اشتباه رایج فریلنسرها

6 اشتباه رایج فریلنسرها که هرگز نباید انجام دهند!

زمان مطالعه 5 دقیقه

برای برخی افراد فریلنسر بودن یک سبک زندگی است. شاید شما نیز دوس داشته باشید رییس خود باشید. البته برخی افراد ترجیح میدهند به جای فریلنسینگ همان شیوه کار سنتی را داشته باشند. اگر فریلنسر هستید روش ها و نکات زیادی وجود دارد که باعث موفقیت شما می شود. اشتباه رایج فریلنسرها را در ادامه بررسی کرده ایم.

اشتباهات زیادی نیز وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد. در این به مقاله به بدترین اشتباهاتی که ممکن است در هنگام کار به عنوان فریلنسر مرتکب شوید می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

افتتاح حساب فریلنسری

1.بدون برنامه شروع نکنید

اشتباه رایج فریلنسرها

اشتباه رایج فریلنسرها

فریلنسینگ یک صنعت پررونق است. تا سال 2018 بیش از 56 میلیون آمریکایی به صورت فریلنسینگ کار می کردند. با این حال قبل از اینکه رسماً وارد فریلنسینگ شوید، باید بازار کار خود را بررسی کرده و برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌خواهید درآمد کسب کنید. موارد زیر را قبل از شروع کار مشخص کنید.

  • چیزی که میخواهید بفروشید
  • قیمت محصول یا خدمات شما چقدر باید باشد.
  • رقبا و نقاط ضعف خود را مشخص کنید
  • نقاط قوت و دارایی های خود را مشخص کنید
  • هزینه های اولیه راه اندازی را تعیین کنید

چه نوع بازاریابی باید انجام دهید تا بتوانید خدمات یا محصولات خود را به بازار هدف معرفی کنید.

آیا افراد زیادی در حوزه کاری شما کار می کنند، اما تقاضای زیادی ندارند؟ آیا تعداد کمی از افراد در این حوزه کار می کنند، اما نیاز زیادی به آن محصول خاص وجود دارد؟

اگر این موارد را مشخص نکنید دچار سردرگرمی خواهید شد. بدتر از آن ممکن است در نهایت به دلیل اینکه هزینه های راه اندازی و زمان خود را به اشتباه سرمایه گذاری کرده اید، پول زیادی از دست بدهید.

2.آداب و نحوه نوشتن ایمیل را یاد بگیرید

بسیاری از مشاغل فریلنسینگ به صورت آنلاین انجام می شود. با ظهور ایمیل به عنوان یکی از روش های اصلی ارتباطات آداب معاشرت آنلاین یکی از موارد ضروری است که باید آن را یاد بگیرید. اگر شما نیز به صورت دورکاری کار میکنید ایمیل یکی از راه هایی است که با آن میتوانید با مشتریان خود صحبت کنید. اگر شما یک فریلنسر تازه کار هستید، ممکن است فکر کنید که لازم نیست مهارت های خدمات مشتری را یاد بگیرید. به عنوان یک فریلنسر اعتبار و توانایی شما برای به دست آوردن مشاغل جدید به سه چیز بستگی دارد:

  • کیفیت کار
  • تحویل به موقع کار
  • چقدر کار کردن با شما راحت است

وقتی از نظر فیزیکی در محل کار نیستید، چگونه مشتریان متوجه می شوند که کار کردن با شما راحت است؟ از طریق ایمیل و نحوه ارتباط شما با مشتری این مورد مشخص میشود. اگر هنگام صحبت با مشتریان یا تامین کنندگان خود ادب را رعایت نکنید یا پاسخ ندهید، مشخص میشود شما برای کار کردن مناسب نیستید.

3.وب سایت خود را درست طراحی کنید

اشتباه رایج فریلنسرها

اشتباه رایج فریلنسرها

برای انجام کارها به یک نمونه کار فوق العاده شیک و جذاب نیاز ندارید. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک بیو صفحه، یک فرم تماس و شاید چند گواهینامه است. با این حال اگر یک وب سایت مناسب ندارید این می تواند بر توانایی دیگران برای تماس با شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند بر حرفه ای بودن شما در چشم عموم تأثیر بگذارد.

اگر خدمات دیجیتال می فروشید، چگونه می خواهید مشتریان خود را به خرید متقاعد کنید در حالی که صفحه وب شما بسیار قدیمی است؟ چگونه می‌خواهید مردم را متقاعد کنید که کپی رایتر خوبی هستید اگر نمونه کار شما پر از اشتباه باشد؟ تنها راه این است که وب سایت خود را تغییر دهید و به روز کنید. همچنین به بازخوردها توجه کنید.

4.نباید تماس برقرار کردن با شما سخت باشد

اشتباه رایج فریلنسرها

اشتباه رایج فریلنسرها

به عنوان یک فریلنسر باید به این فکر کنید که مردم چگونه باید شما را پیدا و استخدام کنند. در دهه 1990 فریلنسرها می‌توانستند خدمات خود را از طریق دفترچه تلفن، آگهی‌های روزنامه یا کارت ویزیت معرفی کنند که شامل اطلاعاتی مانند نام، موقعیت مکانی و شماره تلفن آنها می‌شد، بنابراین مشتریان می‌توانستند قبل از کار کردن با آن ها سؤالات خود را بپرسند.

اگرچه بسیاری از مشاغل فریلنسری در حال حاضر آنلاین هستند، اما بسیاری از این قوانین همچنان وجود دارد. به عنوان یک فریلنسر باید اطلاعات تماس خود را ذکر کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • اسم
  • آدرس ایمیل
  • شماره تلفن

شبکه اجتماعی، تا مشتریان بتوانند پروفایل شما را بررسی کنند و نمونه‌ کارهای شما را ببینند.

یک نقطه ضعف فریلنسینگ آنلاین این است که رقابت زیادی وجود دارد. در واقع به جای رقابت در سطح منطقه ای باید در سطح جهانی رقابت کنید. مردم همیشه بهترین ها را برای کار کردن انتخاب میکنند.

5.تمرکز خود را از دست ندهید

اشتباه رایج فریلنسرها

اشتباه رایج فریلنسرها

زمانی که برای اولین بار به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کردید، ممکن است بگویید “من می توانم رئیس خودم باشم. مجبور نیستم به برنامه ای پایبند باشم یا زود بیدار شوم زیرا در خانه کار می کنم!”

ولی این حرف کاملا اشتباه است! فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید به این معنی نیست که می توانید با “فضای کار” خود مانند اتاق خواب رفتار کنید. مطمئناً می‌توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در روز کمی دیرتر کار را شروع کنید و نیازی به رفت‌وآمد ندارید، اما کار از خانه می‌تواند حواس‌پرتی‌های زیادی مانند تلویزیون، تلفن و غیره را به همراه داشته باشد و همین باعث کاهش بهروه روی شما خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکلات از ابزارهای to do list و برنامه ریزی استفاده کنید تا تمرکز خود را حفظ کرده و در ساعاتی که برای خود تعیین می کنید کارهای بیشتری انجام دهید.

6.مالیات را فراموش نکنید

اشتباه رایج فریلنسرها

اشتباه رایج فریلنسرها

در نهایت بدترین اشتباهی که ممکن است به عنوان یک فریلنسر مرتکب شوید این است که مالیات خود را پرداخت نکنید. این موضوع را جدی بگیرید و مالیات خود را ثبت کنید! اگر با محاسبه مالیات خود مشکل دارید، یک حسابدار استخدام کنید. از خدمات مالیاتی منطقه خود استفاده کنید و از قوانین مالی منطقه خود به خوبی آگاه باشید. اگر مالیات پرداخت نکنید جریمه خواهید شد.

از اشتباهات فریلنسینگ خود درس بگیرید

مواردی که گفته شد تنها برخی از اشتباهاتی است که به عنوان یک فریلنسر ممکن است مرتکب شوید. اگر نکاتی که گفته شد را رعایت کنید میتوانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT