بهترین روش های جستجوی شغل

9 مورد از بهترین روش های جستجوی شغل برای کسانی که اخیرا فارغ التحصیلان شده اند

زمان مطالعه 8 دقیقه

به دست آوردن اولین شغل شما پس از فارغ التحصیلی می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله چند نکته کاربردی در مورد چگونگی یافتن شغل برای فارغ التحصیلان اخیر آورده شده است. بهترین روش های جستجوی شغل را در ادامه بررسی کرده ایم.

خرید با ویزا کارت

ممکن است زمانی که برای قبولی مدرک یا دیپلم خود از روی صحنه عبور کردید، نفس راحتی کشیدید و فکر می کردید که کار سخت اکنون به پایان رسیده است. واقعیت این است که تنها چیزی که تغییر کرده است نوع کاری است که پس از فارغ التحصیلی باید انجام دهید.

پیدا کردن اولین شغل خود پس از فارغ التحصیلی می تواند استرس زا باشد زیرا شما تجربه کاری را ندارید که اکثر کارفرمایان به دنبال آن هستند. خبر خوب این است که می توانید برای یافتن اولین شغل خود پس از مدرسه با موفقیت قدم بردارید.

1.اهداف خود را روشن کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

یک جمله معروف می گوید هدف بدون برنامه فقط یک رویا است. اگر دقیق تر از اعلام شغل می خواهید کمک کند. وقتی در مورد نوع شغلی که می خواهید شروع کنید ، می تواند به شما کمک کند تا انواع مشاغلی که باید برای آنها درخواست کنید و کجا آنها را پیدا کنید، آگاه شوید.

قبل از ارسال درخواست‌ها، باید برای تعداد رویدادهای شبکه ‌ای که در آن شرکت می‌کنید و درخواست‌های شغلی که هر هفته ارسال می‌کنید، اهداف تعیین کنید. اگر به این فکر کنید که چرا برای کار درخواست می دهید، کمک خواهد کرد. اگر در مورد کسب درآمد است، می توانید این کار را در هر جایی انجام دهید، بنابراین باید انگیزه خود را برای یافتن شغل کشف کنید.

اگر در مورد مسیر شغلی خود مطمئن نیستید می توانید راهنمایی بخواهید. چه از یک مربی شغلی، یک دوست مورد اعتماد یا یکی از اعضای خانواده یا اساتید گذشته بپرسید، مطمئناً کسی را پیدا خواهید کرد که می تواند به شما در جهت گیری درست برای حرفه شما کمک کند.

برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان، باید مطمئن شوید که آنها اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان) هستند. اگر تصمیم دارید به دنبال شغلی هستید که نیازی به حضور تمام وقت در دفتر نباشد، ممکن است علاقه مند باشید در مورد شرکت های با رتبه بالا در Glassdoor که کارهای کاملاً از راه دور یا ترکیبی را ارائه می دهند، بیاموزید.

2. برای جستجوی شغل خود برنامه ریزی کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

هنگامی که اهداف شغلی خود را روشن کردید، می توانید یک برنامه ایجاد کنید. آیا سایت های تخصصی در این صنعت وجود دارد که می خواهید بخشی از آن باشید؟ اگر وجود دارد، باید در سایت ثبت نام کنید و به روز رسانی رویدادهای صنعت، احتمالاً از جمله نمایشگاه های کار را دریافت کنید.

تعیین کنید که برنامه جستجوی شغل شما چگونه خواهد بود. آیا قصد دارید هر روز به دنبال کار بگردید یا قصد دارید چند بار در روز جستجوی کار خود را انجام دهید؟ هر برنامه ای که دارید، زمان را در تقویم خود برنامه ریزی کنید و ثابت قدم باشید.

شما باید یک ایمیل حرفه ای جدید برای فعالیت های مرتبط با کاریابی ایجاد کنید. پس از تنظیم آدرس ایمیل جدید خود، ممکن است بخواهید پروفایل های آنلاین خود را به روز کنید تا کارفرمایان بالقوه بتوانند به اطلاعات فعلی شما دسترسی داشته باشند. ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد جایگزین های LinkedIn برای جستجوی شغل و شبکه های شغلی باشید.

3. Cover Letter و رزومه را به روز کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

استخدام کنندگان و مدیران استخدام، نامزدهای بالقوه را با بررسی پوشش نامه ها و رزومه هایی که دریافت می کنند، انتخاب می کنند. با سفارشی کردن اسناد خود بر اساس موقعیتی که برای آن درخواست می کنید، می توانید شانس خود را برای جلب توجه یک کارفرمای بالقوه افزایش دهید.

نامه و رزومه شما باید مختصر و قابل خواندن باشد و در عین حال دستاوردها، مهارت ها و تجربیات شما را برجسته کند. می توانید از یکی از اعضای خانواده، دوست، همکار یا مربی شغلی بخواهید که هر دو سند را تصحیح کند و بازخورد ارائه دهد. همچنین می توانید خدمات رزومه را استخدام کنید تا به شما در تنظیم دقیق رزومه کمک کند.

اگر قالب‌هایی برای هر دو سند آماده داشته باشید، به شما کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید زمانی که موقعیتی وجود دارد که می‌خواهید برای آن درخواست دهید، آنها را سفارشی کنید. قبل از ارسال مدارک، باید رزومه خود را برای کلمات کلیدی در آگهی استخدام بهینه کنید تا شانس خود را برای مصاحبه افزایش دهید.

4. دید آنلاین خود را بهبود بخشید

هنگامی که به دنبال شغل هستید، ایده خوبی است که پروفایل لینکدین خود را به روز کنید یا اگر قبلاً حساب کاربری ندارید، یکی ایجاد کنید. لینکدین اغلب اولین جایی است که استخدام کنندگان و مدیران استخدام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و تجربه شما می روند. مطمئن شوید که عکس پروفایل شما حرفه ای است و توسط یک دوست در مهمانی گرفته نشده است.

پیوستن به شبکه های اجتماعی حرفه ای و ارسال محتوای مرتبط با رشته خود را در نظر بگیرید. همچنین می توانید در مورد موضوعات مورد علاقه خود نظر دهید تا با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید. می‌توانید با برقراری ارتباط با همکلاسی‌ها، اساتید و مربیان سابق و همکاران از مشاغل دانشگاه، دید آنلاین خود را گسترش دهید.

5. از منابع جستجوی کار رایگان استفاده کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

منابع شغلی متعدد نیازی به پرداخت هزینه برای آنها ندارند. در برخی از سایت‌ها، می‌توانید درباره مسیرهای شغلی مختلف و شرکت‌های تحقیقاتی اطلاعات کسب کنید تا از فرهنگ، فرآیند مصاحبه و صنعت آن‌ها ایده بگیرید.

اگر به دنبال اطلاعاتی هستید که به شما کمک کند در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنید، می توانید اطلاعاتی را در سایت هایی مانند PayScale و Salary.com بیابید. همچنین می توانید اطلاعات زیادی را با نکاتی در مورد شبکه سازی حضوری و آنلاین بیابید، و می توانید از انجمن فارغ التحصیلان مدرسه خود برای دسترسی به بخش خدمات شغلی آنها بخواهید.

کاریابی ها راهی عالی برای آشنایی با فرصت های شغلی جدید است. می‌توانید برای هشدارها در تابلوهای شغلی ثبت‌نام کنید تا وقتی شغلی که به آن علاقه دارید در دسترس قرار گیرد، اعلان دریافت کنید. اگر شرکتی وجود دارد که می خواهید در آن کار کنید، در تماس با مدیر استخدام دریغ نکنید.

6. یک شبکه حرفه ای بسازید

شبکه‌ سازی برای یک کاریابی موفق ضروری است زیرا فرصت‌ های شغلی زیادی وجود دارد که کارفرمایان آن‌ها را تبلیغ نمی ‌کنند. ارتباط با افراد در سازمان های حرفه ای یک راه عالی برای ایجاد روابط حرفه ای است که می تواند منجر به شغل شود. دوستان و خانواده شما می توانند بخشی از شبکه شما باشند.

در حالی که شبکه های دیجیتال به طور فزاینده ای محبوب هستند، برخی احساس می کنند که ارتباط حضوری با متخصصان باتجربه و افراد همفکر می تواند بر مسیر شغلی شما تأثیر مثبت بگذارد. شما می توانید در سمینارها، کلاس ها و رویدادهای اجتماعی با مردم تعامل داشته باشید.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی فرصت کسب مشاوره شغلی و سرنخ های شغلی یا کسب اطلاعات اضافی در مورد موقعیت هایی که می توانید برای آنها درخواست کنید، خواهید داشت. ممکن است علاقه مند به یادگیری روش های ایجاد یک شبکه حرفه ای در لینکدین باشید.

7. برای مصاحبه حضوری و تلفنی تمرین کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

پس از ارسال درخواست، مرحله بعدی ممکن است مصاحبه ای باشد که مصاحبه کننده به صورت حضوری، تلفنی یا در یک چت تصویری انجام می دهد. صرف نظر از فرمت، مراحلی وجود دارد که می توانید برای آماده سازی انجام دهید.

شما می توانید با قرار دادن نمونه سوالات مصاحبه و ایجاد پاسخ به آنها آماده شوید. می توانید خودتان تمرین کنید یا از یک همکار یا دوست بخواهید که به شما در آماده شدن کمک کند. ممکن است علاقه مند به یادگیری نحوه استفاده از مصاحبه گرم‌آپ گوگل برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی باشید.

در حین آماده ‌سازی پاسخ‌ هایتان، برنامه ‌ریزی کنید که چگونه تجربیات و مهارت‌های شخصی خود را با نقش مرتبط کنید. اگر مصاحبه حضوری یا ویدئویی باشد، راه‌هایی برای نمایش زبان بدن باز وجود دارد که می‌تواند مصاحبه‌گر را بیشتر از شما استقبال کند. آنها عبارتند از:

  • حفظ تماس چشمی
  • برای نشان دادن علاقه کمی به جلو خم شوید.
  • استفاده از دست ها هنگام صحبت کردن
  • هنگام تمرین پاسخ های خود، می توانید پاسخ های خود را بر اساس روش STAR سازماندهی کنید:
  • موقعیت: موقعیتی که در آن بودید را توضیح دهید.
  • وظیفه: نقش خود را شرح دهید.
  • اقدام: مراحلی را که در موقعیت برداشته اید تعریف کنید.
  • نتیجه: توضیح دهید که اقدام شما به چه چیزی منجر شده است.

8. برنامه های خود را پیگیری کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

نگه داشتن سابقه درخواست های ارسالی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چه استراتژی هایی کار می کنند و مناطقی را که باید بهبود دهید. مشاغلی را که برای آنها درخواست داده اید، نحوه اطلاع از آنها، اقدامات بعدی، مصاحبه ها و سایر ارتباطات فهرست کنید. لیست خود را به طور منظم مرور کنید و در بالای هر چیزی که نیاز به پیگیری دارید بمانید.

9. یادداشت های تشکر را ارسال کنید

بهترین روش های جستجوی شغل

بهترین روش های جستجوی شغل

یک یادداشت تشکر یا ایمیل سریع که علاقه شما به این موقعیت را تکرار می کند، تضمین نمی کند که مدیر استخدام به شما این شغل را بدهد، اما می تواند به شما کمک کند از سایر متقاضیان متمایز شوید. اکثریت جویندگان کار برای ارسال یادداشت تشکر وقت نمی گذارند.

شما می توانید بیشتر از تشکر در یادداشت انجام دهید. برخی از متخصصان استخدام توصیه می ‌کنند که یک ایمیل واضح و مختصر ارسال کنید و از مصاحبه‌ گر به خاطر وقت گذاشتن برای صحبت با شما تشکر کنید و در مورد زمان ‌بندی و فرآیند بقیه مراحل استخدام بپرسید. پرسیدن این سوال به کارفرما این فرصت را می‌ دهد که ایده ‌ای درباره اینکه با چه سرعتی به دنبال استخدام هستند و چه زمانی می ‌توانید انتظار داشته باشید که شغل را پیدا کرده ‌اید ارائه دهد.

افتتاح حساب فریلنسری

در جستجوی شغل خود سازماندهی کنید

همانطور که از نکات این مقاله می بینید، توانایی سازماندهی شما برای یافتن شغل بسیار مهم است. اگر دقت لازم را در مورد شرکت‌هایی که در جستجوی استخدام آنها هستید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که ارزش‌ها و باورهای شما با سازمان‌هایی که برای آنها درخواست ارسال می‌کنید همخوانی دارد، کمک خواهد کرد.

پیدا کردن شغل می تواند به تنهایی مانند یک شغل باشد، اما زمانی که سازماندهی نشده باشید می تواند دشوارتر باشد. در حالی که تنظیم اولیه همه چیز ممکن است زمان بر باشد، اما زمانی که هر آنچه را که نیاز دارید را زودتر از موعد داشته باشید، قدردان خواهید بود که جستجوی شغلی شما چقدر کارآمد خواهد بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT