هوش مصنوعی مولد بازار کار

7 روشی که هوش مصنوعی مولد بازار کار را تغییر خواهد داد

زمان مطالعه 6 دقیقه

تاثیر هوش مصنوعی مولد بر بازار کار چه خواهد بود؟ در اینجا چند راه وجود دارد که این فناوری نوظهور برای تغییر آینده کار تنظیم شده است. آیا هوش مصنوعی مولد بازار کار را تغییر خواهد داد؟!

سال 2023 است و ابزارهای مولد هوش مصنوعی در حال طوفانی در جهان هستند. و در حالی که مشتاقان از دیدن توسعه سریع فناوری و کشف تمام راه هایی که می تواند مفید بودن آن را کشف کنند، هیجان زده هستند، بسیاری نیز نگرانند که منجر به بیکاری گسترده شود.

مانند اکثر موارد، حقیقت احتمالاً جایی در میانه است. برای کمک به اینکه بدانید چه انتظاری دارید و خودتان را بهتر آماده کنید، برخی از پیش‌ بینی‌های برتر خود را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد بازار کار را در چند سال آینده تغییر خواهد داد، فهرست می‌کنیم.

1. مهندسی سریع هوش مصنوعی یک مهارت مطلوب خواهد بود

ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مولد مهارت جدیدی را به وجود آورده است: مهندسی سریع. ایده پشت آن ساده است: از آنجایی که پاسخ‌هایی که از یک ابزار هوش مصنوعی دریافت می‌کنید به شدت به نحوه توصیف درخواست خود بستگی دارد، یادگیری نحوه نوشتن اعلان‌های خوب مهم شده است.

به عنوان یک مهندس سریع، وظیفه شما بهینه سازی مدل زبان بزرگ یک ابزار هوش مصنوعی با ایجاد اعلان‌هایی است که پاسخ‌های خاصی را ایجاد می‌کنند، در حالی که خطاها و قابلیت‌های استفاده نشده را شناسایی می‌کنند.

در نهایت، هدف در اینجا این است که ابزار هوش مصنوعی هوشمندتر، سریع‌تر، شهودی‌تر، خلاق‌تر، دقیق‌تر، مکالمه‌تر و کمتر در هنگام صحبت با کاربر دچار توهم شود. اگر علاقه مند هستید، می توانید شغل خود را در مهندسی سریع از امروز شروع کنید تا برای آینده آماده باشید.

2. بررسی حقایق به یک شغل بزرگ تبدیل می شود

هوش مصنوعی مولد بازار کار

هوش مصنوعی مولد بازار کار

یکی از بزرگترین مشکلات ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر متن مانند ChatGPT عدم دقت است. وقتی با ChatGPT صحبت می کنید، به طور غریزی به آنچه می گوید اعتماد دارید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ابزارهای هوش مصنوعی در واقع نمی دانند که آیا آنچه می گویند درست است یا نه و صرفاً اطلاعات را به گونه ای ارائه می دهند که شبیه انسان به نظر می رسد و بنابراین قابل اعتماد تلقی می شود.

به عبارت دیگر، یک شکاف واضح وجود دارد که باید برطرف شود. پر کردن این شکاف کار حقیقت‌سنجی است. و با تبدیل شدن این ابزارهای هوش مصنوعی به جریان اصلی، ما به تعداد فزاینده‌ای از بررسی‌کننده‌های واقعیت نیاز داریم که در پشت صحنه کار کنند تا مطمئن شویم ربات‌ها اطلاعات قابل اعتماد و دقیقی ارائه می‌دهند و انتشار اطلاعات نادرست را محدود می‌کنند.

برای انجام این کار، شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت را در نظر می‌گیریم که در آینده نزدیک تیم‌های عظیمی از بررسی‌کننده‌های واقعیت را استخدام کنند تا موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود مانند Bard و Bing Chat را آموزش دهند.

3. بهره وری برای کارگران یقه سفید سر به فلک می کشد

دیدیم که چگونه گوگل هوش مصنوعی مولد را در برنامه‌های Google Workspace مانند Gmail، Docs، Sheets، Slides و غیره ادغام می‌کند. مایکروسافت همین کار را با مجموعه برنامه های بهره وری Office 365 خود انجام می دهد. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز این فناوری را روی محصولات خود پیاده‌سازی می‌کنند.

از آنجایی که این قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد در برنامه‌های فضای کاری هنوز در حال آزمایش هستند و هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده‌اند، ممکن است آنها را به عنوان یک مد رد کنید. اما این یک اشتباه بزرگ خواهد بود. هنگامی که این ابزارهای هوش مصنوعی توسعه یافته و در دسترس همه قرار گیرند، به افزایش بهره وری برای کارگران یقه سفید در سراسر جهان کمک خواهند کرد.

کارهایی که قبلاً به ساعت‌ها نیاز داشت، مانند تهیه گزارش‌های فصلی، ارائه‌های تجاری، کمپین‌های مارکتینگ، خبرنامه‌ها و موارد دیگر، در چند دقیقه انجام خواهند شد.

برای برخی، این ممکن است نگران کننده باشد، زیرا می ترسند شغل خود را از دست بدهند. و اگرچه این یک ترس معتبر است، اما ممکن است در دانستن دلایلی که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین انسان در محل کار شود، اطمینان پیدا کنید. آنچه احتمالاً محتمل‌تر است این است که هوش مصنوعی به سادگی مشقت‌های کار اداری را حذف می‌کند و فضای بیشتری را برای برنامه‌ریزی و تفکر خلاقانه می‌دهد.

4. مشاغل خلاق بسیار آسان تر خواهند شد

هوش مصنوعی مولد بازار کار

هوش مصنوعی مولد بازار کار

وقتی صحبت از خلاقیت شد، ابزارهای خلاقانه هوش مصنوعی مانند DALL-E و Midjourney دنیای هنر را طوفانی کرده اند. ما به این نخواهیم رسید که چه تعداد از هنرمندان به استفاده از چنین ابزارهایی اعتراض می کنند، زیرا آنها ناعادلانه می دانند که از آثار هنری دارای حق چاپ خود برای مرجع استفاده کنند.

در یک نکته کاربردی تر، ابزارهای خلاقانه هوش مصنوعی به هنرمندان، طراحان گرافیک، طراحان داخلی، طراحان مد و طراحان محصول این امکان را می دهد که سریعتر کار کنند و ایده های جدید ارائه دهند. با ایجاد یک پیش نویس اولیه تقریبی برای شما توسط هوش مصنوعی، به شما این امکان را می دهد که به سرعت تغییرات و تنظیمات را بعدا انجام دهید تا محتوای اصلی را سریعتر تولید کنید.

در واقع، ما در حال حاضر شروع به دیدن ابزارهای هوش مصنوعی کرده ایم که می توانند موسیقی اصلی را به سبک منحصر به فرد یک هنرمند خاص تولید کنند، بنابراین ممکن است در آینده نزدیک، نوازندگان و ترانه سراها نیز از این فناوری استفاده کنند.

هوش مصنوعی مولد هنوز کاملاً بر ساخت ویدیو مسلط نشده است، اما با توجه به پیشرفت سریع این ابزارها، اگر تا پایان سال 2023 شروع به دیدن ویدیوهای ساخته شده با هوش مصنوعی کنیم که قابل تماشا هستند (اگر نه عالی) باشند. به اندازه کافی، فیلمسازان نیز ممکن است از این فناوری برای الهام گرفتن استفاده کنند.

5. هوش مصنوعی کمپین های رسانه های اجتماعی کاملاً خودکار را اجرا خواهد کرد

هوش مصنوعی مولد بازار کار

هوش مصنوعی مولد بازار کار

برنامه ریزی، سازماندهی، طراحی و برنامه ریزی کمپین رسانه های اجتماعی کار آسانی نیست. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید، مانند تصویر برند، تناژ، مخاطبان هدف، رنگ های برند، راهنمای سبک و موارد دیگر. این شغلی است که به یک تیم کامل از افراد خلاق نیاز دارد.

با این حال، با هوش مصنوعی مولد، ممکن است دیگر چنین نباشد. ممکن است به زودی شاهد راه‌اندازی ابزارهای هوش مصنوعی باشیم که می‌توانند کمپین‌های یک ماهه رسانه‌های اجتماعی را به تنهایی و بدون هیچ نظارتی اجرا کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید، به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، این است که به سادگی نیازهای خود را به همراه مشخصات زمینه ای مانند تاریخچه شرکت، توضیحات محصول، مخاطبان هدف، تونالیته و جدول زمانی کمپین تایپ کنید. ابزار از بقیه مراقبت خواهد کرد. طرح‌ها را ایجاد می‌کند، پست‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند، داستان می‌فرستد، و از طرف شما به نظرات پاسخ می‌دهد.

6. اتوماسیون منجر به روزهای کاری کوتاهتر می شود

با توجه به اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد به بسیاری از ما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر از قبل کار کنیم، منصفانه است که فرض کنیم در برخی از مشاغل تعداد ساعات مورد نیاز کاهش می‌یابد که منجر به روزهای کاری کوتاه‌تر می‌شود.

از آنجایی که سرمایه انسانی در آینده کمتر ضروری خواهد شد، شرکت ها به طور فزاینده ای از اتوماسیون در مشاغل یقه سفید استقبال خواهند کرد. اما از آنجایی که هنوز به سطحی از مداخله انسانی نیاز است، از کارکنان برخی صنایع خواسته می شود که ساعات کمتری کار کنند.

7. مشاغل یقه آبی بسیار سودآورتر خواهند شد

مشاغل یقه آبی مانند کشاورز، لوله کش، برق، مکانیک، کارگر ساختمانی و غیره احتمالاً بسیار پردرآمدتر از هر زمان دیگری در تاریخ خواهند بود – شاید حتی بیشتر از برخی مشاغل یقه سفید. چرا؟ زیرا بر خلاف یقه سفید، بسیاری از کارهای یقه آبی نیاز به کار دستی دارند و به راحتی نمی توان آنها را خودکار کرد.

هوش مصنوعی مولد می تواند الگوهای یک کار میز را به راحتی بیاموزد و نتایج مفیدی ایجاد کند، اما همه این قابلیت ها به نرم افزار محدود می شود. این بدان معنا نیست که از هوش مصنوعی در برخی از مشاغل یقه آبی استفاده نمی شود، اما نرم افزار به تنهایی نمی تواند توالت نشتی را تعمیر کند، زمین شخم بزند، خانه بسازد، کنترل آفات را انجام دهد، فرورفتگی ها را از ماشین شما پاک کند. یا خرابی کولر گازی را تعمیر کنید.

سازگاری و کار با هوش مصنوعی

روندهایی که در بالا فهرست کردیم ممکن است فوراً اتفاق نیفتند، اما با توجه به سرعت بهبود هوش مصنوعی مولد، احمقانه است که فکر کنیم بر بازار کار و جایگاه شما در آن تأثیر نمی گذارد.

برخی مشاغل با ظهور این ابزارهای مولد هوش مصنوعی بیشتر از سایر مشاغل تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و بهترین راه برای اطمینان از اینکه در آینده مرتبط باقی می‌مانید، ارتقای مهارت خود در زمینه‌هایی است که هوش مصنوعی هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT