بهترین برنامه های ساخت پادکست برای ساده کردن پادکست

زمان مطالعه 11 دقیقه

برای هر مبارزه ای که نژاد بشر با آن مواجه می شود، یک توسعه دهنده اپلیکیشن در حال ساخت یک راه حل مفید است. برنامه های ساخت پادکست را بشناسید.

من باید با روشن کردن منظورم از “برنامه” شروع کنم. در این مقاله، «ایستگاه‌های صوتی دیجیتال» (DAW) مانند Audacity یا Audition را پوشش نمی‌دهیم. در عوض، تمرکز در اینجا بر روی برنامه‌های اختصاصی است که برای حداقل چند مورد از ضبط، ویرایش و انتشار trifecta طراحی شده‌اند و آنها را برای پادکست‌ها واقعا آسان می‌کنند.

لیست بهترین برنامه های ساخت پادکست

بنابراین، اگر به دنبال بهترین برنامه ساخت پادکست هستید، چه گزینه هایی در حال حاضر در دسترس شما هستند؟ و کدام یک برای شما مناسب تر است؟ بخوانید تا متوجه شوید…

Alitu: The Podcast Maker Tool

Alitu یک برنامه وب است که ما خودمان توسعه دادیم زیرا بسیاری از خوانندگان ما به ما گفتند که از ویرایش متنفرند. یا حداقل آن را دشوار و وقت گیر می دانستند. به نظر می رسید بسیاری از مردم به دلیل فکر یادگیری چیزی مانند Audacity یا Audition برای شروع یک پادکست به تعویق می افتند.

Alitu طوری طراحی شده است که ضبط، ویرایش و انتشار را بسیار آسان کند. نتیجه این است که شما می توانید یک پادکست ایجاد کنید بدون اینکه کوچکترین چیزی در مورد تولید صدا بدانید.

می توانید یک تماس (یا یک آهنگ صوتی انفرادی) را در Alitu ضبط کنید. یا، می‌توانید به راحتی ضبط‌های خود را از جای دیگر (مصاحبه‌های SquadCast/Riverside، ضبط‌های تلفن، وبینارهای زوم و غیره) بارگذاری کنید و Alitu بقیه کارها را انجام می‌دهد. این تبدیل، EQ، فشرده سازی، تراز کردن، کاهش نویز و موارد دیگر را انجام می دهد تا صدای شما عالی باشد.

سپس، می‌توانید به ابزارهای ویرایش Alitu بروید – عملکردهای بالا و انتهایی را به شما ارائه می‌کند، به‌علاوه توانایی حذف آسان هرگونه اشتباه از صدای خود. با Alitu، می توانید با متن نیز ویرایش کنید. رونوشت‌های قسمت را به‌طور خودکار تولید می‌کند، و می‌توانید بخش‌هایی را از آن حذف کنید، که سپس آنها را از صدای مربوطه حذف می‌کند!

پس از اتمام کار ویرایش، سازنده قسمت به شما امکان می‌دهد هر تعداد کلیپ را که نیاز دارید، از بخش‌های انفرادی گرفته تا تبلیغات و تماس‌های شنونده، کنار هم قرار دهید، و موسیقی تم شما را به‌طور خودکار در ابتدا و انتها اضافه می‌کند. حتی یک کتابخانه موسیقی رایگان نیز وجود دارد، اگر قبلاً آن را ندارید.

در نهایت، می‌توانید مستقیماً از طریق میزبانی پادکست داخلی آن در Alitu منتشر کنید و آن را به پادکست‌های اپل، اسپاتیفای و هر جا که پادکست شنیده می‌شود ارسال کنید.

یکی از ویژگی های مورد علاقه من سرعت پخش ویرایش است. اگر مثلاً یک تماس یک ساعته را ضبط کرده باشید، می‌توانید به آن گوش دهید تا هر گونه ویرایشی را در نیمی از زمان انجام دهید. یا می‌توانید از رونویسی‌های تولید شده خودکار و ویرایش مبتنی بر متن برای جستجوی نقاط ویرایش استفاده کنید. در هر صورت، Alitu در زمان شما صرفه جویی می کند!

نوع برنامه Podcast Maker: مرورگر

قیمت: 38 دلار اشتراک ماهانه. پس انداز سالانه و آزمایش رایگان 7 روزه در دسترس است

مزایا: ضبط، ویرایش و انتشار همه در یک مکان. رونویسی خودکار، ویرایش مبتنی بر متن و بسیاری موارد اضافی دیگر.

معایب: فقط برای مرورگر، هنوز برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

Podbean Podcast App

این برنامه که توسط جانبازان میزبانی رسانه Podbean به شما ارائه شده است، قبل از هر چیز یک برنامه گوش دادن و اکتشاف کامل است – اما ابزارهای ایجاد و انتشار مفیدی نیز دارد.

کسانی که در داخل برنامه پادکست می‌سازند می‌توانند محتوای خود را ضبط کنند، جلوه‌های صوتی را با هم ترکیب کنند و این امکان را داشته باشند که از موسیقی از یک کتابخانه گسترده استفاده کنند یا به سادگی آن را وارد کنند.

چیزی که برنامه پادکست پادبین در قابلیت های ویرایش و تولید فاقد آن است، با ویژگی های ضبط خود جبران می کند. می‌توانید حداکثر هشت شرکت‌کننده را در چند مسیر ضبط کنید، اگرچه هر فرد باید به برنامه وارد شود تا همه آن کار کند.

ضبط “به صورت زنده” انجام می شود، اما می توانید در هر نقطه ضبط خود را مکث کرده و مجدداً شروع کنید. با Podbean Live می‌توانید مهمان‌ها، میزبانان مشترک و حتی تماس‌های شنوندگان را ضبط کنید.

از آنجایی که Podbean یک میزبان رسانه است، می توانید پس از ایجاد قسمت خود مستقیماً در پلتفرم آن منتشر کنید یا فایل را برای ویرایش یا استفاده در جای دیگری دانلود کنید.

نوع برنامه Podcast Maker: رومیزی یا موبایل

قیمت: می توانید از برنامه به صورت رایگان استفاده کنید، اما فضای ذخیره سازی و پهنای باند محدود خواهد بود. طبقات پولی گزینه های بیشتری را ارائه می دهند که از 14 دلار در ماه شروع می شود (9 دلار در ماه در صورت پرداخت سالانه).

مزایا: برای پخش زنده و توانایی ضبط هشت نفر در آهنگ های فردی عالی است.

معایب: ابزارهای ویرایش محدود، و همه باید ثبت نام کرده و وارد برنامه شوند.

هنگام ثبت نام با استفاده از پادکرافت کد کوپن، می توانید میزبانی رایگان یک ماهه را با Podbean دریافت کنید

Podcast Studio, by Spreaker

Spreaker یکی دیگر از بهترین بسترهای میزبانی رسانه و کسب درآمد برای پادکست ها است. برنامه پادکست استودیو آنها نیز ابزاری عالی برای سازندگان است.

این برنامه به عنوان یک برنامه دسکتاپ یا تلفن همراه ارائه می شود و مانند یک ایستگاه رادیویی آنلاین کار می کند، با گزینه ای برای پخش زنده و تعامل با شنوندگان در زمان واقعی از طریق عملکرد چت آن.

اگر نمی‌خواهید به صورت زنده پخش کنید، فقط «حالت آفلاین» را برای ضبط قسمت خود انتخاب کنید، سپس زمانی که از آن راضی بودید، آن را به صورت دستی منتشر کنید.

مانند Podbean، می توانید افکت ها و کلیپ ها را در حین حرکت پخش کنید. در بخش ویرایش، Spreaker Studio یک عملکرد برش ارائه می دهد که به شما امکان می دهد قبل از آپلود، ضبط خود را بالا و پایین ببرید.

Spreaker واقعاً به عنوان یک ابزار “تولید زنده” می درخشد، و به شما این امکان را می دهد که به عنوان DJ عمل کنید و یک قسمت غنی از رسانه را در حال ایجاد کنید. پخش موسیقی در حین ضبط و ترکیب کردن تماس‌های شنونده، افکت‌ها و موارد دیگر بسیار سرگرم‌کننده است. نسخه‌های دسک‌تاپ و موبایل دارای کنترل‌های میکروفون و ویژگی «داخل خودکار» هستند که هر زمان که صحبت می‌کنید، صدای بستر موسیقی را کاهش می‌دهد.

نوع برنامه Podcast Maker: رومیزی یا موبایل

قیمت: می توانید به صورت رایگان شروع کنید، اما فضای ذخیره سازی و مدت زمان جلسه محدود خواهد بود. سطوح پولی گزینه های بیشتری را ارائه می دهند و از 20 دلار در ماه شروع می شوند.

مزایا: عالی برای نمایش های زنده همراه با موسیقی، تماس با شنوندگان و سایر رسانه ها.

معایب: محدودیت ابزار ویرایش و تولید.

Spotify for Podcasters (Anchor)

Spotify for Podcasters هنرمندی است که قبلا به عنوان Anchor شناخته می شد. Spotify در چند سال گذشته تأثیر زیادی در پادکست گذاشته است، بنابراین جای تعجب نیست که برنامه سازنده پادکست آنها بسیار محبوب باشد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن – رایگان است.

مانند سایر برنامه‌های این خلاصه، Spotify برای پادکست‌ها ایجاد و راه‌اندازی یک پادکست را آسان می‌کند. به عنوان یک سرویس میزبانی، می توانید مستقیماً در پلت فرم آنها نیز منتشر کنید.

ابزارهای ویرایش و تولید آن‌ها کمی ابتدایی‌تر و محدودتر هستند، اما برای افرادی که آب را با پادکست آزمایش می‌کنند، خوب کار می‌کنند. همچنین می‌توانید رونوشت‌هایی را برای بخش‌های کمتر از یک دقیقه، البته نه کل قسمت‌ها، به‌طور خودکار ایجاد کنید.

یکی از USP های آنها این است که می توانید موسیقی Spotify را در قسمت های خود پخش کنید. در اینجا چند اخطار وجود دارد – نمایش موسیقی شما فقط در Spotify در دسترس خواهد بود و آهنگ‌ها درج می‌شوند، بنابراین هرگز نمی‌توانید درباره آنها صحبت کنید یا به هیچ وجه آنها را کوتاه کنید. با این حال، این هنوز یک ویژگی واقعاً خوب برای دی جی های مشتاق بیرونی است.

مزیت بزرگ دیگر برای برخی این است که می توانید پادکست های ویدیویی ایجاد کنید. اینها فقط در Spotify در دسترس خواهند بود، اما هنوز هم راهی مفید برای ارائه نسخه‌های بیشتری از محتوای شماست.

این برنامه با بازگشت به روزهای Anchor خود، تاریخچه ای پرفراز و نشیب داشته است. همیشه قابل اعتمادترین نبوده است، هنگام ضبط با افراد دیگر از مشکلات همگام‌سازی رنج می‌برد، و نمایش‌هایی که در آنجا میزبانی می‌شوند حتی در یک لحظه در برنامه شنیداری محبوب ابری کار نمی‌کنند.

با این حال، به طور حکایتی، من از زمان تغییر برند «Spotify for Podcasters»، شکایات و مشکلات بسیار کمتری در مورد این سرویس شنیده‌ام، بنابراین این نشانه خوبی است.

به عنوان آخرین کلمه احتیاط، فقط مراقب باشید که با هر سرویس رایگان، شما محصول هستید، نه مشتری. اگر پادکست را به عنوان بخشی از تجارت خود انجام می دهید، بهتر است یکی از گزینه های پولی اینجا را انتخاب کنید. اما، اگر صرفاً یک نمایش سرگرمی است، Spotify برای پادکسترها باید کاملاً خوب باشد.

نوع برنامه Podcast Maker: مرورگر یا موبایل

قیمت: رایگان

مزایا: رایگان است! همچنین می‌توانید نمایش‌های موسیقی و پادکست‌های ویدیویی منحصر به فرد Spotify بسازید.

معایب: ابزارهای ویرایش و تولید محدود، گزینه های محدود رونویسی، و از نظر تاریخی قابل اعتمادترین پلتفرم نیستند.

Descript

Descript یک برنامه ساخت پادکست با چند ویژگی پیشگامانه است.

این ابزاری است که فراتر از محتوای صوتی است. ویژگی‌های ضبط صفحه، ویرایش ویدیو، و رونویسی نیز وجود دارد.

Descript اولین برنامه ساخت پادکست بود که به شما امکان می داد صدای خود را از طریق رونویسی مبتنی بر متن ویرایش کنید. اگرچه اکنون می توانید این کار را با Alitu نیز انجام دهید.

Descript دارای یک ویژگی تشخیص کلمه پرکننده است که می تواند به شما کمک کند آن Uhms و Ah های مزاحم را حذف کنید. ابزار تولید صدای Overdub را نیز در آنجا خواهید یافت، و این یک نرم افزار بسیار قابل توجه از هوش مصنوعی است. همه اینها در سطح رایگان محدود هستند، اما به شما اشاره خوبی از آنچه با Descript امکان پذیر است می دهد.

برای بررسی عمیق‌تر این برنامه ساخت پادکست، بررسی کامل ما از Descript را بررسی کنید.

نوع برنامه Podcast Maker: برنامه دسکتاپ

قیمت: ردیف رایگان محدود. اشتراک ها از 12 دلار در ماه شروع می شود و سطح حرفه ای آن 24 دلار است.

مزایا: Overdub و حذف کلمه پرکننده ابزارهای چشمگیری هستند.

معایب: بدون ضبط تماس یا میزبانی. همچنین باید Descript را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید که دسترسی را محدود می کند.

Libsyn Studio

Libsyn یکی دیگر از شرکت های معتبر میزبانی پادکست است و آنها برنامه سازنده پادکست خود را در قالب Libsyn Studio دارند.

چند لایه برای این یکی وجود دارد. Libsyn Studio خود با هر حساب Libsyn در دسترس است (از 5 دلار در ماه شروع می شود)، و به شما امکان می دهد بخش های انفرادی را ضبط کنید، آنها را با هم بچینید و مقداری موسیقی بدون حق امتیاز اضافه کنید. همچنین قبل از انتشار مستقیم در حساب میزبانی Libsyn شما، صدای شما را به صورت خودکار تراز می کند.

می‌توانید از 20 دلار در ماه کارها را تا حدودی افزایش دهید زیرا پس از آن به Libsyn Connect برای ضبط از راه دور با کیفیت بالا و ابزار «Easy Editing» دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد …

با ثبت نام با استفاده از پادهاست کد کوپن وابسته ما، یک ماه میزبانی رایگان با Libsyn دریافت کنید

نوع برنامه Podcast Maker: مرورگر

قیمت: 20 دلار در ماه برای طیف گسترده ای از ویژگی ها

مزایا: ابزار ضبط از راه دور قدرتمند، به شکل Libsyn Connect، و گزینه های ویرایش مبتنی بر متن موجود در «Easy Editing»

معایب: با همه این نام‌ها، ابزارها و سطوح پرداخت، کمی تکه تکه شده است.

برنامه های پادکست ساز (معمولا) چه کاری می توانند انجام دهند؟

اکنون که گزینه‌ها را بررسی کردیم، می‌خواستم به سؤالات متداول در مورد این سبک نرم‌افزار پاسخ دهم.

هر برنامه سازنده پادکست طراحی و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اما وقتی از ابزاری مانند این استفاده می‌کنید (بر خلاف نرم‌افزارهای کلی‌تر تولید صدا، نرم‌افزار ضبط پادکست یا ایستگاه کاری صوتی دیجیتال)، چند تم رایج ظاهر می‌شوند.

ضبط و ذخیره صدا

اگر واقعاً نتوانید چیزی را ضبط کنید پادکست چیست؟ اگر ویژگی ضبط نداشته باشد، ادعای اینکه برنامه ای «ساخت پادکست» است، دشوار است. در سطح اولیه، این به معنای ضبط مکالمه خود است، اما قابلیت ضبط تماس ها یک ویژگی پرکاربرد در ابزاری مانند Alitu است.

فضای ذخیره‌سازی ابری یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی ابزارهای سازنده پادکست است، بنابراین باید بتوانید در هر جایی وارد شوید و تمام فایل‌های صوتی و قسمت‌های موجود خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند Dropbox و Google Drive می‌توانند برای پادکست‌ها عالی باشند، اما هرچه مکان‌های کمتری برای جستجوی چیزها نیاز داشته باشید، گردش کار شما ساده‌تر می‌شود.

فایل های صوتی دیگر، موسیقی و غیره را اضافه کنید و همه آنها را با هم ویرایش کنید

قسمت های پادکست به ندرت یک تراک تک کلامی هستند. اکثر سازندگان می‌خواهند فایل‌های صوتی مختلف را به هم بچسبانند، موسیقی پس‌زمینه اضافه کنند، و غیره. ابزارهای پس از تولید از نظر انعطاف‌پذیری و ویژگی‌ها متفاوت هستند، اما اکثر برنامه‌های سازنده پادکست حداقل یک فرآیند ویرایش اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهند. با Alitu، ما دوست داریم فکر کنیم که ویژگی‌های پیشرفته را با سادگی بسیار زیاد ارائه می‌کنیم.

اپیزود تمام شده خود را برای شنیدن جهان منتشر کنید

پس از انجام تمام کارهای سخت، می خواهید قسمت تمام شده شما در برنامه های پادکست در دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان در دسترس باشد. اکثر برنامه های ساخت پادکست هاست داخلی یا قابلیت جفت شدن با یک حساب میزبان جداگانه را ارائه می دهند.

کاری که برنامه‌های سازنده پادکست نمی‌توانند برای شما انجام دهند

هیچ برنامه ساخت پادکستی وجود ندارد که برای شما یک قهوه یا ساندویچ درست کند (تا جایی که من می دانم – هنوز!). با این حال، هنوز چند کار وجود دارد که باید خودتان انجام دهید. یا حداقل تا حدی خودت…

“چرا” و USP خود را کنار بگذارید*

پادکست‌های موفق و حرفه‌ای همگی یک چیز مشترک دارند – آنها دقیقاً می‌دانند که می‌خواهند به چه کسی برسند و همچنین چرا. آنها همچنین دارای USP (یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد) هستند. این ممکن است کمی شرکتی یا فروشندگی به نظر برسد، اما واقعاً لازم نیست. در اینجا برخی از منابع ضروری برای کمک به شما در راه خود آورده شده است.

چگونه USP خود را پیدا کنید

چگونه موضوع پادکست منحصر به فرد خود را برجسته کنید

* از سال 2023، Alitu می تواند. Alitu Showplanner به شما یک برنامه شخصی رایگان متناسب با شما و نمایش شما می دهد، بدون نیاز به حساب Alitu، ثبت نام یا ورود به سیستم!

میکروفون خوب یا کیفیت محیط را جایگزین کنید

هیچ نرم افزار ضبط پادکست وجود ندارد که بتواند سطح خوبی از کیفیت صدا را تضمین کند. تجهیزات و محیط از عوامل کلیدی در اینجا هستند. شما باید هدف خود را برای ضبط جایی بدون طنین بیش از حد و نویز پس زمینه داشته باشید. یک میکروفون خارجی (حتی یک میکروفون USB معمولی) اگر در حال ضبط در میکروفون داخلی تلفن یا رایانه خود بوده باشید، کیفیت صدای شما را به شدت بهبود می بخشد.

منبع خوبی را ضبط کنید، و نرم افزار شما واقعاً می تواند آن را اصلاح کند، اما هر چیز دیگری فقط یک کار اصلاحی و تعمیری است. راهنمای ما را در مورد نحوه ضبط پادکست برای بررسی عمیق تر در این مورد بررسی کنید.

اشتراک یا مخاطب خود را در پادکست های اپل، اسپاتیفای، پادکست گوگل و غیره افزایش دهید

برنامه سازنده پادکست شما ممکن است به شما امکان دهد در همه فهرست های پادکست منتشر کنید، اما وظایف شناسایی، بازاریابی و رشد همچنان بر عهده شماست. ابزارهایی در برنامه شما وجود دارد که به این جنبه از تولید محتوا کمک می کند، اما ارتقای پادکست یک موضوع کامل برای خودش است (ما به معنای واقعی کلمه در مورد آن کتاب نوشتیم).

با این حال، خبر خوب این است که یک برنامه ساخت پادکست در زمان شما صرفه جویی می کند، بنابراین می توانید بیشتر آن را به یافتن شنوندگان جدید و رشد برنامه خود اختصاص دهید.

خلاصه: بنابراین، بهترین برنامه ساخت پادکست چیست؟

پاسخ استاندارد پادکست به هر سؤالی این است که “بستگی دارد” و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هر یک از این برنامه ها طعم منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد و چیزی کمی متفاوت برای کاربران خود ارائه می دهد.

Alitu به سازندگان کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری در صدا و محتوای محصول نهایی خود می‌دهد و در عین حال کار را بسیار آسان می‌کند. این برای صاحبان مشاغل کوچک و صاحبان مشاغل انفرادی که می‌خواهند اپیزودهای صدایی با کیفیت بالا را بدون گرفتار شدن در تولید پخش کنند، جذابیت بیشتری دارد. با در دسترس بودن میزبانی، رونویسی و ویرایش مبتنی بر متن، Alitu یک گزینه عالی “یک مکان برای همه چیز” است.

البته قرعه کشی بزرگ Spotify برای Podcasters این است که رایگان است. همچنین می توانید از آن برای انتشار پادکست های ویدیویی و موسیقی (انحصاری Spotify) استفاده کنید. ابزار ویرایش آنها کمی بهبود یافته است، اگرچه عملکرد ضبط آنها گاهی اوقات کمی غیر قابل اعتماد باقی می ماند.

Spreaker برای کسانی که می خواهند برنامه های زنده را با مشارکت مخاطب و کسب درآمد اجرا کنند جذاب خواهد بود، اما گزینه های ویرایش و تولید محدود است.

Podbean یک برنامه پادکست همه کاره برای گوش دادن و ایجاد، و همچنین برخی ابزارهای سودمند کسب درآمد و محتوای ممتاز را به عنوان بخشی از سرویس میزبانی خود ارائه می دهد. همچنین دارای یک گزینه ضبط چند مسیری مفید است.

اگر می‌خواهید وارد حوزه ویدیو شوید و از ویرایش مبتنی بر متن استفاده کنید، Descript گزینه جذابی است. آنها دارای برخی از ویژگی های هوش مصنوعی پیشگامانه مانند حذف کلمات پرکننده و دوبله بیش از حد هستند، اگرچه همچنان به ضبط کننده تماس جداگانه و حساب های میزبانی پادکست نیاز دارید.

اگر قبلاً با Libsyn میزبانی می‌کنید، استودیو Libsyn بی‌معنا است، به‌خصوص اگر تماس‌ها و مصاحبه‌های آنلاین زیادی دارید.

یکی از این گزینه‌ها ممکن است فوراً به‌عنوان یک تطابق کامل برای نیازهای پادکست و گردش کار شما مطرح شود. یا، شاید تصمیم بگیرید که یک برنامه ساخت پادکست برای شما یا پادکست شما مناسب نیست. اگر چنین است، برای بررسی گزینه‌های گسترده‌تر، ارزش آن را دارد که راهنمای کامل نرم‌افزار پادکست ما را نیز بررسی کنید!

حالا چی؟

ویرایش باعث پایین آمدن شما می شود؟! در اینجا بهترین راهنمای ویرایش ما است

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT