی پیشرو برای فروش آنلاین عکس است. این پلتفرم در 15 سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار به جامعه خود پرداخت کرده است و می تواند عکس های شما را توسط میلیون ها مشتری مشاهده کند.

Shutterstock به عنوان یک سایت خرد در نظر گرفته می شود که در آن عکس ها ارزان تر و غیر انحصاری هستند و راه اصلی برای افزایش بارگیری، کمک به مقدار زیادی از تصاویر است که می توانند به عنوان استعاره های بصری استفاده شوند. انتظار کسب درآمد زیادی در اینجا نداشته باشید، اما اگر فقط یاد می گیرید چگونه عکس های استوک بفروشید، مکان خوبی است.

پرداخت ها بر اساس درآمد شما در طول زمان است و از 20٪ تا 30٪ متغیر است. همچنین یک برنامه وابسته وجود دارد که در صورت معرفی عکاسان یا مشتریان جدید می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

5. iStock Photo

iStock Photo انشعاب خرد سهام شرکت Getty Images است. تفاوت عمده بین این دو این است که عکس‌های شما در iStock غیر انحصاری هستند، به این معنی که می‌توانید عکاسی خود را با آژانس‌های دیگر نیز بفروشید. با این حال، این بدان معنی است که شما کمیسیون بسیار کمتری نسبت به عکس های اختصاصی دریافت می کنید. بسته به انحصاری یا غیر انحصاری بودن عکس ها، کمیسیون از 15٪ تا 45٪ متغیر است.

نرخ های انحصاری فعلی، طبق گفته شرکت مادر Getty، به شرح زیر است:

6.فروش آنلاین عکس در Etsy

اگر می خواهید عکس ها را به صورت آنلاین بفروشید، باز کردن یک فروشگاه عکاسی Etsy ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. شروع کار آسان است: می‌توانید چاپ‌ها را به سرعت بفروشید، و ساختار هزینه هم به نفع عکاسان حرفه‌ای و هم برای عکاسان مبتدی است. Etsy تنها 5٪ از قیمت تراکنش را می گیرد که شامل هزینه حمل و نقل شما می شود. اگر از طریق Etsy Payments پرداخت می‌کنید، پس از فروش چاپ، 3% + 0.25 دلار کارمزد پردازش پرداخت را نیز دریافت می‌کند.

تفاوت بین Etsy و سایر مکان‌ها برای فروش آنلاین عکس در این است که بیشتر مردم برای جستجوی تصاویر استوک نمی‌آیند. شما می‌خواهید روی طراحی‌ها و مارکتینگ فروشگاه Etsy خود سرمایه‌گذاری کنید تا بیشترین بهره را از پلتفرم ببرید. با این حال، با یک کاهش کوچک از هر فروش، ممکن است ارزش انرژی شما را داشته باشد.

اگر می خواهید در مورد نحوه فروش عکس در Etsy اطلاعات بیشتری کسب کنید، این راهنما را بخوانید.

7. Getty Images

Getty Images در بالاترین سطح سایت های عکاسی استوک قرار دارد. این برندها و ناشرانی را که به دنبال تصاویر انحصاری با کیفیت بالا یا یافتن سخت هستند برای مجوز جذب می کند. این پلتفرم همراه با سایت میکرواستاک خود، iStock، بیش از 1.5 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.

استانداردهای نحوه فروش آنلاین عکاسی خود در اینجا به عنوان یک مشارکت کننده به طور قابل پیش بینی بالاتری از بسیاری از سایت های عکس سهام دیگر است. با این حال، نرخ ارسال عکس‌های باکیفیت با مجوز گتی ایمیج از 20 درصد شروع می‌شود و می‌تواند به 45 درصد برسد.

8.فروش آنلاین عکس در Stocksy

Stocksy یک سایت محبوب عکاسی استوک میان رده است که بهترین راه برای فروش آنلاین عکس برای بسیاری از ناشران و خلاقان است. تبدیل شدن به یک مشارکت‌کننده استوکسی، پرداخت‌های بالایی را ارائه می‌دهد—عکاسان می‌توانند 50 درصد حق امتیاز در مجوزهای استاندارد و 75 درصد حق امتیاز در مجوزهای تمدید شده دریافت کنند—اما همه عکس‌ها 100 درصد انحصاری هستند، به این معنی که نمی‌توانید از آن‌ها در سایر وب‌سایت‌های عکس استوک استفاده مجدد کنید.

Stocksy همچنین یک تعاونی متعلق به هنرمندان است، به این معنی که شما مالکیت بخشی از کسب و کار را به دست می آورید و می توانید به کنترل جهت آن کمک کنید. وقتی تعاونی مازاد داشته باشد، مشارکت‌کنندگان نیز می‌توانند در قالب بازده حمایتی مشارکت در سود دریافت کنند. مبالغ بر اساس مشارکت شما در تعاونی از طریق فروش عکس ها و/یا فیلم شما تعیین می شود.

اگر علاقه مند به فروش عکس در Stocksy هستید، سؤالات متداول برنامه مشارکت کننده آن را بررسی کنید.

9. Can Stock Photo

بیش از 92000 عکاس یاد گرفته‌اند که چگونه عکس‌های شما را با Can Stock Photo به صورت آنلاین بفروشند. ساختارهای پرداخت متفاوتی از درصد تا مبالغ ثابت وجود دارد، و Can Stock به ازای هر 50 عکسی که ارجاع شما به فروش می رساند، 5 دلار به شما می دهد. هنگامی که عکس‌ها را در Can Stock Photo می‌فروشید، عکس‌های شما را برای فروش در Fotosearch، یک آژانس عکاسی سهام، نیز فهرست می‌کند.

10. Adobe Stock

Adobe Stock یکی از بهترین مکان‌ها برای فروش رایگان عکس‌ها به صورت آنلاین است، زیرا وقتی عکس‌ها را برای فروش در اینجا فهرست می‌کنید، در سایت سهام Fotolia نیز در دسترس هستند. اگر قبلاً از مجموعه Adobe برای پروژه‌های خلاقانه دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید تصاویر، ویدیوها، وکتورها یا تصاویر خود را مستقیماً از Adobe Lightroom CC و Adobe Bridge CC و از طریق وب به Adobe Stock اضافه کنید.

با فروش عکس‌ها در Adobe Stock، می‌توانید به میلیون‌ها خریدار دسترسی پیدا کنید و با بزرگترین جامعه خلاق جهان در برنامه‌های مورد علاقه‌شان آشنا شوید. و شما می توانید 33% پورسانت بابت عکس هایی که از طریق آن می فروشید دریافت کنید.

11.فروش آنلاین عکس در Twenty20

Twenty20 به عنوان ابزاری برای عکاسان اینستاگرام شروع به کار کرد تا تصاویر خود را به برندها بفروشند. اکنون این یک سایت عکاسی قوی است که در آن می توانید عکس ها را به صورت آنلاین بفروشید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. از سه راه می توانید کسب درآمد کنید:

. کسب 2 دلار برای هر عکس مجوز

. کسب جوایز نقدی از چالش های عکس

. دریافت 100٪ پورسانت از هر برندی که شما را برای عکسبرداری برنامه ریزی شده استخدام می کند

با Twenty20، می‌توانید عکس‌ها را در برنامه آن بفروشید یا عکس‌ها را در صفحه وب‌سایت خود در دامین برند آپلود کنید. در هر صورت، مکانی عالی برای فروش آنلاین تصاویر و کسب درآمد آنلاین با انجام کاری که دوست دارید است.

12. Depositphotos

Depositphotos یک بازار جهانی و آنلاین برای محتوای بصری با کتابخانه ای با بیش از 150 میلیون فایل و مشتری از بیش از 200 کشور جهان است. Depositphotos دارای بیش از 100000 مشارکت کننده از سراسر جهان است و مورد اعتماد شرکت های بین المللی پیشرو از جمله برادران وارنر است. TripAdvisor، Subaru، و بیشتر. کمیسیون ها بر اساس تجربه و وضعیت مشارکت کننده در پلتفرم، و همچنین نوع حل و فصل و مجوز است و بین 34 تا 42 درصد متغیر است.

13.فروش آنلاین عکس در Dreamstime

برای نزدیک به 20 سال، Dreamstime تصاویری با کیفیت بالا به مشتریان در بازار خلاق ارائه می دهد – از مشتریان مستقل در بخش خصوصی گرفته تا شرکت های Fortune 500. آژانس سهام ورزش بیش از:

. 31 میلیون عضو ثبت نام شده

.600000 عکاس مشارکت کننده

.144 میلیون عکس، تصویر، کلیپ ‌پارت و وکتور

.20 میلیون بازدید کننده ماهانه وب سایت منحصر به فرد

Dreamstime پرداخت سخاوتمندانه ای را به مشارکت کنندگان ارائه می دهد. با این حال، به تعهد بیشتری نیاز دارد، بنابراین دقیقاً ساده ترین راه برای فروش آنلاین عکس نیست. شما باید حداقل 70 درصد از نمونه کارها را حداقل به مدت شش ماه در سایت داشته باشید. اما مشارکت‌کنندگان غیرانحصاری می‌توانند ۲۵٪ تا ۵۰٪ درآمد داشته باشند و عکس‌های انحصاری ۲۷.۵٪ تا ۵۵٪ کمیسیون دارند. همچنین می‌توانید برای ارجاع‌ها، هم از طرف مشارکت‌کننده و هم از طرف خریدار، پول بیشتری کسب کنید.

14. EyeEm

EyeEm بیشتر بر روی تبلیغات استوک عکاسی تمرکز می کند و اگر به دنبال حضور در فضای عکاسی تجاری هستید، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای فروش آنلاین عکس تبدیل می کند. همچنین می‌توانید برای عکس‌برداری توسط مارک‌هایی مانند Airbnb، Spotify و سایر مارک‌های بزرگ رزرو کنید.

این انجمن از بیش از 25 میلیون عکاس و فیلمبردار از بیش از 150 کشور پشتیبانی می کند و برای هر عکس فروخته شده 50٪ کمیسیون ارائه می دهد.

15. 123RF

123RF یک بازیگر بزرگ در صنعت عکاسی استوک است. تمام محتوای موجود در این پلتفرم غیر انحصاری است، بنابراین می توانید در وب سایت های دیگر نیز بفروشید. به علاوه، 123RF عکس های شما را به بیش از پنج میلیون خریدار در 44 کشور و به 17 زبان مختلف عرضه می کند. پس از تبدیل شدن به یک مشارکت کننده، می توانید برای هر مجوز فروخته شده بین 30٪ تا 60٪ درآمد کسب کنید.

16.فروش آنلاین عکس در Foap

Foap توسط جامعه بیش از سه میلیون خلاق تعریف شده است. چه بخواهید یک عکاسی حرفه ای آپلود کنید (یا سعی کنید از فروش عکس های خود پول در بیاورید!)، می توانید از برنامه Foap برای فروش عکس های خود استفاده کنید.

Foap راه های مختلفی را برای فروش آنلاین عکاسی خود به همکاران ارائه می دهد:

. 5 دلار برای هر عکس فروخته شده

. 100 تا 2500 دلار برای ماموریت ها، که در آن برندها یک عکس کوتاه ارسال می کنند و برای برنده شدن آثار جایزه نقدی تعیین می کنند.

. فروش آنلاین عکس از طریق پلتفرم های شریک مانند Adobe و Alamy

اگر می‌خواهید بهترین راه برای فروش آنلاین عکس به برندهایی مانند KraftHeinz، Nivea، Heineken و موارد دیگر را بدانید، Foap گزینه‌ی عالی برای شماست.

17. فروش آنلاین عکس در Zenfolio

Zenfolio فروش آنلاین عکس ها را برای مبتدیان و حرفه ای ها آسان می کند. شما می توانید یک وب سایت برای نمایش کارهای خود، جذب مشتریان جدید و فروش آنلاین عکس های خود بسازید. بعلاوه، گزینه های چاپ عکس و محصول دیجیتال را با کارمزد 7 درصد ارائه می دهد. با این حال، شما باید یک اشتراک ماهانه با Zenfolio داشته باشید که از 5 دلار در ماه شروع می شود.

18. Pixieset

Pixieset بسته کاملی را برای اشتراک‌ گذاری، تحویل و فروش آنلاین عکس‌ها به عکاسان ارائه می‌دهد. با Pixieset، می توانید به راحتی یک فروشگاه آنلاین زیبا برای فروش چاپ های عکاسی، محصولات و موارد دیگر با تکمیل خودکار ایجاد کنید.

Pixieset به شما کنترل کامل بر فروشگاه خود می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قیمت فروش محصولات خود را تعیین کنید و عکس های خود را بازاریابی کنید. برای طرح‌های رایگان 15 درصد کمیسیون دریافت می‌کنید، اما برای طرح‌های پولی 0 درصد که فقط از 8 دلار در ماه شروع می‌شود.

نحوه فروش آنلاین عکس: دو مرحله ضروری

اکنون که می دانید کجا عکس ها را آنلاین بفروشید، بیایید در مورد نحوه فروش آنلاین عکس های خود به عنوان یک تجارت موفق و قانونی صحبت کنیم.

1. جایگاه خود را مشخص کنید

ساده ترین راه برای فروش آنلاین عکس با قیمت های بالا، تخصص در یک طاقچه است. هر عکاس موفقی دارای یک سبک یا موضوع ثابت است که در کار آنها وجود دارد. صرف نظر از اینکه موضوع شما مسافرت، مد، مناظر شهری، طبیعت، غذا و غیره باشد، سازگاری کلیدی است.

مردم سایر افراد را به صورت آنلاین دنبال می کنند تا موارد بیشتری را که در وهله اول به آنها علاقه داشت، ببینند. زمانی که این انتظارات برآورده نمی‌شوند، افراد دیگر را دنبال نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید عکس‌ها را به صورت آنلاین بفروشید، پیدا کردن جایگاه خود معمولاً چیزی است که وقتی می‌بینید چه سبک‌ها و عکس‌هایی با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شوند، احساس می‌کنید. اما شما همچنین می توانید تقاضا برای موضوعات خاص را با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل حجم جستجو برای عبارات مرتبط با عکس های خود ارزیابی کنید.

Keywords Everywhere یک افزونه مرورگر است که حجم جستجو را دقیقاً در زیر جستجوی Google به شما نشان می‌دهد، و یافتن و آزمایش سوژه‌ها و زوایای مورد نیاز را آسان می‌کند تا ببینید چه چیزی می‌توانید با عکس‌های خود تهیه کنید.

به عنوان یک پیشنهاد، هر چیزی که بالاتر از 1000 جستجوی متوسط ​​ماهانه باشد، حجم قابل توجهی برای سرمایه گذاری است.

عکاسانی که یاد می‌گیرند چگونه عکس‌های شما را به صورت آنلاین بفروشند – درست مانند وبلاگ نویسان، یوتیوب‌برها و هنرمندان از هر نوعی – باید برای ایجاد مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنند. این در نهایت چیزی است که به آنها کمک می کند تجارت عکاسی خود را ایجاد کنند و عکس ها را به صورت آنلاین بفروشند.

چه به صورت آزاد (فریلنسری) و چه به صورت آنلاین عکاسی را به صورت چاپی می فروشید، بهترین راه برای فروش آنلاین عکس این است که شبکه خود را بسازید و از آن برای گسترش دسترسی و اعتبار خود استفاده کنید.

پلتفرم‌های اجتماعی بصری با مخاطبان داخلی مانند اینستاگرام و تامبلر می‌توانند به شما در دستیابی به مخاطبان گسترده کمک کنند. اما سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس نیز وجود دارند که می‌توانند شما را با سایر عکاسان مرتبط کنند، به شما کمک کنند تا دنبال‌کنندگانی ایجاد کنید و بسته به پلتفرم، مجوزهای استفاده از عکس‌های دیجیتال خود را بفروشید (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).

لینک دادن اکانت ‌های مختلف، مدیریت اشتراک‌گذاری عکس‌تان را در چندین پلتفرم آسان‌تر می‌کند، که برای دیده شدن عکس‌هایتان خوب است – به‌ویژه زمانی که سعی می‌کنید نحوه فروش عکاسی خود را بیابید. برای مثال، در اینستاگرام، می‌توانید به Options > Settings > Linked Accounts بروید تا Tumblr، Facebook و موارد دیگر را به هم متصل کنید تا با یک پست در بیش از یک مکان منتشر کنید.

IFTTT یک ابزار رایگان است که می‌تواند به شما کمک کند تا ادغام‌های مفید دیگری بین برنامه‌هایی که معمولاً ادغام نمی‌شوند، مانند اینستاگرام و Dropbox ایجاد کنید.

در اینستاگرام، می‌توانید از Hashtagify برای کشف هشتگ‌های مرتبط و فعال برای افزایش دید عکس‌های خود در پلتفرم و دریافت لایک، نظرات و تعامل بیشتر استفاده کنید.

2. تجارت الکترونیک را در مجموعه خود ادغام کنید

اکثر عکاسان سایت خود را دارند تا کار خود را به مشتریان بالقوه به نمایش بگذارند. اما با افزودن تجارت الکترونیک به سایت خود، از جمله امکان پذیرش پرداخت از PayPal یا Shop Pay، می توانید چندین درب دیگر را برای نحوه فروش آنلاین عکس های خود مانند فروش دوره ها، محصولات فیزیکی و خدمات باز کنید.

به عنوان مثال، دیو سنفورد، فروشگاهی دارد که عکاسی از حیات وحش او را به نمایش می‌گذارد، در حالی که به مردم اجازه می‌دهد چاپ و تقویم بخرند.

ساده ترین راه برای فروش آنلاین عکس ها این است که نمونه کارها یا فروشگاه خود را در Shopify بسازید، برنامه های مربوطه را برای سفارشی کردن آن بر اساس نیازها و استراتژی های کسب درآمد خود نصب کنید و شروع به اشتراک گذاری و فروش عکاسی خود به اشکال مختلف مانند رسانه های اجتماعی، تبلیغات یا حتی آفلاین از طریق Shopify POS کنید.

برخی از تم های هنر و عکاسی را بررسی کنید، یا یک تم رایگان را برای شروع انتخاب کنید (همیشه می توانید بعدا تغییر دهید). همچنین ممکن است بخواهید با نصب برنامه های Shopify مانند Digital Downloads (رایگان)، گالری اینستاگرام و موارد دیگر، قابلیت های بیشتری را اضافه کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که سایت تجارت الکترونیک شما می تواند بهترین مکان برای فروش آنلاین عکس باشد، که در ادامه به بررسی بسیاری از آنها خواهیم پرداخت.

نحوه فروش آنلاین عکاسی خود به عنوان چاپ، محصولات و کتاب عکس

این فقط برندها و ناشران نیستند که ممکن است کار شما را بخواهند. طرفداران شما هم ممکن است.

چیزهای زیادی برای ساخت و فروش وجود دارد که طرفداران شما به طور بالقوه می‌توانند آن‌ها را داشته باشند، چه به صورت یک قاب ساده یا یک بالش. خوشبختانه، فروش محصولات فیزیکی خودتان بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

سایت ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید عکس های خود را آپلود کنید و عکس های خود را به عنوان چاپ عکس روی کاغذ یا محصولات فیزیکی مانند لیوان، تی شرت و تقویم بفروشید. بیایید به چند پلتفرم برای نحوه فروش آنلاین عکاسی خود از این طریق نگاه کنیم:

. فوتوموتو

. کافه پرس

. هنرهای زیبا آمریکا(Fine Art America)

.Instaproofs (عکس‌ها را از فید اینستاگرام شما می‌گیرد)

بهترین راه برای فروش آنلاین عکس‌ها به‌عنوان چاپ فیزیکی یا محصولات، کار با یک آزمایشگاه عکس محلی است که چاپ‌ها را ارسال می‌کند یا از یک سرویس چاپ بر اساس تقاضا مانند Printful برای ارسال طیف وسیعی از محصولات (چاپ، جلد تلفن، بالش و موارد دیگر) که دارای عکس‌های شما هستند استفاده کنید.

حتما ابتدا نمونه سفارش دهید تا کیفیت محصولات با کیفیت عکس های شما مطابقت داشته باشد.

نحوه فروش آنلاین عکاسی به عنوان کتاب عکس

همچنین می‌توانید با ایجاد کتاب‌های عکس با عکس‌های خود و فروش آنلاین عکس‌های خود، نحوه فروش آنلاین عکس‌های خود را بیاموزید.

کتاب‌های عکس یکی دیگر از محصولات مبتنی بر عکاسی فیزیکی هستند که می‌توانند مکمل هر میز قهوه‌خوری باشند. هرچه عکاسی شما جذاب‌تر و منسجم‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید یک کتاب عکس فوق‌العاده بر اساس یک موضوع قانع‌کننده بچینید و هنر خود را آنلاین بفروشید.

ساده‌ترین راه برای فروش آنلاین عکس‌ها از طریق این روش، استفاده از سرویسی مانند Blurb، Lulu xPress یا Shutterfly برای ایجاد، چاپ و ارسال آن‌ها در صورت درخواست است.

در حالی که با خدمات چاپ بر اساس تقاضا بهترین حاشیه را به دست نمی آورید، این یک راه عالی بدون ریسک برای آزمایش تقاضا برای محصولات شما قبل از تصمیم به سرمایه گذاری اولیه است.

چگونه عکاسی خود را به صورت آنلاین به فروش برسانیم

فرقی نمی‌کند رویدادها را پوشش می‌دهید، عکاسی مد می‌کنید یا وارد عکاسی محصول می‌شوید، فرصت‌های تجاری زیادی برای استفاده از تقاضا برای عکاسی حرفه‌ای وجود دارد. در اینجا نحوه فروش آنلاین عکاسی خود به عنوان یک سرویس آمده است:

در حالی که می‌توانید خدمات خود را در فهرست‌های فریلنسر مانند Fiverr و Upwork فهرست کنید، یا درخواست کنید تا یک متخصص Shopify باشید، فروش عکاسی خود به عنوان یک سرویس با دستمزد مناسب معمولاً شامل شبکه‌سازی محلی است، زیرا باید بتوانید برای ملاقات حضوری با مشتریان سفر کنید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از شبکه به عنوان بهترین راه برای فروش آنلاین عکس از این طریق آورده شده است:

. همیشه کارت ویزیت در دسترس داشته باشید—شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است با یک مشتری بالقوه ملاقات کنید (از تولید کننده کارت ویزیت رایگان ما برای ایجاد کارت ویزیت خود استفاده کنید).

. پروفایل LinkedIn خود را مرتب کنید، کار خود را به نمایش بگذارید و آن را برای خدمات اصلی عکاسی که ارائه می‌دهید (به عنوان مثال «عکاس رویداد») بهینه کنید.

. در رویدادهای شبکه ای که کارآفرینان و سازمان دهندگان رویداد می روند شرکت کنید – این افراد به ناچار در آینده به یک عکاس حرفه ای نیاز خواهند داشت.

. به عنوان یک عکاس یک برند شخصی بسازید تا زمانی که هرکسی در شبکه شما به دوربین و مهارت های DSLR شما نیاز دارد، در ذهن خود باشید.

از آنجایی که عکاسان، بر خلاف سایر فریلنسرها، باید در بازه‌های زمانی سخت‌گیرانه فعالیت کنند، خوب است که یک پلتفرم رزرو داشته باشید که می‌توانید از آن استفاده کنید تا به مشتریان احتمالی اجازه دهید برنامه شما را ببینند و زمانی که در دسترس هستید رزروتان کنند.

هر دو Setmore و SimplyBook دارای پلن ها و ویژگی های رایگان هستند که برای عکاسان به خوبی کار می کند. یا اگر از Shopify استفاده می‌کنید، می‌توانید BookThatApp را نصب کنید تا قرار ملاقات‌ها را مستقیماً از سایت خود برنامه‌ریزی کنید.

اکنون، بیایید در مورد حقوق استفاده و محافظت از کار خود صحبت کنیم – مرحله بعدی نحوه فروش آنلاین عکس های خود.

آغازگر قانونی عکاس برای فروش آنلاین عکس

فهمیدن اینکه چگونه عکاسی خود را به صورت آنلاین بفروشید می تواند به اندازه کافی سخت باشد. و در حالی که حقوق و مجوزهای مربوط به فروش عکاسی ممکن است یک زبان خارجی به نظر برسند، برخی از اصطلاحات و مفاهیمی وجود دارد که باید برای محافظت از خود در برابر سرقت و نقض حقوق دیگران در هنگام فروش عکس بدانید.

این به هیچ وجه یک لیست جامع یا جایگزینی برای مشاوره حقوقی واقعی نیست (ما وکیل نیستیم)، اما باید تعاریف گسترده ای را به شما ارائه دهد که به شما کمک می کند تا در دنیای حقوق استفاده حرکت کنید.

واژه نامه اصطلاحات حقوقی فروش آنلاین عکس

برای آسان‌تر کردن امور حقوقی، برخی از شرایطی را که می‌خواهید هنگام فروش آنلاین عکس بدانید، برجسته کرده‌ایم.

استفاده از تحریریه. اجازه استفاده در وبلاگ ها، روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات.

استفاده تجاری. اجازه استفاده در بازاریابی و تبلیغات برای تبلیغ یک محصول یا خدمات.

استفاده از خرده فروشی. اجازه استفاده در ایجاد یک محصول فیزیکی برای فروش. این شامل چاپ، پوستر، و محصولاتی است که دارای عکس هستند (بالش، لیوان، و غیره). گاهی اوقات در زمینه استفاده تجاری در مورد آن صحبت می شود، اما باید جداگانه در نظر گرفته شود.

انحصاری. استفاده انحصاری به این معنی است که شخصی که مجوز را از شما خریداری می کند تنها کسی است که می تواند از عکس استفاده کند.

غیر انحصاری. مجوزهای عکس غیر انحصاری می تواند توسط هر کسی خریداری و استفاده شود و معمولاً هزینه کمتری نسبت به مجوزهای اختصاصی دارد.

دامین عمومی. هیچ محدودیت یا ادعای حق چاپ ندارد و می تواند برای اهداف تجاری، سرمقاله و شخصی استفاده شود. آثار ایجاد شده توسط سازمان های دولتی فدرال ایالات متحده (مانند ناسا) معمولاً در این دسته قرار می گیرند مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

عوام خلاق. استفاده مشروط از کار شما تا زمانی مجاز است که با محدودیت های اعلام شده مطابقت داشته باشد. گاهی اوقات انتساب اعتبار خالق الزامی است. برای ایجاد نشان رایگان برای این مجوز، از Creative Commons بازدید کنید.

حق امتیاز آزاد. دیگران می توانند مجوز بخرند و از عکس برای مدت نامحدود و تعداد نامحدود استفاده کنند. این رایج ترین نوع مجوز خریداری شده و در انتهای طیف ارزان تر است، زیرا این عکس ها معمولاً غیر انحصاری هستند.

حقوق مدیریت شده است. برای استفاده از عکس با محدودیت هایی در مورد توزیع، می توان مجوز یک بار مصرف را خریداری کرد. برای استفاده بیشتر باید مجوزهای اضافی خریداری شود.

حق تبلیغات . موضوعات موجود در عکس های شما در مورد گنجاندن آنها در عکاسی شما از حقوق خاصی برخوردار هستند، به ویژه زمانی که صحبت از استفاده تجاری در هنگام فروش آنلاین عکس می شود. این یک نگرانی جدا از ملاحظات حق چاپ بالا است و برای ایمن بودن باید ابتدا مجوز صریح یک موضوع را دریافت کنید.

اگر کسی عکس های شما را بدزدد چه باید کرد؟

دزدی در مورد محتوا رایج است و بسیاری از افراد ناآگاهانه آن را انجام می دهند.

برای عکاسان معمول است که تصاویر دیجیتال خود را قبل از فروش آنلاین واترمارک کنند تا حداقل لایه ای از محافظت در برابر سرقت به آنها ارائه شود. اگر قصد دارید عکس های خود را بفروشید یا به اشتراک بگذارید، می توانید علامت شناسایی را در فتوشاپ اعمال کنید یا از یک تولید کننده واترمارک استفاده کنید.

یک واترمارک کوچکتر، اغلب در گوشه، همچنان به دیگران اجازه می دهد از عکس شما لذت ببرند، در حالی که یک واترمارک کاشی کاری شده بزرگتر با شفافیت کمتر بیشترین محافظت را در برابر سرقت ارائه می دهد.

اما اگر کسی تصمیم به سرقت و استفاده از عکس‌های شما به هر حال داشته باشد، چه می‌کنید؟ درخواست توقف و انصراف معمولا جواب می دهد. یا می توانید فاکتور استفاده از عکس خود را برای مقصر ارسال کنید. ترکیبی از این دو احتمالاً در متقاعد کردن مرتکب با پیشنهاد دادن حق انتخاب به شما یا برداشتن عکس، مؤثرترین کار خواهد بود.

حداقل، همیشه باید سعی کنید هر زمان که دیگران کار شما را قرض می‌دهند، به شما اعتبار بدهند، حتی اگر صرفاً برای مقاصد ویراستاری باشد. به یاد داشته باشید که پیوندهای بازگشت به سایت نمونه کارها نه تنها برای بازگرداندن ترافیک به کارهای دیگر شما خوب است، بلکه برای بهینه سازی موتورهای جستجو و کمک به جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل نیز مفید است.

تبدیل عکس های خود به سود

همانطور که می بینید، فروش عکس یک ایده کسب و کار آنلاین عالی است. صرف نظر از اینکه عکاسی سرگرمی شما باشد، کنسرت جانبی شما یا سرگرمی تمام وقت شما، برای فروش آنلاین عکس ها راه های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد — فقط کمی دانش بیشتری می طلبد.

استعداد و عزم شما در نهایت پتانسیل درآمد شما را تعیین می کند، اما درآمدی که از انجام کاری که دوست دارید و در آن مهارت دارید بهترین پول نقدی است که تا به حال به دست می آورید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT