افزونه ChatGPT برای VS Code

6 بهترین افزونه ChatGPT برای VS Code

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای استفاده از ChatGPT نیازی به ترک VS Code ندارید. افزونه ChatGPT برای VS Code را بشناسید.

. برای دسترسی به کمک هوش مصنوعی در محیط برنامه نویسی خود، افزونه های ChatGPT را برای VS Code نصب کنید. نیازهای مختلف کدگذاری مانند تست واحد، اشکال زدایی، مستندسازی، توضیح کد و تولید کد را پوشش می دهد.

. برنامه های افزودنی مختلف مانند EasyCode، CodeGPT، و Code GPT عملکرد ChatGPT را با ویژگی ها و مدل های مختلف ارائه می دهند. برخی به کلید OpenAI API نیاز دارند و گزینه‌های فهرست‌سازی و سفارشی‌سازی کد را ارائه می‌کنند.

. Genie AI و ChatGPT Helper دیگر برنامه‌های افزودنی هستند که یک رابط کاربر پسند و ویژگی‌هایی مانند دماهای دقیق قابل تنظیم و ذخیره سریع را ارائه می‌کنند. افزونه ChatGPT VS Code توسط Jay Barnes اجازه استفاده رایگان از ChatGPT را می دهد اما به یک نشانه جلسه وب ChatGPT نیاز دارد.

ChatGPT می تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات برنامه نویسی از طریق رابط چت وب خود کمک کند. اما ورود و خروج از VS Code می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. به یاد داشته باشید، زمانی که در منطقه برنامه نویسی هستید، هر ثانیه اهمیت دارد.

خبر خوب این است که می توانید با استفاده از افزونه ChatGPT از داخل VS Code هر چیزی را از ChatGPT بپرسید. ChatGPT حجم وسیعی از نیازهای کدنویسی از جمله تست واحد، اشکال زدایی، مستندسازی، توضیح کد و تولید کد را پوشش می دهد.

در اینجا ساده ترین افزونه های ChatGPT وجود دارد که می توانید امروز برای VS Code نصب کنید.

1. ChatGPT – EasyCode

افزونه ChatGPT توسط EasyCode یک راه آسان برای دریافت کمک هوش مصنوعی از طریق مدل‌های مختلف زبان است. این برنامه از ChatGPT-3.5 و ChatGPT-4 پشتیبانی می کند و امکان جابجایی آسان بین آنها وجود دارد. این افزونه همچنین از Claude AI جایگزینی برای ChatGPT پشتیبانی می کند. اگر حساب OpenAI شما دارای ویژگی های ممتاز از GPT-4 است، می توانید کلید API خود را برای استفاده طولانی اضافه کنید.

اگرچه توسعه‌دهنده آن توصیه می‌کند پس از نصب ثبت‌نام یا وارد شوید، همچنان می‌توانید بدون حساب از ChatGPT استفاده کنید. در حین جستجوی کمک، می‌توانید درباره بخش‌هایی از کد خود سؤالاتی از ChatGPT بپرسید یا به آن اجازه دهید کل پایگاه کد شما را برای استفاده‌های گسترده‌تر اسکن کند.

افزونه EasyCode ChatGPT همچنین دارای یک گزینه پیگیری است اگر درخواست قبلی شما به توضیحات بیشتری نیاز دارد. علاوه بر تکمیل خودکار کد درون خطی، دارای اعلان‌های داخلی تک کلیکی برای ایجاد پاسخ در حین حرکت است.

2. CodeGPT by Tim Kmecl

پسوند CodeGPT توسط Tim Kmcel از مدل های ChatGPT-3 استفاده می کند. بنابراین ممکن است نسبت به سایر برنامه‌های افزودنی که از GPT-3.5 و GPT-4 استفاده می‌کنند، کم‌مخاطب باشد. دارای اعلان های داخلی است که با یک کلیک پاسخ ایجاد می کند. همچنین اگر درخواست خاصی دارید، می‌توانید از طریق جعبه چت، درخواست‌های سفارشی بنویسید.

اگرچه دارای بسیاری از مدل‌های GPT-3 از جمله ChatGPT، text-curie-001، text-davinci-003، code-davinci-002، و code-cushman-002 است، اما text-davinci-003 تنها مدلی است که با پسوند به صورت پیش فرض ممکن است بخواهید انتخاب مدل خود را بررسی کنید و اگر برنامه افزودنی خطایی ایجاد کرد، آن را روی text-davinci-003 در تنظیمات برنامه افزودنی تنظیم کنید.

یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند ایندکس کد است که به شما امکان می دهد کد خود را برجسته کنید و در موقعیت های پیچیده کمک بگیرید. این برنامه افزودنی به یک کلید OpenAI API نیاز دارد که پس از نصب آن را در منوی تنظیمات آن تنظیم خواهید کرد. با این حال، اگر اعتبار OpenAI رایگان خود را تمام کرده باشید، ممکن است برنامه افزودنی شکست بخورد.

3. Code GPT

Code GPT یک سرویس هوش مصنوعی فراگیرتر برای VS Code ارائه می دهد. اگرچه انتخاب مدل پیش‌فرض هوش مصنوعی آن از ChatGPT-3.5 و ChatGPT-4 OpenAI می‌آید، اما گزینه‌های جایگزین ChatGPT از جمله Cohere، AI21، Google’s Bard و Anthropic و غیره را نیز دارد.

پسوند Code GPT به کلید OpenAI API شما نیاز دارد که می توانید با فشار دادن میانبرهای پالت فرمان VS Code (CMD+Shift+P برای Mac یا Ctrl+Shift+P برای ویندوز) آن را تنظیم کنید. با این حال، مطمئن شوید که اعتبار رایگان کافی یا یک طرح ممتاز برای لذت بردن از این سرویس VS Code AI دارید. یکی از ویژگی های ارزشمند Code GPT توانایی آن در گرفتن اعلان از نظرات کد و درج کد تولید شده در یک فایل کد قابل استفاده (در زبان برنامه نویسی هدف) است.

دارای اعلان های داخلی و سفارشی است. یک شکست کوچک این است که تنها حداکثر 800 توکن در هر درخواست را مجاز می‌کند، بنابراین متن کمتری را نسبت به برخی از ارائه‌دهندگان دیگر پشتیبانی می‌کند.

4.افزونه ChatGPT برای VS Code:  ChatGPT Helper

افزونه ChatGPT Helper VS Code یک دستیار هوش مصنوعی ساده است که اگر فقط نیاز به حل سریع مشکلات برنامه نویسی دارید، می توانید آن را به VS Code اضافه کنید. استفاده از این برنامه افزودنی ساده است و فقط برای پذیرش تعداد محدودی از درخواست‌های داخلی طراحی شده است.

افزونه ChatGPT Helper از GPT-3.5 و GPT-4 با گزینه جابجایی بین آنها پشتیبانی می کند. به یک کلید OpenAI API نیاز دارد، که برنامه افزودنی از شما می خواهد که به محض ارسال اولین درخواست خود پس از نصب، آن را اضافه کنید.

با این حال، برخلاف دیگر برنامه‌های افزودنی ChatGPT، ویژگی چت ندارد. اما می‌توانید از طریق پالت فرمان VS Code دستورات سفارشی و داخلی ارسال کنید. پاسخ‌ها را در فایل‌های متنی جداگانه می‌نویسد و به شما امکان می‌دهد پاسخ‌های فوری را برای بعد ذخیره کنید.

5.افزونه ChatGPT برای VS Code:

ChatGPT – Genie AI

برنامه افزودنی ChatGPT توسط Genie AI زیبایی شناسی بهتری دارد و دارای دستورات داخلی در یک رابط مرتبط تر است. GPT-3، GPT-3.5 و GPT-4 را پشتیبانی می کند. و مانند بسیاری از افزونه‌های ChatGPT که قبلاً ذکر شد، به یک کلید OpenAI API نیز نیاز دارد.

این به شما امکان می دهد دماهای دقیق مختلفی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. شما می توانید بین پاسخ دقیق، متعادل یا خلاقانه یکی را انتخاب کنید. علاوه بر درخواست‌های قابل کلیک داخلی، می‌توانید ChatGPT را از طریق جعبه درخواست Ad-hoc افزونه Genei AI VS Code برای ارسال درخواست‌های خاص‌تر درگیر کنید.

در حین استفاده از برنامه افزودنی، نیازی به کپی دستی کد ایجاد شده توسط آن ندارید. هوش مصنوعی Genie به طور خودکار پاسخ ها را در فایل های کد مربوطه می نویسد که می توانید مستقیماً در برنامه خود از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید مکالمات خود را به صورت محلی ذخیره کنید و بعداً آنها را از سر بگیرید.

6. ChatGPT VS Code Plugin by Jay Barnes

اگر می خواهید به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنید، پسوند ChatGPT VS Code توسط Jay Barnes به شما کمک می کند. در سطح متفاوتی عمل می‌کند و به توکن جلسه وب ChatGPT و عامل کاربر به جای کلید OpenAI API شما نیاز دارد. بنابراین همیشه رایگان است زیرا تعامل شما را با ChatGPT از وب گسترش می دهد.

در حالی که به شما امکان می دهد از ChatGPT به صورت رایگان در VS Code استفاده کنید، تنظیم آن فنی است و ممکن است با خرابی های گاه به گاه دیر باشد. به‌علاوه، به‌طور دوره‌ای توکن‌های دسترسی خود را بازنشانی می‌کنید زیرا با جلسه وب ChatGPT شما منقضی می‌شوند.

مانند دیگر برنامه‌های افزودنی ChatGPT، این برنامه دارای اعلان‌های داخلی است و موارد سفارشی را از طریق منوی چت می‌پذیرد. به طور کلی، این برنامه افزودنی در لیست ما از بهترین افزونه های ChatGPT برای VS Code قرار نمی گرفت. اما رایگان است و ممکن است زمانی مفید باشد که اعتبار رایگان خود را تمام کنید. با این حال، مراقب باشید که از ربوده شدن جلسه خود جلوگیری کنید.

از ChatGPT به صورت سازنده در VS Code استفاده کنید

ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی مولد کاربردهای ارزشمندی در زندگی روزمره ما پیدا کرده‌اند. چه آنها را بپذیریم یا نه، آنها اینجا هستند تا بمانند. این ابزارهای هوش مصنوعی در صورت استفاده مؤثر از آنها، بیشتر از اینکه تهدید کنند مفید هستند.

استفاده از این افزونه‌های ChatGPT برای برنامه‌نویسی، اجرای روان را تضمین نمی‌کند. برای حل مشکلات برنامه نویسی همچنان به ترکیبی از این ابزارهای هوش مصنوعی با ورودی انسان و برخی مهارت های جستجوی اینترنتی نیاز دارید. شاید بخواهید نحوه استفاده از ChatGPT در VS Code را ببینید تا درک عملی از نحوه کار این افزونه ها داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT