مرورگرهای هوش مصنوعی

مرورگرهای هوش مصنوعی اینجا هستند و این 5 گزینه بهترین هستند

زمان مطالعه 5 دقیقه

مرورگر وب شما پورتال شما به وب است. اما اگر می توانست بیشتر از این باشد چه؟ اگر بتوانید هوش مصنوعی را به مرورگر وب خود بیاورید تا فرآیند مرور خود را بهبود بخشیده و ساده کنید و یک تجربه وبگردی واقعاً شخصی ایجاد کنید؟ خوب، با مرورگرهای هوش مصنوعی، می توانید.

مرورگرهای هوش مصنوعی Microsoft Edge Copilot

پس از تعریف مجدد جستجوی وب با ادغام ChatGPT OpenAI در بینگ، مایکروسافت با افزودن دستیار هوش مصنوعی خود، Copilot، به مرورگر Edge، گام دیگری برای ایجاد تحول در وبگردی برداشته است. بنابراین، Microsoft Copilot چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟

Copilot یک دستیار هوش مصنوعی پیشرفته است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و در سیستم عامل ها و برنامه های آن یکپارچه شده است. یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های آن در مرورگر Edge است که می توان از آن برای کارهای مختلف استفاده کرد. برای شروع، Microsoft Edge را دانلود کنید، با حساب مایکروسافت خود وارد شوید (یا اگر ندارید یکی بسازید)، و روی نماد Copilot در نوار کناری Edge کلیک کنید.

Copilot در مایکروسافت اج دارای سه ویژگی اصلی است: چت که به شما امکان می‌دهد با استفاده از زبان طبیعی مکالمه داشته باشید، صفحات وب را خلاصه کنید و به سوالات خود پاسخ دهید. نوشتن، که به شما در نوشتن کارهایی مانند نوشتن ایمیل یا پست های وبلاگ کمک می کند. و Insight، که اطلاعات مربوطه را بر اساس صفحه وبی که در حال حاضر مشاهده می کنید، ارائه می دهد. در مجموع، اگر به دنبال افزایش بهره‌وری و ساده‌سازی تجربه مرور وب خود هستید، این مرورگر وب هوش مصنوعی ابزاری عالی است.

Brave’s Leo AI

اگر در حین مرور وب به حفظ حریم خصوصی و امنیت اهمیت می دهید، ممکن است درباره مرورگر Brave شنیده باشید یا از آن استفاده کرده باشید. Brave یک مرورگر وب متمرکز بر حفظ حریم خصوصی با مسدودکننده‌های تبلیغاتی و ردیاب داخلی است که آن را به جایگزینی محبوب برای Google Chrome تبدیل می‌کند. با این حال، سایر ویژگی های مرورگر Brave می تواند تجربه مرور شما را بهبود بخشد، از جمله دستیار هوش مصنوعی آن، Leo.

مانند مایکروسافت اج، فقط باید Brave را دانلود کرده و مرورگر را باز کنید. سپس نماد Leo را در نوار کناری در گوشه سمت راست صفحه خود خواهید دید. اگر نمی توانید به نوار کناری دسترسی پیدا کنید، روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای مرورگر Brave کلیک کنید و به ابزارهای بیشتر > نمایش نوار کناری > همیشه بروید.

می‌توانید با کلیک بر روی نماد Leo (که شبیه نماد چت با ستاره است) در نوار کناری کلیک کنید و مانند چت‌بات‌های دیگر با آن تعامل کنید. لئو از پردازش زبان طبیعی برای درک سوالات شما، ارائه پاسخ های مرتبط و خلاصه کردن صفحات وب و سایر ویژگی ها استفاده می کند.

مرورگرهای هوش مصنوعی: Opera’s Aria Browser AI

Opera یک مرورگر وب قوی است که ویژگی های مفیدی مانند VPN داخلی، مسدود کننده تبلیغات و برخی از محبوب ترین پیام رسان ها از جمله WhatsApp و Telegram را ارائه می دهد. اخیرا، اپرا نیز با دستیار هوش مصنوعی یکپارچه خود، آریا، وارد عرصه هوش مصنوعی شده است.

برای راه اندازی و استفاده از هوش مصنوعی در Opera، مرورگر هوش مصنوعی را دانلود و راه اندازی کنید. آریا را در نوار کناری سمت چپ صفحه خواهید دید. یا از طریق میانبر Ctrl + / (CMD + / در macOS) به آریا دسترسی پیدا کنید. آریا می تواند در انجام کارهای مختلف مانند ترجمه متون، پاسخ دادن به سوالات و نوشتن پست های وبلاگ، ایمیل یا ارائه به شما کمک کند.

Arc’s Max

Arc یک مرورگر وب رایگان و با کاربری آسان است که هدف آن بهبود تجربه مرور شما با کمک به سازماندهی شماست. Arc چندین ویژگی را برای بهره وری بهتر ارائه می دهد، از جمله مناطق اختصاصی با نمایه ها و پشتیبانی یکپارچه از تقسیم صفحه. تجربه ورود ساده است و وارد کردن داده ها از مرورگر قدیمی شما را آسان می کند.

با این حال، دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی آن، Max، Arc را برای کسانی که می‌خواهند بهره‌وری را بهبود بخشند، بهتر می‌کند. برای شروع استفاده از Arc’s Max، آن را دانلود و اجرا کنید و برای دسترسی به نوار فرمان Cmd + T را فشار دهید. Arc Max را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید تا فعال شود. برای فعال کردن ویژگی‌های Max، گزینه Turn On Max را انتخاب کنید.

می‌توانید از Arc’s Max برای ایجاد پیش‌نمایش صفحه وب با نگه داشتن نشانگر روی پیوند آن و فشار دادن کلید Shift، اما بدون کلیک کردن روی آن استفاده کنید. این امر تصمیم گیری برای بازدید از صفحه را آسان تر می کند. همچنین می توانید از آن برای پرسیدن سوالات و خلاصه کردن صفحات وب با استفاده از Cmd + F استفاده کنید.

در حال حاضر، Arc فقط در macOS در دسترس است، اما نسخه ویندوزی که مدت ها در انتظار آن بودیم در دست ساخت است و قرار است در سال 2024 راه اندازی شود.

مرورگرهای هوش مصنوعی SigmaOS Airis

SigmaOS جدیدترین مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی در لیست ما است، یک مرورگر مک با ویژگی‌های غنی و بصری که همه باید آن را امتحان کنند. SigmaOS با گروه‌بندی برگه‌ها در فضاهای کاری شخصی‌شده، تجربه مروری جدید، بهتر و سریع‌تر را نوید می‌دهد تا به شما کمک کند متمرکز بمانید. با این حال، دستیار هوش مصنوعی جدید آن، Airis، به شما کمک می‌کند کارهای روزمره را خودکار کنید و تجربه مرور خود را بهینه کنید.

برای استفاده از Airis، SigmaOS را دانلود و اجرا کنید و روی نماد آن در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. می‌توانید از Airis برای پرسیدن سؤالات، ایجاد شعر و خلاصه‌سازی صفحات وب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای بازنویسی صفحات وب برای ساده‌تر کردن آن‌ها یا اضافه کردن طنز و سایر موارد استفاده کنید. چیزی که در مورد Airis منحصر به فرد است این است که به جای اینکه در پنجره یا جعبه دیالوگ آن، بازنویسی را در صفحه وب انجام دهد.

با این حال، در زمان نوشتن مقاله، برای دسترسی به لیست انتظار Airis باید ثبت نام کنید. برای مرجع، رسیدگی به درخواست من چند هفته طول کشید، اما زمان بندی در صورت درخواست متفاوت خواهد بود.

برخلاف Arc، SigmaOS به این زودی به ویندوز نخواهد آمد، زیرا از Apple WebKit استفاده می کند. با این حال، این یک گزینه عالی برای کاربران macOS است.

این مرورگرهای هوش مصنوعی در بهبود تجربیات مرور و افزایش بهره‌وری پیشرو هستند. می‌توانید هر یک از این مرورگرها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با نیازها و ترجیحات شما مطابقت دارد و در عین حال از دستیارهای هوش مصنوعی آنها برای تجربه مرور شخصی‌تر استفاده می‌کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT