ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

۹ ابزار گروه بندی کلمات کلیدی برای سرعت بخشیدن به تحقیق کلمات کلیدی

زمان مطالعه 12 دقیقه

می خواهید بدانید بهترین ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی چیست؟ در ادامه ابزار گروه بندی کلمات کلیدی مرتبط را از نظر معنایی برای سئو بهتر را با هم گروه بندی می کنند معرفی می کنیم.

1- ابزار گروه بندی کلمات کلیدی SE RANKING

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

SE Ranking رتبه اول بهترین ابزار گروه بندی کلمات کلیدی را به خود اختصاص داده است؛ زیرا بیش ترین گزینه های موجود را در اختیار دارد. علاوه بر بسیاری از ویژگی های گروه بندی کلمات کلیدی، SE Ranking یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی و مجموعه سئو است.

اگر به دنبال یک راه حل همه کاره هستید و نه فقط ابزاری برای گروه بندی کلمات کلیدی، این عالی است.

ویژگی اصلی SE Ranking این است که حجم کلمات کلیدی را نیز ارائه میدهد . علاوه بر این گزینه هایی برای شخصی سازی accuracy و روش های محاسبه خوشه های کلمات کلیدی وجود دارد.

به عنوان مثال تنظیم accuracy گروه‌بندی به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که چه تعداد از نتایج منطبق باید در SERP وجود داشته باشد تا در لیست های اول قرار بگیرید. بنابراین منجر به یک لیست دقیق تر از گروه های کلیدواژه می شود.

با ویژگی حجم جستجو (Search Volumes)همچنین می توانید از بین سه گزینه موجود انتخاب کنید.

بررسی حجم جستجو

حجم جستجو را چک نکنید

یا حجم جستجوی خود را از یک ابزار مستقل آپلود کنید

گزارش ها فهرستی از گروه های کلیدواژه را با حجم کل جستجو در هر گروه و تعداد کلمات کلیدی ارائه می دهند. همچنین می توانید به 10 نتیجه برتر برای همه کلمات کلیدی در یک گروه دسترسی سریع داشته باشید. هر نتیجه لیستی از کلمات کلیدی شناخته شده را که در نتایج جستجو رایج بودند به اشتراک می گذارد.

گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوا می تواند به بهینه سازی بیشتر سئو کمک کند.

مزایا:

مجموعه کامل تحقیقات کلمات کلیدی، شامل ردیابی رتبه، حسابرسی وب سایت و غیره

دریافت حجم جستجوی کلیدواژه در حین خوشه بندی

کنترل دقیق دقت خوشه بندی و روش گروه بندی

معایب:

نسخه آزمایشی رایگان شامل دسترسی به ویژگی گروه‌بندی کلمات کلیدی نمی‌شود

Keyword grouper کلمات کلیدی هزینه اضافی برای اشتراک ماهانه دارد

قیمت گذاری برای SE Ranking کمی متفاوت از دیگر ابزارهای این لیست است چرا که در درجه اول یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. با پرداخت سالانه ۴۴ دلار می توانید به ویژگی های اصلی این ابزار دسترسی داشته باشید. متاسفانه این هزینه شامل Keyword grouper نمی شود و شامل هزینه های اضافی می شود. قیمت گذاری برای گروه بندی کلمات کلیدی از 0.004 دلار به ازای هر درخواست و 0.005 دلار برای هر درخواست با حجم جستجو شروع می شود.

2- KEYWORD CUPID

ابزار بعدی Keyword Cupid است. ابزاری برای گروه‌بندی کلمات کلیدی که برای تجسم خوشه‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی عالی است. ویژگی ها شامل گزینه هایی برای وارد کردن داده ها یا B.Y.O.D یا استفاده از گزارش کلمات کلیدی ساده است.

می‌توانید با ایجاد پروژه‌ها چیزها را سازماندهی کنید و هر دو روش ساده و BYOD به شما امکان می‌دهند دستگاه‌ها و مکان‌ها را هدف قرار دهید.گزارش کلمه کلیدی ساده به شما امکان می دهد لیستی از کلمات کلیدی پردازش نشده را خط به خط یا با کاما جدا کنید.

گزارش BYOD به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را از Ahrefs، SEMRush یا یک ابزار سفارشی وارد کنید. علاوه بر این روش BYOD به شما امکان می‌دهد معیارهایی مانند دشواری کلمه کلیدی و حجم جستجو را بیاورید.

یکی دیگر از ویژگی های جالب Serp Spy است که نتایج جستجو را برای جمع آوری آمار برای هر کلمه کلیدی حذف می کند. آمار شامل مواردی مانند میانگین تعداد کلمات و میانگین H2 های یافت شده است. استفاده از این ویژگی اختیاری است و 0.5 اعتبار اضافی هزینه دارد.

چیزی که Keyword Cupid را از دیگران متمایز می کند نحوه نمایش گزارش های خود و نحوه تعامل شما با آن است. با کلیک بر روی آن ها لیستی از خوشه ها و کلمات کلیدی مشابه در آن باز می شود. دیدن اینکه کدام گروه بیشترین کلمات کلیدی را دارند بسیار مفید است.

همچنین یک cluster confidence score وجود دارد که باعث واضح شدن خوشه های کلمات کلیدی می شود. از نظر دقت این ابزار از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی برای مهندسی معکوس نمودار دانش گوگل استفاده می کند. به طور خودکار کلمات کلیدی را بر اساس هدف جستجو دسته بندی می کند تا بتوانید یک استراتژی محتوای بسیار بهینه را طراحی کنید.

مزایا:

رابط کاربری واضح و شهودی

نتایج بسیار دقیق

گزینه های فیلتر به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خاصی را برجسته کنید

خوشه های نقشه ذهنی را می توان بازآرایی و ویرایش کرد

معایب:

اگر به بیش از 5000 اعتبار برای یک ماه نیاز دارید می تواند بسیار گران شود.

قیمت گذاری برای امتحان کردن Keyword Cupid معقول است و از ۹.۹۹ دلار در ماه شروع می شود که به شما ۵۰۰ کلمه کلیدی اعتبار می دهد. همچنین یک نسخه آزمایشی ۷ روزه بدون محدودیت به قیمت ۱ دلار وجود دارد که شامل ۵۰۰ اعتبار است.

3-ابزار گروه بندی کلمات کلیدی KEYWORD INSIGHTS

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

Keyword Insights یکی دیگر از ابزارهای عالی گروه‌بندی کلمات کلیدی با دقت مناسب است و استفاده از آن آسان است. این ابزار به شما امکان می دهد بین دو روش الگوریتمی برای خوشه بندی کلمات کلیدی با هم یکی را انتخاب کنید. اولین گزینه Centroids نام دارد که کلمات کلیدی را بر اساس بیشترین حجم جستجو دسته بندی می کند.

کلمات کلیدی در صورتی به آن گروه اضافه می شوند که تعداد URL های مشترکی را با کلمه کلیدی اصلی به اشتراک بگذارند. سنتروئیدها معمولاً منجر به خوشه‌های بزرگ‌تر می‌شوند و بهترین استفاده را برای فهرست‌های کلیدواژه کوتاه‌تر دارند.

خوشه بندی تجمعی(Agglomerative clustering) دقت بیشتری را در گروه بندی کلمات کلیدی فراهم می کند زیرا هر کلمه کلیدی با دیگری مقایسه می شود. عملکرد این روش نسبت به Centeroids بیشتر طول می کشد و منجر به خوشه های کوچکتر و دقیق تر می شود. هر دو روش به شما امکان می دهند تعداد URL های منطبق و سطح ارتباط معنایی را انتخاب کنید.

ویژگی های اضافی Keyword Insights عبارتند از:

گروه بندی بر اساس زمینه و هدف جستجو

تصویرسازی از رتبه شما برای کلمات کلیدی می تواند فرصت های بهینه سازی بهتری را آشکار کند.

هوش مصنوعی یک عنوان بسیار بهینه شده برای هر خوشه کلمات کلیدی اضافه می کند.

نتایج خوشه بندی در طرح جدول یا کارت نمایش داده می شود و تجسم و مدیریت کلمات کلیدی را آسان می کند. همچنین می توانید کلمات کلیدی را در قالب Excel یا Google Sheets صادر کنید.

مزایا:

رابط کاربری زیبا

بسیاری از ابزارهای اضافی مانند کشف کلمات کلیدی که صدها کلمه کلیدی مرتبط تولید می کنند.

ایجاد خلاصه محتوا برای برنامه ریزی سریع و طرح کلی مقالات برای استفاده توسط نویسندگان.

معایب:

هر ابزار ممکن است بیش از 1 اعتبار هزینه داشته باشد که می تواند در هنگام استفاده از تمام ویژگی های موجود از اعتبار استفاده کند.

قیمت گذاری از ۴۹ دلار در ماه شروع می شود که به شما ۶۰۰۰ اعتبار می دهد. همچنین امکان خرید اعتبار به صورت پرداخت درون برنامه ای وجود دارد که از ۰.۸۰ دلار برای ۵۰ اعتبار شروع می شود. شما می توانید یک نسخه آزمایشی با ۷۵۰ اعتبار را تنها با ۱ دلار دریافت کنید.

4- SEOSCOUT

این ابزار گروه بندی کلمات کلیدی توسط SEOScout از یک سیستم NLP پایه استفاده می کند که با نام n-gram شناخته می شود. این فناوری کلمات کلیدی را بر اساس تکرار یا ترکیبی از کلمات مشابه با هم جفت می کند. گزینه های حداقلی برای پیکربندی وجود دارد که استفاده از آن را آسان می کند و نتایج بلافاصله نشان داده می شوند. می توانید از بین چندین زبان انتخاب کنید و کلماتی را اضافه کنید تا از نتایج خوشه حذف شوند. علاوه بر این می توانید گروه بندی ها را به عنوان یک فایل CSV بارگیری کنید.

مزایا:

استفاده از آن بسیار آسان است.

نتایج سریع ارائه می دهد.

نتایج را به صورت speard sheet دانلود کنید.

معایب:

نتایج جستجو را اسکن نمی کند.

از سیستم ابتدایی NLP برای تطبیق کلمات استفاده می کند.

اگر از SEO Scout چیزهای بیشتری می خواهید اشتراک پولی از 49 دلار شروع می شود. و آنها ابزارهای بسیار خوبی در دسترس دارند مانند تحقیق محتوا ، بهینه سازی محتوا، ردیابی رتبه و موارد دیگر.

5-ابزار گروه بندی کلمات کلیدی KEYCLUSTER

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

KeyClusters یک ابزار عالی برای گروه بندی کلمات کلیدی است نه به خاطر انبوهی از ویژگی های پیشرفته بلکه به خاطر رویکرد مینیمالیستی آن. مانند ابزارهای بالا از داده های Google SERP همزمان برای خوشه بندی کلمات کلیدی که نتایج یکسانی را نشان می دهند استفاده می کند.

سپس می‌توان از این دسته‌های موضوعی در همان مقاله برای به حداکثر رساندن پتانسیل SEO استفاده کرد.

هنگامی که کاری را راه اندازی می کنید، پروژه را عنوان می کنید، کشور و دستگاه را انتخاب می کنید و لیست کلمات کلیدی خود را به عنوان CSV آپلود می کنید.

فایل CSV می تواند شامل سختی کلمه کلیدی و داده های حجم جستجو جمع آوری شده از یک ابزار خارجی باشد. سپس KeyClusters کلمات کلیدی را گروه بندی می کند که می توانید آن ها را در یک spredsheetدانلود کنید. همچنین بسیار سریع است؛ زیرا درسنجش تنها چند دقیقه طول کشید تا ۱۰۰۰ کلمه کلیدی جمع آوری شود.

spreadsheet کلید اصلی را در ستون اول با تمام عبارات مربوط به آن در سمت راست، که توسط خطوط جدا شده اند لیست می کند.

این کار می تواند برای کپی و پیست سریع دسته کلمات کلیدی در یک ویرایشگر برای نوشتن محتوا مفید باشد.

به طور کلی اگر به دنبال ابزاری با حداقل ویژگی ها هستید که کار را انجام دهد KeyClusters گزینه خوبی است.

مزایا:

استفاده آسان

رابط کاربری بسیار تمیز و ساده

قیمت گذاری منطقی

نیازی به اشتراک ماهیانه نیست

اعتبارهایتان هیچ گاه تمام نمی شود

معایب:

دارای حداقل تنظیمات خوشه بندی برای انتخاب

هیچ گزارشی وجود ندارد و فقط یک spreadsheet صادر میکند

شما می توانید ۱۰۰ اعتبار را کاملا رایگان دریافت کنید. قیمت گذاری از ۹ دلار برای ۱۰۰۰ اعتبار آغاز می شود و با پرداخت هزینه این سرویس اشتراک ماهانه ای وجود ندارد.

6- SEO POWERSUITE

SEO Powersuite چیزی فراتر از یک ابزار گروه بندی کلمات کلیدی است. این شامل چهار ابزار است که بر روی کامپیوتر شما دانلود می شود. Rank Tracker ابزاری است که به شما امکان می دهد کنترل کاملی بر تحقیق کلمات کلیدی و گروه بندی کلمات کلیدی داشته باشید.

باوجوداینکه ویژگی گروه بندی کلمات کلیدی آن حداقل است اما ردیابی خوشه ها و سازماندهی کلمات کلیدی برای محتوا را بسیار آسان می کند. وقتی سایتی را به عنوان پروژه اضافه می کنید این ابزار سایت شما را اسکن می کند و داده های زیادی در مورد عملکرد رتبه بندی آن به شما ارائه می دهد.

کلمات کلیدی گروه بندی نشده در یک نوار کناری نشان داده می شوند که می توانند به طور خودکار بر اساس شباهت معنایی، از کم به زیاد گروه بندی شوند.

همچنین می توانید گروه های کلمات کلیدی را برای صفحات نخست سایت خود ترسیم کنید و نمای متفاوتی برای کلمات کلیدی گروه بندی شده فراهم کنید.

خوشه های کلمات کلیدی به پوشه ها اضافه می شوند که علاوه بر این می توانند مرتب و سازمان دهی شوند.

از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به انجام تحقیقات کلمات کلیدی، انجام تحلیل SERP و تحقیقات رقابتی اشاره کرد. این کار می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی بیشتری برای اضافه کردن به لیست خود پیدا کنید.که می توان آن ها را برای SEO بهینه روی صفحه گروه بندی کرد.

Link Assistant بسیاری از ویژگی های خود را به صورت رایگان ارائه می دهد. با این حال پروژه ها ذخیره نمی شوند مگر اینکه ارتقا آن را ارتقا دهید .

مزایا:

ویژگی های زیادی فراتر از خوشه بندی کلمات کلیدی

استفاده آسان و داشتن رابط کاربری تمیز

معایب:

ویژگی های خوشه بندی کلمات کلیدی محدود به روابط معنایی هستند و نه براساس نتایج جستجوی زنده.

این ابزار ارزان ترین ابزار نیست چرا که باید حداقل ۱ سال هزینه کنید.

قیمت گذاری برای هر چهار ابزار ۲۹۹ دلار در سال برای برنامه حرفه ای هزینه دارد.

7-ابزار گروه بندی کلمات کلیدی PEMAVOR

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

ابزار گروه بندی کلمات کلیدی

ابزار Pemavor یکی از پیشرفته ترین ابزارهای رایگان گروه بندی کلمات کلیدی موجود است.

این زبان از ترکیبی از تکنیک های پیش پردازش و الگوریتم ها برای ترکیب کلمات براساس شباهت استفاده می کند. به عنوان مثال وزن دهی های TF – IDF (Term Frequency-Inverse Document Frequency)برای محاسبه اهمیت یک کلمه در مجموعه کلمات کلیدی استفاده می شوند.

DBSCAN یک الگوریتم خوشه بندی مبتنی بر چگالی است که سپس کلمات کلیدی را براساس چگالی و تراکم آن ها گروه بندی کرده و آن ها را از نویز جدا می کند. همه این موارد می تواند به توسعه یک استراتژی محتوای سریع و قابل اعتماد و بهبود SEO منجر شود. با این حال Pemavor مانند ابزارهای پولی SERP های گوگل را در برابر کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل نمی کند. این می تواند بر دقت خوشه ها در مورد هدف جستجو تأثیر بگذارد.

با این وجود اگر نمی خواهید روی یک ابزار پولی سرمایه گذاری کنید این ابزار یک جایگزین عالی است.

ویژگی های اضافی به شما اجازه می دهد تا ۱۰ هزار کلمه کلیدی را در یک زمان جای گذاری کنید، محدوده شباهت را تنظیم کنید، و اندازه حداقل خوشه را تنظیم کنید.

همچنین می توانید داده های اضافی مانند حجم کلمه کلیدی را اضافه کنید و نتایج را در CSV صادر کنید.

مزایا:

کاملا رایگان است

استفاده از تکنولوژی های متعدد برای تعیین شباهت کلمات کلیدی

امکان جستجوی ۱۰ هزار کلمه کلیدی در یک زمان

معایب:

کلمات کلیدی را با SERP ها مطابقت نمی دهد

8- CONTADU

Contadu یکی دیگر از ابزارهای رایگان گروه بندی کلمات کلیدی است که از الگوریتم Text distance پایه برای تحلیل و دسته بندی کلمات کلیدی با یکدیگر استفاده می کند. همچنین نسخه پیشرفته‌تری وجود دارد که از NLP و قصد کاربر برای تعیین دقت بهتر خوشه‌ها استفاده می‌کند. برای این کار باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید که به مدت 30 روز به شما دسترسی محدود رایگان می دهد.

ابزار رایگان Contadu به شما امکان می دهد تا 100هزار کلمه کلیدی را در قسمت ورودی قرار دهید و بین دو حالت گروه بندی کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

زمانی که روی دکمه تولید کلمات کلیدی کلیک می کنید فرآیند گروه بندی تقریبا به صورت لحظه ای انجام می شود. سپس خوشه های نسبتا دقیقی از کلمات کلیدی به شما نشان داده می شود. این ها در جعبه هایی نمایش داده می شوند که می توانند در کلیپ بورد کپی شوند یا از طریق یک فایل XLS صادر شوند.

به طور کلی Contadu ابزاری سریع و ساده برای مدیریت بهتر مجموعه بزرگی از کلمات کلیدی برای بهینه سازی استراتژی محتوای شما است.

مزایا:

استفاده آسان

جمع آوری ۱۰۰ هزار کلمه کلیدی در یک زمان

دانلود نتایج به صورت یک صفحه گسترده

معایب:

نتایج جستجو را اسکن نمی کند

ممکن است به اندازه ابزارهای پولی دقیق نباشند

9-ابزار گروه بندی کلمات کلیدی KEYWORD CLARITY

Keyword Clarity یک ابزار گروه بندی کلمات کلیدی بسیار منحصر به فرد است که برای تجسم خوشه های کلمات کلیدی عالی است. این یک ابزار کاملا رایگان است و گزینه های مفید زیادی برای تنظیم نحوه نمایش خوشه ها دارد. علاوه بر این یک ویژگی وجود دارد که به شما امکان می دهد به داده های کنسول جستجوی گوگل به عنوان منبع کلمه کلیدی متصل شوید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را به همراه نمایش‌ها و داده‌های CTR در آن جای‌گذاری کنید.

ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند کلمات را فیلتر کرده و نمایش نقشه ذهنی ایجاد شده را تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید روش مرتب‌سازی را از تعداد خوشه‌ای به حروف الفبا تغییر دهید، کلمات کلیدی را با کلمات توقف نگه دارید یا حذف کنید و موارد دیگر. نقشه ذهنی فهرستی از گروه‌ها را نشان می‌دهد که با کلیک روی آن‌ها می‌توان آن‌ها را گسترش داد.

با انجام این کار، فهرستی از کلمات کلیدی خوشه‌بندی شده را در زیر نقشه ذهنی برای نمای واضح‌تر اضافه می‌کند. علاوه بر این می توانید خوشه ها را در CSV بارگیری کنید یا نقشه ذهنی را به عنوان یک تصویر کپی کنید.

مزایا :

گزینه های زیادی برای پیکربندی چیدمان و گروه های کلمات کلیدی وجود دارد.

ارائه یک نقشه ذهنی برای یک نمای بصری منحصر به فرد

معایب:

برای ایجاد خوشه ها SERP را دنبال نمیکند

اتصال کنسول جستجو برای من کار نکرد

ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی

در اینجا چند پاسخ برای سوالات متداول در مورد گروه بندی یا خوشه بندی کلمات کلیدی آورده شده است.

ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی چگونه کار می کنند؟

ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی با گروه بندی کلمات بر اساس ارتباط معنایی، شباهت و زمینه کار می کنند. برخی از ابزارهای پولی نیز SERP های گوگل را اسکن می کنند تا کلمات کلیدی را بر اساس URL های رایج جفت کنند.

چرا باید کلمات کلیدی را با هم گروه بندی کنم؟

گروه بندی کلمات کلیدی با هم یک راه عالی برای سازماندهی استراتژی محتوای شما است. همچنین زمانی که یک صفحه به جای تمرکز بر یک کلمه کلیدی، اصطلاحات بسیار مرتبط را شامل می شود، به بهبود سئوی درون صفحه کمک می کند.

چگونه می توان کلمات کلیدی را به صورت دستی گروه بندی کرد؟

شما می توانید با جستجوی کلیدواژه اصلی خود در گوگل و شناسایی عبارات رایج، کلمات کلیدی را به صورت دستی گروه بندی کنید. روش دیگر استفاده از Google Search Console برای یافتن کلمات کلیدی دیگری است که یک صفحه در حال حاضر برای آن ها رتبه بندی شده است و شامل عبارت نمی شود.

اضافه کردن تعداد بیشتری از این کلمات کلیدی به محتوا می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد SEO شما بگذارد.

ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی

با استفاده از این ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی می توانید پیشرفت های قابل توجهی در استراتژی تحقیق کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. اگر به دنبال یک راه حل همه جانبه هستید SE Ranking بیش ترین بازدهی را برای شما دارد.Keyword Cupid یک نقشه ذهنی جذاب بصری ارائه می دهد و Pemavor یک گزینه رایگان بسیار خوب است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT