مقایسه ChatGPT با Claude AI

مقایسه ChatGPT با Claude AI: آیا Claude AI چت بات بهتری است؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

در حالی که ChatGPT یکی از محبوب ترین چت ربات های هوش مصنوعی است، ممکن است دیگر بهترین نباشد. Claude AI برخی از ویژگی های GPT را ارائه می دهد. اما کدام بهتر است؟ مقایسه ChatGPT با Claude AI را در ادامه بخوانید.

از زمان انتشار در نوامبر 2022، ChatGPT نیروی غالب در فضای چت بات هوش مصنوعی باقی مانده است. علی‌رغم تلاش‌های گسترده چندین شرکت هوش مصنوعی، هیچ‌کس واقعاً نتوانسته چت‌باتی بسازد که واقعاً ChatGPT را در کیفیت پاسخ کلی به چالش بکشد. بارد گوگل؟ هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت؟ نه، نه واقعا.

با این حال، Claude AI، یک ربات چت که توسط استارت‌آپ هوش مصنوعی Anthropic ساخته شده است، ویژگی‌های یک ربات چت را نشان می‌دهد که می‌تواند ChatGPT را از سلطنت خلع کند. تعداد قابل توجهی از کاربران می گویند که کلود گزینه بهتری است. اما آیا قضیه این است؟ بیایید هر دو ربات چت را برای چرخش در نظر بگیریم.

مقایسه ChatGPT با Claude AI: عقل سلیم و استدلال منطقی

هنگام کار با چت ربات های هوش مصنوعی، تضاد جالبی وجود دارد. از یک طرف، آنها می توانند کارهای پیچیده ای را انجام دهند که انسان ممکن است روزها برای حل آنها تلاش کند. از سوی دیگر، آنها گاهی اوقات با مشکلات ابتدایی دست و پنجه نرم می کنند که نیاز به کمی عقل سلیم یا استدلال منطقی دارد. بنابراین، ما ChatGPT و Claude AI را آزمایش کردیم تا ببینیم کدام ربات چت هوش مصنوعی در کارهای عقل سلیم و استدلال منطقی بهتر است.

ChatGPT مشکل را به چند قسمت تقسیم کرد و در اولین تلاش آن را حل کرد. کلود هوش مصنوعی نیز در این زمینه تلاش کرد و مشکل را نیز حل کرد، اما با رویکردی متفاوت.

برای اولین کار، هر دو ربات چت توانستند مشکل را حل کنند. بنابراین، ما به نوع دیگری از مشکل رفتیم. ما هر دو چت بات را موظف کردیم که به یک سوال حقه باز پاسخ دهند.

ChatGPT بلافاصله توانست این ترفند را تشخیص دهد – شما نمی توانید بازماندگان را دفن کنید زیرا آنها نمرده اند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسید که کلود هوش مصنوعی می‌دانست که این یک سوال حقه‌ای بود، اما نتوانست رایج‌ترین مسئله را تشخیص دهد که بازماندگان را دفن نمی‌کنید.

در عوض، این سوال را بیش از حد تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که “هیچ بازمانده ای برای دفن وجود نخواهد داشت” زیرا سقوط از مریخ به زمین کشنده خواهد بود. این پاسخی نیست که ما انتظار داشتیم، اما اگر از زاویه دیگری به مسائل نگاه کنید، حقیقتی در آن وجود دارد.

در این کار، ما آن را به ChatGPT می‌دهیم، اما نمی‌توانیم رویکرد کلود هوش مصنوعی را کاملاً رد کنیم. برای آخرین کارمان در مورد این معیار، از هر دو ربات چت پرسیدیم که اگر با 10 سیب شروع کنیم و پنج تای آن ها در حالی که هنوز روی درخت هستند، تکه تکه شوند، به ترتیب پس از 5 و 10 روز چند سیب روی درخت سیب باقی می ماند. ChatGPT گفت هنوز 10 سیب باقی مانده است.

از سوی دیگر، کلود هوش مصنوعی با تشخیص این که پنج سیب برش خورده احتمالا پوسیده می شوند، پاسخ عقل سلیم تری داد.

کلود هوش مصنوعی به وضوح این یکی را دریافت کرده است. ما چند مشکل پیچیده دیگر را امتحان کردیم و هر دو چت ربات سهم نسبتاً خوبی از موفقیت و شکست در برخورد با آنها داشتند. با توجه به نتیجه ای که مشاهده کردیم، ممکن است منصفانه باشد که بگوییم در حالی که ChatGPT دارای یک مزیت است، هر دو ربات چت از نظر عقل سلیم و توانایی های استدلال منطقی خیلی از هم دور نیستند.

مقایسه ChatGPT با Claude AI : مهارت های ریاضی

حتی اگر هرگز قصد ندارید از ChatGPT یا Claude AI برای حل تکالیف جبر خود استفاده کنید، توانایی های ریاضی آنها پیامدهای گسترده ای دارد. برای چت ربات های هوش مصنوعی، ریاضیات کلید درک منطق دنیای واقعی، شناسایی تفکر ناقص و اعتراف به اشتباهات است.

اساساً، مهارت ریاضی معیار اصلی هوش مصنوعی است. بنابراین، بین ChatGPT و Claude AI، کدام ربات چت در ریاضی مهارت بیشتری دارد؟ ما هر دو چت ربات را موظف به حل یک مسئله پر پیچ و خم بهره وری ریاضی کردیم. ما با هوش مصنوعی کلود شروع کردیم و چت بات مشکل را برطرف کرد.

ChatGPT نیز مشکل را ترک دار کرد.

در ادامه، از هر دو ربات چت خواستیم تا a-1 = 20/3a-1/8 را حل کنند، یک مسئله ریاضی نسبتاً ساده با نرخ شکست شگفت‌آور بالا در میان چت ربات‌های هوش مصنوعی. ChatGPT توانست آن را حل کند و در اولین تلاش پاسخ صحیح -3 را ارائه کرد.

کلود هوش مصنوعی در اولین تلاش شکست خورد، اما زمانی که ما از آن خواستیم تا مشکل را مرحله به مرحله حل کند (که آن را مجبور می کند تا در تمام مراحل منطق خود فکر کند)، توانست آن را شکست دهد.

چند مسئله ریاضی دیگر را امتحان کردیم. در حالی که هر دو چت ربات در اولین تلاش در برخی موارد به درستی دست یافتند، در چندین مورد، کلود هوش مصنوعی به تلاش دوم یا سوم برای ارائه پاسخ مناسب نیاز داشت. از نظر مهارت های ریاضی، تاج را به ChatGPT می دهیم.

مقایسه ChatGPT با Claude AI: خلاقیت

یکی از بزرگترین تبلیغات کلود هوش مصنوعی توانایی های خلاقانه آن است. اما آیا می تواند با خلاقیت ChatGPT مطابقت داشته باشد؟ یا ممکن است از ChatGPT پیشی بگیرد؟ برای آزمایش هر دو ربات چت، ما آنها را به نوشتن اشعار برای یک آهنگ رپ که قافیه می‌کند، موظف کردیم.

ما یک تست رپ قافیه را انتخاب کردیم زیرا این چیزی است که بسیاری از مدل های زبان با آن دست و پنجه نرم می کنند. اکثر مدل‌ها معمولاً قافیه را درست نمی‌گیرند یا قافیه را درست می‌آورند در حالی که خود اشعار منطقی نیست. برای جالب تر کردن همه چیز، آهنگ رپ در مورد رشد خیار خواهد بود.

بنابراین، ما از ChatGPT و Claude AI خواستیم که “یک رپ قافیه ای درباره پرورش خیار به عنوان یک کشاورز و میلیونر شدن از آن بنویسند.” ChatGPT ابتدا پیش رفت و همانطور که انتظار می رفت، اشعار هیجان انگیزی تولید کرد.

سپس همان دستور را به کلود هوش مصنوعی دادیم و آن را نیز به خوبی نشان داد.

هر دو شعر خوب هستند، اما ChatGPT به نظر می رسید که در اینجا برتری داشته باشد. قافیه بهتری داشت و ما در اولین آزمایش به نتیجه ای که نیاز داشتیم رسیدیم. ما مجبور شدیم سه بار تلاش کنیم تا کلود هوش مصنوعی بتواند اشعاری را با قافیه تولید کند. ما این یکی را به ChatGPT می دهیم.

پس از آزمایش چند کار خلاقانه دیگر، به نظر می رسید که کلود هوش مصنوعی در کارهای مربوط به نوشتن عالی است و می تواند محتوای طبیعی تری مانند یک نویسنده انسانی بنویسد. اگرچه ChatGPT در غلبه بر وظایف خلاقانه پیچیده‌تر بهتر بود، اما گاهی اوقات نمی‌توانست احساس چت ربات هوش مصنوعی را در متنی که ایجاد می‌کرد از بین ببرد. حکم ما؟ هر دو ChatGPT و Claude AI در نوع خود خلاق هستند.

 مهارت های کدنویسی

درست مانند مهارت‌های ریاضی، مهارت‌های کدنویسی معیار بسیار مهم دیگری برای قضاوت در مورد توانایی‌های یک ربات چت هوش مصنوعی است. در حالی که اکثر کاربران احتمالا هرگز از چت بات برای کدنویسی استفاده نخواهند کرد، پیامدهای اساسی اساسی برای توانایی یک چت بات برای نوشتن و درک کد ماهرانه وجود دارد.

در حالی که ربات‌های چت در حال حاضر پیچیده هستند، اما اگر و زمانی که قادر به نوشتن کد به صورت ماهرانه باشند، با آنچه واقعاً می‌توانند تبدیل شوند، فاصله زیادی دارند. برای اینکه چت ربات‌های هوش مصنوعی واقعاً به دستیاران هوش مصنوعی قدرتمندی تبدیل شوند که می‌توانند کارهایی بیش از تولید متن انجام دهند، باید بتوانند کدی بنویسند که در صورت تقاضا مشکلات را حل کند. قبلاً در توضیح ChatGPT Code Interpreter خود درباره اهمیت مهارت های کدنویسی برای چت ربات های هوش مصنوعی صحبت کرده ایم.

همانطور که گفته شد، ما هر دو ربات چت را روی دو وظیفه کدنویسی قرار دادیم. ما از ChatGPT و Claude AI خواستیم تا کد عملکردی را برای یک برنامه لیست کارها بنویسند. با شروع ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی توانست در اولین تلاش یک برنامه کاربردی فهرست کارها را ارائه دهد. ما آن را کپی پیست کردیم و روی یک مرورگر اجرا کردیم و کاملا بدون خطا کار کرد. در اینجا خروجی یک مرورگر است.

با حرکت به سمت هوش مصنوعی کلود، چت بات کدی به وضوح قابل درک نوشت. ساختار و منطق همه خوب به نظر می رسید. متأسفانه، علیرغم تلاش‌های مکرر، کلود هوش مصنوعی برخی از منطق حیاتی را برای اجرای کد در یک مرورگر از دست داد. این یک شکست در این یکی است.

پس از اینکه کلود هوش مصنوعی در آخرین آزمایش شکست خورد، نوع دیگری از کار کدنویسی را امتحان کردیم، کاری که بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل کد بود و کمتر در مورد نوشتن کد جدید. ما پنج فایل PHP را آپلود کردیم که نمایانگر بک‌اند کامل یک وب‌سایت است و از Claude AI و ChatGPT پرسیدیم که در کجا باید همه فایل‌های آپلود شده را ویرایش کنیم تا مطمئن شویم پس از ثبت نام کاربر جدید در سایت، ایمیلی دریافت می‌کنیم.

با کمال تعجب، ChatGPT، علیرغم اینکه ظاهراً دارای مهارت های کدنویسی برتر است، با وجود تلاش های مکرر در این امر شکست خورد. از سوی دیگر، کلود هوش مصنوعی توانست کد را به خوبی تجزیه و تحلیل کند و در عین حال مکان‌های مناسبی را که برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به ویرایش دارند، شناسایی کند.

البته، این یک مورد مجزا نبود، ما آن را با چندین فایل کد دیگر تکرار کردیم، اما ChatGPT در اکثر موارد دچار مشکل شد و در حالی که هوش مصنوعی کلود نتایج چشمگیر ارائه می کرد. از نظر مهارت کدنویسی، برنده کاملاً ساده نیست.

ChatGPT به وضوح در نوشتن کد جدید به طور قابل توجهی بهتر است و می تواند کدهای پیچیده را با مهارت چشمگیر مدیریت کند. با این حال، کلود هوش مصنوعی به طور قابل توجهی در تجزیه و تحلیل پایه های کد بزرگ بهتر است. بنابراین، اگر به دنبال نوشتن کد برای ایده جدیدی هستید، ChatGPT ابزاری است که باید به آن مراجعه کنید. اگر می‌خواهید یک پایه کد با هزاران خط در چندین فایل را تجزیه و تحلیل کنید یا معنا پیدا کنید، ما قطعا Claude AI را توصیه می‌کنیم.

کلود هوش مصنوعی یک رقیب قدرتمند در بلوک است

Claude AI یک رقابت قدرتمند برای ChatGPT را نشان می دهد – رقابتی که می تواند روزی با ChatGPT رقابت کند و به طور بالقوه از آن پیشی بگیرد. با توجه به اینکه کلود یک مدل هوش مصنوعی نسبتاً جدید است، رشک برانگیز است که بتواند ChatGPT را به روش فعلی انجام دهد. ظهور کلود هوش مصنوعی و کیفیت آن نشان می دهد که رقابت در حال داغ شدن است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT