فروشگاه فیزیکی در متاورس

افتتاح اولین فروشگاه فیزیکی در متاورس توسط Meta

بنابر گزارش رویترز، پلتفرم Meta قرار است اولین فروشگاه فیزیکی در متاورس را افتتاح کند که خریداران می توانند هدست های واقعیت مجازی و سایر ابزارها را امتحان کرده و بخرند، زیرا این شرکت دوره ای را برای گذراندن جریان اصلی متاورس بسیار تبلیغ شده خود، طراحی می کند.

اولین فروشگاه فیزیکی در متاورس

به گفته متا، فروشگاه متای 1550 فوت مربعی در پردیس Burlingame این شرکت در کالیفرنیا در 9 می(19 اردیبهشت) افتتاح می‌شود و نمایش‌هایی را برای هدست Quest 2 VR و پورتال دستگاه تماس ویدیویی و همچنین عینک واقعیت افزوده (AR) Ray-Ban ارائه خواهد کرد.

این دستگاه ها به جز عینک ری بن، در فروشگاه قابل خرید خواهند بود. این شرکت گفت که این محصولات همچنین می توانند به صورت آنلاین از طریق یک برگه خرید جدید در meta.com خریداری شوند.

متا با افزودن ویژگی‌های جدید به دستگاه‌های سخت‌افزاری که به‌عنوان نقاط دسترسی به دنیای مجازی عمل می‌کنند، سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند.

اوایل این ماه، مالک فیس‌بوک (NASDAQ:FB) گفت که آزمایش ابزارهایی برای فروش دارایی‌ها و تجربیات دیجیتال در پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را آغاز خواهد کرد، یک پلتفرم VR که متا اواخر سال گذشته راه‌اندازی کرد.

متا همچنین گفت که از سازندگان تجربیات و دارایی های دیجیتال هزینه ای 47.5 درصدی دریافت خواهد کرد، اقدامی که انتقاد برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشن را به دنبال داشته است.

خریدارانی که فضا را ردیابی می کنند منتظر نسخه بعدی هدست واقعیت مجازی Quest 2 هستند که احتمالاً در سه ماهه دوم عرضه می شود و به طور گسترده توسط تحلیلگران به عنوان مهمی برای برنامه های متاورس این شرکت شناخته می شود.

ورود تویوتا به متاورس

این روزها ورود به دنیای متاورس توسط شرکت‌ها و برندهای بزرگ، به یک ترند تبدیل شده است. همین چند وقت پیش بود که شرکت هیوندای به عنوان اولین عرضه کننده NFT عمومی، خود را برای ورود به متاورس آماده کرد. حالا دو شرکت خودروسازی آسیایی دیگر که از غول‌های حال حاضر دنیای ماشین‌ها هستند، قصد ورود به متاورس را دارند.

در تاریخ ۲۲ آوریل بود که دو شرکت نیسان و تویوتا ورود خود به متاورس را با هدف ایجاد تجربه‌ مجازی جدید، ایجاد رویدادهای دیجیتال و ارائه سرویس‌های مجازی برای مشتریان اعلام کردند. در این گزارش که توسط یک روزنامه ژاپنی به نام Nikkei Asia منتشر شده، هر دو شرکت به دنبال نوآوری در متاورس هستند و هر کدام قصد دارند روشی جدید را در این دنیای جدید اتخاذ کنند. البته یکی از اهداف مشترک هر دو شرکت، ایجاد نمایشگاهی شکوهمند از ماشین‌های خود به کمک واقعیت مجازی است. دو شرکت تویوتا و نیسان با کمک یک استارتاپ توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی به نام VRChat قصد دارند این هدف خود را در متاورس اجرایی کنند.

منبع:investing

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT