نرم افزار مدیریت دارایی رایگان

7 نرم افزار مدیریت دارایی رایگان 2024

زمان مطالعه 15 دقیقه

احساس غم انگیز خرابی تجهیزات حیاتی را تصور کنید که منجر به توقف عملیات تجاری می شود. اتلاف وقت، کارمندان ناامید و کاهش سود تنها چند موضوعی است که کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​به دلیل نگهداری برنامه ریزی نشده دارایی شاهد آن هستند. نرم افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را وارد کنید، که به شما کمک می نماید روی کارهای تعمیر و نگهداری منظم تمرکز نمایید تا از خرابی تجهیزات جلوگیری کرده و عمر دارایی را افزایش دهید.

اگر یک کسب و کار کوچک هستید و در مورد صرف مبلغ هنگفتی برای آزمایش نرم افزار شک دارید، نگران نباشید. دراین مقاله هفت ابزار نرم‌افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه رایگان با رتبه برتر را به ترتیب حروف الفبا، بر اساس بررسی‌های نرم‌افزار تأیید شده، به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای ارائه شده در این مقاله در دسته مدیریت دارایی یا سیستم‌های مدیریت تعمیر و نگهداری متمرکز (CMMS) قرار می‌گیرند و ویژگی‌های نگهداری پیشگیرانه از جمله ردیابی دارایی، تجزیه و تحلیل عملکرد استاندارد و مدیریت سفارش کار را ارائه می‌دهند.

ما محصولاتی را برای این مقاله بر اساس میانگین رتبه‌بندی‌های آنها بین ژانویه 2022 تا ژانویه 2024 انتخاب کردیم، که ممکن است با میانگین رتبه‌بندی کلی فعلی آنها متفاوت باشد.

1.نرم افزار مدیریت دارایی رایگان: AssetTiger

نرم افزار مدیریت دارایی مبتنی بر ابر AssetTiger ویژگی های نگهداری پیشگیرانه را ارائه می دهد که می تواند به شما در ردیابی عملکرد تجهیزات و منابع کسب و کارتان، شناسایی زمان خرابی و برنامه ریزی تعمیر و نگهداری کمک نماید. این ابزار چهار روش ردیابی استهلاک : خط مستقیم، مانده کاهشی مضاعف، موجودی کاهشی 150٪ و مجموع ارقام سال ها، برای کمک به ایجاد استهلاک ماهانه یا سالانه و محاسبه هزینه های کلی را ارائه می دهد.

نسخه رایگان AssetTiger دسترسی نامحدود کاربر را برای ردیابی حداکثر 250 دارایی و دریافت برچسب برای ردیابی عملکرد فردی ارائه می نماید. ارتقاء به یک طرح پولی تعداد دارایی های قابل ردیابی را تا 500000 افزایش می دهد.

امکانات رایگان:*

اسکن بارکد تلفن همراه: از تلفن هوشمند یا تبلت برای اسکن بارکد دارایی ها، گرفتن عکس و برچسب گذاری دارایی ها برای به روز رسانی عملکرد در زمان واقعی استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد هر دارایی مورد نیاز در دفتر یا انبار را اضافه و ویرایش نمایید.

برچسب‌های دارایی: برچسب‌های بادوام (معمولاً حاوی بارکد یا شناسه عددی) را مستقیماً به دارایی‌های خود اضافه کنید. این ابزار همچنین برچسب های مجازی مانند کدهای QR و شماره سریال مرتبط با دارایی های درون سیستم را ارائه می دهد.

گزارش‌ های از پیش پیکربندی ‌شده: الگوهایی را از کتابخانه‌ای از گزارش‌ های از پیش تعیین ‌شده انتخاب نمایید که حوزه‌های کلیدی مانند، تاریخچه تعمیر و نگهداری، سطوح موجودی، آمار زمان خرابی و تجزیه و تحلیل هزینه را پوشش می‌دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد گزارش ها را برای معیارهای خاص سفارشی کرده و از عناصر تجسم برای برجسته کردن معیارهای مهم و پیگیری روندها استفاده کنید.

هزینه ارتقا: 120 دلار در سال

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه‌های پشتیبانی مشتری: پرسش‌ های متداول، تماس‌ های تلفنی، ایمیل ها و یک سیستم فروش آنلاین بلیط

چه کسی باید AssetTiger را در نظر بگیرد؟

مدیران دارایی، مدیران عملیاتی و تیم‌هایی که با تجهیزاتی که طول عمر کوتاهی دارند، از جمله کامپیوتر ‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه و مجوزهای نرم‌افزاری کار می‌ کنند، می‌توانند از ویژگی ردیابی استهلاک AssetTiger بهره ببرند. کاربران می توانند نگهداری دارایی ها را در نزدیکی پایان عمر مفید آنها، ارائه خرابی های پرهزینه و اطمینان از عملکرد بهینه، اولویت بندی نمایند. درک ارزش باقیمانده یک دارایی به تعیین اینکه آیا هزینه های بازپرداخت و نگهداری بیشتر از ارزش آن برای کسب و کار است، کمک می کند. این به کاربران کمک کرده تا قبل از منسوخ شدن دارایی در مورد ادامه نگهداری یا فروش آن تصمیم بگیرند.

2.نرم افزار مدیریت دارایی رایگان: Coast

Coast CMMS یک فضای کاری تیمی را برای ایجاد و مدیریت سفارشات کاری جدید و تکرارشونده (کارت) برای نگهداری، تعمیرات و بازرسی دارایی، از جمله اطلاعات دارایی، شرح وظایف، تکنسین های اختصاص داده شده، تاریخ های سررسید و سایر اطلاعات مربوط به عملکرد ارائه می دهد. فضاهای کاری به شما این امکان را می دهند که در یک مکان گپ بزنید (1:1 یا به صورت گروهی)، درباره وظایف بحث کنید، کارت ها را به اشتراک بگذارید یا سؤال بپرسید. این ابزار به شما کمک می کند وضعیت پیشرفت کارهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، سفارشات کاری و عکس ها و یادداشت های پیوست شده را پیگیری نمایید. در فضای کاری تیم، می‌ توانید مکالمه‌هایی با چندین یا فردی از اعضای تیم ایجاد نموده تا درباره سفارش‌های کاری بحث کنید، کارت‌ها را به اشتراک بگذارید یا سؤال بپرسید.

طرح رایگان Coast با کارت ها، فضای کاری و پیام های نامحدود ارائه می شود. شما حداکثر 3 مگابایت آپلود فایل و پیوست تصویر دریافت می نمایید و می توانید تا هفت روز سابقه کارت و پیام را ذخیره کنید. هنگامی که از این حد فراتر رفتید، باید به یک طرح پولی برای آپلود نامحدود فایل و پیوست های تصویر، ردیابی زمان و هزینه، داشبورد گزارش و زمان بندی ارتقا دهید.

امکانات رایگان:*

کارت‌های قابل اشتراک‌ گذاری: فرمی را با جزئیات سفارش کاری ایجاد و سفارشی نمایید و با استفاده از فضاهای کاری اختصاصی با تیم به اشتراک بگذارید. این ویژگی به شما امکان می دهد فرم ها را مستقیماً از سیستم چاپ کنید.

آپلود فایل: یادداشت ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد را به سفارشات کاری ضمیمه کنید. فرمت های فایل و سند پشتیبانی شده شامل PNG، JPEG، GIF، PDF، Word و Excel است.

سابقه کارت: جستجو، دسترسی، اشتراک گذاری، و دانلود هر گونه سفارش کار تعمیر و نگهداری قبلی ذخیره شده در سیستم.

هزینه ارتقا: 20 دلار برای هر کاربر در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه های پشتیبانی مشتری: پرسش های متداول، وبلاگ ها، مرکز راهنمایی و ایمیل

چه کسی باید Coast را در نظر بگیرد؟

مدیران نگهداری دارایی با تمرکز بر چندین سفارش کاری در پروژه های بزرگ می توانند از ویژگی های نگهداری پیشگیرانه Coast بهره مند شوند. این فضاهای کاری اختصاصی برای هر پروژه، تیم های اختصاص داده شده، کارت ها و فایل های مرتبط را ارائه می دهد. کاربران می توانند کارت ها و اسناد را با سایر اعضای تیم برای فید بک و تایید به اشتراک بگذارند. این ابزار دسترسی به تمام کارت‌ های گذشته را امکان ‌پذیر می‌کند و در زمان جستجوی دستی سفارش‌ های کاری قبلی برای دارایی‌های غیرقابل اجرا و شناسایی دلیل قابل اجرا صرفه‌جویی می‌کند.

3. Fiix

Fiix یک نرم افزار CMMS است که به شما امکان می دهد یک داشبورد عملکرد دارایی سفارشی با معیارهای خاص برای اهداف تجاری خود بسازید. داشبورد معیارهای انتخاب شده را برای پروژه‌ها، دارایی‌ها، زمان و کاربران مختلف مقایسه می ‌کند. برای ارزیابی وظایف نگهداری دارایی می توانید از بین الگوهای گزارش از پیش ساخته شده انتخاب نموده یا گزارش های سفارشی بسازید. برنامه موبایل این ابزار به شما امکان می‌دهد درخواست‌ های کاری را ارسال نموده، درخواست‌های درخواستی ارسال نمایید، ساعات کاری را ثبت کنید، مصرف قطعات یدکی را ضبط کرده و عکس‌ ها را پیوست دهید. تیم شما نوتیفیکیشن ‌های درون‌ برنامه‌ای خودکار زمانی که کار جدید اختصاص داده می ‌شود یا درخواست ‌هایی مطرح می‌ گردد، دریافت می‌کند.

طرح رایگان Fiix امکان ردیابی دارایی های نامحدود، استفاده از قطعات و منابع موجودی را فراهم می کند. می توانید حداکثر 25 درخواست نگهداری پیشگیرانه را برنامه ریزی کرده و سفارشات کاری و درخواست خدمات نامحدود ایجاد کنید. برای برنامه‌های نامحدود، سفارش‌ های کاری هوش مصنوعی و مدیریت دارایی‌ های چند سایتی، به یک برنامه پولی ارتقا دهید.

امکانات رایگان:*

ردیابی زمان خاموشی: برای ارزیابی شاخص‌ های عملکرد کلیدی (KPI)، مانند میانگین زمان تعمیر (MTTR) و میانگین زمان بین خرابی‌ها (MTBF) ،زمان کارکرد و خرابی تجهیزات را ردیابی و اندازه‌گیری کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد برای ردیابی تاریخچه تجهیزات، کدهای دلیل را برای زمان خرابی سفارشی و اختصاص دهید.

یادداشت های گفتار به نوشتار: هنگام انجام وظایف نگهداری پیشگیرانه، یادداشت ها را مستقیماً به دستگاه تلفن همراه دیکته کنید. یادداشت ها به عنوان فایل های صوتی در سفارشات کاری مرتبط یا سوابق نگهداری ذخیره می شوند. این ویژگی به شما امکان می دهد فایل های صوتی را به صورت یادداشت متنی رونویسی کنید.

لیست وظایف: فهرستی از وظایف مرتبط با نگهداری برنامه ریزی شده، چک لیست ها و روش های عملیاتی استاندارد مربوط به نگهداری دارایی ایجاد نمایید. این فهرست می‌ تواند شامل وظایف فردی با دستورالعمل‌های خاص، تکنسین‌های تعیین‌ شده و تاریخ‌های سررسید باشد. این ویژگی اجازه می دهد تا لیست را برای انواع مختلف سفارش کار یا دارایی های خاص سفارشی کنید.

هزینه ارتقا: 45 دلار برای هر کاربر در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه های پشتیبانی مشتری: آموزش های ویدئویی، وبینارها، مرکز یادگیری، مرکز راهنمایی، جامعه کاربر، چت، پرسش های متداول و وبلاگ ها

چه کسی باید Fiix را در نظر بگیرد؟

داشبورد قابل تنظیم Fiix از مدیران دارایی و تعمیر و نگهداری سود می‌برد که به دنبال مرتب‌ سازی تمام داده‌های دارایی هستند و دسترسی سریع به سفارش‌ های کاری، گزارش‌ های عملکرد، تکنسین‌های میدانی و سایر جزئیات مرتبط را فراهم می‌کنند. اپلیکیشن موبایل این ابزار فرآیند را ساده می‌کند و به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد به سفارش‌های کاری دسترسی داشته باشند و درخواست‌های مربوط به شغل را به تیم پشتیبانی ارسال کنند. این همکاری باعث صرفه جویی در زمان و تلاش برای تیم های راه دور و تکنسین های میدانی می شود تا به طور موثر در زمان واقعی به یکدیگر متصل شوند.

4.نرم افزار مدیریت دارایی رایگان: Fracttal

سیستم مدیریت نگهداری Fracttal دارایی ها و تجهیزات شما را با استفاده از کدهای QR و تراشه های ارتباط میدان نزدیک (NFC) ردیابی می کند. برنامه دسکتاپ و موبایل ابزار می تواند به تمام جزئیات دارایی دسترسی داشته باشد. این سفارشات کاری را برای انواع مختلف دارایی متعلق به کسب و کار شما، از جمله اطلاعات دارایی، وظایف تعمیر و نگهداری مورد نیاز، تکنسین های اختصاص داده شده، و سایر جزئیات مربوط به عملکرد دارایی را ایجاد می کند. می‌توانید یادآورهای ایمیل خودکار را برای سفارش‌ های کاری آتی یا تغییرات در موارد موجود تنظیم کنید. کاتالوگ مکان و تجهیزات در ایجاد می کند به شما امکان می دهد فهرستی از دارایی ها و محل کار آنها را برای مدیریت موجودی ایجاد و مدیریت کنید.

طرح نرم افزار رایگان Fracttal شامل حداکثر دو کاربر، 100 سفارش کاری و 50 دارایی در کاتالوگ می باشد. ارتقاء به یک برنامه نرم افزاری پولی دسترسی نامحدود به تمام فعالیت های نگهداری پیشگیرانه همراه با داشبورد گزارش تعاملی را فراهم می کند.

امکانات رایگان:*

کاتالوگ های مکان و تجهیزات: یک کتابخانه قابل جستجو از دارایی ها با اطلاعات ضروری، از جمله نام دارایی ها، شرح کار، برچسب ها، کدها و سایر شناسه ها ایجاد کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات کاتالوگ را به صورت دستی اضافه یا ویرایش کنید.

ردیابی QR و NFC: برچسب‌های کد QR یا تراشه‌های NFC را به دارایی‌های میدانی خود وصل کنید. کدها را می توان در دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به داده های دارایی اسکن کرد و جزئیات تراشه NFC در دستگاه های تلفن همراه مرتبط با دارایی ها از طریق برنامه تلفن همراه در دسترس است.

وضعیت سلامت دارایی: سلامت دارایی را با استفاده از قرائت‌های حسگر QR و NFC ردیابی کنید. این ویژگی یک داشبورد برای تجسم معیارهای سلامت برجسته مانند سرعت و دما ارائه می دهد.

هزینه ارتقا: 229 دلار در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه های پشتیبانی مشتری: وبلاگ ها، چت، مرکز راهنمایی، و پرسش های متداول

چه کسی باید Fracttal را در نظر بگیرد؟

مدیران دارایی که با دارایی‌های میدانی کار می‌کنند می‌توانند وضعیت سلامت و عملکرد آنی دارایی‌ها را با استفاده از دسکتاپ و برنامه تلفن همراه Fracttal ردیابی کنند. این شامل مکان، سرعت، تاریخچه تعمیر و نگهداری، خرابی، و داده های استفاده است. ویژگی ردیابی بلادرنگ به کاربران کمک می‌کند تا خطاهای مربوط به ورود دستی داده‌ها را حذف کرده و مشکلات احتمالی را برای جلوگیری از شکست کارها شناسایی کنند. علاوه بر این، داشتن یک برنامه تلفن همراه دسترسی در حال حرکت به دارایی‌ها را فراهم می‌کند و تصمیم ‌گیری را در مواقع اضطراری سرعت می‌بخشد.

5. Limble CMMS

Limble CMMS به شما امکان می دهد برنامه های نگهداری پیشگیرانه را با استفاده از الگوهای از پیش ساخته شده تنظیم کرده و رویه های عملیاتی استاندارد (SOP)، چک لیست ها، عکس ها و سایر اسناد مرتبط را ضمیمه کنید. این ابزار برنامه ریزی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را خودکار می کند و وظایف را به تکنسین های مناسب بر اساس مهارت ها و وظایف تعمیر و نگهداری قبلی اختصاص می دهد. داشبورد ابزار به شما امکان می‌دهد تا میزان تکمیل زمان‌بندی‌های تولید شده و سفارش‌های کاری را پیگیری نمایید. گزارش‌های تجهیزات در Limble CMMS را می‌توان برای سلسله‌مراتب دارایی‌های مختلف بر اساس کار و عملکرد اختصاص داده شده آن‌ها تنظیم کرد.

طرح نرم افزار رایگان Limble CMMS به شما امکان می دهد سفارشات کاری نامحدود با تصاویر پیوست ایجاد کنید. می توانید حداکثر چهار برنامه تعمیر و نگهداری فعال داشته باشید. ارتقاء به یک طرح پولی به شما امکان دسترسی به برنامه‌های تکراری نامحدود، سفارش‌های کاری خودکار و اعلان‌های تشدید سفارشی را می‌ دهد.

امکانات رایگان:*

عکس برداری و نشانه گذاری: عکس ها را به سفارش های کاری و لیست دارایی ها ضبط و پیوست کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که حاشیه‌نویسی‌های اولیه مانند کادرهای متنی و فلش‌ها را برای برجسته کردن مناطق خاص در عکس اضافه نمایید.

پرتال درخواست کاری: به تکنسین های میدانی اجازه دهید تا با استفاده از پرتال ابزار، درخواست های کاری جدید را مطرح کنند. درخواست به عنوان بلیط با جزئیات، از جمله نام دارایی، الزامات نگهداری و مکان مطرح می شود.

الگوهای رویه: از الگوهای از پیش ساخته شده برای درخواست های معمول تعمیر و نگهداری با جزئیات، از جمله مراحل، مواد، هزینه، چک لیست ایمنی و ابزار استفاده نمایید. این ویژگی اجازه می دهد تا عکس ها، فیلم ها و اسناد را برای دستورالعمل های اضافی پیوست کنید.

هزینه ارتقا: 28 دلار برای هر کاربر در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه های پشتیبانی مشتری: پرسش های متداول، وبلاگ ها، چت، مرکز راهنمایی و تماس های تلفنی

چه کسی باید Limble CMMS را در نظر بگیرد؟

تولید خودکار سفارش‌های کاری در Limble CMMS نیازی به مدیران دارایی و تعمیر و نگهداری برای وارد کردن دستی داده‌های دارایی و ایجاد زمان‌ بندی را از بین می‌برد. کاربران می ‌توانند در زمان صرفه‌جویی کرده و وظایف اداری را کاهش دهند تا بر استفاده از دارایی فاکتورگیری، در دسترس بودن تقویم و مهارت‌های تکنسین تمرکز کنند که کارایی را به حداکثر می‌رساند و استفاده از منابع را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این ابزار به تکنسین‌های میدانی اجازه می‌دهد تا وظایف جدید را با استفاده از الگوهای رویه اضافه کنند، می‌توانند از اجرای به موقع وظایف اطمینان حاصل نمایند و از تعمیر و نگهداری از دست رفته یا خرابی‌های ناگهانی تجهیزات جلوگیری کنند.

6.نرم افزار مدیریت دارایی رایگان: MaintainX

نگهداری پیشگیرانه در MaintainX CMMS از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد رویه‌هایی با تجزیه و تحلیل اطلاعات دارایی ارائه شده و استخراج عناصر کلیدی مانند وظایف، مراحل، مواد، پروتکل‌های ایمنی و ابزارهای مورد نیاز بهره می‌برد. این ابزار اطلاعات را در راهنماهای ساختاریافته و آسان در مورد همسویی تکنسین ها، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری و استفاده از ابزارها و منابع سازماندهی می کند. می‌توانید راهنماهای تولید شده را برای نیازهای تیم تعمیر و نگهداری و تغییر موجودی دارایی ویرایش کنید.

طرح رایگان نرم افزار MaintainX به دو کاربر اجازه می دهد تا به سفارشات کاری نامحدود، دو سفارش کاری تکرارشونده فعال با رویه های پیوست در ماه و داشبورد مدیریت دارایی یک ماهه دسترسی داشته باشند. برای کاربران نامحدود به نسخه پولی ارتقا دهید و به تمام ویژگی‌های فوق، مدیریت موجودی و برنامه‌ریزی منابع دسترسی داشته باشید.

امکانات رایگان:*

فیلدهای دارایی و مکان سفارشی: فیلدهای جدیدی را برای دارایی‌ها و مکان‌های آن‌ها تعریف کنید، از میان متن، اعداد، تاریخ‌ها، فهرست‌ های کشویی و کادرهای انتخاب انتخاب نمایید. این ویژگی اجازه می دهد تا این فیلدها را به انواع دارایی ها یا مکان های مختلف نگاشت کنید.

امتیاز رویه: عملکرد سفارش کار را در برابر رویه های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده پیگیری کنید. این فرآیند امکان نظارت بر پیشرفت تعمیر و نگهداری و شناسایی مشکلات تکرار شونده برای زمان خرابی را فراهم می کند.

ثبت امضا: با امضای الکترونیکی آنها مستقیماً از سیستم، دستورات و مراحل کار را تأیید کنید. این ویژگی را می توان در برنامه های دسکتاپ و موبایل برای امضای اسناد با استفاده از لمس انگشت یا قلم یا برای آپلود تصاویر استفاده کرد.

هزینه ارتقا: 16 دلار برای هر کاربر در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه های پشتیبانی مشتری: سوالات متداول، وبینارهای زنده، چت زنده، وبلاگ ها، مطالعات موردی، آموزش و مرکز پشتیبانی

چه کسی باید MaintainX را در نظر بگیرد؟

مدیران دارایی و عملیات که با ناهماهنگی در رویه‌های عملیاتی دارایی استاندارد دست و پنجه نرم می ‌کنند، می ‌توانند از رویه‌های خودکار MaintainX برای نگهداری بهتر دارایی‌ها استفاده نمایند. آنها می توانند خطاهای ناشی از تفاسیر فردی و تجربیات متفاوت اعضای تیم را حذف کنند. رویکرد متمرکز ابزار، تولید رویه را نسبت به تلاش دستی سرعت می ‌بخشد و در عین حال وضوح، کامل بودن و پایبندی به بهترین شیوه‌ها را تضمین می ‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های نگهداری موجود استفاده کنند و برای بهینه‌سازی رویه‌ها برای دارایی‌های خاص یا الزامات شغلی، بهبودهایی را پیشنهاد نمایند.

7.نرم افزار مدیریت دارایی رایگان: Odoo

سیستم برنامه ریزی منابع تولید Odoo (MRP) عملیات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را با محاسبه خودکار معیارهای دارایی های کلیدی، مانند MTBF، MTTR، و پیش بینی تاریخ های خرابی بعدی، بهینه می کند. معیارهای تجزیه و تحلیل شده به برنامه ریزی تعمیر و نگهداری موثر و برنامه ریزی سفارشات کاری کمک می نمایند. تابلوهای کانبان در Odoo به شما امکان می دهد مراحل گردش کار را تجسم کرده و پیشرفت درخواست های تعمیر و نگهداری را پیگیری کنید. هر مرحله با یک ستون روی برد با استفاده از برچسب هایی مانند “برنامه ریزی شده”، “در حال انجام”، “تکمیل شده” و “به تاخیر افتاده” نشان داده می شود. پیشرفت و اولویت ها را از طریق کدگذاری رنگ برجسته کنید.

طرح رایگان Odoo دسترسی به تمام ویژگی های نگهداری پیشگیرانه را برای کاربران نامحدود ارائه می دهد. ارتقاء به یک طرح پولی به شما امکان می دهد ابزارهای نرم افزاری Odoo بیشتری مانند، امور مالی، فروش، بازاریابی و بهره وری را به مجموعه فناوری خود اضافه کنید.

امکانات رایگان:*

نمای تقویم: کارهای نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده را در یک تقویم با مهلت ها و توضیحات مشاهده کنید. تقویم را می توان برای کارهای هفتگی یا ماهانه، انواع دارایی ها و تکالیف تکنسین فیلتر کرد.

مرکز کار: ایجاد فضاهای کاری مجازی برای مدیریت فعالیت های تولید و مونتاژ مربوط به دارایی ها و تجهیزات خاص. این ویژگی به طور خودکار معیارهای کلیدی این مراکز کاری، از جمله هزینه در ساعت، ظرفیت و بازده کاری را محاسبه و ردیابی می کند.

داشبورد گزارش: یک نمای متمرکز از تمام دارایی های کسب و کار، عملکرد، در دسترس بودن و زمان بهره وری دریافت نمایید. داشبورد به شما امکان می‌دهد دارایی‌ها را برای مدت زمان کار مقایسه کرده تا قابلیت استفاده، طول عمر و هزینه‌های نگهداری را درک کنید.

هزینه ارتقا: 25 دلار برای هر کاربر در ماه

چرخه صورتحساب: سالانه

گزینه‌های پشتیبانی مشتری: پرسش‌های متداول، آموزش‌ها، نسخه‌های نمایشی محصول، چت، تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و بلیط‌های پشتیبانی.

چه کسی باید Odoo را در نظر بگیرد؟

مدیران دارایی و تعمیر و نگهداری در مشاغل تولیدی که به دنبال افزایش شفافیت در ارتباط با اعضای تیم راه دور و تکنسین های میدانی هستند، می توانند از مراکز کاری، تقویم ها و داشبوردهای گزارش Odoo بهره مند شوند. آنها می توانند گردش کار را تجسم کنند و کارهای تعمیر و نگهداری را از طریق کارت های کشیدن و رها کردن ابزار و کدگذاری های رنگی اولویت بندی نمایند. رابط تقویم ابزار یک نمای کلی واضح از وظایف برنامه ریزی شده برای جلوگیری از تضادهای زمان بندی ارائه می دهد. هرگونه تضاد یا ناسازگاری را می توان در زمان واقعی تنظیم کرد تا استفاده از منابع بهینه شود.

هزینه ارتقا از نرم افزار نگهداری پیشگیرانه رایگان به نرم افزار پولی چقدر است؟

ارتقاء به یک ابزار نگهداری پیشگیرانه پولی بسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد کاربران، سفارش‌های کاری، برنامه‌های تعمیر و نگهداری، ردیابی دارایی و ویژگی‌های فعال‌شده با هوش مصنوعی می‌تواند تا ۱۶ دلار هزینه داشته باشد یا تا ۴۰۰ دلار به ازای هر کاربر در ماه افزایش یابد. اکثر نرم افزارهای نگهداری پیشگیرانه معمولاً شامل طرح های اشتراک می شوند:

آزمایش رایگان: برنامه های آزمایشی بدون هزینه از 14 تا 30 روز متغیر است که به کاربران امکان دسترسی به تمام یا محدود ویژگی های نگهداری پیشگیرانه را می دهد.

نسخه رایگان: برنامه‌های نرم‌افزار رایگان ویژگی‌های استاندارد، از جمله سفارش‌های کاری، زمان‌بندی‌های مکرر، ردیابی دارایی‌ها و ویژگی‌های فعال‌شده با هوش مصنوعی را در برخی موارد، همراه با دسترسی محدود به ویژگی‌های برتر ارائه می‌دهند. اینها برای مشاغل کوچک یا افراد با بودجه محدود ایده آل هستند.

سطح ورودی: از 16 تا 59 دلار برای هر کاربر در ماه متغیر است و ویژگی هایی مانند داشبورد عملکرد دارایی، گزارش های سفارشی و الگوهای رویه را ارائه می دهد. اینها گزینه خوبی برای مشاغل کوچک یا تیم هایی با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اولیه هستند.

میان‌رده: قیمت‌های میان‌رده از 37.4 تا 539 دلار برای هر کاربر در ماه متغیر است و علاوه بر ویژگی‌های استاندارد، ویژگی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل پیشرفته، زمان‌بندی خودکار و رویه‌ها را ارائه می‌دهد.

سطح بالا: قیمت طرح پیشرفته در صورت درخواست فروشنده در دسترس است. برنامه ها دسترسی نامحدود به ویژگی های ورودی و سطح متوسط ​​را ارائه می دهند. ایده آل برای شرکت های بزرگ که نیاز به پشتیبانی اولویتی و آموزش کارکنان دارند.

سوالات متداول هنگام انتخاب نرم افزار نگهداری پیشگیرانه

در اینجا چند سؤال رایج وجود دارد که می توانید هنگام ارزیابی بهترین نرم افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای نیازهای تجاری خود از فروشندگان نرم افزار بپرسید.

چه ویژگی های اصلی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به صورت رایگان در دسترس هستند؟

از آنجایی که برنامه‌های نرم‌افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه رایگان ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهند، بررسی اینکه آیا آنها تمام ویژگی‌های ضروری مورد نیاز برای فرآیندهای نگهداری دارایی کسب ‌وکار شما را ارائه می‌دهند، ضروری می باشد. اینها ممکن است شامل ردیابی دارایی ها، ایجاد سفارش های کاری، تعیین تکنسین ها، نظارت بر پیشرفت سفارش کار، و تولید گزارش های عملکرد دارایی باشد.

آیا نرم افزار اجازه ادغام با سایر ابزارهای تجاری را می دهد؟

بررسی کنید که آیا می توانید نرم افزار نگهداری پیشگیرانه انتخاب شده را با مدیریت دارایی، مدیریت موجودی، مدیریت ارتباط با مشتری، حسابداری و مدیریت تسهیلات ادغام نمایید. ادغام اجازه می دهد تا تبادل داده ها بین اعضای تیم مربوطه، فروشندگان و مشتریان انجام شود. هنگام انتخاب نرم افزار، می توانید به دنبال API یا رابط های از پیش ساخته شده برای یکپارچه سازی سیستم باشید.

آیا نرم افزار امکان ردیابی از راه دور برای دارایی های میدانی را می دهد؟

اگر دارایی‌های شما اغلب در این زمینه استفاده می‌شود، به دنبال ویژگی‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهد سفارش‌های کاری تعیین‌شده را از راه دور مشاهده نمایید، درخواست‌های خدمات را ارسال، بارکد دارایی را اسکن و مکان دارایی را ردیابی کنید. همچنین می‌توانید یادآورهای خودکار را در نظر بگیرید تا تیم‌های داخل دفتر را در مورد کارهای فوری، تعمیر و نگهداری عقب افتاده یا خرابی تجهیزات هشدار دهند. ردیابی از راه دور به شما امکان می دهد برنامه های موبایل و دسکتاپ ابزار را برای همگام سازی داده ها در زمان واقعی همگام نمایید.

روش شناسی

ما سه محصول با بالاترین امتیاز را برای ارائه در این مقاله انتخاب کردیم. برای در نظر گرفتن این لیست، محصولات باید:

حداقل 20 بررسی منحصر به فرد محصول را در دو سال گذشته در Software Advice منتشر کنید، با میانگین امتیاز 3.0 یا بالاتر (از 19 ژانویه 2024).

یک نسخه رایگان و مستقل از نرم افزار را ارائه دهید (نه نسخه آزمایشی نرم افزار که در آن باید محصول را پس از مدت زمان محدودی خریداری کنید).

با تعریف بازار نرم‌افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ما مطابقت داشته باشید: «نرم‌افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری منظم را ساده می ‌کند و وظایفی را که باید انجام شوند برای اطمینان از عملکرد صحیح تأسیسات و/یا تجهیزات سازمان‌دهی می‌ کند».

تیم تحقیقاتی ما این ویژگی‌ها را از وب ‌سایت‌ های فروشنده (از 19 ژانویه 2024) بر اساس تجزیه و تحلیل آنها از آنچه کاربران در نرم‌افزارهای نگهداری پیشگیرانه ارزشمند می‌دانند یا از آنها انتظار دارند، شناسایی کردند.

محصولات را برای این مقاله بر اساس میانگین رتبه‌بندی‌های آن‌ها تا ژانویه 2024 انتخاب کردیم. این مقاله میانگین امتیاز فعلی هر محصول را نشان می‌دهد، که ممکن است در صورتی که بررسی‌های بیشتری از زمان تحلیل ما باقی مانده باشد، متفاوت باشد.

استقلال تحریریه: ما محصولات را بر اساس روش شناسی عینی توسعه یافته توسط تیم تحقیقاتی خود انتخاب و رتبه بندی می کنیم. در حالی که برخی از فروشندگان ممکن است هنگام دریافت ترافیک وب یا سرنخ ها به ما پول بدهند، این هیچ تاثیری بر روش شناسی ما ندارد.

توجه: محصولات ارزیابی شده برای محاسبه قیمت از فهرست راهنمای نرم افزار نگهداری پیشگیرانه Software Advice گرفته شده است. محدوده قیمت شامل نسخه های فریمیوم محصولات نمی شود. ویژگی های برجسته شده بر اساس ارتباط آنها و درصد محصولات موجود در فهرست راهنمای نرم افزار که آنها را ارائه می دهد، شناسایی شدند.

تعاریف:

میانگین زمان تعمیر (MTTR) میانگین مدت زمان مورد نیاز برای بازگرداندن عملکرد کامل یک سیستم خراب، شامل تعمیر و آزمایش است. MTTR کارایی حل مشکل را از لحظه شکست تا عملکرد بی عیب سیستم اندازه گیری می کند.

میانگین زمان بین خرابی ها (MTBF) عملکرد، ایمنی و طراحی تجهیزات را ارزیابی می کند. مقدار MTBF نشان‌دهنده دوره متوسط ​​بین خرابی‌های سیستم است که بینش‌هایی را برای زمان‌بندی تعمیر و نگهداری و اطمینان از عملکرد بهینه ارائه می‌دهد.

تراشه‌های Near Field Communication (NFC) تراشه‌های کوچکی به اندازه برچسب (برچسب‌ها) هستند که در دارایی‌ها تعبیه شده‌اند تا ارتباط بی‌سیم با دستگاه‌ها را برای ردیابی عملکرد دارایی‌ها فعال کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT