پشتیبان گیری ابری

بهترین خدمات پشتیبان گیری ابری در سال 2023

زمان مطالعه 9 دقیقه

بهترین خدمات پشتیبان گیری ابری کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که داده های شما به دلیل خرابی سخت افزار یا بلایای فیزیکی از بین نمی روند.

بهترین راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری ابری می‌توانند از شما در برابر از دست دادن داده محافظت کنند، زیرا همیشه یک نسخه اضافی از مهم‌ترین فایل‌های خود را به صورت ایمن در ابر ذخیره می‌کنید. هر یک از این سرویس‌ها دائماً داده‌ها را از رایانه شما به سرورهای ابری در سایر نقاط جهان کپی می‌کنند و به راحتی از هر نقطه‌ای با دسترسی به اینترنت قابل دسترسی هستند.

پشتیبان گیری ابری یک چیز ضروری است زیرا همیشه نمی توانید برای محافظت از داده های خود به درایوهای پشتیبان محلی اعتماد کنید. حتی با وجود یکی از بهترین هاردهای اکسترنال که به رایانه شما یا به عنوان یک دستگاه پشتیبان مستقل در شبکه خانگی شما متصل است، باز هم ممکن است در اثر سیل یا آتش سوزی به سرقت رفته یا آسیب ببیند و چیزی برای شما باقی نماند.

به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل کوچک از پشتیبان‌گیری «خارج از سایت» برای به حداقل رساندن خطر بلایای فیزیکی استفاده می‌کنند. خدمات پشتیبان گیری ابری همان آرامش خاطر را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. هر یک از سرویس‌های پشتیبان ابری که به طور کامل آزمایش و بررسی کرده‌ایم از رمزگذاری استاندارد صنعتی در سرورهای خود برای محافظت از داده‌های شما استفاده می‌کنند، اما می‌توانید به جای آن از کلید خصوصی خود نیز استفاده کنید.

IDrive Personal

بهترین سرویس پشتیبان گیری ابری به طور کلی

مشخصات فنی: تعداد دستگاه‌ها: نامحدود محدودیت فضای ذخیره‌سازی: 10 ترابایت پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: بله پشتیبان‌گیری از دستگاه موبایل: بله پشتیبان‌گیری از سیستم و برنامه: بله، اما نه به‌طور پیش‌فرض تأیید اعتبار دو عاملی: بله، از طریق ایمیل درایو ارسال: ارسال و بازیابی

دلایل خرید:

سرعت آپلود بالا

از دستگاه های تلفن همراه نسخه پشتیبان تهیه می کند

گزینه همگام سازی سخاوتمندانه

گزینه انتقال داده با ارسال رایگان دیسک

دلایلی برای اجتناب:

بدون گزینه ذخیره سازی نامحدود

IDrive با پشتیبان‌گیری تعداد نامحدودی از ماشین‌ها تا سقف 5 ترابایت یا 10 ترابایت (3.98 دلار برای سال اول برای خوانندگان راهنمای Tom’s) بیشترین هزینه را ارائه می‌کند که برای اکثر افراد کافی است. این انتخاب ویرایشگر ما برای بهترین سرویس پشتیبان‌گیری ابری است.

سرعت آپلود IDrive سریع است، برنامه‌های تلفن همراه آن در واقع از دستگاه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنند نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند (و چهره‌ها را در عکس‌ها برای برچسب‌گذاری آسان تشخیص می‌دهند)، این گزینه همگام‌سازی فایل سخاوتمندانه را ارائه می‌کند و حتی به شما امکان می‌دهد به جای صرف چند روز در یک درایو کامل ایمیل ارسال کنید. آپلود داده ها

IDrive همچنین کپی‌های قدیمی هر فایل را برای همیشه نگه می‌دارد، که مفید است، اما باید به این درپوش‌های ذخیره‌سازی توجه کنید. همچنین دارای احراز هویت دو مرحله ای است که یک ویژگی ضروری است که هر ارائه دهنده خدمات آنلاین باید ارائه دهد.

بررسی کامل IDrive Personal ما را بخوانید.

Backblaze

بهترین ارزش در خدمات پشتیبان گیری ابری

مشخصات فنی: تعداد دستگاه‌ها: 1 رایانه محدودیت فضای ذخیره‌سازی: نامحدود پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: بله پشتیبان‌گیری از دستگاه تلفن همراه: پشتیبان‌گیری از سیستم و برنامه: خیر تأیید هویت دو عاملی: بله ارسال درایو: فقط بازیابی

دلایل خرید:

ارزان، سریع، آسان و ساده

ذخیره سازی نامحدود

سیاست حمل و نقل سخاوتمندانه درایو

دلایلی برای اجتناب:

بدون برنامه های چند کامپیوتری

-برنامه های موبایل می توانند بهتر باشند

Backblaze یکی از ارزان‌ترین راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری ابری، گیگابایت برای گیگابایت است، و این علی‌رغم افزایش قیمت اخیر است. استفاده از آن قطعا ساده ترین است – شما به معنای واقعی کلمه می توانید Backblaze را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید.

ما همچنین ویژگی بازیابی سخاوتمندانه از طریق ایمیل و سرعت آپلود سریع آن را دوست داریم. Backblaze حتی به شما این امکان را می دهد تا با تعیین موقعیت جغرافیایی شبکه Wi-Fi که به آن متصل است، رایانه گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنید.

با این حال، با افزودن ویژگی‌هایی مانند همگام‌سازی ابری، اشتراک‌گذاری فایل و پشتیبان‌گیری از درایوهای شبکه، r Backblaze شروع به عقب ماندن می‌کند. همچنین برای افرادی که چندین ماشین برای پشتیبان‌گیری دارند، ایده‌آل نیست، مگر اینکه نیازهای ذخیره‌سازی تقریباً نامحدودی داشته باشید. در این صورت، هزینه سالانه معقول پشتیبان گیری از هر دستگاه ممکن است ارزش چندین اشتراک Backblaze را داشته باشد.

Acronis Cyber Protect Home Office

بهترین سرویس پشتیبان گیری ابری برای کاربران قدرتمند

مشخصات فنی: تعداد دستگاه: حداکثر 5 کامپیوتر. دستگاه‌های تلفن همراه نامحدود محدودیت ذخیره‌سازی: 5 ترابایت پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: بله پشتیبان‌گیری از دستگاه موبایل: بله پشتیبان‌گیری از سیستم و برنامه: بله تأیید هویت دو عاملی: بدون ارسال درایو: خیر

دلایل خرید:

مجموعه ویژگی های بسیار گسترده و منحصر به فرد

رابط کاربری مدرن و بصری

تاثیر بسیار کمی بر عملکرد سیستم

دلایلی برای اجتناب:

گران با قیمت های پیچیده

کاربران خانگی به بسیاری از ویژگی ها نیاز نخواهند داشت

Acronis True Image، که اخیراً به عنوان Acronis Cyber Protect Home Office تغییر نام داده است، ممکن است قدرتمندترین و همه کاره ترین راه حل پشتیبان گیری آنلاین موجود باشد، با یک برنامه دسکتاپ فوق العاده و تعداد نامعمولی از گزینه های پشتیبان گیری و امنیتی.

پشتیبان‌گیری از دستگاه تلفن همراه، درایو خارجی و رسانه‌های اجتماعی و همچنین گزینه‌های همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری را ارائه می‌دهد. تصویری از هارد دیسک اصلی شما – برنامه‌ها، سیستم‌عامل و همه آن‌ها – را در فضای ابری ذخیره می‌کند. همچنین شامل نرم افزار آنتی ویروس، محافظت از باج افزار، اسکنر آسیب پذیری و ابزار بازیابی فایل قابل بوت است.

با این حال، Acronis می‌تواند ناامیدکننده‌ترین خدمات پشتیبان‌گیری ابری باشد، با قیمت‌هایی که با اضافه کردن دستگاه‌ها و فضای ذخیره‌سازی، و رابط‌های ضعیف وب و تلفن همراه، به سرعت افزایش می‌یابند. اما اگر کاربر قدرتمندی هستید یا شخصی که نرم‌افزار آنتی ویروس می‌خرید، ممکن است بهترین گزینه باشد.

CrashPlan for Small Business

بهترین سرویس پشتیبان گیری ابری برای SMB ها

مشخصات فنی: تعداد دستگاه‌ها: نامحدود، قیمت هر دستگاه محدودیت فضای ذخیره‌سازی: نامحدود پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: بله پشتیبان‌گیری از دستگاه موبایل: خیر پشتیبان‌گیری از سیستم و برنامه: بله، اما توصیه نمی‌شود احراز هویت دو عاملی: بله ارسال درایو: خیر

دلایل خرید:

ذخیره سازی نامحدود

سرعت آپلود و دانلود سریع

بسیاری از گزینه های امنیتی و برنامه ریزی

دلایلی برای اجتناب:

نسبتا گران است

در هنگام پشتیبان گیری، تشنه منابع هستند

CrashPlan تا زمانی که در سال 2017 از بازار خارج شد، بهترین سرویس پشتیبان‌گیری ابری را برای مصرف‌کنندگان داشت. برنامه آن برای کسب‌وکارهای کوچک، سرعت آپلود و دانلود بسیار سریع این سرویس را حفظ می‌کند و ویژگی‌های مناسب تجاری مانند پشتیبانی از Red Hat و Ubuntu Linux و نامحدود را اضافه می‌کند. در صورت تمایل) نگهداری نسخه های قدیمی فایل ها.

تقریباً همه چیز قابل تنظیم است، از جمله تعداد دفعات پشتیبان گیری، حفظ فایل های حذف شده، امنیت حساب و محل دانلود فایل های بازیابی شده. CrashPlan از پشتیبان‌گیری تصویر فول درایو در درایوهای محلی و پشتیبان‌گیری از درایوهای شبکه‌ای با فرمت لینوکس/macOS پشتیبانی می‌کند. و تا زمانی که مایل به پرداخت 10 دلار در ماه برای هر رایانه باشید، فضای پشتیبان نامحدودی برای دستگاه های نامحدود دریافت می کنید.

چیزی که دریافت نمی‌کنید ویژگی‌های کاربرپسندی است که CrashPlan for Home را بسیار جذاب کرده است، مانند حمل و نقل درایو و پشتیبان‌گیری از دستگاه همراه. برنامه‌های تلفن همراه دارای امنیت بالایی هستند اما کاملاً بی‌نقص هستند. CrashPlan برای کسب و کارهای کوچک همچنین مقدار مناسبی از منابع سیستم را در طول پشتیبان گیری مصرف می کند، اما می توانید تنظیمات برنامه را برای کاهش آن تنظیم کنید.

SpiderOak One

بهترین سرویس پشتیبان ابری امن

مشخصات فنی: تعداد دستگاه‌ها: محدودیت فضای ذخیره‌سازی نامحدود: 5 ترابایت پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: بله پشتیبان‌گیری از دستگاه موبایل: بدون پشتیبان‌گیری از سیستم و برنامه: بله، اما نه به‌طور پیش‌فرض تأیید اعتبار دو عاملی: فقط برای کاربران قدیمی درایو ارسال: خیر

دلایل خرید:

روی امنیت تمرکز کنید

از دستگاه های نامحدود نسخه پشتیبان تهیه می کند

ویژگی های اشتراک گذاری و همگام سازی قوی

دلایلی برای اجتناب:

منحنی یادگیری شیب دار

رابط کاربری فشرده و گیج کننده

SpiderOak اولین سرویس ذخیره سازی آنلاین (یا همگام سازی آنلاین) بود که مطمئن شد مشتری یک کلید رمزگذاری خصوصی و انحصاری در اختیار دارد.

اکثر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری دیگر در حال حاضر همان چیزی را ارائه می‌دهند، اما SpiderOak همچنین دارای ویژگی‌های اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی فایل قوی، و همچنین پشتیبانی از ماشین‌های نامحدود و در صورت اصرار، پشتیبان‌گیری از فایل‌های سیستم و برنامه‌ها است.

با این حال، قیمت فضای ذخیره سازی SpiderOak آنقدر بالا است که با Dropbox رقابتی تر از IDrive است. در حالی که سرعت بازیابی فایل آن به طرز شگفت انگیزی سریع بود، سرعت آپلود اولیه آن فوق العاده بود.

Carbonite Safe

بهترین سرویس پشتیبان گیری ابری برای یک کامپیوتر

مشخصات فنی: تعداد دستگاه‌ها: حداکثر 5 رایانه، قیمت هر دستگاه محدودیت فضای ذخیره‌سازی: نامحدود پشتیبان‌گیری از درایو خارجی: با برنامه‌های Plus یا Prime پشتیبان‌گیری از دستگاه تلفن همراه: پشتیبان‌گیری NoSystem و برنامه: بدون تأیید هویت دو عاملی: بله ارسال درایو: فقط بازیابی

دلایل خرید:

ذخیره سازی نامحدود

سیستم پشتیبان گیری بصری

دلایلی برای اجتناب:

سرعت آپلود پایین

برخی از ویژگی ها هزینه اضافی دارند

برنامه های تلفن همراه دیگر در دسترس نیستند

Carbonite فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را ارائه می‌دهد که داشتن آن در یکی از بهترین خدمات پشتیبان‌گیری ابری همیشه خوب است. همچنین دارای یک رابط کاربری بصری است که به شما نشان می دهد از کدام فایل ها به طور کامل، جزئی یا بدون نسخه پشتیبان تهیه شده است.

اما بهتر است چاپ ریز را بخوانید، زیرا Carbonite به طور خودکار از فایل‌های بزرگ، درایوهای خارجی یا هر نوع فایل ویدیویی در ردیف قیمت پایه خود نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کند. برای به دست آوردن این توابع، باید با پلن های پلاس یا پریمیوم معامله کنید، که دارای ویژگی هایی مشابه برنامه های اولیه IDrive یا Backblaze هستند اما هزینه بسیار بیشتری دارند. (کربنیت به طور موقت قیمت ها را 30 درصد کاهش داده است و هزینه ها را کمی به رقبای خود نزدیک کرده است.)

چندین ماشین در یک حساب پشتیبانی می‌شوند، اما هیچ تخفیف حجمی وجود ندارد – هر دستگاه اضافی به اندازه ماشین اول هزینه دارد. سرعت آپلود پایین است. و برنامه های موبایل جذاب Carbonite دیگر در دسترس نیستند و این شرکت هیچ جدول زمانی برای بازگشت آنها ارائه نمی دهد.

چگونه بهترین خدمات پشتیبان گیری ابری را آزمایش می کنیم

ما چندین عامل را هنگام آزمایش بهترین خدمات پشتیبان‌گیری ابری در نظر گرفتیم: هزینه‌های ذخیره‌سازی، سهولت بازیابی فایل، استفاده از منابع رایانه، ویژگی‌های منحصربه‌فرد، سهولت استفاده و نصب. سرعت آپلود نیز مهم است، حتی اگر شما فقط یک بار نسخه پشتیبان اولیه خود را انجام دهید، اگر چند صد گیگابایت باشد ممکن است چند روز یا حتی هفته ها طول بکشد.

ما همچنین به سرویس‌های پشتیبان آنلاین امتیاز دادیم که به شما امکان می‌دهند در یک هارد دیسک پر از داده برای شروع فرآیند و همچنین خدماتی که یک هارد دیسک برای بازیابی اطلاعات شما ارسال می‌کنند، ایمیل ارسال کنید.

آزمایش و ارزیابی ما روی یک مک بوک پرو ۱۵ اینچی اپل با ویندوز ۱۰ انجام شد. در همین حال، برنامه‌های تلفن همراه بر روی یک Google Pixel XL 2 با اندروید ۸.۱ Oreo اجرا می‌شدند. ما با استفاده از GlassWire و CPU با استفاده از مانیتور منابع داخلی ویندوز، نرخ انتقال داده را در MacBook نظارت کردیم.

هر سرویس پشتیبان ابری به صورت جداگانه آزمایش شد و سپس قبل از آزمایش بعدی در هر دو دستگاه حذف نصب شد. فایل‌های مورد استفاده در آزمایش‌های ما شامل 16.8 گیگابایت اسناد، عکس، ویدیو و موسیقی بود. ما این داده ها را در سرورهای ابری هر سرویس آپلود کردیم و سپس یک زیرمجموعه 1.12 گیگابایتی از این فایل ها را در لپ تاپ بازیابی کردیم.

محیط آزمایش خود خانه ای در ویسکانسین بود که توسط سرویس اینترنت TDS Telecom Extreme 300 Fiber ارائه شده بود. طبق گفته Speedtest.net، سرعت اینترنت در حین آزمایش معمولاً 280 مگابیت در ثانیه (Mbps) کاهش و 120 مگابیت در ثانیه بالا بود.

برای اطلاعات بیشتر، صفحه نحوه آزمایش راهنمای تام را بررسی کنید.

پشتیبان گیری آنلاین در مقابل همگام سازی آنلاین در مقابل بایگانی آنلاین

سرویس‌های پشتیبان‌گیری ابری مانند سرویس‌های همگام‌سازی آنلاین مانند Dropbox، Google Drive، iCloud یا OneDrive نیستند.

نرم‌افزار یک سرویس همگام‌سازی آنلاین یک آینه مبتنی بر ابر از مجموعه خاصی از فایل‌ها یا پوشه‌ها در دستگاه شما ایجاد می‌کند و کپی‌های یکسانی از آن فایل‌ها را به همه دستگاه‌های پیوند داده شده شما منتقل می‌کند تا بتوانید فوراً به آنها دسترسی داشته باشید. سرویس همگام‌سازی را به‌عنوان توپی روی یک چرخ پره‌دار در نظر بگیرید که همه دستگاه‌های متصل شما در انتهای پره‌ها قرار دارند.

خدمات پشتیبان گیری ابری ساده تر هستند. آنها به طور مداوم یا دوره‌ای تمام یا بیشتر فایل‌ها و پوشه‌های موجود در رایانه شما را در سرورهای ابری خود کپی می‌کنند. به جای نمودار چرخ پره ای یک سرویس همگام سازی فایل، یک سرویس پشتیبان آنلاین مانند یک خط مستقیم بین ماشین(های) شما و سرور ابری به نظر می رسد.

داده های شما تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید در سرورهای پشتیبان از راه دور باقی می مانند و با شانس، هرگز نخواهید داشت. اکثر سرویس‌های پشتیبان‌گیری ابری مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی را برای هزینه اشتراک ارائه می‌دهند که بسیار ارزان‌تر، گیگابایت برای گیگابایت، نسبت به یک سرویس همگام‌سازی آنلاین.

ارزان‌تر از همه، سرویس‌های بایگانی ابری مانند Box یا Google Cloud هستند. اینها به شما امکان می‌دهند فایل‌هایی را که به آن‌ها نیاز ندارید فوراً در سرورهای آنلاین بارگذاری کنید و فضای روی هارد دیسک شما آزاد شود.

خدمات بایگانی ابری ممکن است بسیار ارزان باشد، گاهی اوقات به اندازه چند پنی در ماه به ازای هر گیگابایت، اما اغلب برای بارگیری مجدد فایل ها هزینه ای وجود دارد. (فرض این است که شما هرگز نیازی به دانلود همه فایل های آرشیو شده نخواهید داشت.) Backblaze سرویس ذخیره سازی ابری بسیار مقرون به صرفه خود به نام B2 را دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT