راه اندازی کانال یوتیوب

8 نکته ای که هنگام راه اندازی کانال یوتیوب باید در نظر بگیرید

زمان مطالعه 8 دقیقه

راه اندازی یک کانال یوتیوب موفق آسان نیست، اما اگر این نکات را در نظر داشته باشید، از همه چیز جلوتر خواهید بود!

اگر کسی به شما گفت که برای راه اندازی یک کانال YouTube خیلی دیر شده است، او را نادیده بگیرید. این پلتفرم در حال رونق است، و در حالی که در طول سال ها بحث و جدل هایی وجود داشته است، هنوز برای یک سازنده محتوای جدید این امکان وجود دارد که یک کانال یوتیوب موفق را از ابتدا بسازد.

هیچ تضمینی در مورد YouTube وجود ندارد، اما در اینجا لیستی از موضوعاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از غواصی در عمق زیاد آنها را در نظر بگیرید.

1. انگیزه شما برای راه اندازی یک کانال یوتیوب چیست؟

شاید بخواهید به دیگران بیاموزید که چگونه کاری انجام دهند، مانند نحوه برنامه نویسی برنامه های وب و موبایل. شاید بخواهید داستان های درخشانی را از طریق فیلم کوتاه بگویید. یا شاید می خواهید بازی های ویدیویی را بازی و مرور کنید. می تواند هر چیزی باشد، اما باید چیزی باشد.

انگیزه شما اساس سه عنصر کلیدی است که هر کانال موفق YouTube به اشتراک گذاشته است:

. پوشش موضوع: ویدیوهای شما درباره چه چیزی خواهند بود.

. مخاطب هدف: ویدیوهای شما برای چه کسانی در نظر گرفته شده است.

. دلیل وجود: چرا آنها باید ویدیوهای شما را تماشا کنند.

به عنوان مثال، کانال YouTube MUO شامل بررسی ابزارها و آموزش‌های فنی (چه چیزی) برای افرادی است که می‌خواهند دانش فنی خود را بالا ببرند (چه کسی) در نظر گرفته شده است، و ما این کار را به‌گونه‌ای انجام می‌دهیم که برای مبتدیان آسان و قابل درک باشد (چرا).

قبل از راه اندازی کانال خود باید این موارد را تعریف کنید. در غیر این صورت، در نهایت با یک کانال پرمعنا مواجه خواهید شد که نمی تواند بینندگان معنی داری را به خود اختصاص دهد که به معنای عدم موفقیت طولانی مدت است.

2. چند وقت یکبار ویدیوها را آپلود خواهید کرد؟

هنگامی که بدانید چگونه یک ویدیوی YouTube بسازید، چه نوع محتوایی را می سازید و چه کسانی آن را تماشا خواهند کرد، باید در مورد برنامه تولید تصمیم بگیرید. چند وقت یکبار ویدیوهای جدید می سازید و منتشر می کنید؟

این اغلب به نوع محتوا بستگی دارد:

. برای وبلاگ‌ها و برنامه‌های آموزشی Let’s Play، شاید هر روز (مثلاً Northernlion).

. برای چیزهای بی اهمیت تحقیقاتی، شاید هر هفته (مثلاً Wendover Productions).

. برای اسکیت های با کیفیت بالا، شاید هر چند ماه یکبار (مثلاً Epic Rap Battles of History).

واقع بین باشید، با خودتان صادق باشید و بلندمدت فکر کنید. ممکن است در حال حاضر انرژی انجام یک ویدیو در روز را داشته باشید، اما در بلندمدت چطور؟ چقدر می توانید به طور مداوم به کانال خود اختصاص دهید؟

پایین آوردن فرکانس شما بعداً ممکن است به بینندگان شما آسیب برساند و برخی از طرفداران ممکن است اشتراک خود را لغو کنند زیرا قبلاً برای بارگذاری مکرر استفاده می کردند. وقتی شک دارید، با فرکانس کمتری پیش بروید. همیشه می‌توانید برای پر کردن شکاف‌ها، پخش زنده پخش کنید.

3. دستور العمل برای موفقیت یوتیوب: جوهر و سبک

ممکن است بسیاری به شما بگویند که موفقیت در YouTuber تماماً به ماهیت مربوط می شود، اما کلید واقعی موفقیت در پلتفرم ترکیبی از ماهیت و سبک است. برای مثال میلیون ها کانال بازی وجود دارد. چگونه خود را از بقیه متمایز خواهید کرد؟

سه مورد از اجزای اصلی یک کانال موفق یوتیوب عبارتند از عناوین هوشمند، قالب ثابت و تصاویر کوچک ویدیو. اگر کانال شما شامل تفسیر است، باید روی بیان و روان صحبت کنید.

اگر قرار است جلوی دوربین باشید، روی اعتماد به نفس خود کار کنید، به دوربین نگاه کنید، کاریزماتیک باشید و بی قراری نکنید. اگر با صحبت کردن جلوی دوربین احساس راحتی نمی کنید، فرمت هیجان انگیز دیگری را برای معرفی خود ارائه دهید.

تا زمانی که سبک سرگرم کننده و ثابت باقی بماند، نشان دادن چهره اغلب مهم ترین جنبه نیست. در واقع، گاهی اوقات می‌تواند هیجان و رمز و راز را به همراه داشته باشد – چیزی که می‌توانید بعداً برای ایجاد یک ویدیوی آشکار چهره از آن استفاده کنید.

همچنین باید ویدیوهای خود را به خوبی ویرایش کنید. برای این کار، یک ویرایشگر ویدیوی ساده را برای شروع انتخاب کنید. مطمئن شوید که کیفیت و نرخ فریم به اندازه کافی بالا هستند و به یاد داشته باشید که تمام بیت های غیر ضروری را حذف کنید.

4. یک یوتیوبر به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

برای موفقیت، همچنین باید تجهیزات ضروری برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا را تهیه کنید. خوشبختانه، برای شروع نیازی به هزینه زیادی نخواهید داشت.

حداقل، شما می خواهید که داشته باشید:

. دوربین: قبل از اینکه صدها دلار روی یک دوربین رها کنید، بدانید که گوشی هوشمند شما برای شروع به اندازه کافی خوب است. دوربین های رده بالا را برای زمانی که بیش از یک سال است این کار را انجام می دهید ذخیره کنید و بدانید دقیقاً چه چیزی را باید بهبود دهید.

. سه پایه: اگر دوربین دارید یا در نهایت از تلفن هوشمند استفاده می کنید، باید یک سه پایه برای نگه داشتن آن و ثابت نگه داشتن آن داشته باشید.

. میکروفون: میکروفون های داخلی که همراه با دوربین عرضه می شوند اغلب وحشتناک هستند. یک میکروفون خارجی تهیه کنید و صدا را جداگانه ضبط کنید، سپس آن را با ویدیو مخلوط کنید.

. صفحه سبز: اگر می‌خواهید پس‌زمینه ویدیوهایتان را تغییر دهید، یک صفحه سبز ضروری است. در حالی که یک کیت صفحه سبز واقعی ممکن است بیش از 50 دلار قیمت داشته باشد، می توانید از یک برگه سبز واقعی یا یک برگه DIY با یک ورق سفید رنگ سبز استفاده کنید.

. نرم‌افزار عکس‌ برداری از صفحه: فقط در صورتی لازم است که ویدیوهای شما شامل فیلم‌برداری از صفحه نمایش باشد، مانند آموزش‌های ویدیویی Excel یا گیم‌پلی رایانه شخصی. برنامه های مختلف ضبط صفحه را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

این فقط یک نمای کلی است – آنچه شما نیاز دارید بستگی به محتوایی دارد که قصد ایجاد آن را دارید. هنگامی که واقعاً سرمایه گذاری کردید، ممکن است بخواهید ساخت یک استودیوی YouTube را در خانه امتحان کنید.

5. چگونه می خواهید کانال خود را تبلیغ کنید؟

می خواهید موفق شوید؟ باید خودت رو تبلیغ کنی درست مانند هر کسب و کاری، تبلیغات همه چیز است. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

. رسانه‌های اجتماعی: ایجاد فالوور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به اندازه ساختن یک کانال یوتیوب سخت باشد، اما اگر قبلاً فالوور دارید، ممکن است اولین طرفداران شما باشند. همچنین می توانید برای قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی هدایایی را در نظر بگیرید.

. انجمن ها: انجمن ها می توانند کمک کنند، به خصوص انجمن های بزرگ مانند Reddit. انجمنی را پیدا کنید که به شما مرتبط است و بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید. زیاد به اشتراک نگذارید، در غیر این صورت ممکن است به دلیل ارسال هرزنامه تحریم شوید.

. همکاری: همکاری با سایر YouTubers یک راه عالی برای ایجاد شبکه و گسترش مخاطبین شما است. همانطور که آنها همکاری های شما را در کانال خود به اشتراک می گذارند، مخاطبان خود را به شما معرفی می کند. این یک برد-برد برای همه است.

به خاطر داشته باشید که تبلیغات یک بازی طولانی است. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا کانال شما محبوبیت پیدا کند. پشتکار اولین ویژگی مشترک سازندگان YouTube است!

6. کسب درآمد به عنوان یوتیوبر

کسب درآمد از طریق یوتیوب سخت تر از گذشته است، اما همچنان ممکن است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که یوتیوب‌برها از طریق تبلیغات پول نقد به دست می‌آورند، اما حقیقت این است که تبلیغ‌کنندگان به ندرت مبلغ قابل توجهی را پرداخت می‌کنند، مخصوصاً به سازندگان کوچک ‌تر.

راه اندازی یک کانال یوتیوب بسیار شبیه راه اندازی یک کسب و کار است. بنابراین، یوتیوبرهای برتر چگونه پول خود را به دست می آورند؟ ترکیبی از بسیاری از روش های کسب درآمد:

. فروش وابسته و تبلیغات محصول

. خدمات مشاوره

. تبلیغات مستقیم که AdSense نیستند

. رویدادهای سخنرانی عمومی

. حمایت از طرفدارانی که اهدا می کنند

. جریان های درآمدی جایگزین (فروش کالا، ایجاد اپلیکیشن، پلتفرم های Patreon و غیره)

7. اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید

راه اندازی کانال یوتیوب

راه اندازی کانال یوتیوب

یک هدف مؤثر دارای سه عنصر اصلی است:

. قابل اندازه گیری: هدف باید دارای یک جزء کمی باشد که به شما امکان می دهد در هر لحظه از زمان متوجه شوید که آیا به آن رسیده اید یا خیر.

. زمان بندی شده: هدف باید یک ضرب الاجل واقعی داشته باشد.

. قابل کنترل: هدف باید عملی باشد که بتوانید انجام دهید، نه یک نتیجه.

به عنوان مثال، ممکن است قصد داشته باشید تا 10 ویدیو (قابل اندازه‌گیری) تا پایان ماه اول خود (به‌مدت زمان‌بندی شده) منتشر کنید. توجه داشته باشید که “پخش کردن یک ویدئو” کاری است که می توانید انجام دهید، در حالی که “دسترسی به 1000 بیننده” یک عمل نیست، بلکه یک نتیجه است. “در این ماه 50 دلار به دست آورید” یک هدف نیست، در حالی که “پیدا کردن و مذاکره یک قرارداد حمایت مالی” هدف است.

چند هدف ایجاد کنید، سپس با رسیدن به آنها اهداف بیشتری را ایجاد کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر این می تواند در حفظ انگیزه شما و در مسیر موفقیت موثر باشد. همچنین می توانید از چارچوب اهداف SMART برای همین کار استفاده کنید.

8. برنامه خروج شما چیست؟

داشتن انگیزه بسیار خوب است، اما یوتیوب‌بر بودن آن نوع شغلی نیست که بیشتر افراد بتوانند تا پایان عمر کاری خود انجام دهند. این یک واقعیت است که شما باید برای آن حساب کنید.

از میان میلیون‌ها سازنده، تنها بخشی از آنها توانسته‌اند YouTube را منبع درآمد اصلی خود قرار دهند و حتی تعداد کمتری نیز برای یک دهه سازنده بوده‌اند. اگر YouTube به عنوان یک حرفه در دراز مدت به اندازه کافی برای شما پایدار شود، عالی است.

اما به طور واقع بینانه، شانس شما برای “منفجر شدن” نه تنها، بلکه برای چندین سال مرتبط ماندن نیز بسیار کم است. بنابراین، عاقلانه است که یک برنامه خروج آماده داشته باشید که جزئیات مربوط به زمان خروج از YouTube، کارهایی که می خواهید بعد از آن انجام دهید و گزینه های جایگزین در دسترس شما باشد.

راه اندازی یک کانال YouTube مستلزم تعهد است

نکته اصلی این است: ایجاد یک کانال یوتیوب آسان است، اما راه اندازی و نگهداری آن برای سال ها زمان و انرژی زیادی می طلبد. یوتیوبر بودن مانند داشتن هفت شغل مختلف در یک زمان است. شما مسئول عکسبرداری، ویرایش، صدا، مارکتینگ، تولید ایده، تحقیق، تعامل با طرفداران و موارد دیگر هستید.

با دانستن این موضوع، جای تعجب نیست که بسیاری از یوتیوب‌برها، حتی افراد موفق، خسته می‌شوند و نیاز به استراحت دارند. هدف از این کار، دلسردی شما نیست، بلکه به شما ایده ای صادقانه از اینکه ممکن است اوضاع چگونه پیش برود، می دهد.

امتیاز 4/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT