مدیر محصول

مدیر محصول کیست و چگونه می توانید تبدیل به یک مدیر محصول شوید ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

مدیر محصول یک چهره کلیدی در تجارت هر شرکتی است. در ادامه این راهنما به آنچه برای تبدیل شدن به یک مدیر محصول نیاز دارید و چگونگی به دست آوردن اولین شغل در این زمینه اشاره خواهیم کرد. نیروی محرکه هر کسب و کار موفق محصولات آن است. مدیریت محصول نقش مهمی در فرآیند ارائه محصولات عالی و درک ارزش آنها به مصرف کنندگان ایفا می کند. مدیران محصول با استفاده از چندین وظیفه در محل کار، تلاش می کنند تا یک محصول را به صورت موفق تری ارائه کنند. در این مقاله، قصد داریم تا تمام جنبه های مدیر محصول بودن را پوشش دهیم تا به شما کمک کنیم در مورد این گزینه شغلی اطلاعات کاملی را به دست آورید.

نقد کردن درآمد ارزی

مدیر محصول کیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، مدیر محصول کسی است که یک محصول را توسعه داده و آن را مدیریت می کند و به صورت کلی مسئول آن است. یک محصول می تواند هر چیزی از جمله نرم افزار، دستگاه، پوشاک و موارد دیگر باشد. با این حال، مدیر محصول همیشه مسئول کل محصول نیست و می تواند مسئول ماژول ها یا بخش های کوچک محصول باشد. در اغلب مواقع، نقش مدیر محصول با مدیر پروژه بودن اشتباه گرفته می شود. با این حال، یک مدیر پروژه بر اجرای پیشرفت، سازماندهی و پیگیری تیم، نظارت دارد. از سوی دیگر، مدیر محصول مسئولیت بیشتری در قبال جنبه استراتژیک محصول و دریافت حداکثر همکاری از تیم برای اطمینان از موفقیت محصول دارد. علاوه بر این، مدیران محصول با بسیاری از افراد، از جمله ذینفعان و کاربران کلیدی ارتباط برقرار می‌ کنند، بازخورد دریافت می ‌کنند و اقدام بعدی را در راستای اجرای محصول توسعه می‌ دهند.

مسئولیت های یک مدیر محصول

همانطور که ذکر کردیم، مدیر محصول مسئول استراتژی کلی و توسعه محصول است. با این حال، نقش مدیر محصول پیچیده است و ارتباط زیادی با جنبه های مختلف یک شرکت دارد. در اینجا برخی از مسئولیت های اصلی یک مدیر محصول آورده شده است :

  • درک کاملی از محصول و بازار به دست آورید.
  • توسعه یک استراتژی تجاری و چشم انداز برای محصول.
  • آشنایی با تعریف تجربه کاربر و چرخه عمر محصول.
  • همکاری نزدیک با تیم های تجاری، فناوری و هنری.
  • ارتباط با مهمترین ذینفعان.
  • شناسایی ویژگی ها و قابلیت های محصول.
  • کار بر روی پیش بینی ها، گزارش ها و تجزیه و تحلیل فروش محصول.

علاوه بر این، نقش مدیران محصول و مسئولیت های آنها با توجه به نیازها و شرکت، اندازه شرکت و صنعت تغییر می کند. اگر برای یک سازمان نوپا یا سطح متوسط ​​کار می کنید، ممکن است مسئول کل محصول باشید. از سوی دیگر، اگر برای یک سازمان بزرگ‌تر کار می ‌کنید، مسئولیت ماژول‌ های کوچک‌تر در کل محصول، مانند یک ویژگی خاص در نرم‌ افزار، بر عهده شما خواهد بود. علاوه بر این، کار برای سازمان‌ های کوچک‌تر، مسئولیت ‌های زیادی را به همراه کار عملی برای شما به همراه خواهد داشت. در سازمان ‌های بزرگ‌تر، تیمی از متخصصان برای انجام کارهای عملی خواهید داشت تا بتوانید در توسعه چشم‌انداز محصول و همسویی با سهامداران، اولویت و نقش بیشتری داشته باشید.

حقوق مدیر محصول

نقش مدیر محصول دارای پتانسیل شغلی رو به رشدی است و امروزه یکی از پرطرفدارترین گزینه های شغلی به شمار می آید. با توجه به Payscale، مدیران محصول به طور متوسط ​​حدود 101172 دلار در سال درآمد دارند. این گزارش همچنین میانگین دستمزد یک مدیر محصول در سطح پایه را حدود 83322 دلار در سال تخمین می زند که آن را به یک گزینه شغلی خوب برای افرادی تبدیل می کند که تازه شروع به کار کرده اند.

چگونه در مدیریت محصول شغلی پیدا کنیم ؟

تبدیل شدن به یک مدیر محصول با مزایای زیادی همراه است. این نقش علاوه بر اینکه یک گزینه شغلی پرسود است، به شما کمک می ‌کند تا در هنگام تعامل با هر فرد در تیم، در معرض محصولات و صنایع مختلف قرار بگیرید.

علاوه بر این، مدیر محصول بودن مستلزم این است که شما بسیار نوآور و خلاق باشید و یک انتخاب شغلی عالی برای کسی است که عاشق حل مشکلات و ایده‌های طوفان فکری است. اگر فکر می کنید که این مسیر شغلی مورد علاقه شما است، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در شغل مدیر محصول شروع به کار کنید :

یک مدرک مرتبط دریافت کنید

اکثر سازمان ها مدرک مرتبط را به عنوان پیش نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر محصول در نظر می گیرند. برای این نقش، از شما خواسته می شود که در زمینه های مختلفی از جمله برنامه نویسی، خلاقیت و تجارت اطلاعات داشته باشید. بنابراین، مدرک مرتبط در علوم کامپیوتر، تجارت و بازاریابی به شما کمک می کند پایه های خود را تنظیم کنید و مهارت های حرفه ای خود را توسعه دهید.

مدیریت محصول را از طریق دوره های آنلاین بیاموزید

ارتقاء مهارت از طریق دوره های آنلاین به شما کمک می کند تا دانش مورد نیاز در صنعت را به دست آورید و به بتوانید در بازار کار خود برجسته شوید. در ادامه چند دوره آورده ایم که می ‌توانید برای یادگیری اصول اولیه و مدیریت محصول از آنها بهره مند شوید.

  • اولین گام در یادگیری مدیریت محصول – لینکدین
  • اصول مدیریت محصول – Edx
  • مدیر محصول شوید –Udemy
  • تبدیل به یک مدیر محصول می شود : راهنمای کامل – LinkedIn Learning
  • تخصص در مدیریت محصول دیجیتال – Coursera

علاوه بر این، می‌توانید با گذراندن دوره ‌های آنلاین رایگان برنامه ‌نویسی رایانه، مهارت‌ های کدنویسی خود را تقویت کنید و همچنین با دوره‌های رایگان Udemy، مهارت‌های تجاری خود را افزایش دهید.

مهارت های ارتباطی و رهبری خود را توسعه دهید

از آنجایی که این نقش مستلزم تعامل با افراد زیادی است، مهارت های ارتباطی عالی برای ارائه ایده ها و همکاری موثر با تیم های دیگر ضروری است. شما می توانید از دوره های لینکدین برای افزایش مهارت های خود در این زمینه استفاده کنید. مدیر محصول، محصول و تیم را به سمت یک چشم انداز هدایت می کند. تقویت مهارت های رهبری برای رهبری بهتر تیم و موفقیت در اهدافتان بسیار مهم است. با گذراندن بهترین دوره های رهبری که به صورت آنلاین ارائه می شوند می توانید مهارت های مدیریتی خود را در محل کار ارتقا دهید و بیشترین بهره را از تیم خود ببرید.

از طریق کارآموزی تجربه عملی به دست آورید

به دست آوردن تجربه عملی از طریق دوره های کارآموزی به شما کمک می کند تا در این زمینه تخصص کسب کنید و در هنگام درخواست شغل، از سایرین متمایز شوید. همچنین، درخواست برای کارآموزی یا مشاغل پاره وقت در این صنعت به شما کمک می کند تا بینشی در مورد شغل خود داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه مهارت هایی را برای موفقیت در شغل خود باید بیشتر توسعه دهید. برای این کار می توانید در بهترین وب سایت های کاریابی، از جمله LinkedIn و Indeed درخواست دهید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید در صنعت مورد خود ارتباطات موثری با افراد دیگر ایجاد کنید تا بتوانید از فرصت های شغلی در شرکت های مختلف با خبر شوید. علاوه بر این، پس از کسب تجربه عملی، می توانید نمونه کارهایی را از تجربه کاری خود ایجاد کنید و در مقابل کارفرمایان بالقوه مورد توجه قرار بگیرید.

شغل خود را به عنوان مدیر محصول شروع کنید!

مدیریت محصول یک شغل چالش برانگیز است و مسئول موفقیت یا شکست محصول کی باشد. با این حال، این حرفه جزو مشاغل نوآورانه است و به شما فرصت شگفت انگیزی برای توسعه و ارائه محصولات با کیفیت به کاربران نهایی می دهد. علاوه بر این، مدیریت محصول یک زمینه به سرعت در حال رشد و یک گزینه شغلی بسیار سودمند است. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در مقاله، می توانید حرفه خود را به عنوان یک مدیر محصول با موفقیت پیش ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT