مقایسه Bixby و Google Assistant

مقایسه Bixby و Google Assistant: تفاوت چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

Google Assistant احتمالاً شناخته شده ترین دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی برای اندروید است. اما از آنجایی که سامسونگ همیشه توانایی های جدیدی را به Bixby اضافه می‌کند، این سوال پیش می‌آید: Bixby در مقابل Google Assistant – کدام یک بهتر است؟ مقایسه Bixby و Google Assistant را در ادامه بخوانید.

در این مقاله، تفاوت های اصلی بین Bixby و Google Assistant را توضیح خواهیم داد و خواهیم دید که چگونه اندازه گیری می‌شوند.

تفاوت در چیست؟

در ادامه، نگاهی به مقایسه Bixby و Google Assistant در مورد ویژگی ها، ادغام دستگاه، عملکرد و زبان های پشتیبانی می‌کنیم.

فعال سازی

هر دو دستیار دیجیتال از نظر نحوه فعال سازی مشابه هستند.

می‌توانید Bixby Voice را با موارد زیر بیدار کنید:

فشار دادن و نگه داشتن دکمه Bixby (در تلفن های سامسونگ).

گفتن، “Hey, Bixby.”

Google Assistant توسط:

گفتن «Hey, Google» یا «OK, Google».

دکمه Home را فشار داده و نگه دارید.

کشیدن انگشت از گوشه پایین صفحه به بالا (در گوشی آیفون یا اندروید).

دسترسی و در دسترس بودن بین پلتفرم

دستیار صوتی Bixby سامسونگ کاملاً با پلتفرم SmartThings سامسونگ ادغام شده است، اما تا آنجا که پیش می‌رود، نمی‌توانید از آن در دستگاه های غیر سامسونگ استفاده کنید. برنامه SmartThings به شما امکان می‌دهد دستگاه های مختلف را کنترل کنید و از طریق بلندگوی Samsung Galaxy Home یکپارچه شوید.

اگر فقط از دستگاه های سامسونگ استفاده می‌کنید، این مشکلی نیست. اما اگر اکوسیستم دیجیتالی متنوع تری دارید، یا چندین کاربر با دستگاه های اندرویدی غیرسامسونگ متفاوت دارید، استفاده از Bixby می‌تواند محدودیت هایی ایجاد کند.

از طرف دیگر، Google Assistant در مکان های بسیار بیشتری در دسترس است و بر روی تمام دستگاه های اندرویدی با نسخه 6.0 یا بالاتر نصب می‌شود. از طریق Google Home، از جمله برخی از برندهای دیگر، مانند Apple (با عملکرد محدود) با دستگاه ها ادغام می‌شود.

Google Assistant همچنین با بسیاری از خدمات رسانه ای برتر سازگار است و در هندزفری Android Auto برای رانندگی تعبیه شده است.

مقایسه Bixby و Google Assistant: ویژگی ها و توانایی ها

Google Home و Bixby از بسیاری جهات قابل مقایسه هستند، اما Google Assistant معمولاً دقت بیشتر، عملکردهای بیشتر و نتایج سریع تری دارد.

Google Assistant و Bixby می‌توانند کارهای مشابهی از جمله کنترل دستگاه های خانه هوشمند، کار با تلفن، خواندن و ارسال پیام های متنی و ارائه اطلاعات بر اساس جستجوهای آنلاین انجام دهند. با این حال، Google Assistant می‌تواند بیشتر از Bixby انجام دهد، در درجه اول به دلیل افزایش تعداد دستگاه هایی که می‌تواند با آنها یکپارچه شود.

دستیار Google به طور کلی یکی از بهترین (اگر نه بهترین) دستیارهای صوتی در تشخیص دستورات صوتی و انجام اقدامات در نظر گرفته می‌شود. Bixby کم کار نیست، اما هنوز آن سطح از دقت و سرعتی را که دستیار گوگل ارائه می‌دهد، ندارد.

این عمدتا با توابع جستجوی آنلاین آشکار است.

Google Assistant در جستجوهای آنلاین برتر است و با برنامه های شخص ثالث بیشتری (مانند واتساپ) ادغام می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد کارهای بیشتری را بدون دست انجام دهند.

در مقایسه، نقطه قوت اصلی Bixby در کارهای آفلاین مانند بهینه سازی تنظیمات دستگاه سامسونگ در محیط های مختلف است (برای مثال، گفتن «I am Driving» Wi-Fi را خاموش می‌کند، بلوتوث را روشن می‌کند و فهرست پخش را شروع می‌کند).

Bixby همچنین دارای چندین قابلیت منحصر به فرد است که بیشتر آنها فقط در مدل های اندرویدی بعدی مانند گلکسی S9 و S10 در دسترس هستند. به عنوان مثال، Bixby Vision یک برنامه مجهز به Bixby است که به کاربران امکان می‌دهد موارد را از عکس ها شناسایی کنند، زبان ها را ترجمه کنند، کدهای QR را اسکن کنند و به افراد کم بینا کمک کنند.

زبان های پشتیبانی شده

Bixby و Google Assistant هر دو با اکثر زبان های اصلی در سراسر جهان کار می‌کنند.

Google Assistant از انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، هندی، چینی (سنتی)، کره ای، پرتغالی (برزیلی)، هلندی، نروژی، سوئدی و دانمارکی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، Google Assistant از شش گویش انگلیسی، دو گویش فرانسوی و دو لهجه اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

Bixby از انگلیسی، کره ای، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی (برزیلی) و چینی (ماندارین) پشتیبانی می‌کند.

مقایسه کلی

Google Assistant در زمینه محصولات خانه هوشمند به خوبی تثبیت شده است. اما Bixby با محوریت تلفن های اندرویدی سامسونگ است. توسط بسیاری از برنامه ها و ابزارهای غیر Google پشتیبانی می‌شود. تمرکز بر روی دستگاه های سامسونگ، با سازگاری با برنامه های شخص ثالث در راه است. دارای طیف وسیع تری از توانایی ها و عملکردها با جستارهای مبتنی بر اینترنت بهتر است. دارای عملکردهای بسیاری خاص برای دستگاه ها و برنامه های سامسونگ است اما در استفاده عمومی کمی عقب است. با بسیاری از دستگاه های قدیمی سازگار است. بسیاری از ویژگی ها به جدیدترین مدل های سامسونگ محدود می‌شوند.

مقایسه Bixby و Google Assistant: حکم نهایی

Google Assistant بهترین دستیار هوشمند است. از اکثر دستیارهای دیجیتالی دیگر مانند Alexa آمازون و Siri اپل پیشی گرفته است. دارای عملکرد بهبود یافته، سازگاری بیشتر با برنامه ها و ابزارهای شخص ثالث و اکوسیستم تثبیت شده است.

اما این بدان معنا نیست که Bicby ارزش استفاده را ندارد. اگر مجموعه ای از دستگاه های سامسونگ دارید، ممکن است متوجه شوید که Bixby دستیار صوتی مورد نظر شما است. حتی بهتر از آن، Bixby به سرعت در حال گسترش است و ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فردی را برای رقابت با Google Assistant معرفی می‌کند—بنابراین اگر با اکوسیستم سامسونگ شروع می‌کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در آن جا بمانید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT