پیش بینی برای طراحی وب

6 پیش بینی برای طراحی وب در سال 2023

زمان مطالعه 5 دقیقه

مثل همیشه، دنیای طراحی از دنیایی که در آن وجود دارد جدا نیست، بنابراین وقتی رویدادها زندگی ما را شکل می‌دهند، بر کار ما، کارهایی که مشتریان درخواست می‌کنند و کارهایی که الهام‌بخش ما هستند، تأثیر می‌گذارند. بر اساس دیکشنری کالینز، کلمه سال 2022 permacrisis بود. و صادقانه بگویم، سال 2023 کمتر آشفته به نظر نمی رسد، با برخی چیزهای خوب و برخی بد در افق. پیش بینی برای طراحی وب را در ادامه بخوانید.

به نظر می رسد روسیه به طور قطع به سمت کریمه عقب نشینی کند و ادعا کند که اهدافش در اوکراین محقق شده است. ممکن است اوکراین این هدف را نپذیرد، اما احتمالاً برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه روسیه کافی خواهد بود، که تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد در سراسر جهان خواهد داشت. برزیل ممکن است مجبور شده باشد که آرژانتین را در جام جهانی فوتبال تماشا کند، اما رئیس جمهور جدید (قدیمی) و امید تازه ای برای بقای جنگل های بارانی آمازون دارد. کریپتو یک سری طوفان ها را پشت سر گذاشته است (اگرچه ممکن است بیشتر در راه باشد)، و اولویت تاریخی نشان می دهد که بازار نزولی مسیر خود را طی کرده است. سال 2023 شاهد رکود خواهد بود و روند صعودی آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت. پاپ سابق مرده است و به طور بالقوه راه را برای بازنشستگی پاپ فعلی و انتخاب پاپ جدید هموار می کند و لیبرالیسم جدید یا محافظه کاری جدید را به بزرگترین دین جهان می آورد. اوه، و صندوق بین المللی پول فکر می کند که یک سوم جهان در مقطعی در سال 2023 دچار رکود خواهد شد. بریتانیا و روسیه هم اکنون هستند و سیاستگذاران در ایالات متحده عصبی به نظر می رسند.

و این فقط بدیهی است. البته شگفتی هایی نیز وجود خواهد داشت، زیرا همیشه وجود دارد.

در مقابل این پس‌زمینه، طراحان نه‌تنها باید در بازار شغلی مشکل‌دار حرکت کنند، بلکه باید طرح‌هایی تولید کنند که به نیازها و خواسته‌های کاربران مشتریان خود پاسخ دهد.

در سال 2022 چگونه کار کردیم؟

قبل از پرداختن به پیش ‌بینی‌های امسال، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد سال 2022 بیندازیم.

ما پیش ‌بینی کردیم که سال 2022 سال بلاک چین خواهد بود و ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها را در دست خواهد گرفت. خوب، ما بخش غیرمتمرکز را درست متوجه شدیم، اما نه چندان جنبه بلاک چین (در صورت تمایل بگویید که در Mastodon اشتباه می کنیم زیرا دیگر توییتر را بررسی نمی کنم). ما آن را نیم نقطه می نامیم.

گفتیم طراحی مثبت، بازیگوش و در دسترس خواهد بود. فکر می‌کنیم طراحی از وسواس مینیمالیسم شرکتی بیرون آمده است، اما مثبت و بازیگوش؟ متأسفانه، ما آن را یک خانم (miss) می نامیم.

گفتیم همه چیز سبز می شود. باز هم، این یک دلتنگی است. اگر رنگی برای سال 2022 وجود داشت، شیب صورتی-بنفش بود.

پیش ‌بینی کردیم که متن قهرمان جایگزین تصاویر قهرمان می‌شود، و در سه ماهه سوم سال 2022، این دقیقاً روندی است که ما شاهد آن بودیم. تیک بزنید.

در نهایت، پیشنهاد کردیم که تصویرسازی بافتی دانه‌دار داشته باشد. خوب، برخی از طراحان این کار را انجام دادند، اما به سختی این روند غالب بود، بنابراین باید آن را از دست رفته بنامیم.

بنابراین برای پیش‌ بینی‌های سال 2022، ما 30 درصد امتیاز گرفتیم. بسیار بدتر از پاکسازی سال گذشته. بیایید ببینیم که آیا نمی توانیم در سال 2023 آن را شکست دهیم یا نه…

1. ما از هوش مصنوعی غافلگیر خواهیم شد

تا به حال، احتمالاً هوش مصنوعی را امتحان کرده اید، از این کار غافلگیر شده اید و در گوگل جستجو کرده اید که چگونه یک هولدینگ کوچک در کوهستان راه اندازی کنید.

حقیقت این است که هوش مصنوعی فقط یک ابزار است. و یک خوب در آن. هوش مصنوعی در کارهای مشتق شده واقعاً خوب است. اما در بداهه‌گویی، داشتن نظرات، داشتن دستور کار یا تفکر خارج از چارچوب کاملاً ناتوان است.

هوش مصنوعی جایگزین شغل شما نخواهد شد – مگر اینکه کار شما حذف پس‌زمینه از عکس‌ها باشد، که در این صورت قبلاً این کار را انجام داده است. از چه زمانی استفن کینگ با غلط‌گیر املا جایگزین شد؟

اگر هنوز یک ابزار هوش مصنوعی را امتحان نکرده اید، توصیه می کنیم آن را امتحان کنید. کارهای تکراری کوچک را به خوبی انجام می دهد.

2. ما دنیای واقعی را در آغوش خواهیم گرفت

یکی از دلایلی که هوش مصنوعی نمی تواند خلاق باشد این است که تعداد سنسورهای ورودی ما را ندارد. ما می توانیم دنیا را به طرق مختلف بو کنیم، بشنویم، حس کنیم و تجربه کنیم.

بسیاری از ما یک سال را در قرنطینه گذراندیم و از راه دور کار کردیم. سپس با عجله به دفتر برگشتیم، اما متوجه شدیم که کار تیمی ما واقعاً بهبود نیافته است. با بدتر شدن چشم انداز اقتصادی، شرکت های بزرگ به دنبال بودجه بندی هستند و ساده ترین راه برای کاهش هزینه ها این است که از کارکنان بخواهید از راه دور کار کنند.

وقتی رفت و آمد شما پنج ثانیه پیاده روی تا اتاق خواب اضافی است، وقت آزاد بیشتری خواهید داشت. مطمئناً، احتمالاً می‌توانید پایتون را یاد بگیرید، اما آیا از یادگیری پدل‌برد خوشحال‌تر نمی‌شوید؟

همانطور که ما خود را به روی تجربیات جدید باز می کنیم، کار طراحی ما به ناچار متنوع تر و طبیعی تر می شود.

3. ما خشونت گرایی را رد خواهیم کرد

اجرای خوبی داشت، اما Brutalism برای اکثر پروژه‌های رابط کاربری مناسب نیست. روند 2021-2022 به همان سرعت و به همان سرعتی که آمد ناپدید خواهد شد.

4. ما حالت تاریک را رد خواهیم کرد

اجرای خوبی داشته است و حالت تاریک برای اکثر پروژه های رابط کاربری مناسب است. اما همه ما به نوعی از آن خسته شده ایم.

امیدواریم در این مورد اشتباه کرده باشیم؛ نه تنها حالت تاریک واقعاً هم برای چشمان شما و هم برای محیط زیست بهتر است، بلکه سیاهی گرم و غنی آن پادزهر کاملی برای کالبدی مینیمالیسم سفید استریل است.

گزینه‌های حالت تاریک در سیستم‌عامل ما تعبیه شده است، بنابراین مشکوک است که به زودی ناپدید شود. با این حال، حالت تاریک به عنوان یک روند طراحی به خاطر خود احتمالاً رو به زوال است.

به طور معمول روندها در امواج متقارن می آیند و می روند. حالت تاریک برای سال‌ها یک روند غالب بوده است، بنابراین ناپدید شدن کامل آن باید به همان اندازه طول بکشد.

5. ما از Personal Retro استقبال خواهیم کرد

هر سال ما این کار هیجان انگیز را داریم که حدس می زنیم کدام دهه آینده را از بین می برد. آیا سال 2023 سال یکپارچه سازی با سیستم عامل دهه 80، یکپارچه سازی با سیستم عامل دهه 90، یکپارچه سازی با سیستم عامل دهه 90، یا شاید (یکی به ما شلیک کند) یکپارچه سازی با سیستم عامل دهه 10 خواهد بود؟

روندهای یکپارچه سازی با سیستم عامل که در چند سال اخیر دیده ایم، پاستیک های ضعیف دهه های مرتبط با خود بوده اند. اگر رترو سال گذشته 90 از دهه 90 الهام گرفته شده بود، دهه 90 بود که شخص دیگری در آن زندگی می کرد.

در سال 2023، ما فراتر از تصورات دیگران در مورد گذشته، به دیدگاه شخصی از آنچه قبلاً آمده است، حرکت خواهیم کرد. یکی که در آن رنگ های آفتابی تابستان های ابدی در حومه شهر غالب است.

6. ما عاشق Borecore خواهیم شد

همه ما مقصریم که گهگاهی با منیت خود طراحی می کنیم، و این تمایل وجود دارد که با بزرگ ترین نوع، بلندترین شیب و پر زرق و برق ترین انیمیشن، بین چشم کاربران ضربه بزنیم.

اگر واقعاً می‌خواهید کاربران را در سال 2023 تحت تأثیر قرار دهید، از درج پنجره‌های بازشو، آگهی‌ها، اعلامیه‌های کوکی و سایر موارد اضافی که آنها را از انجام هر کاری که به خاطر آن به سایت شما وارد کرده‌اند باز می‌دارد، خودداری کنید. تحت تاثیر قرار دادن کاربران در سال 2023 به معنای تایپوگرافی تمیز، جهت هنری کم حواس پرتی و محتوای مفید است. طراحی خسته کننده به اندازه قبل خسته کننده نیست.

در سال 2023، بهترین کاری که طراحان می توانند برای کاربران خود انجام دهند این است که از سر راه خود خارج شوند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !